«Сходинки у казку»
Програмовий зміст:
- продовжувати вчити дітей співвідносити цифру із числом, виконувати завдання за наданим алгоритмом, вправляти в прямій та зворотній лічбі, закріпити назви цифр;
- закріплювати назви цифр; словникова робота: нагору, долілиць, праворуч, ліворуч.
Матеріал: Кубики й цеглинки «Лего»-конструктора, цифри.
Хід заняття:
Вихователь: Діти, сьогодні ми знову здійснимо подорож до чарівної країни «Лего», а разом із нами туди підуть і наші добрі друзі-цифри. Бере до рук цифри, просить їх назвати по порядку, а також кожну окремо і визначити її місце у числовому ряду. (Відповіді дітей). Зібрались? Ходімо. (Діти імітують рухи, які схожі на ходьбу під веселу мелодію).
Вихователь: Ось ми і прийшли. Подивіться, який гарний будиночок звели в країні «Лего», але біля нього ще немає сходів. Їх ще потрібно добудувати. Для цього треба порахувати сходинки та викласти матеріали відповідно до кількості сходинок, звести з них ганок. (Виконуючи завдання, діти викладають числовий ряд від 0 до 5 або від 5 до 10. Над кожною цифрою за пропозицією вихователя вони викладають число деталей (кубиків), що відповідає цифрі. Виходять сходи із чотирма сходинками. Далі вихователь дає дітям завдання побудувати такі ж сходи, щоб спускатися долілиць на протилежну сторону).
Після того, як діти звели ганок, вихователь пропонує їм наступні завдання:
Порахуйте, скільки сходів іде нагору, скільки сходів іде долілиць.
Порахуйте, скільки деталей у кожному ряді.
Пронумеруйте сходи знизу нагору й зверху долілиць.
Порахуйте, з якої сторони більше сходів.