Батьківські збори у формі тренінгу "Як виховати дитину здоровою?" (5 клас)

Про матеріал

Батьківські збори у формі тренінгу - це активна форма взаємодії учителя з батьками.

Мета тренінгу: підвищити рівень усвідомлення батьків власної відповідальності за стан свого здоров`я та здоров`я своїх дітей; допомогти їм підготувати дітей до правильного вибору способу життя.

Перегляд файлу

Батьківські збори у формі тренінгу

 

 

Тема:

Як виховати дитину здоровою?

Мета:

підвищити рівень усвідомлення батьків власної відповідальності за стан свого здоров`я та здоров`я своїх дітей; допомогти їм підготувати дітей до правильного вибору способу життя.              

Обладнання:

екран, проектор, ноутбук, папір білий (формат А-4), малюнки (кольорові яблука, кошик, дерево), олівці, ручки, фломастери, маркери

Інноваційні форми та методи роботи:

«Очікування», «Знайомство», «Робота в групах», «Мозковий штурм», «Мікрофон»

Хід тренінгу

Епіграф до заходу:

Щоб зробити дитину розумною і розважливою, зробіть її міцною і здоровою: нехай вона працює, діє, бігає , кричить, нехай вона знаходиться в постійному русі!

 Жан-Жак Руссо

І. Початок тренінгу

1. Вступне слово вчителя

Слайд 1-2:

Доброго дня, шановні батьки! Сьогодні  ми проведемо  нашу зустріч у формі тренінгу. Тренінг - це навчання досвідом. Я і Ви - люди, у яких різна освіта, різний характер, різні погляди на життя, різні долі, але є одне, що об’єднує нас - це наші діти. Що треба зробити, щоб ваша дитина стала для вас щастям, щоб колись можна було сказати собі: «Життя склалось!».  Хочу зачитати Вам слова, які я взяла епіграфом до сьогоднішньої зустрічі.

На  цьому тренінгу ми розглянемо актуальну проблему сьогодення:  «Як виховати дитину здоровою?».

2. «Знайомство»

Слайд 3:

Мета:

  • знайомство учасників між собою;
  • створення доброзичливої атмосфери.

Учасникам пропонується написати на аркуші паперу своє ім’я (щоб члени групи знали, яким чином звертатися одне до одного) і прикріпити його на одязі.

Батьки почергово називають своє ім'я та ім'я дитини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно заспокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам'яталося.

3. Повідомлення правил участі в тренінгу

Слайд 4:

Мета:

  • показати необхідність вироблення й дотримання певних правил, за якими відбувається взаємодія людей у групі;
  • прийняти правила для продуктивної роботи під час тренінгу.

Учитель:

Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную  вам прийняти певні правила, за якими ми будемо працювати протягом нашої зустрічі.

Вислуховування думок батьків та складання загальних правил роботи в колективі:

1. Активність

2. Право промовчати

3. Бути відвертим

4. Бути позитивним, посміхатися

5. Правило «піднятої руки»

8. Толерантність

9. Не критикувати

10. Вміти слухати товариша – не перебивати

4. «Очікування»

Слайд 5:

Мета:

  • визначити сподівання та очікування батьків від тренінгу.

Учасники отримують кольорові паперові яблука і пишуть на них свої очікування; клеять на плакаті, на якому зображене дерево, а збоку кошик.

ІІ. Основна частина тренінгу

1. «Мозковий штурм»

Слайд 6:

Мета:

  • з’ясувати рівень обізнаності батьків з певного питання.

Запитання для обговорення: 

Що таке здоровя?

Вчитель підводить підсумки.

2. Інформаційне повідомлення вчителя про здоровя та здоровий спосіб життя

Слайд 7:

 «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а  не лише  відсутність хвороб  або фізичних  вад» - загальноприйняте у міжнародному співтоваристві визначення, викладене в Приамбулі Статуту ВООЗ (1948 рік).

З позицій викладеного розуміння феномена здоров'я людини походить визначення поняття здорового способу життя (ЗСЖ): це все в людській діяльності, що стосується збереження і зміцнення здоров’я, все, що сприяє виконанню людиною своїх людських функцій через діяльність з оздоровлення умов життя - праці, відпочинку, побуту.

Складові ЗСЖ містять різноманітні елементи, що стосуються усіх сфер здоров'я - фізичної, психічної, соціальної і духовної.

3. «Робота в групах»

Слайд 8:

Мета:

  • ознайомити батьків з методикою групової роботи;
  • надати їм можливість усвідомити фактори ризику для здоров’я дітей, і як вони можуть допомогти дітям зберегти здоров’я.

Обєднати батьків за кольоровими хмаринками.

Завдання: створити плакат на задану тематику:

Перша група: «Здорова дитина – яка вона?»

Друга група: «Що загрожує здоров’ю дітей у сучасному світі?»

Третя група:  «Як зберегти здоров’я дитини?»

Четверта група:  «Заповіді здорового способу життя».

Демонстрація, обговорення.

4.  «Мікрофон»

Слайд 9:

Мета:

  • дізнатися думки батьків з приводу певного питання

Батьки по черзі висловлюють свої думки на поставлене вчителем запитання.

Учитель:

Мати і батько – головні природні вихователі дитини. Послухайте народні приказки та прислів’я, пов’яжіть їх з темою нашого тренінгу в висловіть свою думку.

  • «Яблучко від яблуні недалеко падає»
  • «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти»
  • «Як не навчить батько – не навчить і дядько»
  • «Від доброго дерева добрий пагінець відійде, від добрих батька й матері піде добра дитина».

ІІІ. Заключна частина тренінгу

1. Підсумкове повідомлення «Історія для роздумів»

Слайд 10:

Мета:

  • активізація процесу самопізнання учасників.

Учитель зачитує історію:

Батько повернувся додому з роботи.

- Тату, таточку, нарешті ти прийшов, - кинувся йому на шию син.

Але батько був настільки втомлений, що в нього не було сил обійняти свою дитину.

- Тату, подивися на вулиці вже так пізно і темно. Я так тебе чекав! Я хотів запитати у тебе . . .

- Питай . . . - сказав байдуже батько.

- Я хотів запитати, скільки ти заробляєш за одну годину на своїй роботі?

- Син, та ти егоїст! Як можна задавати такі питання? Це моя особиста справа.

- Тато, я ж не спав, я ж чекав тебе, щоб задати тобі це запитання. Скільки ти заробляєш в годину?

- 50 . . . - відповів тато. - А тепер марш в ліжко!

Син подивився на нього великими блакитними очима і попросив:

- Тато, позич мені, будь ласка, 30. Я тебе дуже прошу.

Це роздратувало батька, і він накричав на сина.

Через деякий час батько подумав: «Я стільки часу проводжу на роботі, а син вперше просить у мене гроші . . . Може йому дійсно щось потрібно» .

Тоді він прийшов у дитячу і запитав

- Сину, ти не спиш ще?

- Ні, тато, ще не сплю.

Батько присів біля сина на ліжку: - Вибач мене, я тут подумав, може тобі дійсно щось потрібно . . . Ось тримай, тут рівно 30.

- Таточку! Спасибі, тату!

Хлопчик узяв ці гроші і підняв подушку, де вже лежало кілька зім'ятих купюр. Потім він взяв усі гроші, полічив і подивився на батька.

Батько, побачивши, що в сина є гроші, розлютився:

- У тебе ж вже є гроші, а ти просиш у мене ще . . .

- Тато - перебив його син. - Я просив у тебе гроші, тому, що у мене не вистачало. А тепер тут рівно 50! Можна я куплю в тебе годину твого часу. Прийди, будь ласка, завтра раніше на годину і повечеряй з нами.

 Тож, давайте більше часу проводити з дітьми. Час – це найкращий подарунок нашим дітям.

2. «Очікування»

Слайд 11:

Мета:

  • вияснити наскільки справдились очікування учасників тренінгу.

Учитель:

Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, «зірве» своє яблучко, зачитає, що там написано і «покладе» у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.

3. «Прощання-побажання»

Слайд 12:

Учитель::

Пам’ятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Робіть усе, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам і вашим дітям.

 

 

Використані джерела

  1. Тренінг з батьками «Попередження насильства, жорстокості в cім’ї та в дитячому колективі». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: osvita-mk.org.ua/Seleckaya/dUST_SEM/1ykr.doc – Заголовок з екрану.
  2. Методичний бюлетень на тему: (для використання у роботі практичними психологами та соціальними педагогами). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mkrmk.at.ua/sposib.doc – Заголовок з екрану.
  3. Стежиною батьківської мудрості. Тренінг для батьків.              [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://skviravo.ucoz.ru/psixolog/dnz_batkivski_zbori.pdf – Заголовок з екрану.

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку