Батьківські збори у формі тренінгу - це активна форма взаємодії учителя з батьками.
Мета тренінгу: підвищити рівень усвідомлення батьків власної відповідальності за стан свого здоров`я та здоров`я своїх дітей; допомогти їм підготувати дітей до правильного вибору способу життя.
Батьківські збори у формі тренінгу
Тема:
Як виховати дитину здоровою?
Мета:
підвищити рівень усвідомлення батьків власної відповідальності за стан свого здоров`я та здоров`я своїх дітей; допомогти їм підготувати дітей до правильного вибору способу життя.
Обладнання:
екран, проектор, ноутбук, папір білий (формат А-4), малюнки (кольорові яблука, кошик, дерево), олівці, ручки, фломастери, маркери
Інноваційні форми та методи роботи:
«Очікування», «Знайомство», «Робота в групах», «Мозковий штурм», «Мікрофон»
Хід тренінгу
Епіграф до заходу:
Щоб зробити дитину розумною і розважливою, зробіть її міцною і здоровою: нехай вона працює, діє, бігає , кричить, нехай вона знаходиться в постійному русі!
Жан-Жак Руссо
І. Початок тренінгу
1. Вступне слово вчителя
Слайд 1-2:
Доброго дня, шановні батьки! Сьогодні ми проведемо нашу зустріч у формі тренінгу. Тренінг - це навчання досвідом. Я і Ви - люди, у яких різна освіта, різний характер, різні погляди на життя, різні долі, але є одне, що об’єднує нас - це наші діти. Що треба зробити, щоб ваша дитина стала для вас щастям, щоб колись можна було сказати собі: «Життя склалось!». Хочу зачитати Вам слова, які я взяла епіграфом до сьогоднішньої зустрічі.
На цьому тренінгу ми розглянемо актуальну проблему сьогодення: «Як виховати дитину здоровою?».
2. «Знайомство»
Слайд 3:
Мета:
Учасникам пропонується написати на аркуші паперу своє ім’я (щоб члени групи знали, яким чином звертатися одне до одного) і прикріпити його на одязі.
Батьки почергово називають своє ім'я та ім'я дитини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно заспокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам'яталося.
3. Повідомлення правил участі в тренінгу
Слайд 4:
Мета:
Учитель:
Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими ми будемо працювати протягом нашої зустрічі.
Вислуховування думок батьків та складання загальних правил роботи в колективі:
1. Активність
2. Право промовчати
3. Бути відвертим
4. Бути позитивним, посміхатися
5. Правило «піднятої руки»
8. Толерантність
9. Не критикувати
10. Вміти слухати товариша – не перебивати
4. «Очікування»
Слайд 5:
Мета:
Учасники отримують кольорові паперові яблука і пишуть на них свої очікування; клеять на плакаті, на якому зображене дерево, а збоку кошик.
ІІ. Основна частина тренінгу
1. «Мозковий штурм»
Слайд 6:
Мета:
Запитання для обговорення:
Що таке здоров’я?
Вчитель підводить підсумки.
2. Інформаційне повідомлення вчителя про здоров’я та здоровий спосіб життя
Слайд 7:
«Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад» - загальноприйняте у міжнародному співтоваристві визначення, викладене в Приамбулі Статуту ВООЗ (1948 рік).
З позицій викладеного розуміння феномена здоров'я людини походить визначення поняття здорового способу життя (ЗСЖ): це все в людській діяльності, що стосується збереження і зміцнення здоров’я, все, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту.
Складові ЗСЖ містять різноманітні елементи, що стосуються усіх сфер здоров'я - фізичної, психічної, соціальної і духовної.
3. «Робота в групах»
Слайд 8:
Мета:
Об’єднати батьків за кольоровими хмаринками.
Завдання: створити плакат на задану тематику:
Перша група: «Здорова дитина – яка вона?»
Друга група: «Що загрожує здоров’ю дітей у сучасному світі?»
Третя група: «Як зберегти здоров’я дитини?»
Четверта група: «Заповіді здорового способу життя».
Демонстрація, обговорення.
4. «Мікрофон»
Слайд 9:
Мета:
Батьки по черзі висловлюють свої думки на поставлене вчителем запитання.
Учитель:
Мати і батько – головні природні вихователі дитини. Послухайте народні приказки та прислів’я, пов’яжіть їх з темою нашого тренінгу в висловіть свою думку.
ІІІ. Заключна частина тренінгу
1. Підсумкове повідомлення «Історія для роздумів»
Слайд 10:
Мета:
Учитель зачитує історію:
Батько повернувся додому з роботи.
- Тату, таточку, нарешті ти прийшов, - кинувся йому на шию син.
Але батько був настільки втомлений, що в нього не було сил обійняти свою дитину.
- Тату, подивися на вулиці вже так пізно і темно. Я так тебе чекав! Я хотів запитати у тебе . . .
- Питай . . . - сказав байдуже батько.
- Я хотів запитати, скільки ти заробляєш за одну годину на своїй роботі?
- Син, та ти егоїст! Як можна задавати такі питання? Це моя особиста справа.
- Тато, я ж не спав, я ж чекав тебе, щоб задати тобі це запитання. Скільки ти заробляєш в годину?
- 50 . . . - відповів тато. - А тепер марш в ліжко!
Син подивився на нього великими блакитними очима і попросив:
- Тато, позич мені, будь ласка, 30. Я тебе дуже прошу.
Це роздратувало батька, і він накричав на сина.
Через деякий час батько подумав: «Я стільки часу проводжу на роботі, а син вперше просить у мене гроші . . . Може йому дійсно щось потрібно» .
Тоді він прийшов у дитячу і запитав
- Сину, ти не спиш ще?
- Ні, тато, ще не сплю.
Батько присів біля сина на ліжку: - Вибач мене, я тут подумав, може тобі дійсно щось потрібно . . . Ось тримай, тут рівно 30.
- Таточку! Спасибі, тату!
Хлопчик узяв ці гроші і підняв подушку, де вже лежало кілька зім'ятих купюр. Потім він взяв усі гроші, полічив і подивився на батька.
Батько, побачивши, що в сина є гроші, розлютився:
- У тебе ж вже є гроші, а ти просиш у мене ще . . .
- Тато - перебив його син. - Я просив у тебе гроші, тому, що у мене не вистачало. А тепер тут рівно 50! Можна я куплю в тебе годину твого часу. Прийди, будь ласка, завтра раніше на годину і повечеряй з нами.
Тож, давайте більше часу проводити з дітьми. Час – це найкращий подарунок нашим дітям.
2. «Очікування»
Слайд 11:
Мета:
Учитель:
Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, «зірве» своє яблучко, зачитає, що там написано і «покладе» у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.
3. «Прощання-побажання»
Слайд 12:
Учитель::
Пам’ятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Робіть усе, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям.
Використані джерела
1