Батьківські збори "П'ЯТИКЛАСНИКИ - ЗВИЧАЙНА ТЕРИТОРІЯ НЕЗВИЧАЙНО ЧУДОВИХ ДІТЕЙ".

Про матеріал

Багаторічні спостереження педагогів і шкільних психологів свідчать про те, що перехід з початкової школи в середню неминуче пов'язаний зі зниженням успішності, хоч би тимчасовим. Учням, які звикли до певних порядків початкової школи, потрібний час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя.

На початку навчання в п'ятому класі школярі переживають період адаптації до нових умов навчання, багато в чому схожий з тим, який був

характерний для початку навчання в першому класі:

Різка зміна умов навчання;

—Різноманітність і якісне ускладнення вимог, що пред'являються до школяра різними учителями;

—Зміна позиції "старшого" в початковій школі на "найменшого" в середній.

—

Усе це є досить серйозним випробуванням для психіки школяра.

Перегляд файлу

Підрахуйте бали.

а) 3 бали, б) 2 бали, в) 1 бал.

 

30-39 балів.

Дитина – найбільша цінність у вашому житті. Ви прагнете не лише зрозуміти, а й пізнати її, поважаєте її, дотримуєтесь найпрогресивніших принципів виховання і постійної лінії поведінки. Інакше кажучи, ви дієте правильно і можете сподіватись на добрі результати.

16-29 балів.

Піклування про дитину для вас питання першорядне, ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовно і цілеспрямовано. Часом ви занадто суворі, в інших випадках – надміру м’які, крім того, ви схильні до компромісів, котрі послаблюють виховний ефект. Вам слід серйозно замислитись над своїм підходом до виховання дитини.

Менше 16 балів.

Перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання і прагнення виховати дитину як особистість, а можливо, і того, і другого. Бажано порадитись із спеціалістами - педагогами та психологами, ознайомитися з літературою з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості дитини – дуже складний і відповідальний процес. Ось чому успішне виконання батьківських обов’язків приносить людині найвище моральне задоволення.

 

Перегляд файлу

Батьки

Учні

Вчителі

Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\Svetka-koketka2007\Мои документы\Мои рисунки\Безымянный.bmp

Перегляд файлу

Тест: "Які ви батьки?”

Необхідно вибрати одну з трьох відповідей:

а)можу і завжди так роблю;

б)можу, але не завжди так роблю;

в)не можу.

 

Чи можете ви:

1.У будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?

 

2.Порадитися з дитиною, незважаючи на її вік?

 

3.Зізнатися дитині у помилці, яку ви допустили по відношенню до неї?

 

4.Вибачитись перед дитиною в разі своєї неправоти?

 

5.Стримати себе , якщо вчинок дитини роздратував вас?

 

6.Поставити себе на місце дитини?

 

7.Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея?

 

8.Розповісти дитині про навчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас в негативному світлі?

 

9.Завжди утримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?

 

10.Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?

 

11.Надати один день, коли вона робила б усе, що їй заманеться і поводила б себе так, як хоче, а ви ні в що не втручатиметесь?

 

12.Не відреагувати, коли дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину?

 

13.Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це – примха, скороминуча забаганка?

 

Перегляд файлу

Ролева гра

I.Група "Батьки".

Ваше завдання відповідно до позиції батьків внести пропозиції про поліпшення адаптації дитини  в  5 класі. Що ви, як батьки, можете зробити для вирішення цієї проблеми? Протягом 10 хвилин запишіть, будь ласка, усі ідеї, які прийдуть вам в голову, навіть найфантастичніші.

II.Група «Учні».

Мета вашої спільної роботи - запропонувати з позиції дітей те, що допоможе поліпшити швидку адаптацію дітей  в класі, що для вирішення цієї проблеми повинні зробити самі учні. Протягом відведеного десятихвилинного проміжку часу запишіть усі ідеї, які у вас з'являться, навіть нереальні на перший погляд.

III.Група «Вчителі».

Вам необхідно відповідно до отриманої ролі назвати форми і способи поліпшення успішності  учнів на уроках. Що ви, як учителі, можете зробити для вирішення цієї проблеми. Запишіть протягом 10 хвилин усі ідеї.

Після виконання завдань представники груп зачитують свої пропозиції. Листи папери, на яких записи зроблені маркером певного кольору, передаються від однієї групи до іншої. У них можуть бути внесені доповнення, які записуються маркером іншого кольору. Так триває до тих пір, поки в групу не повернеться той лист, який заповнювався її членами на початковому етапі гри. Усі листи вивішуються на класну дошку.

Класний керівник дякує батькам за активність і пропонує розглядати сформульовані ігровими групами раді з поліпшення дисципліни як рішення батьківських зборів, що відбулися.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

П'ЯТИКЛАСНИКИ - "ЗВИЧАЙНА ТЕРИТОРІЯ НЕЗВИЧАЙНО ЧУДОВИХ ДІТЕЙ". Серйозні несерйозні проблеми адаптації організму і психології особи дитини. Для хорошого самопочуття дітям потрібні шахи, кішка і собака. Чи є у вашої дитини шахи кішка і собака? Чи хоч би хом'як. Чи є у вашої дитини хоч що-небудь з цього списку?

Номер слайду 2

Багаторічні спостереження педагогів і шкільних психологів свідчать про те, що перехід з початкової школи в середню неминуче пов'язаний зі зниженням успішності, хоч би тимчасовим. Учням, які звикли до певних порядків початкової школи, потрібний час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя.

Номер слайду 3

На початку навчання в п'ятому класі школярі переживають період адаптації до нових умов навчання, багато в чому схожий з тим, який був характерний для початку навчання в першому класі: Різка зміна умов навчання; Різноманітність і якісне ускладнення вимог, що пред'являються до школяра різними учителями; Зміна позиції "старшого" в початковій школі на "найменшого" в середній. Усе це є досить серйозним випробуванням для психіки школяра.

Номер слайду 4

У середній школі діти виявляються наданими самі собі : вони повинні самостійно переходити з кабінету в кабінет, готуватися до уроків. І дуже часто їм доводиться самостійно вирішувати питання з учителями: запізнення на урок, забувають якої-небудь учбової приналежності, не зроблене завдання. Усе це стає серйознішою провиною, ніж в початковій школі.

Номер слайду 5

Деякі діти через свої психологічні особливості не готові до подібної самостійності - поєднувати учбові і організаційні сторони шкільного життя : вони випробовують розгубленість увесь час все плутають і забувають не можуть зосередитися на навчанні. Інші діти настільки звикли до постійного контролю з боку дорослих, що нездатні самостійно організувати власне шкільне життя. Усе це, природно, веде до зниження успішності!

Номер слайду 6

Істотні психологічні зміни 5-го класу : Заняття тепер проходять в новій школі, кабінеті. А часто - і в різних кабінетах. У розкладі з'явилися назви незнайомих предметів (ботаніка, фізика, історія). І найголовніше - кожен предмет веде новий учитель.

Номер слайду 7

ЧАС АДАПТАЦІЇ- Період адаптації до нових правил і вимог може займати у дитини від одного місяця до цілого року. В цей час і може спостерігатися деякий спад успішності, оскільки діти швидше зайняті вивченням форми, ніж змісту учбової діяльності .

Номер слайду 8

Саме у п'ятому класі школяр дістає можливість почати своє учбове життя спочатку : Учень з репутацією трієчника або двієчника, що закріпилася, може стати хорошистом і навіть відмінником

Номер слайду 9

ПРИЧИНИ НЕУСПІШНОСТІ, ХАРАКТЕРНІ САМЕ ДЛЯ П'ЯТИКЛАСНИКА, : Фізіологічні зміни. Невпевненість в собі. Відсутність здібностей. Особисті проблеми. відбувається корінна перебудова психологічних структур, що раніше склалися, виникають нові утворення, закладаються основи свідомої поведінки, вимальовується загальна спрямованість у формуванні моральних представлень і соціальних установок. Відсутність інтересу.

Номер слайду 10

Батьки можуть постаратися наочно показати дитині сенс вивчення того або іншого предмета. Життя постійно ставить перед людиною завдання, що вимагають застосування шкільних знань : наприклад без таблиці множення дуже складно злічити, скільки грошей знадобиться на купівлю продуктів. А знання алфавіту допомагає орієнтуватися в каталогах і енциклопедіях.

Номер слайду 11

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для батьків п'ятикласників Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, постарайтеся якнайскоріше зустрітися і обговорити це з класним керівником. Якщо в сім'ї сталися якісь події, що вплинули на психологічний стан дитини (розлучення, від'їзд в довге відрядження когось з батьків, народження ще однієї дитини і так далі) повідомте про це класного керівника. Саме змінами в сімейному житті часто пояснюються раптові зміни в поведінці дітей. Виявляйте цікавість до шкільних справ обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід з конфліктів. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуєте їй описати їх, відмітити якісь особливі риси. Порадьте дитині в скрутних ситуаціях звертатися за допомогою до класного керівника.

Номер слайду 12

ЗАГАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для батьків п'ятикласників Спочатку можна допомогти своїй дитині в підготовці домашніх завдань (навіть якщо в початковій школі діти робили уроки самостійно), і в подоланні труднощів в навчанні, які нерідко виникають на перших етапах навчання в середній школі. Не слід відразу послабляти контроль за учбовою діяльністю дитини, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до вашого контролю. Привчайте її до самостійності поступово: вона повина сама збирати портфель дзвонити однокласникам і запитувати про уроки, робити частину домашніх завдань на продовженому.

Номер слайду 13

Зона Найближчого Розвитку Вашої дитини

Номер слайду 14

У сучасному світі відношення в сім'ї змінилися, змінилася міра підтримки, яку має як доросла людина, так і дитина. А це служить умовою виникнення різного роду розладів, які приводять, : - до депресій; - до агресії; - до суїцидів.

Номер слайду 15

"Глечик почуттів"

Номер слайду 16

Важливо пам'ятати, що Теплі тісні зв'язки дитини з батьками (особливо з батьком тієї ж статті, що і дитина) сприяють розвитку у неї гуманного відношення до інших. Любов, турбота, увага з боку близьких дорослих виявляються для дитини своєрідним "життєво важливим вітаміном", що дає відчуття захищеності, забезпечує емоційну стабільність, рівновагу в стосунках.

Номер слайду 17

Наявність повноцінних контактів дитини з батьками активна і тактовна турбота про малюка, почуття безпеки сприяють розвитку у маленької людини так званої базової довіри до світу і підвищення у неї конструктивної активності в освоєнні оточення світу.

Номер слайду 18

Чем проповедь выслушать, Мне лучше бы взглянуть. И лучше проводить меня, Чем указать мне путь. Глаза умнее слуха, Поймут всё без труда. Слова порой запутаны Пример же – никогда. Тот лучший проповедник – Кто веру в жизнь провёл. Добро увидеть в действии – Вот лучшая из школ. И если всё мне показать – Я выучу урок. Понятней мне движенье рук, Чем быстрых слов поток. Должно быть, можно верить И мыслям и словам Но я уж лучше погляжу, Что делаешь ты сам. Вдруг я неправильно пойму Твой правильный совет. Зато пойму, как ты живёшь, По правде или нет.

Номер слайду 19

Як готувати домашні завдання Пам'ятка для учнів Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на питання. Став питання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згоден. Точно і як можна детальніше записуй, що задано по кожному предмету. Вчися користуватися словниками і довідниками. З'ясовуй знання незнайомих слів, знаходь потрібні факти і пояснення, правила, формули в довідниках. Якщо у тебе є комп'ютер, вчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, виробляти потрібні розрахунки за допомогою електронних таблиць і тому подібне Якщо те, що проходили на уроці, здалося тобі важким, повтори матеріал того ж дня, навіть якщо наступний урок буде через декілька днів. Приступаючи до виконання кожного завдання, думай не лише про те, що потрібно зробити (тобто про зміст завдання), але і про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

Номер слайду 20

Конкретні рекомендації для батьків п'ятикласників Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку і взаємини з іншими дітьми. Не зв'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень. Знайте програму і особливості школи, де вчиться ваша дитина. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну і стабільну атмосферу в будинку, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.

zip
Додано
13 січня 2019
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку