Тема. Важливість розвитку дрібної моторики рук у дітей
Мета. Донести до батьків , що нейровправи - це інноваційний підхід до розвитку дітей, який базується на принципах нейробіології та мозкової активності. Ці методи використовуються з метою покращення когнітивних, емоційних та соціальних навичок у дітей. Ознайомити з віковими особливостями розвитку моторики рук.
Слайд 1 Важливість розвитку дрібної моторики рук у дітей
Слайд 2 Дрібна моторика – це сукупність рухів пальців, долонь і кистей рук дитини.
Вже доведено, що розвиток руки знаходиться в тісному зв'язку з розвитком мови, мисленням дитини і загальним рівенем інтелектуального розвитку.
Тому робота з розвитку дрібної моторики починається задовго до вступу дитини в школу
Слайд 3 З перших кроків життя дитини батьки дітям покупали різні іграшки, де малюк розвивав дрібну моторику. Це іграшки з різними наповнювачами, з різних матеріалів.
Батьки і працівники дитячих установ активно займаються розвитком дрібної моторики.
Це не тільки іграшки і предмети, а ще і масажування кінчики пальців, рук.
Слайд 4 Розвиток моторики рук може мати свої вікові особливості.
У віці 1-2 року дитина може тримати два предмети в одній руці, креслити олівцем різну каракули, перевертати сторінки книги.
У віці 2-3 року дитина може відкривати різні ящики і діставати предмети , грає з піском, нанизує буси, ліпить фігурка з пластиліну або глини.
У 3-4 роки чітко тримає олівець або ручку пальцями, збирає і будує різні споруди з кубиків, і багато що інше.
У 4-5 років малює олівцями, визначає предмети в мішку на дотик, ліпить з пластиліну декілька частин, (наприклад ручки, ніжки, голова) і т. д. Уміє шнурувати черевики (бажано це вміти!).
У 6-7 років закінчується дозрівання певних зон головного мозку, які відповідають за дрібну моторику і розвиток мови.
Тому умовно виділяють 4 етап підготовки дитини з розвитку моторики руки
Слайд 5 -20
Слайд 21 Нейромоторика
Нейромоторика - це вид вправ дрібної моторики, спрямованих на розвиток роботи мозку (лівої і правої півкуль) через рух рук, пальців.
координації зору та в просторі,
синхронної роботи очей і рук,
Це такі вправи, як малювати обома руками одночасно корисно як дітям, так і дорослим.
Вправи допомагають розвинути почуття симетрії,
зменшити занепокоєння,
прискорити процес корекції дисграфії, дислексії, дискалькулії і
розвитку мови.
Дисграфія – порушення письма: не правильне письмо букв, зʼєднань, грамотичні помилки.
Дислексія – пропуск, перестановка, дзеркальне письмо букв.
Дискалькулія – не запамʼятовує числа, не розуміє значення + -
Слайд 22
При недоліках дрібної моторики діти:
Розвиток дрібної моторики сприяє оволодінню навичків письма, малювання, творчості, а також уникнути проблем шкільного навчання.