План– конспект уроку №2
З предмету «Захист Вітчизни» 10 клас « »_________2020рік.
Заняття 2.
Розділ 9. Домедична допомога.
Тема 1. Базова підтримка життя.
Навчально – виховна мета: ознайомити з основними положеннями ланцюжка виживання при звільненні дихальних шляхів та різновиди штучної вентиляції легень.
Навчальні питання :
Форма проведення заняття: теоретично - практичне заняття.
Метод проведення заняття: розповідь, показ, практичне виконання.
Місце проведення заняття: клас Захисту Вітчизни.
Час проведення заняття: 45 хв.
Обладнання та матеріальне забезпечення: мультимедіа, відеоматеріали, макет постраждалого, плакати, стенди.
Хід уроку
Актуалізація мислення.
Які ознаки зупинки серця ? Які внутрішні та зовнішні ознаки зупинки серця? Що таке реанімація? Признаки інфаркту?
У разі порушення прохідності дихальних шляхів, це відбувається в результаті западанні язика та нижньої щелепи, блокуванні дихальних шляхів кров’ю, блювотними масами, водою, сторонніми предметами, необхідно подбати про відновлення прохідності дихальних шляхів.
Перша дія – очищення ротової порожнини:
Друга дія – звільнення дихальних шляхів:
Організаційно– методичні вказівки.
Розглядаючи дане питання учням показують відеоматеріали –звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів. Практично учні відпрацьовують після показу на двох заздалегідь підготовлених учнях зі складу відділення, а потім самостійно практично працюють під наглядом вчителя. Старший на робочому місці контролює учнів вказуючи на помилки та разом з ними їх виправляє.
Якщо поранений не дихає або має проблеми з диханням необхідно найскоріше вжити заходів по відновленню дихання. Щоб зайнятися відновленням дихання ви і потерпілий не повинні знаходитись під вогнем противника. Прохідність дихальних шляхів другий крок алгоритму, тому необхідно швидко оцінити, чи у потерпілого немає загрозливих кровотеч з кінцівок. Накласти в разі потреби джгут.
Визначити рівень свідомості пораненого.
Перевірити його реакцію на подразник. Запитати його голосно, але м’яко: з вами все гаразд. Також обережно струсіть його або поплескайте його по плечу. Якщо поранений не відповідає, вам необхідно вкласти його на спину і відкрити його дихальні шляхи.
Перевірка наявності дихання у пораненого метод «Дивитись–Слухати–Відчувати».
Підтримуючи пораненого в положенні із закинутою головою і підведеним підборіддям, нахилитися вухом до його носа і рота, а очима стежити за рухом грудної клітини та живота.
Дивитися, чи рухається грудна клітина.
Слухайте, чи виходить повітря при видиху.
Відчувайте, потік повітря на щоці.
Активізація мислення учнів.
Які ви ще знаєте способи перевірки відсутності дихання?
Якщо поранений у свідомості і дихає самостійно і дихальний цикл за 15 секунд (один дихальний цикл – один вдих і один видих) менше двох циклів, необхідно вставити носоглотковий повітропровід і укласти пораненого в безпечне положення на боці.
Метод «із легені в легені».
Цей метод є найефективнішим, що забезпечує введення у легені постраждалого об’єм повітря, відповідно до глибокого вдиху (500 – 700мл) повітря. Цей метод передбачає застосування одного або двох способів – «із рота в рот», або «із рота в ніс». Перший спосіб передбачає вдування повітря в легені через ротову порожнину з одночасним затисканням носу, другий спосіб передбачає вдування повітря через ніс, а рот постраждалого має бути закритим.
Головні умови штучної вентиляції легенів.
Алгоритм проведення штучної вентиляції легень способом «із рота в рот».
Метод Сильвестра - Брошу.
Цей метод застосовується у випадку коли неможливо застосувати метод «із легенів у легені» зокрема при складних пораненнях щелепо – лицьової ділянки. Штучна вентиляція легенів при цьому здійснюється за рахунок ритмічного розведення та притиснення рук до грудної клітини. Якщо реанімацію проводить одна особа, то вона стає на коліна за головою постраждалого, якщо дві, то розташовуються по обидва боки від нього. Під час руху руками потрібно дотримуватись чіткого ритму з рівними проміжками, відповідно до власного дихання.
Головні умови для штучної вентиляції легенів:
Алгоритм проведення штучної вентиляції легенів за методом Сільвестра - Брошу.
Метод Холтера - Нільсена.
Цей метод застосовується, коли постраждалий лежить у положенні обличчям униз. Штучне дихання проводиться шляхом почергового натискання долонями на верхню частину тулуба в області лопаток та розведення його рук. Якщо проводить реанімацію одна людина, то вона стає на коліна за головою постраждалого, схрестивши його руки.
Головні умови штучної вентиляції легенів:
Алгоритм штучної вентиляції легень за методом Холтера - Нільсена.
Організаційно - методичні вказівки.
Розглядаючи дану тему підготовити відеоматеріали відповідно до питань теми. Підготовити учнів, що будуть вам допомагати на практичних занять. Підготувати робочі місця. Під час практичних занять звертати увагу на точність і правильність виконання вправ, вказувати на помилки та разом з учнями виправляти їх.
Місце №1 Місце №2 Місце №3
Зміна місць за командою вчителя Захисту Вітчизни.