Батьківські збори в старшій групі : «Виховання патріотизму через народні традиції та родинну педагогіку у дітей молодшого віку.»

Про матеріал
Формувати узагальнене уявлення батьків у питаннях виховання патріотизму. Виховувати інтерес до культури свого народу, підтримувати прояв потреби в отриманні і потреби в практичному застосуванні відомостей про національну культуру. Сприяти формуванню понять про Батьківщину, рідний край, місто.
Перегляд файлу

Батьківські збори : «Виховання патріотизму через народні традиції та родинну педагогіку у дітей молодшого віку.»

 

Мета: формувати узагальнене уявлення батьків у питаннях виховання патріотизму.

 

Завдання: Виховувати інтерес до культури свого народу, підтримувати прояв потреби в отриманні і потреби в практичному застосуванні відомостей про національну культуру. Сприяти формуванню понять про Батьківщину, рідний край, місто.

 

Обладнання: Екран для презентації, магнітофон, дерево з листочими -запитаннями, ватман , маркери, 2 сердечка(червоного і синього

кольору) на кожного, клубочок ниток.

 

Порядок денний

1. Вправа : «Знайомство.»

2. «Патріотичне виховання дітей дошкільного віку в дитячому садку.»

3. Представлення досвіду роботи: « Виховання патріотизму через народні традиції

    та родинну педагогіку.»

4. Гра: «Яка моя дитина.»

5. Гра: «Коли останній раз...»

6. Вправа-розминка: «Сердечка доброти.»

7. Рефлексія: «Чарівний клубочок.»

8. Різне.

 

                                           Хід зборів

 

Добрий день, шановні батьки! Ми раді бачити вас у наши груповій кімнаті.

Спасибі вам за те, що прийшли на нашу зустріч. Це означає, що нас усіх обʼєднує інтерес до теми батьківських зборів, а він дійсно заслуговує на увагу.

 

  1. Вправа: «Знайомство.»

 

Учасники по черзі називають своє імʼя і стисло розповідають про свою сімʼю.

 

  1. «Патріотичне виховання дітей дошкільного віку в дитячому садку.»

 

     Патріотичне виховання дошкільнят - актуальна проблема в умовах сучасної України. Змінилося не лише життя, а й ми самі. Протягом останніх десятиліть радикально переосмислено саме поняття патріотичного виховання дошкільнят, його зміст, цілі та завдання. Почуття любові до Батьківщини - це одне з найсильніших почуттів, без нього людина ущербна, не відчуває свого коріння. А чи відчує вона привʼязаність до рідної землі або віддалиність від неї, це вже залежить від обставин життя та виховання. Тому важливо, щоб дитина вже в дошкільному віці відчувала особисту відповідальність за рідну землю та її майбутнє.

     В останні десятиліття в нашій країні відбулося багато складних, суперечливих подій, що стосуються суспільного життя, політики, системи державного та місцевого управління. Різко знизився виховний потенціал Української культури, мистецтва, освіти, як один з найважливіших фактор патріотизму. Пішли в минуле деякі свята, зʼявилися нові. Інформація про армію і події, що відбуваються в ній, стала більш відкритою. В молодіжному середовищі пропагується західний, чужий нам уклад життя. У звʼязку з цим підростаючого покоління спостерігається падіння інтересу та поваги до минулого України, тому на сучасному етапі актуальна проблема морально-патріотичного виховання дітей.

 

     Василь Сухомлинський говорив: «Виховання любові до рідного краю, до рідної культури, до рідного міста, до рідної мови - завдання першочергової важливості, і немає необхідності це доводити. Але як виховати цю любов?

Вона починається з малого - з любові до своєї сімʼї, до свого будинку.

Постійно розширюючись, ця любов до рідного переходить в любов до своєї держави, до його історії, його минулого і сучасного, а потім до всього

людства ».

 

     В даний час немає сумнівів у тому, що проблема патріотичного виховання дошкільнят стає дуже актуальною. Для підростаючого покоління чужі поняття «Батьківщина», «патріотизм», «вітчизна». Дослідження в області дошкільної педагогіки та психології свідчать про те, що саме в дошкільному віці закладаються базисні основи особистості, «складається людина ».

Виховання патріотичних почуттів на сучасному етапі розвитку суспільства зобовʼязують дошкільні освітні установи розвивати пізнавальний інтерес, любов до Батьківщини, її історико-культурній спадщині. Становлення людини як громадянина має починатися з його малої Батьківщини - рідного міста. Неможливо виростити справжнього патріота без знання історії. Любов до великого треба прищеплювати з малого: любов до рідного міста, краю, нарешті, до великої Батьківщини.

     Таким чином, заклавши фундамент з дитинства, ми
можемо сподіватися, що виховали справжнього патріота, люблячого свою Батьківщину.

 

  1. Представлення досвіду роботи: « Виховання патріотизму через народні традиції  та родинну педагогіку.» (презентація)


     Шановні батьки! Сьогодні вашій увазі ми хочемо представити досвід роботи вихователів нашої групи з даного питання.
СЛАЙД 1
Суть досвіду полягає в тому, що сімʼя і навчальний заклад є первинними осередками, що покликані формувати особистість майбутнього громадянина нашої країни, а батьки й педагоги - перші представники суспільства, які ознайомлюють маленьких громадян із заведеними в суспільстві соціальними та етичними нормами. Адже дуже важливо, щоб уже в дитинстві закладалися якості: товариське ставлення один до одного, взаємодопомога, вміння рахуватися з інтересами товаришів, уміння разом працювати і відпочивати, бажання та готовність дбати про інших.
СЛАЙД 2
До основних завдань патріотичного виховання старших дошкільнят належать: (які ми намагаємося вирішити)
• формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сімʼї, дитячого садка, міста);
• формування духовно-моральних взаємин;
• формування любові до культурного спадку свого народу;
• виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
• почуття власної гідності як представників свого народу;
• толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.
СЛАЙД 3
Якщо розглядати патріотизм через поняття , ставлення", можна виділити декілька напрямків:
1) ставлення до природи рідного краю, рідної країни;
2) ставлення до людей, які живуть в рідній країні;

3) ставлення до моральних цінностей, традицій, звичаїв, культури;
4) ставлення до державного устрою.
СЛАЙД 4
У групі оформлені такі центри:
Національний куточок.
Де зібрано ляльки у національному одязі.

Велике значення надається вивченню української символіки, гербів.
Центр Народно прикладного-мистецтва.
Де зібраний матеріал який дозволяє урізноманітнити роботу яка проводиться по розширенню уявлень дітей про рідну країну, про звичаї та культуру свого народу.
СЛАЙД 5
Створені міні-музеї:

 • Народної старовини.

 • Сухомлинський-дітям.
Де зібрані народні іграшки, народні інструменти…
СЛАЙД 6
• Міні-музей: «Прилуччина-мій рідний край.»

Де зібрано матеріали які допомагають нам ознайомлювати дітей з різноманіттям природи нашого міста, видатними людьми Прилуччини, перші енциклопедичні знання про наше місто.
СЛАЙД 7
Система і послідовність роботи з патріотичного виховання представлена в блоках:

• Мій дитячий садок.
• Моя сімʼя.
• Моє місто.
• Культура і традиції рідного краю.
• Моя Батьківщина.

Робота по кожній темі включає: ігри-бесіди, дидактичні і сюжетні ігри,екскурсії, ігри-змагання, розваги, свята.

СЛАЙД 8
Під час сюжетно-рольових ігор діти вчаться поваги до батьків,близьких людей,вихователів. (фото з досвіду)
СЛАЙД 9
Дівчатка, вчаться бути турботливими мамами, гарними
господинями,берегинями роду. (фото з досвіду)
СЛАЙД 10
А хлопчики справжніми, турботливими, захисниками Батьківщини.

(фото з досвіду)
Я лиш таким хотів би стати
Розумним, добрим і завзятим,
Як мій, рідний тато.
СЛАЙД 11
Під час дидактичних ігор діти розширюють та закріплюють знання з даної теми. Дидактичні настільні ігри - лото, розрізні картинки, пазли, доміно які зібрані в нашій групі - містять краєзнавчий матеріал. Книги, фотоальбоми знаходяться в доступному для дитини місці і знайомлять їх з нашою країною.
Створюючи середовище, вихователі ставали дизайнерами, художниками,
майстрами.
СЛАЙД 12
Цікавими та повчальними є заняття спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій, (фото з досвіду)
СЛАЙД 13 1 14
та власної праці. (фото з досвіду)
СЛАЙД 15
Проходять акції: Посади дерево. (фото з досвіду)

СЛАЙД 16

Наш город. (фото з досвіду)
СЛАЙД 17
В групі створено: (фото з досвіду)
СЛАЙД 18
В міні-музеї "Прилуччина-мій рідний край» діти розширюють та поглиблюють знання про свою малу Батьківщину. (фото з досвіду)
СЛАЙД 19
Перш ніж дитина навчиться співпереживати бідам та проблемам Батьківщини, вона повинна навчитися співпереживанню взагалі як людському почуттю. Це можливо на творах В. О. Сухомлинського: «Білка і добра людина», «Чи винен мʼяч?»

(фото з досвіду)
СЛАЙД 20 і 21
Дуже подобаються дітям екскурсі. (фото з досвіду)
СЛАЙД 22

Знайомляться з предметами українського національного побуту. Закріплюють знання про посуд, у якому готували їжу і в якому подавали її до столу  наші пращури. (фото з досвіду)

СЛАЙД 23
Вивчаючи з дітьми народні прикази, прислівʼя, чистомовки допомагаємо збагачувати їхнє мовлення образними висловами та порівняннями, бажання застосовувати їх у повсякденному житті, допомагаємо розкривати багатство мови, навчємо відчувати її красу. (фото з досвіду)
СЛАЙД 24
Знайомимо дітей з українськими письменниками та поетами.
3 добірці занять з мовленнєвого спілкування: «Наше диво калинове країнська рідна мова»,  «Твори добро, шануй родину, люби оберігай чудову Україну»,  «Твоя країна - Україна, і ти її громадянин», ми заохочуємо дітей вслухатися у звуки рідної мови вдосконалювати її збагачувати образними висловленнями та порівняннями, навчаємо відчувати красу поетичних рядків про рідне слово. (фото з досвіду)
СЛАЙД 25
Разом з музичним керівником підготували і провели свята та розваги, де ознайомили дітей з українськими традиціями, звичаями. (фото з досвіду)
СЛАЙД 26
Свято "Троїці"(зелена неділя) (фото з досвіду)
СЛАЙД 27
Свято Покрова. (фото з досвіду)
СЛАЙД 28
Свято Воскресіння Христове. (фото з досвіду)
СЛАЙД 29
Свято Миколая Чудотворця.(фото з досвіду)
СЛАЙД 30
Осінній ярмарок. (фото з досвіду)
СЛАЙД 31
Частими гостями наших свят та занять є військові.
Діти були залучені до акції: «Лист пораненому герою.» де в міру своїх можливостей і умінь, та з підтримкою вихователів намалювали малюнки , виготовили аплікації патріотичного змісту. (фото з досвіду)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

     Тематичне планування сприяє ефективному і системному засвоєнню дітьми знань про свій рідний край. Окремі теми ми присвячуємо конкретним подіям та святам, наприклад, ознайомлення з правами та обовʼязками у серпні до Дня Конституції. У вересні в день визволення Прилук від німецько-фашистських загарбників з героями, імена яких повʼязані з історією нашого міста.

Щоб закріпити знання, неодноразово звертаємось до однієї і тієї ж теми.
      Крім того, згідно програми часто використовуємо в своєї роботі інтегровані та тематичні заняття обʼєднуячи їх в одну тему.
     Під час роботи по патріотичному вихованню, зробили такі висновки, що необхідність підготовки дитини до життя в суспільстві повинно починатися з раннього віку. Не секрет, що дитячі роки найсолодші, найприємніші, найуразливіші. Не забувається й несеться через усе життя те, що прищеплено було з дитинства. Воно тепле, рідне, своє.
     Якщо за порогом центру дитина зустрічає не лише турботу і піклування вихователів, але й атмосферу добра і затишку, то можна бути впевненим, що дитина сповна черпатиме до своєї дитячої душі почуття не затьмареної нічим радості, а до своєї свідомості - перші, можливо, ще до кінця не усвідомлені почуття гордості за свій садок, своє місто , своїх батьків і, власне саму державу.

     Сьогодні, в час взаємопроникнення різних культур, вкрай важливо зберегти свою національну неповторність, духовний звʼязок між поколіннями, яку крізь віки проніс наш народ. Тому одним з провідних завдань сучасної освіти є патріотичне виховання. Його реалізація потребує співпраці педагогічного колективу, батьків і самих дошкільнят.
СЛАЙД 32
     Сімʼя - це те первинне середовище, де людина повинна вчитися творити добро.
Перш ніж дитина почне сприймати себе як громадянина, ій потрібно допомогти в усвідомленні свого власного "Я", своєї родини, своїх коренів - того, що близько знайоме, зрозуміле. Сімʼя займає провідне місце в системі патріотичного виховання. У сімʼї, як первинному середку суспільства починається процес виховання особистості, формування та розвитку патріотизму, який надалі триває в навчальних установах.

     Ми надіємося і надалі на нашу плідну співпрацю з вами дорогі наші
батьки.

 

        4. Гра: «Яка моя дитина.»
- Шановні батьки, а тепер давайте трохи зануримося в дитинство. Зараз я вам хочу запропонувати гру на тему: «Патріотизм».

Запрошую бажаючих батьків підійти до мольберта, на якому прикріплений плакат.
- Шановні батьки, подивіться тут знаходиться плакат, ваша задача визначити яким ви бачите свою дитину. Вам необхідно обвести контур своє руки, і написати по букві імʼя своєї дитини. Потім вам необхідно розшифрувати імʼя своєї дитини по буквах, назвавши якості своєї дитини, що починаються на цю букву. А в центрі написати, ким дитина є в своїй сімʼї.
Наприклад: СТАС - старанний, талановитий, активний, самостійний.
Мазунчик.


     5. Гра: «Коли останній раз...»
Перед батьками стоїть дерево, пропонується присутнім встати навколо дерева на якому висять листочки з питаннями. Кожен з батьків повинен зірвати 1 листочок і відповісти на питання).
      - Шановні батьки, уявіть що перед вами «Древо чесності, древо життя в нашій Україні ». Я пропоную вам всім встати навколо нашого дерева і зірвати з нього по листочку і чесно відповісти хоча б для себе на питання:
«Коли востанне я...»

- Дотримувався звичаї свого народу;
- Був учасником або свідком прояву милосердя і співчуття;

- Зробив щось хороше для свого рідного краю;
- Відчував гордість за свій народ;
- Дотримувався звичаї свого народу;
- Посадив дерево;
- Коли востаннє гуляв разом з дитиною по рідному місту;
- Активно брав участь у житті дитячого садочку;
- Брав участь у житті групи дитячого садочку;
- Гортав сімейний альбом разом з дитиною;
- Розмовляв з дитина про його успіхи в дитячому садку;

     Памʼятайте, все починається з малого. Виховуйте в дитині любов, доброту, увагу і турботу, почуття патріотизму. (дякую і всі сідайте на свої місця).

 

6. Вправа-розминка: «Сердечка доброти.»
2 сердечка: червоне і рожеве, ручки або олівці для кожного з батьків, аудіо запис із спокійною мелодією.
     Завдання: на одному сердечку батьки пишуть як вони в дома кажуть на
своїх дітей (замінюючи імена); на іншому як на них кажуть їхні діти.


7. Рефлексія: «Чарівний клубочок.» (включить спокійну музику)
     - Шановні батьки! Зараз я пропоную пограти в чарівний клубочок - передаючи і утримуючи свою нитку розповісти, яку необхідну інформацію ви сьогодні отримали, що вам сподобалося, ваші побажання, ваша думка. (батьки передають клубочок і діляться думкою, враженнями)
 

8. Різне.

     -Шановні батьки! Сьогодні ми з вами торкнулися важливого та актуального питання - «Виховання патріотизму.» Сподіваємось,що сьогоднішнє зібрання було для вас корисним та цікавим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



                          АНКЕТА «СІМЕЙНІ ТРАДИЦІЇ»
Шановні батьки!
    До вашої уваги анкета, спрямована на визначення досвіду сімейних традицій у вашій родині.
    Будь ласка, підкресліть ті варіанти відповідей до кожного запитання на бланку, що відповідають вашій сімʼї, або допишіть ваш варіант відповіді, там де необхідно.
   Дякуємо за співпрацю!
1. Чи підтримують у вашій родині якісь сімейні традиції?
а)Так;
б) ні.
2. Якщо так, то які саме? Зазначте їх.________________________________________

3. Чи є у вашій родині такі сімейні традиції, яких ваша дитина не хоче
дотримуватися?
а)Так;
б) ні.
4. Чи вважаєте ви за необхідне зберігати сімейні традиції в кожній сімʼї взагалі?
а)Так;
б) ні;
в) не знаю.
5. Як ви вважаєте, чи відіграють сімейні традиції важливу роль у вихованні дітей?
а)Так;

б) ні;
в) не знаю.
6. Якщо ви відповіли «так» на запитання № 5, то зазначте, як саме сімейні традиції впливають на виховання дошкільника.

________________________________________________________________________

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку