Батьківські збори на тему «Симптоми кризи підліткового віку»

Про матеріал
Мета: донести до батьків інформацію про симптоми кризи підліткового віку, психологічні особливості спілкування і взаємин підлітків з дорослими, практичні поради батькам для підвищення мотивації дітей до навчання.
Перегляд файлу

Батьківські збори на тему «Симптоми  кризи підліткового віку»
 

Вчитель.    Нові умови розвитку підлітків зумовлюють нову соціальну ситуацію для розвитку підлітків.

Головним мотивом стає спілкування з однолітками. Це виявляється у часто повторюваному вислові підлітків: «Ми ходимо до школи не тільки вчитися, але й спілкуватися».

Тому поступово провідною діяльністю цього віку стає інтимно-особистісне спілкування з однолітками (навчання залишається основним видом діяльності).

До симптомів кризи підліткового віку слід віднести:

  • Зниження продуктивної навчальної діяльності ( а також спроможність нею займатися) навіть у тих сферах, де підліток обдарований ( часто це зумовлюється переходом від конкретного до логічного мислення).
  • Негативізм. Підліток ніби відштовхується від оточуючих. Схильний до сварок, порушень дисципліни, у нього часто виникає внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагне самотності та самоізоляції.

Нові умови розвитку підлітків зумовлюють нову соціальну ситуацію розвитку підлітків.

Головним мотивом стає спілкування з однолітками. Це виявляється у часто повторюваному вислові підлітків: «Ми ходимо до школи не тільки вчитися, але й спілкуватися».

Тому поступово провідною діяльністю цього віку стає інтимно-особистісне спілкування з однолітками (навчання залишається основним видом діяльності).

Суттєво змінюються психологічні особливості навчання підлітків:

  • підлітки обирають такі способи навчання, які роблять їх більш незалежними, більш дорослими в їх очах ;
  • виникають нові мотиви учіння: прагнення влаштуватись у майбутньому , прагнення самоствердження і самовдосконалення, необхідність виконувати вимоги батьків;
  • оцінка для підлітків є статусом, показником рівня знань, стимулом;
  • підлітки активно випробовують свої сили в організації різних заходів, суспільно-політичному житті тощо.

Мовлення підлітків розвивається за чотирма напрямками:

1)як засіб спілкування;
2)як спосіб набуття знань;
3)як інструмент  творення  та засіб вираження  емоційних станів і вольової  регуляції  поведінки;
4)як об'єкт вивчення

Психологічні особливості спілкування і взаємин підлітків з дорослими характеризуються такими проявами:

  • підлітки не погоджуються на нерівноправні стосунки, оскільки вони не відповідають їх уявленням про власну дорослість та самостійність. Вони вимагають поваги, довіри, самостійності, обмежують права дорослих і розширюють свої. Часто це призводить до невиконання розпоряджень дорослих, нехтування обов'язками, протесту;
  • конфліктність виникає за умови, коли зміни в розвитку особистості підлітка випереджають корективи стосунків з дорослими;
  • характер спілкування підлітків з дорослими істотно впливає на особливості самооцінки підлітків, їм потрібна довіра.

Дорослі у соціальній ситуації розвитку підлітків виступають в якості значущих осіб. 

         Але цей «п'єдестал» може зайняти будь-хто:

  • масовий кумир (популярний співак або актор тощо),
  • вчитель (у рольовій позиції дорослого друга), 
  • батьки (якщо вчасно і правильно зреагували на кризу).

Одна з основних проблем– відсутність бажання та інтересу дітей вчитися, отримувати знання. 

Мотивація до навчання запрограмована в нас від природи: отримане знання або заволодіння новим вмінням винагороджується виплеском гормонів щастя. Навчання можна навіть перетворити в одержимість, тому дуже важливе правильне дозування стимуляції.

Відсутність мотивації  до навчання часто веде до стійкої неуспішності та інтелектуальної пасивності. Неуспішність, в свою чергу, веде до відхилень у поведінці.

Важливо, щоб батьки контролювали процес навчання і враховували індивідуальні особливості дитини.

 

Обговорення з батьками конкретних ситуацій.

Картинки по запросу батьки та дітиПрактичні поради 

батькам для підвищення мотивації дітей до навчання

1. Учіть дитину правильно вибирати мету в діяльності з точки зору розуміння ― навіщо це потрібно саме тобі, а не батькам чи вчителям. Для цього ставте перед дитиною наступні запитання:

Якого результату ти прагнеш досягти у навчанні?

Ким ти себе бачиш у майбутньому?

Що ти можеш зробити для цього?

Хто тобі може допомогти?

2. Надавайте своїй дитині право на помилки. Не засуджуйте, а допомагайте вчитися долати труднощі – це формує впевненість в своїх можливостях та здібностях, підвищує самооцінку.

3. Надавайте дитині можливість самостійно приймати рішення та нести відповідальність за результат.

4. Аналізуйте минулий успіх та досягнення, навіть якщо вони були зовсім незначними. Таким чином, ви підтримаєте спроби дитини домогтися нових результатів.

5. Учіть дитину не боятися труднощів. Нехай вона відчуває, що Ви завжди готові прийти їй на допомогу.

7. Завжди пояснюйте дитині причини Ваших вимог та вимог вчителів.

Підведення підсумку зборів.

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку