«Бережіть Землю. Антуан де Сент- Екзюпері «Маленький принц»

Про матеріал
У роботі представлено розробку уроку в 6 класі з використанням випереджувальних, індивідуальних, творчих завдань. Запропонований матеріал поєднує різні форми роботи на уроці, забезпечує наступність змісту завдань. Це створює атмосферу зацікавленості кожного учня, посилює інтерес до вивчення матеріалу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку на тему:

«Бережіть Землю.

Антуан де Сент- Екзюпері

«Маленький принц»

(6клас)

 

 

 

 

 

                     j0090386

 

 

 

 

 

 

Тема.   «Бережіть Землю!» Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Мета: дати учням короткі відомості про життя і творчість видатного французького письменника; зацікавити неординарною особистістю автора притчі-казки; розвивати зв’язне мовлення, увагу та образне мислення учнів, вміння висловлювати свою точку зору, давати характеристику прочитаному, підтверджувати думки прикладами з тексту; виховувати самостійність та почуття відповідальності за власні вчинки.

Обладнання: портрет письменника, літературні терміни, музичне оформлення, малюнки дітей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

 

                                                                               Берегите Землю! Берегите

                                                                             Жаворонка в голубом зените,

                                                                             Бабочку на стебле повилики,

                                                                            На тропинке солнечные блики,

                                                                             На камнях играющего краба,

                                                                           Над пустыней тень от баобаба,

                                                                            Ястреба, парящего над полем,

                                                                          Ясный месяц над речным покоем…

                                                                           (М Дудин «Заклинание с полюса»)

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   Бережіть Землю! Ця думка пронизує всі твори великого письменника-гуманіста Антуана де Сент-Екзюпері.

   А чи важлива ця проблема сьогодні?

   Як запобігти біді, що загрожує нашому спільному будинку, ім’я якому – планета Земля?

   Чи доречні на уроці слова епіграфа? (Зачитати епіграф)

   Саме про збереження планети під назвою Земля найулюбленіша казка-притча Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». (Записати в зашити тему уроку)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Звучить музика Таривердієва на слова Добронравова «Кто тебя выдумал звездная страна»

   Цю країну вигадала добра та чесна людина, з великими, по-дитячому наївними очима. Його імя – Антуан де Сент-Екзюпері.

  • Про що може розповісти його портрет?

Письменник говорив: « Я родом з дитинства. Я прийшов з дитинства, як з країни?»

  1. Випереджувальне завдання.
  • Що Вам відомо про життєвий і творчий шлях письменника? (Додаток 1)

     2.  Робота в групах

А) В зошити записати вислови письменника, які б допомогли його охарактеризувати;

Б) Скласти гроно на тему: «Антуан де Сент-Екзюпері» (Додаток 2)

В) Із виступів учнів записати висновки у зошити.

  1. Індивідуальне повідомлення.

Історія створення казки-притчі «Маленький принц» (Додаток 3)

  1. Словникова робота.

КАЗКА –  в УНТ переважно прозове оповідання про вигадані та фантастичні пригоди героїв.

ПРИТЧА –  алегоричний твір повчального характеру, насичений моральним або філософським змістом та символічними образами.

АЛЕГОРІЯ – зображення життя, що таїть у собі прихований зміст.

АНТИТЕЗА – різке протиставлення контрастних явищ, понять, думок, образів, характерів.

  1. Слово вчителя.

  З індивідуального повідомлення ми почули, що головним героєм виступає маленький хлопчик, тобто дитина. Але давайте дещо уточнимо і прочитаємо присвяту.

    (Виразне читання присвяти)

  • Кому присвячує казку автор?
  • Про що він пише на початку тексту?
  • Який художній прийом використовує?

 

  1. Робота біля дошки.

 А) Розвиваємо вміння давати узагальнену характеристику (Розповідь про астероїд В- 612, схематично )

 Б) Зясувати істини ( Дописати схему, зробити висновки)

 

  1. Подорож по планетам.

А) Літературознавці. Відповідають на тестові запитання. (Взаємоперевірка) (Додаток 4)

Б) Театральні митці. Інсценування уривка.

В)  Художники. Екскурсія за малюнками  (Учень-екскурсовод пропонує найкращому автору розповісти про свій малюнок)

 

  1. Творчі завдання.

А) Схематично підготувати матеріал для «Книги Мудрості»

Б) Вчимося перевтілюватися «Я – планета Земля»

В) «Вільне письмо» на тему: «Ким є людина для Екзюпері?»

 

ІV. Рефлексія. Підсумок уроку.

  Метод «Мікрофон» Чи важлива проблема збереження Землі як планети сьогодні? Як запобігти біді, що загрожує нашому будинку, імя якому – Земля?

V. Домашнє завдання.

 А) Дочитати зміст твору, дібрати назви частинам.

 Б) Твір-роздум «Як знайти зірку, яка посміхається?»

 В) Індивідуальне завдання. Промова «Людина народжена для добра»

 

 

                                                                                                      

                                                                                                 Додаток 1

 

 

   Антуан Жан-Батіст Марі Роже де  Сент-Екзюпері був людиною, яка за життя увійшла в легенду. Поет і мислитель, пілот і вчений, конструктор і винахідник, людина, яку один щ його вчителів назвав «воістину універсальним талантом». Він і думками своїми і вчинками, усім своїм баченням світу і ставлення до нього вирізнявся з-поміж інших людей.

   Товариші називали його просто Сент-Екс, викинувши з прізвища всі ознаки аристократичного походження. А походив Антуан зі старовинного роду графів, який згадується в історичних хроніках ще ХІІІ століття. Коли він народився (1900), батько його був службовцем – страховим інспектором у Ліоні. Через 4 роки батько помер, залишивши п’ятеро дітей. Але сім’я не знала злиднів: жили спершу у матері, а потім у тітки матері. Дитинство проходило як чарівна казка, а добра фея в ній – мати, котра передала синові любов до літератури, музики, живопису. Він складає казки, грає на скрипці, його захоплює техніка.

 

   Недалеко знаходився аеродром, і хлопчику якось вдалося політати на літаку. У школі він вчився добре, але не давались йому географія та історія. Пише вірші, ще у школі створив твір «Пригоди капелюха», котрий читали всім учням. Коли почалася війна, мати вирішила відіслати хлопців до Швейцарії в коледж, де навчалися діти заможних батьків.

   Через 3 роки, закінчивши коледж, Антуан їде до Парижу, щоб продовжити навчання. Вирішує стати морським офіцером, вступити до Вищого морського училища, але під час іспиту завалився на творі. Він не захотів писати про війну, яку не бачив, бо вважав, що писати можна тільки про те, що добре знаєш, що пережив.

   Невдовзі Антуан став студентом архітектури Академії мистецтв, хотів поєднати мистецтво з технікою. Через півтора року вирішив піти в армію – у винищувальну авіацію, і виїхав з Парижу. Цей вибір і визначив його долю.

   У 21 рік він знайшов свій шлях, але себе на цьому шляху він шукав довго. Кар’єра солдата його не приваблювала, а вчитись на воєнних літаках не дозволяли. Недалеко був аеродром, де знаходились літаки-ветерани. На одному з них і вчився літати Антуан. Потім він став цивільним пілотом, а пізніше воєнним.

 

   В1922 році воєнний офіцер закохується, але через три місяці пілот зазнає аварії, отримує травму (пролом черепа), кохана вимагає змінити професію, та Антуан відмовляється.

   Він їде в Париж, працює на цегельні, потім в автомобільній фірмі, але це йому не подобається. Пише твір «Пілот». Знаходить роботу у цивільній авіації, працює на поштово-повітряній лінії, що з’єднувала Францію з Північною Африкою. Створює книгу «Пошта – на Південь», яка принесла йому успіх.

   Закінчивши курс вищого пілотажу, Екзюпері дістав посаду технічного директора філіалу французької авіакомпанії в в Південній Америці. Пише книгу «Нічний політ» В 1930 році нагороджений орденом Почесного легіону. Змінює багато професій. Побував у Радянському  Союзі, Іспанії.

   Намагаючись побити рекорд швидкості в польоті, зазнає аварії. Хоче побити рекорд відстані в польоті – знову аварія. Ледве вижив, а ліва рука вже ніколи не могла діяти нормально. Пише книгу «Планета людей»

   На другий день війни (1941) капітан Сент-Екзюпері йде в армію, але його визнають непридатним до військової служби. Лише в 1043 році йому вдається знову стати військовим льотчиком. З 9 польоту (в 1944році) він не повернувся. Друзі вважали, що літак збили фашистські винищувачі і він упав у море. Так трагічно закінчилося життя Сент-Екзюпері.

 

 

 

 

 

                                                                                                    Додаток 2

 

УНІВЕРСАЛЬНИЙ                           АРИСТОКРАТИЧНЕ

        ТАЛАНТ                                           ПОХОДЖЕННЯ

 

 

 

        СТУДЕНТ                                                  ПІЛОТ

 

 

 

ЛЮБОВ ДО ЛІТЕРАТУРИ     ВІЙСЬКОВИЙ  ЛЬОТЧИК

 

 

 

ЕКЗЮПЕРІ

 

 

 

ВІДЧУТТЯ КРИЛ                          ОРДЕН ПОЧЕСНОГО 

                                                                        ЛЕГІОНУ

 

 

 

«ПРИГОДИ КАПЕЛЮХА»                  «ПІЛОТ»

 

 

«МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ»                  «НІЧНИЙ ПОЛІТ»

 

 

 

«ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ»             «ПОШТА - НА ПІВДЕНЬ»

 

                                            ТВОРИ

 

 

Додаток 3

 

ПОСВЯЩЕНИЕ.

ЛЕОНУ ВЕРТУ

    Прошу детей простить меня за то, что я посвятил эту книжку взрослому.

   Скажу в свое оправдание: этот взрослый  - мой самый лучший друг. И еще: он живет во Франции, сейчас он нуждается в утешении. Если же все это меня не оправдывает, я посвящу свою книжку тому мальчику, каким был корда-то мой взрослый друг. Ведь все взрослые сначала были детьми, только мало кто из них об этом помнит.

   Итак, я справлю посвящение:

   ЛЕОНУ ВЕРТУ, когда он был маленьким.

Додаток 4

 

 

Тестові завдання

 

  1. Один із навчальних предметів, що рекомендований льотчику-оповідачеві для вивчення замість малювання.

А) математика;        Б) географія;         В) фізика;

2. Назви яких планет згадує герой.

А) Земля, Марс;   Б) Марс, Юпітер, Земля;  В) Венера, Марс, Юпітер, Земля;

3. На що схожі баобаби?

А) кущ;      Б) квітка;      В) дерево

4. Який останній малюнок льотчика, яким принц був задоволений? 

А) ковпак;     Б) ящик;     В) баранець;

5. Кого герой називає дивними людьми?

А) дорослих;    Б) дітей;       В) своїх батьків;

6. Що найбільше любив принц?

А) захід сонця;         Б) сонячний день;     В) теплу ніч;

7. Які звірі на планеті принца не водяться?

А) вовки;   Б) леви;     В) тигри;

8. Як називав принц троянду?

А) ніжна квіточка;    Б) гордовита й недовірлива квітка;  В) красуня лісу;

9. Предмет одягу Маленького принца

А) шарф;   Б) коротенькі штанці;   В) пояс;

10. Через яку поломку сталася аварія льотчика?

А)  шасі;    Б) крило;    В) мотор;

11. Як, на думку принца, можна врятувати планету?

А) посадити дерева;   Б) виривати баобаби;   В) вирощувати квіти;

12. Хто жив на першому астероїді?

А) честолюбець;  Б) король;  В) бізнесмен;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку