16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Батьківські збори "Вікові проблеми підлітків"

Про матеріал
Мета: познайомити батьків з психологічними віковими особливостями підлітків; обговорити з батьками основні проблеми, з якими стикаються діти у підлітковому віці; допомогти батькам визначити правильні методи виховання їхніх дітей в підлітковому віці.
Перегляд файлу

                                  Тема: Вікові проблеми підлітків.

Мета:    познайомити батьків з психологічними ві­ковими особливостями підлітків;обговорити з батьками основні проблеми, з якими стикаються діти у підлітковому віці;допомогти батькам визначити правильні методи виховання підлітків.

 

Анкета для учнів «Ти і твоя родина».

  1. Із ким у родині ти найбільш дружний?
  2. Кому з рідних довіряєш свої таємниці?
  3. Чи все про тебе знають батьки?
  4. Чи розуміють тебе батько та мама?
  5. Чи завжди батьки поводяться з тобою Справедливо?
  6. Якщо тобі погано, кому ти довіриш свої почуття?
  7. До кого звернешся, якщо потрапиш у біду?

Анкета для учнів «Моя думка про себе»

  1.   Чи подобається тобі власне ім'я?
  2.   Чи вважаєш ти себе привабливим?
  3. Чи відчуваєш ти труднощі при спілкуванні з одноліт­ками?
  4.   Які емоції ти переживаєш найчастіше?
  5.   Чи задовольняють тебе твої стосунки з батьками?
  6. Чи хотів би ти щось змінити у своїх стосунках з бать­ками? Що саме?

Тест «Готовність дитини до саморозвитку».

Визначте знаком (+) або знаком (—) наявність чи відсут­ність у себе наведених нижче якостей.

  1. У мене часто з'являється бажання більше дізнатися про себе.
  1.   Я вважаю, що мені не потрібно в чомусь змінюватись.
  2.   Я впевнений у своїх силах.
  3.   Я вірю, що все задумане мною, здійсниться.
  1. У мене немає бажання дізнатися про свої плюси та мі­нуси.
  2. У моїх планах, я частіше сподіваюсь на успіх, ніж на поразку.
  1.   Я хочу краще та ефективніше працювати.
  2.   Я вмію примусити себе, коли потрібно.
  1. Мої невдачі багато в чому пов'язані з невмінням щось робити.

 10)  Я цікавлюсь думкою інших про мої якості та можли­вості.

  1. Мені важко самостійно досягти задуманого і виховати себе.
  2. У будь-якій справі я не боюся невдачі й помилок.

13) Мої якості та вміння відповідають вимогам навчання.
14)  Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже хочу щось зробити.

Ключ до тесту:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

+

-

+

+

-

-

+

+

+

+

-

+

-

-

Результати тестування:

1014 відповідей співпадають з ключем: Учень готовий до саморозвитку, йому притаманні урівноваженість, само­стійність, упевненість.

69 відповідей співпадають з ключем: Учень прагне більше дізнатися про себе, випробувати свої можливості на практиці.

1—5 відповідей співпадають з ключем: Учню потрібна допомога і підтримка дорослих, він не готовий до саморозвитку.

Хід зборів

Бесіда.

Який період підліткового віку вважається найскладнішим?

Найскладнішим у житті підлітка виявляється час, що припадає на 13—14 років. Саме в ці роки сумніви у власних можливостях і відчуття неповноцінності набувають найбіль­шої сили. Підліток відчуває постійний тиск збоку дорос­лих й одночасно прискіпливе ставлення однолітків. Якщо ічп вже зарахував себе до категорії дурнів і невдачників, то навіть маленьке неприйняття з боку оточуючих або жарт на спою адресу набувають для нього великого значення. Дуже болісно дитина переживає такі ситуації: ніхто не запросив

її на важливий захід, ніхто не схотів сісти поруч за пар­ту, вранці вони виявила на обличчі нові прищі... Багатьом хлопчикам та дівчатам доводиться стикатися з подібними ситуаціями протягом всього підліткового періоду.

Задачі, які має вирішити підліток

Американський психолог Роберт Хевігхерст визначив наступні задачі розвитку дитини підліткового віку.

  1. Прийняття власної зовнішності й уміння ефективно во­лодіти тілом.
  2. Формування нових і більш зрілих стосунків з однолітка­ми обох статей.
  3. Прийняття чоловічої або жіночої соціально-сексуальної ролі.
  4. Досягнення емоційної незалежності від батьків та інших дорослих.
  5. Підготовка до трудової діяльності, що могла б забезпе­чити економічну незалежність.
  6.   Підготовка до власного сімейного життя.
  7. Поява бажання нести соціальну відповідальність і роз­виток відповідної поведінки.
  8. Формування системи цінностей та етичний принципів, якими можна керуватися у житті, тобто формування власної ідеології.

Вісім задач підліткового життя створюють чітку послі­довність. І не дивно. Навички, здобуті при вирішенні по­передньої задачі, знадобляться для вирішеня наступної.

Результатами вирішення всіх завдань юності є настання зрілості. Якщо людині це не вдалося, вона буде завжди від­чувати ускладнення в стосунках з оточуючими.

У чому ж конкретно полягає вирішення вищезгаданих задач?

Прийняття власної зовнішності. У підлітковому віці людині притаманно занадто перейматися з приводу своїх фізичних даних. То зріст дуже маленький, то, навпаки, занадто високий, то маса тіла недосконала. Підлітку необ­хідно прийняти свій вигляд та зміни, що відбуваються в організмі, а також навчитися доглядати своє тіло й ефективно володіти ним під час занять спортом, виконання фізичної роботи, відпочинку.

Формування нових стосунків. Дитячі дружба та інтере­си між однолітками однієї статі у підлітковому віці зміню­ються на різностатеву дружбу. Хлопчики все ще штовхають дівчаток, смикають їх за кіски замість того, щоб подати їм пальто? Значить, вони ще не подорослішали. Час навчатися мистецтву спілкування й поведінки з представниками про­тилежної статі.

Прийняття соціально-сексуальної ролі. Який вигляд має чоловік, а який — жінка? Як вони мають поводитись? Ким мають стати ужитті? Підлітку потрібно навчитися більш дорослих стосунків з однолітками. Подумати, наприклад, про те, що являє собою чоловіча або жіноча роль у роди­ні. Поговоріть із дітьми, вони вам точно вкажуть, ким хто

с у світі дорослих.

Досягнення емоційної незалежності. Підліток має сфор­мувати стосунки, засновані на взаєморозумінні, прив'язано­сті та повазі, але вільні від емоційної залежності. Підлітки, що постають проти батьків та інших дорослих і розв'язу­ють із ними конфлікти, мають навчитися краще розуміти самих себе й старших, уміти розбиратися в причинах кон­фліктів.

Підготовка до трудової діяльності. Одна з головних за­дач юності — вибір професії й досягнення економічної незалежності. Перша частина цієї задачі полягає для дитини її тому, щоб з'ясувати, чого вона хоче від життя. Друга ча­стина — вибір професії, навчання і початок трудової діяль­ності.

Підготовка до власного сімейного життя. Більшість хлопчиків і дівчаток прагнуть створити у майбутньому щас­ливу родину. Напевне, вони ще не замислюються над цим серйозно, але своє майбутнє бачать саме таким. І результа­том вирішення цієї задачі, як правило, є наслідування при­кладу родинного життя своїх батьків. Дівчата беруть при­клад з матерів, а хлопці — з батьків.

Отже, підлітковий вік — дуже складний період життя вашої дитини, як у фізіологічному та психологічному від­ношенні, так і у соціальному.

Підсумок. Будьте міцні й послідовні. Діти — тонкі психологи. Вони чудово відчувають слабкості дорослих. Тому, не дивля­чись на вашу готовність до компромісу, син або донька мають знати, що батьківський авторитет непорушний. Якщо ж дорослі демонструють підлітку власну невитри­маність, істеричність, непослідовність, важко чекати від нього доброї поведінки.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Городнянський Степан Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 січня
Переглядів
171
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку