Батьківські збори
Вправа «Приймаю – не приймаю».
Мета: вивчення думки батьків про інклюзію, з’ясування проблемних питань, що викликають у них занепокоєння, та їхнього ставлення до такої моделі освіти.
Хід проведення:
Учасникам пропонуються твердження, з якими вони мають погодитися або не погодитися. Тренер роздає кожному учасникові по одній картці червоного та білого кольору. Тренер зачитує твердження. Учасник, який погоджується з даним твердженням, має підняти картку білого кольору. Якщо не погоджується – картку червоного кольору. Всі учасники піднімають картки разом. Після озвучення кожного твердження тренер пропонує учасникам обговорити їхні відповіді.
Приклад тверджень:
- Дитина з особливими освітніми потребами має право навчатися у звичайному закладі освіти.
- Навчання в одному класі з дитиною з особливими освітніми потребами може негативно позначитися на емоційному розвитку дитини з типовим розвитком.
- Ровесники з типовим розвитком не приймають дитину з особливими потребами, й вона опиниться в соціальній ізоляції.
- Дитина з обмеженими можливостями повинна мати такі самі права й переваги, якими користуються в школі інші діти.
- Вчителі масової школи ставляться до дітей з особливими потребами інакше, ніж до інших дітей
- Батьки учнів із типовим розвитком не хочуть, щоб діти з особливими освітніми потребами були в одному класі з їхніми дітьми
- Інклюзія допомагає краще підготувати до реального життя однокласників із типовим розвитком.
- В інклюзивному освітньому середовищі діти з типовим розвитком більше дізнаються про відмінності.
Запитання для обговорення в групі після завершення вправи:
- Чи легко вам було демонструвати і висловлювати своє ставлення до поданих тверджень?
- Чи почули ви думки або позиції, які вас здивували?
- Чи важливо з’ясовувати усі ці питання?
Анкета для опитування батьків, діти яких навчаються в інклюзивному класі разом з дитиною з особливими освітніми потребами
1. Чи знаєте Ви, хто такі діти з особливими освітніми потребами?
а) так;
б) хотіла б знати;
в) ні.
2. Як Ви ставитися до дітей з особливими освітніми потребами?
а) добре;
б) байдуже;
в) мені їх шкода.
3. Чи вважаєте Ви, що якісну освіту мають отримувати всі діти, незалежно від їхніх індивідуальних якостей або проблем?
а) так;
б) ні;
в) важко відповісти.
4. Ваше ставлення до того, що Ваша дитина навчається в інклюзивному класі?
а) позитивне;
б) негативне;
в) задоволені часково;
г) байдуже.
5. Чи потрібно з Вашою дитиною проводити бесіди з питань толерантного ставлення до людей з особливими потребами?
а) так;
б) ні;
в) важко відповісти.
6. Як запровадження інклюзивної освіти у Вашій школі може вплинути на Вашу дитину?
а) знизиться рівень якості освіти;
б) позитивно, сприятиме набуттю життєвих навичок;
в) важко відповісти;
інше________________________________________________________
Дякуємо за відверті відповіді!