Батьківські збори мають на меті роз'яснити батькам труднощі звикання дітей до школи, які проявляються в вікових та психологічних особливостей молодших школярів. Завданням даних зборів є дати батькам необхідні рекомендації з планування режиму дня і грамотного приготування домашніх завдань.
Тема: «Адаптація дитини до навчання в 1 класі Нової української школи»
Мета: – роз'яснити батькам труднощі звикання дітей до школи, які проявляються в вікових та психологічних особливостей молодших школярів; – дати необхідні рекомендації з планування режиму дня і грамотному приготування домашніх завдань.
Форма проведення: «круглий стіл».
Задачі зборів:
1. Познайомити батьківський колектив із можливими проблемами адаптації дітей у перший рік навчання.
2. Розробити рекомендації для створення системи комфортних взаємин із першокласником.
Хід зборів
І. Вступна частина
1. Привітання. Оголошення теми зборів
- Доброго дня, шановні батьки! Я дуже рада всіх Вас сьогодні бачити тут, дякую Вам, що знайшли час і відвідали наш шкільний колектив.
- Тема наших зборів – «Адаптація дитини до навчання в 1 класі Нової української школи». Тему я обрала невипадково, адже не так давно ваші діти стали школярами, що стало причиною значних змін в їхньому житті.
2. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»
- Шановні мами й татусі! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ваша дитина переступила шкільний поріг, у вашій душі, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування. Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас уже тривалий період часу, назвіть його.
Батьки називають почуття, що їх переповняють, які вони болісно переживають.
Таке завдання дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.
ІІ. Основна частина
З початком навчання у життi дитини вiдбувається дуже багато змiн. Це новi умови життя та дiяльностi, новi контакти, новi стосунки, новi обов’язки. Змiнюється соцiальна позицiя: був просто дитиною, тепер став школярем; соцiальний iнститут навчання i виховання: не садочок, а школа, де навчальна дiяльнiсть стає провiдною. Усе пiдпорядковується навчанню, школi.
Пристосування (адаптацiя) дитини до школи вiдбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зi значним напруженням усiх систем органiзму. Лише через 5 - 6 тижнiв поступово пiдвищуються та стають бiльш стiйкими показники працездатностi, у дитини спадають напруження та тривожнiсть.
Залежно вiд стану здоров’я, сiмейної ситуацiї, відвiдування чи не вiдвiдування дитячого садочка, раціональної організації занять і режиму дня адаптацiя до школи має рiзний перебiг.
Що ж вiдбувається в органiзмi дитини в першi днi навчання?
• Нестiйка працездатнiсть;
• дуже високий рiвень напруження серцево-судинної системи;
• рiзке зниження навчальної активностi;
• зниження працездатностi;
• до кiнця першої чвертi маса тiла зменшується у 60 % дiтей;
• скарги на втому, головний бiль, сонливiсть, погiршення апетиту, поганий сон;
• розгальмованiсть рухова або в’ялiсть, втома;
• розлади шлунково-кишкового тракту;
За результатами дiагностики на кiнець жовтня мiсяця 88% дiтей 1 класу мають високий рiвень адаптацiї, 12 % — середнiй рiвень адаптацiї.
- Останнім часом я більш пильно поспостерігала за дітьми. Всі успішно адаптуються до навчання, в когось прогрес видніший, хтось адаптується повільніше, але зміни є в усіх.
2. Перегляд дитячих фотографій
3. Робота в групах.
Обговоріть в групі:
- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?
Завдання:
Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі?
- Отже, Ваша роль в адаптації дитини до школи є дуже важливою. Підтримайте своїх дітей, а разом з тим і мене, допоможіть їм, налаштуйте на позитивний результат і все буде добре.
ІІІ. Заключна частина
Анкета для батьків першокласників
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
• Дбати про здоров’я дитини.
• Допомагати у пiдготовцi до школи.
• Органiзувати робоче мiсце дитини.
• Привчати до охайностi й порядку.
• Привчати до самостiйностi.
• Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.
• Радiйте вашiй дитинi!
• Розмовляйте з дитиною спокiйним голосом.
• Будьте терплячими.
• Щодня читайте дитинi.
- Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та вихованні дитини. До нових зустрічей.