Батьківські збори
«Якщо батьки-партнери»
Тема. Обгрунтувати можливість створення сприятливої атмосфери співробітництва.
Мета: ознайомити батьків з новою формою проведення батьківських зборів; розповісти батькам про виховання відповідальності та самодисципліни, про вплив батьків на формування у дитини найкращих рис; показати значення впливу сім’ї на виховання учнів; розвивати вміння працювати в парах, малих групах, командою; ставити запитання по суті, намагатися зробити батьків своїми партнерами, долучити до співпраці зі школою.
Форма проведення: тренінг.
Обладнання: роздатковий матеріал, пам’ятка «Як виховувати у дитини відповідальність», скринька.
Місце проведення: кабінет 4 –В клас.
Учасники: батьки четвертокласників.
Дата:08.10.2021
Хід зборів
Вправа «Привітання»
Мета: налаштувати на спільну роботу, прийняти правила роботи групи під час тренінгу.
Хід вправи. Учасники стають у коло. За годинниковою стрілкою, починаючи з ведучого, висловлюють свої вітання, називають імена. Потім передають імпульс натисканням на праву руку сусіда. Вправа завершена, коли імпульс дійде до ведучого.
Вправа «Слова схвалення»
Мета: Зняти емоційне напруження, створити позитивний настрій для роботи.
Повідомлення теми тренінгу
- Учителі-школярі, батьки – діти, учителі – учні – батьки. Весь час уявлення про відносини між цими учасниками освітнього процесу дуже стереотипні.
- Але, кажучи про Нову Українську Школу, ми бачимо,що один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі якої є спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Тому ми сьогодні будемо вчитися змінювати власні стереотипи.
Вправа «Мої очікування»
Мета: виявити очікування від тренінгу й рівень зацікавленості даною проблемою.
Хід вправи: Перед вами лежать кораблики, на яких Ви запишете свої очікування від нашого заняття, та причепіть їх на русло річки.
Мозковий штурм. Правила роботи в групі.
Мета. Встановити норми поведінки учасників групи під час тренінгу.
Для того, щоб наша робота була успішною, потрібно встановити правила групи, адже завжди приємно працювати за визначеними правилами.
Я пропоную вам правила, за якими ми будемо працювати. Ви, можете внести свої пропозиції, якщо вважаєте, що це необхідно.
– Чи згодні з такими правилами? Пропоную прийняти їх в цілому.
Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»
Бесіда вчителя
Термін «партнерство» переважно визначають як:
– система взаємовідносин, які відбуваються у процесі певної спільної діяльності;
– спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх її учасників;
– організаційна форма спільної діяльності, що передбачає об’єднання осіб на відповідних умовах розподілу праці та активної участі в її реалізації;
– спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко узгоджені і злагоджені дії учасників спільної справи, що ґрунтуються на засадах взаємовигоди та рівноправності.
Педагогіка партнерства – чітко визначена система взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, вчителів), яка:
– організовується на принципах добровільності й спільних інтересів;
– ґрунтується на повазі й рівноправності всіх учасників, дотримуючись
визначених норм (права та обов’язки) та враховуючи ціннісні орієнтири кожної із сторін;
– передбачає активне включення всіх учасників у реалізацію спільних завдань та готовність брати на себе відповідальність за їх результати.
Педагогіка партнерства ґрунтується на таких принципах:
• повага до особистості;
• доброзичливість і позитивне ставлення;
• довіра у відносинах, стосунках;
• діалог – взаємодія – взаємоповага;
• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна й неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу.
Вправа «Бінго»
Мета: Сприяти формуванню позитивної самооцінки; усвідомленню унікальності кожної людини.
Кожному учаснику дають аркуш паперу. Необхідно без ножиць, тільки руками "вирізати" фігурку "Бінго" - силует людини.
Після цього кожен пише на "Бінго":
На наступному етапі учасники встають зі своїх місць і, підходячи один до одного, мають знайти і записати на своїх «Бінго» імена тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій.
Після цього учасники повертаються у коло. Тренер ставить питання:
- Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?
- У кого збіглася одна позиція?
- У кого збіглися декілька позицій?
- Чи є учасники, в яких усі позиції різні?
- Про що ми можемо сказати аналізуючи цю вправу?
- Що допомагає людям пізнавати одне одного?
Заключний етап: учасники наклеюють «Бінго» на великий лист паперу, утворюючи своєрідний танок з кольорових фігурок.
Вправа «Мальованки».
Хід вправи.
Учасники утворюють пари, розрахувавшись на «перший – другий». Перші номери виходять з кімнати. Другі номери залишаються, одержують аркуші паперу формату А4 і слухають інструкцію: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати будинок. Ви будете тримати в руці олівець. Ваш партнер через хвилину повернеться до класу і допоможе Вам, поклавши свою руку на вашу, у якій Ви тримаєте олівець. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя».
Далі тренер виходить з аудиторії і проводить нараду для других номерів: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати дерево. Ваш партнер буде тримати в руці олівець. Ви, коли зайдете до класу, покладете свою руку на руку з олівцем партнера. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя».
Хто залишиться без пари, стає експертом
Після цього пари малюють малюнки, а потім демонструють їх.
Питання для обговорення.
Отож партнерство потрібне завжди.
Підведення підсумків «Повернення до очікувань»
Мета: визначити, наскільки справдилися очікування кожного учасника тренінгу. Зараз повернемось до наших очікувань. Якщо очікування ваші здійснились, свій кораблик ви переносите на берег, а якщо ні – дрейфуєте по річці
Вправа «Побажання» (сердечка з скриньки).
Вчитель. Пропоную кожному дістати зі скриньки по одній записці, яка підкаже, що вас чекає найближчим часом.
Рефлексія.