Бесіда: "Не бери чужого, друже, це погано дуже-дуже…"

Про матеріал
Розширити знання учнів про людські чесноти, вчити школярів аналізувати свої вчинки та думати про їх наслідки; довести учням, що ні за яких життєвих обставин не можна без дозволу брати чужі речі, сприяти формуванню прагнення керуватися у своєму житті цим правилом; виховувати позитивні риси характеру, бережливе ставлення до своєї та чужої власності.
Перегляд файлу

Не бери чужого, друже, це погано дуже-дуже…

 

 Мета:  розширити знання учнів про людські чесноти, вчити школярів аналізувати свої вчинки та думати про їх наслідки; довести учням, що ні за яких життєвих обставин не можна без дозволу брати чужі речі, сприяти формуванню прагнення керуватися у своєму житті цим правилом;

         виховувати позитивні риси характеру, бережливе ставлення до своєї та чужої власності.

   Обладнання:     картки з частинами прислів’їв;  карточки для індивідуальної роботи учнів;  ілюстрації до казки «Коза-дереза»; таблички зі словами

Хід уроку

 І. Організаційний момент               

   1. Вступне слово вчителя

 Спитай у долі строгої,

Якою йти дорогою,

Чи серце наше шлях в житті

Правдиво обира?

Іди за Богом слідом,

Хоча цей шлях незвіданий,

Іди, мій друже, йди завжди

Дорогою добра.

  2.  Тренінгова вправа  “Настрій”

 

         Усміхнімось всім навколо:

        Небу, сонцю, квітам, людям

        І тоді обов’язково –

        День для нас привітним буде!       

    Поверніться, будь- ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку.  У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. На вашу думку, якими ви повинні бути на уроці?

   (Працьовитими, цілеспрямованими, серйозними, дружними, відповідальними, уважними.)

 

   Кожна людина має свої позитивні та негативні риси, які дуже впливають на її життя. Позитивні риси людини приносять користь людині та допомагають їй по життю, а негативні риси тільки шкодять. Зараз ми з вами визначимо позитивні риси людини. 

  1. Індивідуальна робота учнів
  • Підкресліть позитивні риси характеру людини (завдання на карточках).

   (Ввічливість, щедрість, справедливість, лінь, агресивність, доброта, скупість, працьовитість, делікатність, улесливість, брехливість, жадібність.)

ІІ. Повідомлення теми бесіди

Вчитель: Які дороговкази допомагають нам іти дорогою добра? (Заповіді.) Скільки є заповідей?

Сьогодні ми будемо розмірковувати над однією із Божих заповідей — восьмою. Хто зможе пригадати, як звучить ця заповідь?

         Заповідь «Не кради!» визначає наше ставлення до власності. Як ви розумієте, що таке «власність»? (Відповіді дітей.) Можна сказати, що власність — це те, що комусь належить. Чи має кожен із нас якусь власність? (Відповіді дітей.) Отже, можемо сказати, що власність буває нашою і власність буває чужою.

         Сьогодні ми будемо говорити про пошану до чужої та до своєї власності.

Заповідь «Не кради!» — це заклик поважати право власності іншого. Це вимога до людини, це закон, який Бог дав людині: жити працею своєю і розумом своїм, не бажати собі того, що мені не належить. Як найчастіше порушують заповідь «Не кради»? (Крадіжка якоїсь речі або грошей.)

  1. Вправа «Склади прислів’я»

З поданих частин склади прислів̕я. Як ви розумієте виділене прислів’я?

На злодієві                                               неправду.

Краще гірка правда,                               там і правда.

Правда переможе                                    і шапка горить.

Де честь,                                                  ніж солодка брехня.

              

 

  1. Вправа «Незавершене  речення»

 –Закінчіть  речення:

«Побачивши, що мій товариш взяв чужу річ, я …?»

( розкажу вчителеві, розкажу всім однокласникам, спробую сам поговорити з товаришем про його вчинок).

 Обговорення відповідей дітей.

       Сьогодні ми навчимося аналізувати свої вчинки та думати про їх наслідки. Зрозуміємо, що ні за яких життєвих обставин не можна без дозволу брати чуже.

3.  Вправа «Мозковий штурм»

       – Подивіться  і скажіть до якої казки  ці ілюстрації?

(До української народної казки «Коза-дереза»).

      –  Що ви можете сказати про вчинки Кози-дерези?

       (Зазвичай, вони були негативними. Вона постійно обманювала, а ще вигнала Зайчика з його домівки, без дозволу жила у чужій оселі,  користувалася чужими  речами , чого не можна робити.)

     Зараз для того щоб трохи відпочити проведемо фізкультхвилинку.

  1. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,  

Зазирну  у віконце.                             

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

 Нумо, дружно присідати,

      Сонечко розвеселяти.

                     Встали, сіли! Встали, сіли!

                     Бачте, як розвеселили?!

                     Стало сонце танцювати,

                     Нас до кола припрошати.

                     Нумо, разом! Нумо, всі!

                     Потанцюймо по росі.

  1.  Бесіда

    – Хвилинка поезії. Послухайте вірш і скажіть, чому він нас вчить.

 

 Не укради — не клич біди,

 Не вкрий ім’я своє ганьбою.

 Там, де узяв, там поклади,

 Тією ж поклади рукою.

 До зла страшного не ходи.

 Спокусу віджени ворожу.

 Не укради! — носи завжди

 В душі пересторогу Божу.

                                      Вадим Крищенко

  • (Вчить не брати чуже – не красти).
  • Чи траплялося комусь із вас бути жертвою злодія? Якщо так, то що ви відчували?

 

  1. Робота  у  групах

Завдання для роботи у групах

    Як би ви пояснили слова коваля: «Чуже добро пече руки»

 

VI. Узагальнення і систематизація знань учнів

  – «Не кради!» — це заклик поважати право власності іншого. Це вимога до людини,  це закон: жити працею своєю і розумом своїм, не бажати собі того, що тобі не належить. Як цей заклик найчастіше порушують?

       (Крадіжка якоїсь речі або грошей.)

 –   Сподіваюся, ви зрозуміли, що таке пошана до чужої власності. А до своєї? Що є нашою власністю? Чи потрібно шанувати свою власність? Як?

      (Нам належить те, що є результатом праці інших людей. Пошана своєї власності — це пошана чужої праці).

  • Чи лише певні речі, майно є нашою і чужою власністю? Що ще можна вкрасти, крім речей? 

      (Можна вкрасти працю, час, надію, наприклад, обманюючи людину.

Марнувати час і нічого не робити, замість того, щоб учитися чи працювати, — це те  саме, що обкрадати свою сім’ю, користуватися речами і благами, які тобі не належать.Слід також шанувати думки та права інших, дбати про їхнє добре ім’я. Якщо ми погано говоримо про інших людей, то немовби забираємо, крадемо їхнє добре ім’я.)

  •                 Чи буває таке, що хтось краде наш час? Як саме?

(Непотрібними   розмовами).

VII. Підсумок бесіди

       Інтерактивна гра «Мікрофон»

(діти, відповідаючи на запитання, використовують мікрофон.)

—  То як ви розумієте прислів’я  «На  злодієві   і шапка горить»? 

—  З яким ще прислів’ям  ви познайомилися на сьогоднішньому уроці?

—  Що нового ви дізналися на уроці?

—  Що вас найбільше вразило?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
1809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку