Бесіда на тему: «Щоб здоров'я міцне мати, слід з дитинства про це дбати!»
Мета: формувати уяву про здоров'я та здоровий спосіб життя; допомогти усвідомити дітям, що здоров'я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім'я – осередок збереження та зміцнення здоров'я; вчити учнів самостійно здобувати знання, розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності, вміння піклуватися про всіх членів сім'ї; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
Бесіда на тему: «Щоб здоров’я міцне мати, слід з дитинства про це дбати!»
Мета: формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя; допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я; вчити учнів самостійно здобувати знання, розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
Хід заходу
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
2. Емоційне налаштування учнів.
- У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо.
- Вітаючись, ми , зазвичай, кажемо: «Здраствуйте!», «Доброго здоров’я!».
Таким чином ми бажаємо одне одному здоров’я.
Доброго здоров’я діти,доброго вам дня
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня
Хай сміється мирне небо і дивує світ
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт
Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне
А здоровий і веселий – щастя не мине.
Запам’ятайте, любі діти!
Здоров’я бережіть доки малі.
І мудрими ідіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам’ятає:
Без здоров’я – щастя не буває!
Тож тема нашої бесіди: «Щоб здоров’я міцне мати, слід з дитинства про це дбати!»
Вправа-руханка «Здорово танцюю»
ІІ. Основна частина
1. «Мозковий штурм».
- Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги, кожна може вивести з лісу за певних умов.
Першою дорогою підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.
Другою дорогою підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я в втратиш.
Третьою дорогою підеш — багатства не знайдеш, проте здоров’я збережеш.
- Зробіть свій вибір? Обґрунтуйте свою думку.
Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини.
2. Асоціативний кущ
- Діти, а що означає бути здоровим? Яку людину можна назвати здоровою?
(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим…)
( На дошці написані слова: поведінка, здоров’я).
3. Проблемне запитання
Що на вашу думку означає слово ,,поведінка’’?
(Гарно поводитися, завжди виконувати правила, що існують у школі, громадських місцях, транспорті, не ображати нікого).
- Поведінка – це правила поводження людини в певних ситуаціях. Здоров’я – це стан фізичної та духовної рівноваги, відсутність хвороб.
- Чи можна пов’язати між собою ці два поняття: ,,поведінка’’ і ,,здоров’я’’?
(Так. Від того, як людина виконує правила культури поведінки, залежить її здоров’я).
Висновок. Здоров’я буде добре й збережене тоді, коли людина гарно поводиться. Їй приємно, що до неї ставляться добре товариші, рідні й у неї є багато друзів.
Вправа-руханка «Здорово танцюю»
4. Слово вчителя
Раціональне харчування також є важливим чинником збереження здоров’я. Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками , жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.
Осінь , літо і весна багаті на фрукти та овочі, які потрібно споживати. У них є багато корисних для організму речовин, особливо вітамінів.
Так як під час гарячої обробки вітаміни розкладаються фрукти і овочі краще їсти сирими. Але їх треба добре мити, щоб запобігти кишковим захворюванням.
Вітаміни потрібні для росту і розвитку організму, а якщо їх не вистачає, людина тяжко хворіє.
5. Гра «Корисно - шкідливо»
Якщо це корисно кажемо- «Тік так, це так», а якщо ні - «Тік так, це не так»
1. Можна переїдати. –
2. Їсти треба 1 раз на день. -
3. Під час вживання їжі можна відволікатися . –
4. Їжа повинна бути різноманітною .+
5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу . –
6. Сіль потрібна людині у великій кількості. –
6. Колективне обговорення
- Однією з найгостріших проблем сьогодення є боротьба та попередження шкідливих звичок серед дітей та молоді. Найпоширенішими шкідливими звичками є алкоголь, тютюн та наркотичні речовини. Виникнення шкідливих звичок є результатом допитливості, експериментування. Шкідливі звички впливають на мозок , втрачається самоконтроль, а з часом виникає залежність, різноманітні захворювання печінки, мозку, шлунку та серця.
- Є ще інші шкідливі звички. Назвіть їх (дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи та інші).
Висновки. Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір - здоровий спосіб життя!
ІІІ. Заключна частина
1. Вправа "Коло ідей"
Кожна група обговорює питання вибору здорового способу життя і зображує на папері свої кроки (дії та приклади поведінки) й по колу висловлюють думки, ідеї (свої «10 кроків до здорового способу життя»).
2. Підсумок бесіди
Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку,
одяг можна купити за гроші, але здоров’я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.
Пам’ятайте :
Здоров’я – це багатство,
яке Господь нам дав
І треба,щоб з дитинства
Його ти цінував.
Здоров'я не придбаєш,
За гроші пам’ятай
Його від Бога маєш
Про це не забувай.
Разом.
Здоров’я – це сила,
Здоров’я – це клас
Хай буде здоров’я у вас і у нас.
3. Рефлексія