Бенчмаркінг у свинарстві

Про матеріал
Головним принципом бенчмаркінгу є контроль конкурентів Та орієнтація на кращий досвід
Зміст слайдів
Номер слайду 1

1 Бенчмаркінг у свинарстві: все пізнається у порівнянні

Номер слайду 2

Бенчмаркінг — нині модне слово в управлінських колах.2

Номер слайду 3

Головним принципом бенчмаркінгу є контроль конкурентів Та орієнтація на кращий досвід

Номер слайду 4

В Україні до нього ставляться насторожено і з недовірою, побоюючись, що поняттям бенчмаркінг прикривають «промислову розвідку». І це в той час, коли у країнах із розвинутим свинарством підприємства платять чималі кошти, щоб скористатися цим інструментом. Чому? 4

Номер слайду 5

Термін бенчмаркінг (benchmarking) англійського походження і не має однозначного перекладу (benchmark — початок відліку, еталон, база). Це метод управління ефективністю виробництва, що базується на порівняльному аналізі роботи підприємства з іншими представниками галузі. Полягає в оцінці власної і галузевої ефективності, ідентифікації та вивченні роботи галузевих лідерів і впровадженні найкращих досягнень у свою діяльність.5

Номер слайду 6

Фактично бенчмаркінг — це альтернативний метод стратегічного планування, у якому завдання визначаються, базуючись не на досягнутому, а на аналізі показників конкурентів. 6

Номер слайду 7

Він дозволяє: визначити свої сильні і слабкі сторони; виявити ті методи роботи, які потрібно удосконалити; порівняти свої досягнення з показниками конкурентів; удосконалити бізнес-процеси, покращити якість продукції, підвищити ефективність, скоротити витрати тощо.7

Номер слайду 8

Зупинимося на основних різновидах бенчмаркінгу, які можна застосовувати у свинарстві:8

Номер слайду 9

9

Номер слайду 10

Внутрішній бенчмаркінг — порівняння ефективності процесів і роботи різних підрозділів у межах одного підприємства. Цей вид порівняння й аналізу можна застосовувати тоді, коли господарство має кілька ферм, що працюють за однаковою технологією.10

Номер слайду 11

Зовнішній бенчмаркінг — порівняння діяльності підприємства, його продукції, бізнес-процесів і показників з конкурентами всередині галузі. Зібрати самотужки інформацію для такого аналізу надзвичайно складно (а частіше — неможливо). Тому в розвинених свинарських країнах поширена практика бенчмаркінгових служб, коли незалежна структура бере на себе функцію збору й обробки даних свиногосподарств за визначену плату.11

Номер слайду 12

Досвід свинарського бенчмаркінгу(аналізують технологічні та економічні показники) 12

Номер слайду 13

Данія. У Данії бенчмаркінгом займаються місцеві консультаційні центри. Вартість послуги — 800 євро за разову участь у порівнянні. Інформація оновлюється двічі на рік — 1-го січня та 1-го липня. Отже максимум, який підприємство може заплатити за цю послугу на рік, — 1600 євро. Є дві порівняльні таблиці — для маточників (+ дорощування поросят до 30 кг) та відгодівельників. 13

Номер слайду 14

Слід зауважити, що основна цифра, на яку орієнтуються, — валовий прибуток на голову (свиноматку, реалізовану на забій тварину). Економічні показники збирати нескладно, адже більшість підприємств, які беруть участь у бенчмаркінгу, не мають власного бухгалтера і для обліку користуються послугами того самого консультаційного центру.14

Номер слайду 15

Особливість данського свинарського бенчмаркінгу у тому, що він є еталонним — обов’язково виокремленні результати найкращих 10% та 25% із порівнюваних господарств. Також пораховане середнє значення показників усіх ферм, які беруть участь у бенчмаркінгу (у наведеному прикладі їх 86). Фермер знаходить своє місце в порівняльній таблиці та розуміє, де потрібно допрацювати. Як це зробити, його вчить консультаційний центр (якщо, безперечно, виробник готовий за це платити). Перевага у тому, що консультанти знають усі господарства із порівняльної таблиці, оскільки надають їм одні або інші послуги. А отже, можуть прописати ефективну карту дій. Це і є справжня мета бенчмаркінгу!15

Номер слайду 16

16 СШАУ США організація бенчмаркінгу відрізняється від данського підходу. Тут об’єктом порівняння є не тільки свиногосподарства, а й м’ясопереробні підприємства. Основна ціль участі у бенчмаркінгу — покращення прибутковості бізнесу за рахунок точної інформації про результати конкурентів при гарантованій анонімності підприємств.

Номер слайду 17

17 Порівняння господарств здійснюють на кількох рівнях: з іншими фермами;з 25% найкращих підприємств;із середнім показником. Тому звіт за місяць — це 600–700 сторінок таблиць (до нього додається скорочена версія з основною інформацією). Крім таблиць із даними, на кожний технологічний показник складають окремий графік. Ця послуга коштує 500 дол. США на місяць. Мінімум двічі на рік спеціалісти, які здійснюють бенчмаргінг, відвідують підприємства з презентаціями про результати порівняння та потенційні можливості розвитку бізнесу, вчать працювати з даними. Раз на рік окремо готують порівняння в «історичному» ракурсі. Таку інформацію підприємства отримують за додаткову плату — 1500 дол. США.

Номер слайду 18

18 Усі компанії закодовані так, що не можуть «вирахувати», хто є хто. Однак при цьому на перших сторінках звіту є перелік усіх господарств, що беруть участь у порівнянні. Якщо підприємство має кілька ферм, надає інформацію про кожну з них.

Номер слайду 19

19 Як починається бенчмаркінг?

Номер слайду 20

20 Спеціаліст центру виїжджає на господарство, впродовж тижня-двох знайомиться з особливостями виробництва, документацією, обліком тощо. Навчає менеджера ферми, які дані потрібно надсилати для участі в порівнянні. За такий «старт» підприємство одноразово платить 10 тис. дол. США.

Номер слайду 21

21 Тестовий звіт ретельно перевіряється і узгоджується: тільки якщо сторони задоволені, починається бенчмаркінг. Важливо, що підприємства надсилають «сиру» інформацію, її обробкою (один формат для всіх підприємств) займаються спеціалісти з бенчмаркінгу. Дані повинні бути здані до 18 числа кожного місяця. Електронні звіти захищені паролем і надсилаються тільки на корпоративні поштові скриньки.

Номер слайду 22

22 Мінімальний термін участі у бенчмаркінгу − 12 місяців. Ця послуга недешева: 0,05 дол. США на свиноматку, однак не менше 2500 дол. США на місяць (знижки починаються від 100 тис. свиноматок). Для м’ясопереробних підприємств участь у бенчмаркінгу дорожча − 4 тис. дол. США на місяць. Якщо є рітеїл − додається ще 2 тис. дол. США/міс., за експорт − плюс 1000 дол. США/міс.

Номер слайду 23

23 А що в Україні?

Номер слайду 24

24 Поки нічого. Асоціація свинарів України, заручившись підтримкою ЄБРР, тільки починає робити перші кроки. Нині узгоджується методика бенчмаркінгу, механізми забезпечення конфіденційності, способи обробки та подачі інформації. Ви спитаєте, чому, маючи успішні приклади застосування цього інструмента у країнах-лідерах із виробництва свинини, ми досі пасемо задніх?

Номер слайду 25

Негативними бар'єрами. Використання бенчмаркінгу. В Україні є: Недоступність відкритої інформації для порівняння й обміну досвідом. Превентивна закритість компаній і власний комплекс “засекреченості”Відсутність програм бенчмаркінгу, що фінансуються державоюppt_xxshearppt_xr

Номер слайду 26

26 Основних причин є дві: брак фахівцівта, що головніше, — особливості українського менталітету. Вітчизняні свинарі не бажають розкривати інформацію про своє виробництво, побоюючись, що вона стане «надбанням громадськості» або ж з’ясується, що показники не такі високі, як про них заявлялося. Є лише один спосіб зламати ці стереотипи − створити якісну систему збору та представлення інформації, забезпечивши цілковиту анонімність учасників.

pptx
Додано
9 травня 2020
Переглядів
700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку