Батьківські збори «Якщо батьки-партнери»

Про матеріал
Батьківські збори «Якщо батьки-партнери» Мета: ознайомити батьків з новою формою проведення батьківських зборів; розповісти батькам про виховання відповідальності та самодисципліни, про вплив батьків на формування у дитини найкращих рис; показати значення впливу сім’ї на виховання учнів; розвивати вміння працювати в парах, малих групах, командою; ставити запитання по суті, намагатися зробити батьків своїми партнерами, долучити до співпраці зі школою. Форма проведення: тренінг.
Перегляд файлу

Батьківські збори

«Якщо батьки-партнери»

Тема. Обгрунтувати можливість створення сприятливої атмосфери співробітництва.

Мета: ознайомити батьків з новою формою проведення батьківських зборів; розповісти батькам про виховання відповідальності та самодисципліни, про вплив батьків на формування у дитини найкращих рис; показати значення впливу сім’ї на виховання учнів; розвивати вміння працювати в парах, малих групах, командою; ставити запитання по суті, намагатися зробити батьків своїми партнерами, долучити до співпраці зі школою.

Форма проведення: тренінг.

Обладнання: роздатковий матеріал, пам’ятка «Як виховувати у дитини відповідальність», скринька.

Місце проведення: кабінет 4 –В клас.

Учасники: батьки четвертокласників.

Дата:08.10.2021

Хід зборів

 

Вправа «Привітання»

Мета: налаштувати на спільну роботу, прийняти правила роботи групи під час тренінгу.

Хід вправи. Учасники стають у коло. За годинниковою стрілкою, починаючи з ведучого, висловлюють свої вітання, називають імена. Потім передають імпульс натисканням на праву руку сусіда. Вправа завершена, коли імпульс дійде до ведучого.

Вправа «Слова схвалення»

Мета: Зняти емоційне напруження, створити позитивний настрій для роботи.

  •    Пригадайте себе дитиною будь-якого віку. Як вас хвалили у дитинстві? Що вам хотілося почути? Які слова для вас були найприємнішими?
  •    Тепер (називає ім’я) подаруйте ці слова сусідові ліворуч. Він – «похвалить» свого сусіда. І так по колу.

Повідомлення теми тренінгу

 - Учителі-школярі, батьки – діти, учителі – учні – батьки. Весь час уявлення про відносини між цими учасниками освітнього процесу  дуже стереотипні.

- Але, кажучи про Нову Українську Школу, ми бачимо,що один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі якої є  спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Тому ми сьогодні будемо вчитися змінювати власні стереотипи.

Вправа «Мої очікування»

Мета: виявити очікування від тренінгу й рівень зацікавленості даною проблемою.

Хід вправи: Перед вами лежать кораблики, на яких Ви запишете свої очікування від нашого заняття, та причепіть їх на русло річки.

Мозковий штурм. Правила роботи в групі.

Мета. Встановити норми поведінки учасників групи під час тренінгу.

Для того, щоб наша робота була успішною, потрібно встановити правила групи, адже завжди приємно працювати за визначеними правилами.

Я пропоную вам правила, за якими ми будемо працювати. Ви, можете внести свої пропозиції, якщо вважаєте, що це необхідно.

  1.          Бути активними
  2.          Бути творчими
  3.          Бути щирими
  4.          Висловлювати власну точку зору
  5.          Бути з почуттям гумору.

– Чи згодні з такими правилами? Пропоную прийняти їх в цілому.

Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ»

  •      Що для Вас означає «партнерство»

 

 

 

 

 

 

Бесіда вчителя

Термін «партнерство» переважно визначають як:

– система взаємовідносин, які відбуваються у процесі певної спільної діяльності;

– спосіб взаємодії і взаємин, організованих на принципах рівності, добровільності, рівнозначущості та доповнюваності всіх її учасників;

– організаційна форма спільної діяльності, що передбачає об’єднання осіб на відповідних умовах розподілу праці та активної участі в її реалізації;

– спосіб взаємовідносин, за яких зберігаються права кожної із сторін, чітко  узгоджені і злагоджені дії учасників спільної справи, що ґрунтуються на засадах взаємовигоди та рівноправності.

Педагогіка партнерства – чітко визначена система взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, вчителів), яка:

– організовується на принципах добровільності й спільних інтересів;

– ґрунтується на повазі й рівноправності всіх учасників, дотримуючись

визначених норм (права та обов’язки) та враховуючи ціннісні орієнтири кожної із сторін;

  передбачає активне включення всіх учасників у реалізацію спільних завдань  та готовність брати на себе відповідальність за їх результати.

Педагогіка партнерства ґрунтується на таких принципах:

• повага до особистості;

• доброзичливість і позитивне ставлення;

• довіра у відносинах, стосунках;

• діалог – взаємодія – взаємоповага;

• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Для сприяння самореалізації кожного учня треба розуміти, що кожен учень – це унікальна й неповторна індивідуальність. Тому пріоритет вільного розвитку особи є базовим принципом побудови освітнього середовища школи, головна мета якої – зрозуміти кожну особистість та виявити до неї повагу. 

Вправа «Бінго»

Мета: Сприяти формуванню позитивної самооцінки; усвідомленню унікальності кожної людини.
Кожному учаснику дають аркуш паперу. Необхідно без ножиць, тільки руками "вирізати" фігурку "Бінго" - силует людини. 

             Після цього кожен пише на "Бінго": 

  • На голові - про свою мрію
  • На правій руці - про улюблене м місце відпочинку
  • На лівій руці - про улюблений музичний стиль (пісню )
  • На правій нозі - про своє захоплення (хобі)
  • На лівій нозі - про свою улюблену страву.

 

 

 

 

На наступному етапі учасники встають зі своїх місць і, підходячи один до одного, мають знайти і записати на своїх «Бінго» імена тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій.

Після цього учасники повертаються у коло. Тренер ставить питання:

- Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?

- У кого збіглася одна позиція?

- У кого збіглися декілька позицій?

- Чи є учасники, в яких усі позиції різні?

- Про що ми можемо сказати аналізуючи цю вправу?

- Що допомагає людям пізнавати одне одного?

Заключний етап: учасники наклеюють «Бінго» на великий лист паперу, утворюючи своєрідний танок з кольорових фігурок.

Вправа «Мальованки».

Хід вправи.

Учасники утворюють пари, розрахувавшись на «перший – другий». Перші номери виходять з кімнати. Другі номери залишаються, одержують аркуші паперу формату А4 і слухають інструкцію: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати будинок. Ви будете тримати в руці олівець. Ваш партнер через хвилину повернеться до класу і допоможе Вам, поклавши свою руку на вашу, у якій Ви тримаєте олівець. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя».

Далі тренер виходить з аудиторії і проводить нараду для других номерів: «Протягом двох хвилин ви повинні намалювати дерево. Ваш партнер буде тримати в руці олівець. Ви, коли зайдете до класу, покладете свою руку на руку з олівцем партнера. Розмовляти не дозволяється. За моєю командою ви починаєте втілювати задумане в життя».

Хто залишиться без пари, стає експертом

Після цього пари малюють малюнки, а потім демонструють їх.

Питання для обговорення.

  • Чи комфортно Вам було малювати в парі?
  • Що почували перші номери? А що – другі?
  • Ті, хто відчував на собі тиск, а можливо агресію, як ви почували себе під час гри і після неї?
  • Для чого ми проводили цю вправу?

Отож партнерство потрібне завжди.

Підведення підсумків  «Повернення до очікувань»

Мета: визначити, наскільки справдилися очікування кожного учасника тренінгу. Зараз повернемось до наших очікувань. Якщо очікування ваші здійснились, свій кораблик ви переносите на берег, а якщо ні – дрейфуєте по річці

Вправа «Побажання» (сердечка з скриньки).

Вчитель. Пропоную кожному дістати зі скриньки по одній записці, яка підкаже, що вас чекає найближчим часом.

Рефлексія.

  • Що для вас було найбільш важливим на нашому занятті?
  • Чи були якісь інсайти, тобто власні відкриття, осяяння?
  • Чи маєте бажання використати щось із того, про що дізналися на занятті у вихованні своєї дитини? Що саме?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

docx
Додано
29 жовтня 2022
Переглядів
3213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку