Батьківські збори « Небезпека вживання алкогольних напоїв»

Про матеріал
Мета відвертого спілкування: підвищити рівень інформованості й освіченості батьків із проблем дитячого алкоголізму, особливо «пивного»; звернути увагу на фактори, що сприяють вживанню алкогольних напоїв серед підлітків
Перегляд файлу

Батьківські збори « Небезпека вживання алкогольних напоїв»

Мета: підвищити рівень інформованості й освіченості батьків із проблем дитячого алкоголізму, особливо «пивного»; звернути увагу на фактори, що сприяють вживанню алкогольних напоїв серед підлітків.

  1.               Аналіз міцності спиртних напоїв.
  2.               Статистичні дані Міністерства охорони здоров’я.
  3.               5 ударів по печінці.

За останні роки в Україні відбувся вибух пивного алкоголізму: якщо 10-15 років тому хворих з такою залежністю було 1-2 на 100 алкоголіків, то зараз – більше 10. Ситуацію посилює ще й той факт, що багато хто з українців вважає пиво не шкідливим, однак різниця у вмісті алкоголю в пиві та горілці невелика: літрова пляшка пива міцністю 5% відповідає 50 г чистого алкоголю, або 125 г горілки (2 кружки пива = 100 г горілки, 2 л пива = 1 склянка горілки). Відомо, що 10 мл чистого алкоголю печінка виводить з організму людини за 1 год., а якщо ж людина випиває півсклянки вина, через 3 год. алкоголь все ще буде міститься в крові.

Американські вчені провели гастроскопічне обстеження 19 учасників експерименту із здоровим шлунком, кожен ковтав мініатюрний пристрій, завдяки якому на екран телевізору передавалося зображення стінок шлунку. Натщесерце учасники випивали по 200 г віскі без содової, через кілька хвилин слизова оболонка шлунка припухала і червоніла, через 1 год. на ній з’являлися кров’яні виразки, через кілька годин по слизовій тягнулися стрічки гною – картина була однаковою у всіх учасників експерименту.

Щодо пива. Рекламуючи цей напій, виробники називають його не шкідливим, а мало не корисним. За останні роки вміст алкоголю в пиві досягає у деяких сортах 14% (як у вині). Для порівняння, за часів СРСР – 1,5-3,5%.

За даними Міністерства охорони здоров’я на даний час в Україні офіційно визнано більше 650 тисяч (8%) дорослого населення алкогольнозалежними (неофіційно цифра може сягати 1,3-1,5 млн). В нашому районі на обліку перебувають 105 сімей, як такі, що мають складні сімейні обставини, в них виховується 261 дитина; 70% цих сімей – батьки вживають алкогольні напої, а 95 сімей стоять на обліку у нарколога. Офіційна статистика свідчить, що на обліку в медичних закладах перебуває 900 тис. схильних та хворих.

Нинішня ситуація з алкоголізацією українського суспільства – це «прояв масового хімічного ураження сповільненої дії, направленої на молодь і працездатне населення України». Тут доречна аналогія із Голодомором 30-х років – сьогодні ми можемо говорити про «горілкомор» в нашій державі.

Попереду Європи всієї…

Нещодавно було проведено опитування 200 тис. школярів 5-10 класів в 41 країні Європи та Сходу. В Україні регулярно вживають алкоголь (не рідше 1 разу у місяць) 40% дітей. Для порівняння, в Ізраїлі цей показник становить 28%. Якщо прийняти на віру офіційну статистику українських фахівців, то діагноз «алкоголізм» встановлено близько 8 дітям на 100 тис. населення країни, якщо ж сумувати цей показник до абсолютного показника, то отримаємо приблизно 30 тис. дітей-алкоголіків на всю країну. Ось така алкогольна арифметика.

«Пийте з нами, пийте, як ми, пийте краще за нас… або 5 ударів по печінці»

Удар перший – рекламний.

Ще 20 років тому вищеперераховані статистичні дані були маловірогідними. Але при цьому змінилися не діти, а дійсність, яка їх оточує, адже і раніше, намагаючись наслідувати дорослим і бути самим дорослішими, багато хто скурював першу цигарку чи скуштував перший бокал пива ще в дитячому віці, а у випадках зі слабоалкогольними напоями першу спробу діти робили в присутності батьків (ті самі «символічні пів бокалу» шампанського на новий рік чи «нешкідливу скляночку пива» спекотного літа за компанію із батьком). Що змінилося? З’явилася реклама алкоголю та сигарет як пряма, так і завуальована: позитивні герої кінофільмів регулярно випивають, не завжди закусуючи (хтось із спеціалістів підрахував, що алкогольна тематика тільки у перших 3-х сезонах серіалу «Менти» піднімалася більше 50 разів, причому виключно у позитивному світлі: головні герої після роботи біжать за «пузирем», при цьому вживають напої певних компаній, що пропагують використання своєї продукції на телебаченні). Діти значно частіше дорослих мислять асоціаціями, а навколо алкоголю створюється виключно позитивний набір асоціацій: починаючи від фільму «Особенности национальной охоты», закінчуючи гарною рекламою пива за участю таких національних героїв, як брати Кличко, футболіст Шевченко. Вживання слабоалкоголки прокладає місток до більш міцних напоїв. У дітей складається враження, що дорослі їм казали неправду щодо алкоголю-отрути, адже при цьому вони самі продовжують його вживати.

Удар другий – торгово-бізнесовий.

За радянських часів були вікові обмеження в придбанні алкогольних напоїв. В наш час більшість підлітків виглядають старше свого віку, тому в будь-якому магазині їм відпускають алкогольні напої без обмежень, хіба що трапиться продавець старого загартування або такий, що добре знає батьків дитини. Знайте, батьки, ваші чада, відпочиваючи із однолітками після школи чи на канікулах, можуть витрачати видані вами на карманні витрати гроші не лише на морозиво. Не майте ілюзій на тему: «Мій не такий», а не полінуйтеся і здійсніть екскурсію в місця відпочинку дитини.

Удар третій – байдужо-безграмотний.

Одна з причин того, що наші діти без перешкод вживають алкоголь – наша з вами байдужість до цієї проблеми, особливо якщо це стосується не власної дитини. Згадайте не такі далекі часи, коли будь-яка доросла людина, побачивши підлітка із сигаретою чи пляшкою пива, вважала своїм обов’язком прореагувати – повідомити батьків, вчителів, самому «намилити шию» цій дитині. Сьогодні ж «громадська позиція» дорослих, що зайняті своїми нагальними проблемами, коливається від «Не мої – не шкода, у них свої батьки є» до «Ну що тут такого? Від пива («лонгера» , «шейка» ) йому нічого не станеться, я сам своєму дозволяю». І діти вкотре впевнюються в правильності своєї поведінки відносно випивки та сигарет.

Удар четвертий – злочинно-посадовий.

Якщо у випадках з простими громадянами це байдужість, то для представників правоохоронних організацій, чиновників, депутатів, педагогів – це посадовий злочин, який не карається. Міліціонери чи то у справах, чи просто на відпочинку часто опиняються в місцях вживання дітьми алкогольних напоїв, але реакція з боку бравих хлопців у погонах відсутня, певні дії вони застосовують в тих випадках, коли нетверезі підлітки починають хуліганити; не приймають спроб затримати підлітка, що вживає алкоголь, з’ясувати, де і хто продав їм спиртне. Відповідно справу в прокуратуру не передають, підприємці, що порушили закон, не позбавляються ліцензії.

Удар п’ятий – незайнятість як привід.

Радянська система зайнятості дітей була розвалена. А саме завдяки їй у дитини поза школою не залишалося часу на байдикування. На заміну цій системі нічого не було запропоновано. Згадайте недалеке минуле. Дитина практично не могла не відвідувати будь-яку спортивну секцію чи гурток, зосереджуючи свою увагу не на необхідності десь згаяти свій вільний час, а на самореалізацію в улюбленому хобі. Захоплення дітей могли з часом змінюватися. І хоча, зазвичай, дитина не ставала обов’язково великим спортсменом чи геніальним актором, конструктором космічних кораблів, та була зайнята улюбленою справою під наглядом досвідчених керівників гуртків, справою цікавою, корисно. І розвиваючою, котра практично не залишала шансів алкогольній тусовці стати головним захопленням.

Так що, шановні батьки, давайте визнаємо чесно – губить дітей не пиво. Губимо дітей ми з вами. І якщо не перестанемо цього робити, або робити вигляд, що нічого незвичайного не відбувається, то зовсім скоро станемо жителями країни розвиненого алкоголізму.

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку