Батьківські збори на тему «Симптоми кризи підліткового віку»
Вчитель. Нові умови розвитку підлітків зумовлюють нову соціальну ситуацію для розвитку підлітків.
Головним мотивом стає спілкування з однолітками. Це виявляється у часто повторюваному вислові підлітків: «Ми ходимо до школи не тільки вчитися, але й спілкуватися».
Тому поступово провідною діяльністю цього віку стає інтимно-особистісне спілкування з однолітками (навчання залишається основним видом діяльності).
До симптомів кризи підліткового віку слід віднести:
Нові умови розвитку підлітків зумовлюють нову соціальну ситуацію розвитку підлітків.
Головним мотивом стає спілкування з однолітками. Це виявляється у часто повторюваному вислові підлітків: «Ми ходимо до школи не тільки вчитися, але й спілкуватися».
Тому поступово провідною діяльністю цього віку стає інтимно-особистісне спілкування з однолітками (навчання залишається основним видом діяльності).
Суттєво змінюються психологічні особливості навчання підлітків:
Мовлення підлітків розвивається за чотирма напрямками:
1)як засіб спілкування;
2)як спосіб набуття знань;
3)як інструмент творення та засіб вираження емоційних станів і вольової регуляції поведінки;
4)як об'єкт вивчення
Психологічні особливості спілкування і взаємин підлітків з дорослими характеризуються такими проявами:
Дорослі у соціальній ситуації розвитку підлітків виступають в якості значущих осіб.
Але цей «п'єдестал» може зайняти будь-хто:
Одна з основних проблем– відсутність бажання та інтересу дітей вчитися, отримувати знання.
Мотивація до навчання запрограмована в нас від природи: отримане знання або заволодіння новим вмінням винагороджується виплеском гормонів щастя. Навчання можна навіть перетворити в одержимість, тому дуже важливе правильне дозування стимуляції.
Відсутність мотивації до навчання часто веде до стійкої неуспішності та інтелектуальної пасивності. Неуспішність, в свою чергу, веде до відхилень у поведінці.
Важливо, щоб батьки контролювали процес навчання і враховували індивідуальні особливості дитини.
Обговорення з батьками конкретних ситуацій.
Практичні поради
батькам для підвищення мотивації дітей до навчання
1. Учіть дитину правильно вибирати мету в діяльності з точки зору розуміння ― навіщо це потрібно саме тобі, а не батькам чи вчителям. Для цього ставте перед дитиною наступні запитання:
Якого результату ти прагнеш досягти у навчанні?
Ким ти себе бачиш у майбутньому?
Що ти можеш зробити для цього?
Хто тобі може допомогти?
2. Надавайте своїй дитині право на помилки. Не засуджуйте, а допомагайте вчитися долати труднощі – це формує впевненість в своїх можливостях та здібностях, підвищує самооцінку.
3. Надавайте дитині можливість самостійно приймати рішення та нести відповідальність за результат.
4. Аналізуйте минулий успіх та досягнення, навіть якщо вони були зовсім незначними. Таким чином, ви підтримаєте спроби дитини домогтися нових результатів.
5. Учіть дитину не боятися труднощів. Нехай вона відчуває, що Ви завжди готові прийти їй на допомогу.
7. Завжди пояснюйте дитині причини Ваших вимог та вимог вчителів.
Підведення підсумку зборів.