Урок для 1 класу "Ранкове коло"

Про матеріал

Ломака Наталія Анатоліївна

вчитель початкових класів Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №119

Розробка уроку для 1 класу за програмою НУШ

Перегляд файлу

Ломака Наталія Анатоліївна

Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №119

Індустріального району

Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

РАНКОВЕ КОЛО

Ранкова зустріч ««Що нам дарує осінь?»»

Мета. Поглибити знання школярів про осінь та її прикмети; вчити придивлятися до навколишнього світу; розвивати у дітей почуття прекрасного в ході слухання віршів та музики на осінню тему; образну уяву; уміння володіти словом; прищеплювати любов до рідного краю, турботливе ставлення до природи; учитися розуміти зміни в природі,  виражати свої почуття від побаченого в усній і письмових формах, поважати чужі думки. спонукати учнів до самостійності, творчої роботи;

розвивати творчі здібності дітей,  інтерес до навколишнього світу.

Обладнання. Малюнки до теми, аудіо запис п’єси П.Чайковського «Пори року. Осінь»,  картки із завданням.

План проведення

  1. Привітання.
  2. Календар природи.
  3. Коло
  4. Рухлива гра
  5. Групова робота
  6. Рухлива гра
  7. Обмін інформацією.
  8. Гра-хоровод
  9. Емоційне налаштування
  10. Колективна робота «Впізнай осінь»
  1. Привітання.
  • Сьогодні я йшла до школи і помітила, що…

Жовтіє листя на тополі,

Летять у синяві хмарки.

Відкрито навстіж двері в школі,-

Доброго ранку діточки .

Водить осінь хороводи,
Під мелодію дощів
На прогулянку виходять
Парасолі і плащі.
Там розмову парасолі
Із плащами завели:
«Ах, як довго у неволі,
У темниці ми були.
Та вернулися тумани,

задощило в небесах, —
І ми знову у пошані,
Знов нас носять на руках…»

  • У мене сьогодні теж є чарівна парасолька , яка оберігає від невдач , негараздів і хочу , щоб вона захистила вас від поганого настрою. Передавайте парасольку один одному  із побажанням захисту.
  1. Календар природи

(Звучить музика)

  • Діти, а якої пори року часто ідуть дощі і ми ходимо з парасольками?
  • А чи знаєте коли починається осінь?  1 вересня чи 23 вересня   (1 вересня – за офіційним календарем, а 23 – за народним, це день осіннього рівнодення).
  • Які народні прикмети ви знаєте про осінь?

Народні прикмети

Тепла осінь – бути довгій зимі

Пізній гриб – пізній сніг

Багато жолудів на дубі -  на теплу зиму

Червоний місяць – на вітер, блідий – на дощ.

Діти, а дощ – це добре чи погано?

  1. Коло «Дощ — це добре чи погано?»

  Передають крапельку зі словами  «Дощ- це добре…» або «Дощ- це погано…» і пояснюють свою думку.

  1. Рухлива гра «Сонечко і дощик»

Вчитель стоїть з парасолькою. На слова вчителя: «Сонечко!» — діти гуляють по класу , танцюють, стрибають.

На слова вчителя: «Дощ іде!» — діти ховаються до вчителя під парасольку.

Крізь віконце у кімнату

 Ясно світить сонечко.

Дуже раді всі малята,

Плещуть у долонечки. Плес-плес.

( Діти ходять, гуляють по класу. )

Дощик, дощик кап та кап,

 Мокрі всі доріжки.

Ой, побігли всі додому,

Бо замочим ніжки. Кап-кап.

(Діти біжать під парасольку.)

5. Групова робота «Збери грибочки»

- Восени, коли йдуть дощі, в лісі з'являється багато чого..? (грибів)

- А ви знаєте, що гриби бувають   (їстівні і отруйні)? 

Не можна збирати гриби без дорослих і ті, які вам не знайомі. Але й отруйні гриби не можна знищувати, адже  це  їжа для лісових звірів.

- Діти, у кожної групи є кошик і декілька малюнків грибів, наповніть кошики тільки їстівними грибами.

- Давайте і ми побудемо трохи грибочками.  

  1. Рухлива гра  «Грибочки»

( хто з дітей після слів не встиг присісти , грибник забирає з собою)                                                                   

Заховалися грибочки за горбочки, за пеньочки

Дощ пройшов повиростали і великими всі стали.

І від радощів всі разом закружляли всі одразу.

Але ось грибник до лісу за грибочками прийшов.

А грибочки за пеньочки, щоб грибник їх не знайшов.

  1. Обмін інформацією.
  • Які явища відбуваються в природі восени?
  • Нам допоможуть загадки.

Загадки

  • Коли немає — чекають, Коли прийдуть — тікають. (Дощ)
  • Хоч водичка, та не річка, На сонечку сяє, Швидко висихає. (Калюжі)
  • Уночі понад водою

 Білий дим пливе рікою.

Тільки сонечко засяє —

 Білий дим кудись тікає. (Туман)

  • Він шепоче: — Шу-шу-шу,

Листя обірвать спішу.

 З ним я у осіннім гаю

 У таночку покружляю. (Вітер)

  1. Гра-хоровод «Жовта осінь»

Діти водять хоровод і співають:

Жовта осінь тут ходила,

Жовте листя загубила.

Листячко кленове,

Листячко шовкове. (Йдуть по колу)

Того листя назбираєм,

 У пучечки поскладаєм.

Листячко кленове, Листячко шовкове. (Збирають листочки)

Хай із ними у садочку

Закружляє у таночку

Листячко кленове,

 Листячко шовкове. (Кружляють, підкидають угору листя)

  1. Емоційне налаштування

              Осіння пора! Як заворожує вона своєю красою. Але найбільш чаруючим і гарним постає перед нами осінній ліс. 
               Чудово, неначе в казці! Все навколо виблискує під яскравими промінчиками лагідного сонечка. Вже не почуєш веселих пісень дзвінкоголосих пташок. З дерев повільно опадає останнє листя, наче пофарбоване чарівним пензлем у жовтогарячий колір. Воно замріяно кружляє у повільному таночку, поки тихо долетить до землі. Приємно йти доріжкою, коли під ногами лагідно шарудить різнобарвний килим осені. А вітерець, пустотливо граючись, розносить по всьому лісу приємні пахощі достиглих ягід. Поважно хитають маленькі ялинки та високі сосни своїми вічнозеленими верхівками, ніби мирно розмовляючи між собою. Тільки свіжий подих вітру інколи порушує цю розмову. Аж ось у густих вітках блискавично промайнула і миттєво сховалась руденька білочка — весела сусідка всіх дерев і невпинна трудівниця. 
           Де-не-де з-під опалого листя виглядають маленькі боровички, лисички, підберезовики. 
          А високо в блакитному небі безперестанку пливуть темно-сині хмаринки, нагадуючи своїми обрисами різних казкових персонажів. Розсікаючи небесну блакить, повагом летять і зажурливо курличуть журавлі. 
          Як хороше, як гарно навкруги! Спасибі тобі, осінь, за цю красу! 

  • Подивіться за віконечко і назвіть характерні ознаки осені,  які ви бачите за вікном.
  1.  Колективна робота «Впізнай осінь»

Діти, розфарбовуйте  малюнки, на яких зображено осінь  і прикріплюють на дошку.

  1. Теми для щоденника вражень

Мені подобається осінь, тому що…

     Осінній дощ мені пахне …

      Я люблю збирати гриби, тому що …

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку