Базова підтримка життя 2

Про матеріал
ознайомити з основними положеннями ланцюжка виживання при звільненні дихальних шляхів та різновиди штучної вентиляції легень.
Перегляд файлу

План– конспект уроку №2

 

З предмету «Захист Вітчизни» 10 клас «   »_________2020рік.

Заняття 2.

Розділ 9. Домедична допомога.

Тема 1. Базова підтримка життя.

Навчально – виховна мета: ознайомити з основними положеннями ланцюжка виживання при звільненні дихальних шляхів та різновиди штучної вентиляції легень.

Навчальні питання :

  1. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів.
  2. Штучне дихання та його різновиди.

Форма проведення заняття: теоретично - практичне заняття.

Метод проведення заняття: розповідь, показ, практичне виконання.

Місце проведення заняття: клас Захисту Вітчизни.

Час проведення заняття: 45 хв.

Обладнання та матеріальне забезпечення: мультимедіа, відеоматеріали, макет постраждалого, плакати, стенди.

 

Хід уроку

 

  1. Вступна частина (5 хв.)

 

  1. Шикування учнів, прийняття рапорту від в. о. ЗКВ, привітання.
  2. Перевірка наявності особового складу, форму одягу та зовнішній вигляд.
  3. Оголошення теми, завдань і порядок проведення уроку.
  4. Стройове тренування: змикання та розмикання відділення від направляючого.
  5. Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація мислення.

Які ознаки зупинки серця ? Які внутрішні та зовнішні ознаки зупинки серця? Що таке реанімація? Признаки інфаркту?

 

  1. Основна частина (45 хв.)

 

  1. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів (10 хв.)

У разі порушення прохідності дихальних шляхів, це відбувається в результаті западанні язика та нижньої щелепи, блокуванні дихальних шляхів кров’ю, блювотними масами, водою, сторонніми предметами, необхідно подбати про відновлення прохідності дихальних шляхів.

Перша дія – очищення ротової порожнини:

  • постраждалого покласти на тверду поверхню, повернути голову на бік;
  • схрестити великий та, вказівний палець лівої руки, розтулити щелепи та очистити ротову порожнинну носовичком, намотаний на вказівний та
  • середній пальці правої руки. Очищення ротової порожнини здійснюється коловими рухами за годинниковою стрілкою.

 

Друга дія – звільнення дихальних шляхів:

  • голову постраждалого в положенні лежачи на спині слід повернути прямо і максимально відкинути назад, поклавши одну руку під шию, а другою на чоло, щоб фіксувати набуте положення;
  • при викиданні голови назад нижня щелепа відсувається разом із коренем язика, в результаті чого прохідність дихальних шляхів відновлюється;
  • щоб повторно не запав язик та нижня щелепа голову хворого необхідно весь час підтримувати відхиленою назад, підложивши під шию валик.

 

Організаційно– методичні вказівки.

Розглядаючи дане питання учням показують відеоматеріали –звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів. Практично учні відпрацьовують після показу на двох заздалегідь підготовлених учнях зі складу відділення, а потім самостійно практично працюють під наглядом вчителя. Старший на робочому місці контролює учнів вказуючи на помилки та разом з ними їх виправляє.

  1. Штучне дихання– та його різновиди (20 хв.)

Якщо поранений не дихає або має проблеми з диханням необхідно найскоріше вжити заходів по відновленню дихання. Щоб зайнятися відновленням дихання ви і потерпілий не повинні знаходитись під вогнем противника. Прохідність дихальних шляхів другий крок алгоритму, тому необхідно швидко оцінити, чи у потерпілого немає загрозливих кровотеч з кінцівок. Накласти в разі потреби джгут.

Визначити рівень свідомості пораненого.

Перевірити його реакцію на подразник. Запитати його голосно, але м’яко: з вами все гаразд. Також обережно струсіть його або поплескайте його по плечу. Якщо поранений не відповідає, вам необхідно вкласти його на спину і відкрити його дихальні шляхи.

Перевірка наявності дихання у пораненого метод «Дивитись–Слухати–Відчувати».

Підтримуючи пораненого в положенні із закинутою головою і підведеним підборіддям, нахилитися вухом до його носа і рота, а очима стежити за рухом грудної клітини та живота.

 

Дивитися, чи рухається грудна клітина.

Слухайте, чи виходить повітря при видиху.

Відчувайте, потік повітря на щоці.

 

Активізація мислення учнів.

Які ви ще знаєте способи перевірки відсутності дихання?

Якщо поранений у свідомості і дихає самостійно і дихальний цикл за 15 секунд (один дихальний цикл – один вдих і один видих) менше двох циклів, необхідно вставити носоглотковий повітропровід і укласти пораненого в безпечне положення на боці.

Метод «із легені в легені».

Цей метод є найефективнішим, що забезпечує введення у легені постраждалого об’єм повітря, відповідно до глибокого вдиху (500 – 700мл) повітря. Цей метод передбачає застосування одного або двох способів – «із рота в рот», або «із рота в ніс». Перший спосіб передбачає вдування повітря в легені через ротову порожнину з одночасним затисканням носу, другий спосіб передбачає вдування повітря через ніс, а рот постраждалого має бути закритим.

Головні умови штучної вентиляції легенів.

  1. Горизонтальне положення постраждалого на спині на твердій поверхні.
  2. Фіксоване положення голови постраждалого (закинуте назад).
  3. Ритмічне дихання рятівника(16 – 19 вдування за 1 хв.)

 

Алгоритм проведення штучної вентиляції легень способом «із рота в рот».

  1. На відкритий рот покласти розгорнутий носовичок або серветку.
  2. Затиснути ніс постраждалого.
  3. Зробити глибокий вдих.
  4. Щільно притисніть губи до губ постраждалого, утворити геометричне з’єднання.
  5. Із силою вдуйте повітря в рот постраждалого і відхиліться.

Метод Сильвестра - Брошу.

Цей метод застосовується у випадку коли неможливо застосувати метод «із легенів у легені» зокрема при складних пораненнях щелепо – лицьової ділянки. Штучна вентиляція легенів при цьому здійснюється за рахунок ритмічного розведення та притиснення рук до грудної клітини. Якщо реанімацію проводить одна особа, то вона стає на коліна за головою постраждалого, якщо дві, то розташовуються по обидва боки від нього. Під час руху руками потрібно дотримуватись чіткого ритму з рівними проміжками, відповідно до власного дихання.

Головні умови для штучної вентиляції легенів:

  • горизонтальне положення потерпілого на спині на твердій поверхні;
  • підкласти під нижню частину грудної клітини валик із складеної ковдри або поліно заввишки 15 – 20 см;
  • розташування лопаток і потилиці нижче рівня реберних дуг;
  • ритмічне підняття і притискання до грудей двох рук постраждалого (16 – 19 разів на 1 хв.).

Алгоритм проведення штучної вентиляції легенів за методом Сільвестра - Брошу.

  1. Розстебніть одяг та послабте ремінь на поясі постраждалого.
  2. Візьміть руки постраждалого на рівні зап’ясть.
  3. Різко розведіть руки постраждалого в сторони.
  4. Щільно притисніть руки постраждалого до грудей на 2 – 3сек.і стисніть її.

Метод Холтера - Нільсена.

Цей метод застосовується, коли постраждалий лежить у положенні обличчям униз. Штучне дихання проводиться шляхом почергового натискання долонями на верхню частину тулуба в області лопаток та розведення його рук. Якщо проводить реанімацію одна людина, то вона стає на коліна за головою постраждалого, схрестивши його руки.

Головні умови штучної вентиляції легенів:

  • горизонтальне положення потерпілого на животі на твердій поверхні;
  • голова постраждалого повернута на бік;
  • збереження нерухомого положення голови, тулуба;
  • ритмічні натискання на лопатки та розведення рук постраждалого (12 разів на 1 хв.)

Алгоритм штучної вентиляції легень за методом Холтера - Нільсена.

  1. Зігнути руки постраждалого в ліктях, одну кисть покладіть на другу долонями вниз.
  2. Покласти долоні на спину потерпілого в області лопатки.
  3. Подаючись вперед різко натиснути на лопатки, зробіть вдих.
  4. Витягніть складені руки постраждалого, не відриваючи їх від поверхні землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційно - методичні вказівки.

Розглядаючи дану тему підготовити відеоматеріали відповідно до питань теми. Підготовити учнів, що будуть вам допомагати на практичних занять. Підготувати робочі місця. Під час практичних занять звертати увагу на точність і правильність виконання вправ, вказувати на помилки та разом з учнями виправляти їх.

Місце №1         Місце №2                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Місце №3                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

Зміна місць за командою вчителя Захисту Вітчизни.

 

  1. Заключна частина (5 хв.)
  1. Підвести підсумок заняття.
  2. Нагадати вивчену тему та завдання.
  3. Відмітити кращих, виставити оцінки.
  4. Провести коротке опитування вивченої теми з метою її закріплення.
  5. Домашнє завдання. Підручник Захист Вітчизни, підготувати творчі завдання з вибраних тем.

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
1303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку