Слід виконуватитакі вправи: Купіть зошит для письма ( підготовчі вправи);• вирізувати ножицями по контуру зображення різної міри складності;• нанизувати намистинки на довгу нитку (особливо це подобається дівчаткам);• складати красиві візерунки з дрібних предметів;• викладати з сірників якісь фігури або предмети (букви, цифри, будиночок, тварин, чоловічка та ін.);• розминати пальцями пластилін, глину;• катати по черзі кожним пальцем камінчики, дрібні намистинки, кульки;
• нанизувати великі ґудзики, кульки, намистинки на нитку; • зав'язувати вузли на товстому мотузку, на шнурі; • застібати ґудзики, гачки, блискавки, замки, закручувати кришки, заводити ключиками механічні іграшки; • закручувати шурупи, гайки; • грати з конструктором, мозаїкою, кубиками; • складати матрьошки; • малювати в повітрі; • грати з піском, водою; • м'яти руками поролонові кульки, губку; • малювати, розфарбовувати, штрихувати; • малювати різними матеріалами (ручкою, олівцем, крейдою, кольоровою крейдою, аквареллю, гуашшю і т. д.); • грати з м'ячем.
Психологічна готовністьемоційнасоціальнавключає достатній розвиток волі, послаблення імпульсивних реакцій, вміння керувати своїми емоціями -адекватне сприйняття навколишньої дійсності й самого себе;-здатність до самоорганізації;-здатність до праці й навчання,до організації дозвілля та відпочинку.
ЩО ТРЕБА ЗНАТИ І ВМІТИ ДИТИНІ, ЩО ЙДЕ ДО ШКОЛИ.1. Своє ім'я, по батькові та прізвище. 2. Свій вік (бажано дату народження). 3. Свою домашню адресу. 4. Своє місто, його головні визначні пам'ятки. 5. Країну, в якій живе. 6. Прізвище, ім'я, по батькові батьків, їх професію. 7. Пори року (послідовність, місяці, основні прикмети кожної пори року, загадки і вірші про пори року). 8. Домашніх тварин та їх дитинчат. 9. Диких тварин ,їх повадки, дитинчат. 10. Транспорт наземний, водний, повітряний.
11. Розрізнювати одяг, взуття та головні убори; зимуючих і перелітних птахів; овочі, фрукти і ягоди. 12. Знати і вміти розповідати народні казки. 13. Розрізняти і правильно називати площинні геометричні фігури: коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал. 14. Свободно орієнтуватися в просторі і на аркуші паперу (права-ліва сторона, верх-низ і т.д.) 15. Вміти повно і послідовно переказати прослухану або прочитану розповідь, скласти, придумати розповідь по картинці. 16. Запамятати і назвати 6-10 картинок, слів. 17. Розрізняти приголосні і голосні звуки. 18. Розділяти слова на склади за кількістю голосних звуків.
19. Гарно володіти ножицями (різати смужки, квадрати, кола, прямокутники, трикутники, овали, вирізати по контуру предмет.) 20. Володіти олівцем: без лінійки проводити вертикальні і горизонтальні лінії, малювати геометричні фігури, тварин, людей, різні предмети з опорою на геометричні форми, акуратно зафарбовувати, штрихувати олівцем, не виходячи за контури предметів. 21. Вільно рахувати до 10 і назад, виконувати лічильні операції в межах 10. 22. Вміти уважно, не відволікаючись, слухати (30 - 35 хвилин). 23. Берегти струнку, гарну поставу, особливо в положенні сидячи.
Узагальнений “портрет” першокласника, не готового до школинадмірна грайливість;недостатня самостійність;імпульсивність, безконтрольність поведінки, гіперактивність;невміння спілкуватися з однолітками;труднощі контактів із незнайомими дорослими (стійке небажання контактувати) чи, навпаки, нерозуміння свого статусу;недостатній розвиток довільної пам'яті;невміння зосередитися на завданні, труднощі сприйняття словесної чи іншої інструкції;низький рівень знань про навколишній світ, невміння зробити узагальнення, класифікувати, виділити подібність, розбіжність;поганий розвиток тонко координованих рухів руки, зорово-моторної координації (невміння виконувати різні графічні завдання, маніпулювати дрібними предметами);затримка мовного розвитку і бідний словниковий запас, і невміння виразити свої думки
Спілкування з дитиною батьків. Не потрібно залякувати дитину школою. Чи часто ви говорите: "Це я з тобою няньчусь, а в школі з тобою ніхто так носитися не буде"? Або: "Знову відволікаєшся. Ось у школі поставлять тобі два з поведінки, а з двієчниками ніхто не дружить". Уникайте таких фраз і створюйте у дитини позитивний образ школи.
Прості рекомендації Не буде зайвим перед школою звернутися до фахівців, якщо у вашої дитини є хронічне захворювання. Якщо захворювання немає, то можна у педіатра отримати рекомендації з оздоровлення дитини, а також пройти курс вітамінотерапії, курс по зміцненню імунної системи, щоб стресова навантаження, пов'язане з першим класом, була менша. Привчайте дитину до режиму дня. Почніть з організації себе, щоб дитина не страждала через Вас.
Правильне ставлення до дорослих. Уважно і не перебиваючи слухати і чути дорослого, причому чути з першого разу - Не втручатися в розмову старших - Бути ввічливим, попереджувальним - Не бути настирливим (багато дітей не слухають пояснення, завдання, а кричать, що вони це знають) Якщо дитина не вміє рахуватися з іншими людьми, йому буде складніше встановити дружні стосунки з дітьми, увійти в шкільний колектив.