Батьківські збори у 1 класі. Гра - не просто забава

Про матеріал

Мета: довести до відома батьків прозначення гри для загального розвитку дитини, дати поради щодо «домашніх» ігор; ознайомити батьків з методикою їх проведення; допомогти батькам визначити приховані здібності та задатки своїх дітей.

Форма проведення: консультаційний салон

Перегляд файлу

Батьківські збори

Клас: 1

Тема.  Гра – не просто забава.

Мета: довести до відома батьків про  значення гри для загального розвитку дитини, дати поради щодо «домашніх» ігор; ознайомити батьків з методикою їх проведення; допомогти батькам визначити приховані здібності та задатки своїх дітей.

Форма проведення: консультаційний салон

 

Хід зборів

І. Значення гри для загального розвитку дитини.

Первинно гра виникла не як сама гра, а як повторення дій дорослих, наслідування побаченого у природі, як своєрідний процес навчання виживати у первісному світі. Лише із розвитком суспільства, виникненням знарядь праці у дітей з’явилася своєрідна специфічна форма діяльності у формі гри.

Діти починають гратися дуже рано. Так, немовлята до одного року повторюють рухи дорослих, звуки (лепечуть) і отримують від цього задоволення (функціональні ігри). Трохи пізніше починають розглядати, переміщати, трясти брязкальцями, намагаючись почути звук (предметні ігри). Поступово дії малят ускладнюються, в грі з’являється задум – ліплення «пиріжків» із піску, побудова «будиночків» із кубиків і т.д. (будівельні ігри). Всі ці ігри, як правило, мають індивідуальний характер. Епізодично у них беруть участь близькі: батьки, сестри, брати. З часом гра стає колективною, коли дитина стає здатною самостійно організовувати свої дії та направляти їх на досягнення якоїсь визначеної мети самої гри.

У дитинстві дуже багато ігор. Вони з’являються із самого малечку і з часом ускладнюються та змінюються. Дитячі ігри, в основному, наповнені рухом, несуть у собі багато емоцій, вимагають від дитини розвитку кмітливості, уваги, зосередженості, спритності, вольових зусиль.

Шестирічний малюк пішов до школи. Він уважно слухає вчителя, виконує його вказівки, оволодіває знаннями, але психологічно ще залишається дитиною, яка любить гратися. Тобто, зміна провідної у дошкільному віці ігрової діяльності на навчальну відбувається не одразу, а поступово. Гра допомагає школяреві включатися у навчання, оволодівати складною «професією» учня. Вона впливає на розвиток пам’яті, мислення, уяви, сприяє процесу засвоєння знань, умінь і навичок, збагачує соціальний досвід дитини. Крім того, спільна гра з дитиною має ще один важливий аспект: лише через спілкування з дитиною дорослий проникає в її душу, сприяє виникненню довіри і взаєморозуміння.

Гра сприяє всебічному розвитку дитини, тому що:

  • зміст самої гри визначає навколишнє життя – діти відображають те, що бачать, повторюють ті дії, ті стосунки, які спостерігають навколо себе;
  • гра заохочує спостереження малюків за життям інших людей та оцінку їх дій, що позитивно відображається на розумовому розвитку;
  • у грі відбувається засвоєння норм і правил життя людей, що розвиває моральну сферу;
  • отриманий у грі досвід допомагає дітям виробляти певні форми поведінки;
  • у грі діти виявляють свої емоції та почуття з приводу захоплення чи незадоволення грою, партнерами або результатами самої гри, що розвиває емоційну сферу;
  • необхідність дотримуватися правил, виявляти ініціативу та самостійність розвиває волю дитини;
  • у переважній більшості ігор необхідно здійснювати велику кількість рухів, що сприяє фізичному розвитку.

ІІ.  «Домашні» ігри.

Вчені по-різному класифікують ігри:

  • творчі і з правилами;
  • сюжетно-рольові,
  • дидактичні та ін.

Ми поговоримо з вами про так звані «домашні» ігри. Ви можете гратися з дітьми тоді, коли відпочиваєте чи готуєте вечерю, йдете вулицею або їдете у тролейбусі.

Ось деякі з них:

  1. «Яке слово довше?»

— Зараз ми з тобою будемо порівнювати слова. Я назву два слова, а ти визнач, яке з них довше. Запам’ятай: порівнювати треба самі слова, а не ті речі, які ними називаються.

Хвіст — хвостик, черв’ячок — змія, кіт — котеня, ніж — голка, річка — стрічка.

  1. «Знайди зайве слово».

Дуб, сосна, бузок, ялина.

Капуста, слива, картопля, морква.

  1. «Що я задумала?»

— Я задумала якийсь предмет. Відгадай, що я задумала. Але для цього постав мені кілька запитань, які допоможуть тобі дізнатися про це.

  1. «Хто більше скаже».

Позмагайтеся, хто з вас більше поставить запитань до одного і того ж об’єкта.

  1. «Назви предмет».

— Назви п’ять предметів жовтого (або іншого) кольору; п’ять предметів з пластмаси; п’ять предметів, однакових за формою…

  1.                   «Заборонені слова» (варіант старовинної гри «Вам пані прислала туалет ...») Ця гра розвиває увагу. Спочатку поясніть дитині, що будете грати в питання і відповіді. Відповідати можна все, що завгодно, але не можна називати заборонене слово (найчастіше таким словом вибирають колір, звичайно білий або чорний). Отже, наприклад, не можна називати слово «білий». Ви задаєте різні питання, наприклад: «Якого кольору молоко?» Малюк має відповісти, виконуючи правила гри. Якщо він все ж виголосить заборонене слово, то він стає ведучим.  Гру можна ускладнити, вибравши заборонене слово «так» або два заборонених слова.
  2. «Пари слів». Гра хороша для розвитку пам'яті. Ви говорите дитині кілька слів (почати краще з 5-6), пов'язуючи кожне в пару з іншим словом. Приміром, ви даєте такі пари: дівчинка - бантик, ліс - дерево, річка - міст і т. п. Дитина повинна запам'ятовувати другі слова з кожної пари. Потім ви називаєте перше слово з кожної пари і просіть дитину згадати відповідне слово.

        Завдання можна ускладнювати, збільшуючи поступово кількість пар і вибираючи в пари слова з віддаленими смисловими зв’язками.
      8.  «Анаграми». Ця гра для тих, хто знає букви. Запропонуйте дитині кілька букв (наприклад: С, Н, О), попросіть скласти з них слово або декілька слів. Збільшуйте кількість букв. Потім помінялися ролями, нехай дитина гадає. Записувати нічого не потрібно, дійте в умі.

 

ІІІ. Загальні правила ігор.

Загальні правила ігор

(складені на основі рекомендацій Нікітіних).

1. Гра повинна приносити радість і дитині, і дорослому.

2. Зацікавте дитину, але не змушуйте її гратися, не викликайте перенасичення грою.

3. Всі завдання діти мають виконувати самостійно.

4. Завдання мусять бути посильними для дітей.

5. Більше хваліть за успіхи.

6. Не стримуйте рухову активність дитини, створюйте в грі невимушену обстановку.

7. Влаштовуйте змагання на швидкість вирішення ігрових завдань.

 ІV. Не  прогав  вундеркінда! 

Кожна дитина має свої, лише їй притаманні риси, які розпізнаються в ранньому віці, тому обов'язок батьків - виявити та розвинути приховані здібності та задатки. У цьому може допомогти такий тест. 

1. Ваша дитина навчилася рано, до шестирічного віку читати: 

· самостійно - 7 балів; 

· за допомогою когось - 5 балів. 

2. Читає багато книг, причому досить швидко - 2 бали. 

3. Сама або за допомогою когось зацікавилася словниками та енциклопедіями –

2 бали. 

4. Легко навчилася читати, але відчуває труднощі під час читання - 1 бал. 

5. Займається, за звичай, за зачиненими дверима, а друзів має старших за себе –

2 бали. 

6. Розмовляє зі старшими на рівних - 2 бали. 

7. Ставить багато різних каверзних запитань, інколи заганяючи дорослих у глухий кут - 2 бали. 

8. Має готові відповіді навіть на несподівані запитання - 1 бал. 

9. Іноді неуважна, але завжди вміє робити цікаві повідомлення (скажімо, після перегляду кінофільму, телепередачі чи спостереження за чим-небудь) - 2 бали. 

10. Із задоволенням вступає у бесіду про навколишній світ, дає власну оцінку суспільним явищам - 1 бал. 

11. Одноманітні справи (миття посуду, легкі навчальні вправи, які не потребують особливих зусиль) викликають нудьгу - 1 бал. 

12. Чутлива до несправедливості, навіть якщо це не стосується її особисто - 2 бали. 

13. Має багатий словниковий запас і вміло застосовує під час спілкування різні терміни - 2 бали. 

14. Любить складні ігри ( шахи та ін.), які вимагають кмітливості - 1 бал. 

15. У ранньому віці цікавиться тим, що вивчають старшокласники - 1 бал. 

16. Любить різні заняття, причому хоче робити все самостійно - 2 бали. 

17. Її цікавить Всесвіт, вона цікавиться питаннями давньої історії - 2 бали. 

18. У школі навчається без особливих зусиль, швидко схоплює матеріал та має власну думку з багатьох питань - 2 бали. 

19. Має розвинуте почуття сприймання музики, образотворчого мистецтва, навколишнього світу і в усьому знаходить гармонію - 2 бали. 

 Ось і весь тест вашого "вундеркінда", якщо він таким є. А це залежить від того, скільки балів він отримає під час підрахунку. Потрібно врахувати, що об'єктивність тестування залежить від чітких відповідей на запитання. 

Якщо ви набрали від 10 до 13 - це свідчить про те, що ваша дитина має певні здібності, а тому вам необхідно потурбуватися про те, щоб організувати її навчання та спрямовувати розвиток її здібностей. А в цьому йому може допомогти гра.         Гра, що приносить дітям задоволення,  невимушена, вільна діяльність, яка всебічно розвиває дітей.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку