Конспект заняття для середня група з використанням пошуково-дослідницької діяльності на тему:«Вода – безцінний скарб.»

Про матеріал
Узагальнити знання дітей про воду та її властивості. Сприяти розвитку розумових операцій (порівняння, аналіз) та пізнавальни інтересів. Закріпити знання про те, де в природі є вода, яка потрібна для існування всього живого. Під час дослідницької діяльності закріплювати знання дітей про властивості води; ї необхідність для життя і розвитку рослин; залежність кольору води від барвника. Прищеплювати найпростіші правила поведінки | навколишньому середовищі. Збагачувати життєвий досвід дошкільників. Спонукати дітей цікавитись різними обʼєктами неживої природи, радіти зустрічі та спілкуванню з природним довкіллям, виявляти неприхильність до його руйнівників, засмічувачів і невдячних споживачів. Вправляти дітей в експериментуванні з природними обʼєктами, роботи самостійні відкриття, збагачувати знання дітей цікавою інформацією, щодо неживої природи. Сприяти розвитку мовлення дітей, збагачувати словник передавати свої враження від різних природних явищ словом. Продовжувати ознайомлювати дітей з явища природи, милуватися ними, виділяти в природному довкіллі красиве,незвичне.
Перегляд файлу

 

КЗ «Навчально-реабілітаційний центр»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Підготувала і провела

                                                               вихователь:

                                                                           Поволоцька С.М.

Заняття: «Вода – безцінний скарб.»

Мета: узагальнити знання дітей про воду та її властивості.

Сприяти розвитку розумових операцій (порівняння, аналіз) та пізнавальни інтересів. Закріпити знання про те, де в природі є вода, яка потрібна для існування всього живого. Під час дослідницької діяльності закріплювати знання дітей про властивості води; ї необхідність для життя і розвитку рослин; залежність кольору води від барвника.

Прищеплювати найпростіші правила поведінки | навколишньому середовищі. Збагачувати життєвий досвід дошкільників.

Спонукати дітей цікавитись різними обʼєктами неживої природи, радіти зустрічі та спілкуванню з природним довкіллям, виявляти неприхильність до його руйнівників, засмічувачів і невдячних споживачів.

Вправляти дітей в експериментуванні з природними обʼєктами, роботи самостійні відкриття, збагачувати знання дітей цікавою інформацією, щодо неживої природи.

Сприяти розвитку мовлення дітей, збагачувати словник передавати свої враження від різних природних явищ словом.

Продовжувати ознайомлювати дітей з явища природи, милуватися ними, виділяти в природному довкіллі красиве,незвичне.

Матеріал: схеми-піктограми дослідів,стаканчики, мірочки, сіль, цукор, лимонний сік, гілочки дерев, малюнки на магнітах для казки, схема кругообігу води, гра «Як людина використовує воду», іграшка Краплинка, барвники, грамзапис «Звуки води».

Технології: розвивальне навчання, особистісно орієнтована модель.

Хід заняття

1. Організаційний момент.

Прийміть вітання наші щирі

Хай будуть поруч віра і надія

Хай матір Божа вас охороняє

Господь здоровʼя посилає.

2. Ігровий момент. Стук у двері . Прихід Краплинки.

- Діти, краплинка прилетіла до нас в гості. Сьогодні вона хоче з вами познайомитися ближче і трішки розповісти про себе, погратися з вами.

3. Послухайте цікаву історію, яка сталася з Краплинкою. (Розповідь супроводжую показом на фланелеграфі)

- Одного дня на дворі з хмаринки пішов дощ зі снігом і в повітрі зустрілися Краплинка й... Сніжинка.

- Якої пори року може таке статися?(Пізньої осені, ранньою весною)

Краплинка подивилася на Сніжинку і подумала  вона така красива, ніжна, різьблена, а я сіра незграбна.

Сніжинка привітно посміхнулася і сказала:

- Добрий день! Сестричко.

Краплинка здивовано подивилась і не зрозуміла, чому Сніжинка  назвала її

сестричкою.

- Чому Сніжинка назвала Краплинку сестричкою? (Відповіді)

Засвітило тепле сонечко і Краплинка засяяла в райдузі різними барвами.

I стала вона красивою

- Якими барвами засяяла краплинка? (Відповіді)

Краплинка побігла далі і бачить стоїть пишний зелений, могучий дуб.

Замилувалася вона красою дуба. На дворі світило сонце, був спекотний день,

- Якої пори року це було? (Відповіді)

Краплинка бачить, на ялинці сидить пташка й сумно співає.

- Чому пташка така сумна? (Відповіді)

- Як Краплинка може допомогти пташинці? (Відповіді)

Напоїла Краплинка пташку а та їй подякувала і весело заспівала. І тут Краплинка побачила, що стала трішки меншою.

- Чому вона поменшала?

Проходячи через ліс, краплинка вийшла на маленьку галявинку, на якій росла Квіточка. Вана вирішила підійти і познайомитися. Побачила, що Квіточці дуже погано: пелюстки опустились до землі

- Чому квіточка так почувалась як ви думаєте? (Відповіді)

Напоїла Краплинка Квіточку,умила,освіжил і запропонувала дружити. І відтоді стали Краплинка і Квіточка найкращими друзями на світі Мандруючи, краплинка допомогла всім рослинкам і тваринкам, які цього потребували. Останні дні літа були дуже спекотними. Краплинка працювала багато і з кожним днем ставала все меншою й меншою.                    

- Якою роботою наймалась Краплинка влітку? (Відповіді)

- Кому Краплинка могла ще допомогти? (метеликам, жабкам,грибам ягодам,рибкам)

Раптом Краплинка почала підніматися вгору.

- Чому таке трапилося? (Відповіді)

Настала осінь, подумав холодний вітер, пішов осінній холодній дощ. І знову Краплинка впала на землю.

- На що може перетворитися Краплинка восени? (туман,дощ, росу, мокрий сніг) Що може трапитись з Краплинкою (коротенька розповідь)

Краплинка дуже раділа дощику і ставала все більшою і більшою. І ось одного разу, коли Краплинка стрибала по осінніх листочках дерев, повіяв пронизливий вітер...це настала зима.

4. Читання оповідання В.Сухомлинського «Де беруться краплинка?»

Ось послухайте,діти,яка пригода сталась з дівчинкою Оленкою.

     Бігла Оленка по льоду. Падали сніжинки, ніби плавали у повітрі. Одна сіла на рукав. Дивиться Оленка на пухнасту сніжинку. Шестикутна зірочка,така красива, блискуча, ніби казковий майстер вирізьбив її зі срібної платівочки. Наблизилась Оленка до сніжинки дивиться, милується нею. І бачить диво:сніжинка стала краплиною води.

- Яке диво побачила Оленка?

-  То де поділася сніжинка?

-  На що може претвориться Краплинка взимку?(сніжинку, іній, поморозь,               

     бурульку)  ( коротка розповідь)

5. Дослідницька діяльність.

Діти, щоб віддячити Краплинці, за цікаву розповідь, давайте запросимо її до себе в дослідницький центр і покажемо та розкажемо що ж ми знаємо про воду.

(Діти вдягають шапочки і фартушки з бейжиками) підходять до столу на якому стоїть скринька..

- Погляньте а що це за скринька тут стоїть?

Мабуть у ній лежить скарб... (виймаю зі скрині баночку з написом «Вода», діти читають.)

Так діти вода і є справжнім скарбом без неї неможливе життя на землі. І сьогодні ми в цьому переконаємося. 

За допомогою чого можна це зробити? (схема аналізаторів)

Дослід № 1

- Чи має вода запах? Як ви можете довести?

Візьміть склянку з водою і понюхайте її.

Є запах, чи ні? (Відповіді)

Висновок: Так, чиста вода немає запаху.

- Яка вода має запах? (застояна, болотна)

Дослід № 2

- Чи має вода смак? Як ви можете це довести?

Скоштуйте її (кожен з свого стаканчика)

Висновок: Так, вода не має і смаку. Ось така рідина без смаку й запаху-чиста вода. Без неї життя на Землі неможливе.

- Чи можна зробити так, щоб вода набула смаку?

-  Як це можна зробити?

Зараз перевіримо.  (Діти розчиняють кожен у своїй склянці хто сіль, хто цукор, хто лимонний сік)

- Який смак ви відчули?

Висновок: отже, смак води залежить від того, що у воді розчинено.

3 чим можна порівняти солодку, кислу воду?

Дослід № 3

Пропоную взяти в руку воду. Чи можна це зробити?

- Чи має вода форму?

-  Як це можна довести?

Показую дітям різні прозорі пляшечки, звертаю увагу на різну форму пляшечок, різний їх розмір.

(У кожної дитини стаканчик з однаковою кількістю води, діти наливають у різні пляшечки.)

Висновок: Отже вода набуває тієї ємкості у яку її налили.

6.Гра «На що схоже?» (ТРВ3)

Пропоную налити трішки води у тацю.

Яку вона тепер має форму? (калюжки) (Діти описують на що схожа їхня калюжка)

7.Фізкультхвилинка: «Звуки води».

Діти стукають пальчиками;

Труть долоньки;

Стукають по колінах;

Стукають по підлозі, з різною силою і інтервалом;

Стукають по колінах;

Труть долоньки;

Стукають пальчиками.

Дослід № 4

- Чи має вода колір?

Зараз ми перетворимося на чарівників.

(На столах стоять банчки з чистою водою, накриваю кришечкою, на яку заздалегідь нанесені різні кольори акварельової фарби)

- Заплющить очі, скажіть заклинання «Кріблі»- краблі - бумс» і потрусіть баночку з водою.

Відкривайте очі.

- Шо сталося з водою?

- Чому вона набула кольору? (Відповіді)

Висновок: Отже, вода набуває кольору барвника, якій у ній розчинено.

Дослід № 5

Демонструю дітям 3 склянки (з холодною, теплою, гарячою водою)

Пропоную по черзі відчути їїна дотик.

Зараз подивмося,що відбудеться з водою, коли її дуже підігріємо. (ставлю на чайник прозоре блюдце догори)

-  Що з’явилося на блюдці? (Відповіді)

-  Це пара – капельки води, які підіймаються в гору. Так само вони підіймаються вгору, коли жарко, утворюють хмари.

Пропоную дітям розглянути схему кругообігу води в природі.

Висновок : Отже, вода перетворюється на пару, а потім знову на воду.

Памʼятаєте що ми зробили зранку? Солона і прісна вода.

-  Яка швиди замерзне?

-  Де зустрічається прісна вода?

-  А солона?

-  Діти кому потрібна вода?

(людям, рибам, тваринам, рослинам)

Дослід № 6

Памʼятаєте деякий час назад ми з вами вирізали гілочки дерев

- Що ми з ними зробили?

(поставили одну гілочку у склянку з водою, іншу у пусту склянку).

Давайте перевіримо, що з ними відбулося. Демонструю.

- Що сталося з гілочками? (Відповіді)  Чому?

Висновок: Отже, вода дає змогу рослинам жити і розмножуватися.

- Кому ще потрібна вода? (Відповіді) (людям)

8. Гра « Як людина використовує воду?»

     Так, правильно найчастіше ви говорили слово «мити». Це одна з основних функцій води. Треба мити руки багато разів на день, щоб уберегтися від багатьох хвороб. Щоб ваш одяг був чистий його перуть. Отже, вода - справжній санітар, надійний помічник ,який допомагає нам бути чистими і здоровими.

Воду, називають колискою життя на землі, бо саме в воді зародилися перші живі організми.

Чи замислювалися ви над тим що означає прислівʼя:

« Хліб-батько, вода-мати»?

«Будь здоровий, як вода»? (Відповіді)

( Ми миємося, чистимо зуби, загартовує нас під час обливання та купання. Без води неможливо приготувати їжу. Без води на землі – життя неможливо)

- Може хто знає віршики про воду?

(Діти розповідають віршики про воду)

Які ви молодці, я хочу розповісти вам деякі цікаві факти про воду.

- Людина може обходитися без їжі майже місяць а без води менше тижня.

- Кров людини більшою частиною складається з води.

- Діти, як ви вважаєте, що слід робити, аби вода була чистою? (метод мікрофону)

- Як слід берегти воду?

- Чому потрібно економити воду?

- Що сталося б, якби не стало чистої води?

9. Піжсумок

- А зараз Краплинка хоче поставити вам кілька запитань,за кожну

правильну відповідь ви отримаєте по краплинці. ( вирізані з картону)

- Як називається річка яка протікає через наше місто?

- Які ще річки ви знаєте? (Дніпро,Дунай,Десна)

- Як називаються інші водойми? (озера,моря,джерела)

- Як називається найбільша у світі водойма? (океан)

- Як називається найбільша річка України? (Дніпро)

- Чим річка відрізняється від озера?

- Як багато цікавого ви дізналися сьогодні про воду.

А що найцікавішим було сьогодні для вас?

- Діти, такий цікавий світ навколо і я бажаю вам ще багато відкриттів. Хочу побажати, щоб завжди для вас світило яскраве сонечко, щоб ви були веселі,  щоб на вашому обличчі завжди сяяла посмішка.

 

1

 

doc
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку