Бесіда про акуратність.

Про матеріал
Формувати акуратність, організаційні вміння школярів, закріплювати навички та вміння слідкувати за чистотою навколо себе, а також вчити виконувати свої обов’язки, прищеплювати естетичній смак - всі ці завдання вчитель виконує під час проведення позакласних заходів.Ця бесіда-практикум допоможе це зробити в цікавій формі.
Перегляд файлу

 

Як  бути акуратним  і охайним.

   ( Операція «Чистота довкола нас» )                                                                 

 

Вчимось  прибирати.

Мета: уточнити поняття про  акуратність, формувати організаційні  вміння  школярів, закріплювати навички та вміння слідкувати  за  чистотою навколо себе.  вчити виконувати свої  обов’язки,  прищеплювати естетичній  смак.

Обладнання : ілюстрації до вірша А. Костецького, а також-  із зображенням  мила, губки , щіток ( різних), віника і др. , ганчірки, ємність з водою, вологі серветки, косинки , фартушки.

 Загадка         Мию, мию без жалю, мию все, що брудно

                         Та купатись не люблю, бо від того худну. (мило)

 

12.09.2014-1-29

Бесіда:

  • Ми знаємо, що мило допомагає нам відмити все, що забруднилось,  про нього кажуть : «найбільший ворог бруду»
  • З милом дружать всі, хто любить чистоту,

Про чистоту, хто всюди дбає,

  Завжди здоров‘я добре має.

  І настрій в того просто гарний,

  І в світі він живе не марно.

  • А давайте, пригадаємо  правила Королеви чистоти :
  •  Щодня вмивайся, чисть зуби вранці та ввечері.
  •  Завжди мий руки перед їдою, коли працював чи грався з тваринами, після туалету, регулярно обрізуй нігті.
  • Слідкуй за чистотою одягу, взуття.
  •  Періодично мий голову, слідкуй за охайністю зачіски.
  • Як називають людину, яка любить чистоту,  слідкує за своїм тілом та одягом?

Охайною, чепурною, а ще – акуратною.

 

 Слово «акуратний» почали вживати на  поч. XVIIcт і воно означало старанний, точний. (утворилось  від  дієслова старатись. турбуватись, ретельно  займатись)

 

Цікавинка: слово акуратний  і курорт – мовні родичі, (cura ) – турбота,  старання. А на  курорті  про нас  турбуються, стараються.  щоб нам було зручно й приємно і щоб  ми  були  здорові.

(Складаємо «синонімічну павутинку» )

 

                                                            

  • чепуристий
  • чистий, ошатний
  • дбайливий
  • старанний,
  • чепурний а також :
    • ретельний
    • совісний
    • пильний
    • скрупульозний
    • ревний

 

А тепер поміркуємо,  чи можемо  ми назвати   акуратним  героя одного вірша, до якого художник намалював ілюстрацію   (діти коментують)

- Розглянем: що може  розповісти  наш  портфель  сторонній  людині, яка  зовсім  нічого не знає  про нас?

- А дізнатись  про це  нам  допоможе  вірш  А. Костецького

«А що  в портфелі?»

         Питання:

  1. Які речі  були  в Юрковому  портфелі?
  2. Про що  це  свідчить?
  3. Як характеризує  портфель Юрка?
  4. Що б ви  порадили  Юркові?
  5. А ми вміємо  скласти свій портфель  та дотримуватись  чистоти  у ньому?

- Отже, оскільки, з нашими портфелями порядок . ми   наведемо чистоту  навколо себе. Як ви думаєте, де , насамперед  треба прибрати?( відповіді дітей)

-  Сьогодні  ми будемо теж  вчитись  акуратності і, найперше , пам’ятаймо, що  клас – це наш другий  дім , - отже : нехай  чисто  буде  в нім!

(Нагадати порядок  прибирання,  розподілити обов’язки, кожен  ряд  змагається за краще впорядковані парти ) Розподіл обов’язків може  бути таким: сан трійка відповідає за  ігрову зону й підвіконня, ще дві групи прибирають в живому куточку й зоні матеріалів.  А потім   всі прибирають кожен своє робоче місце,  вчитель і дитина дня  впорядковують кімнатні рослини ( якщо їх багато – буде доцільніше  виділити для цього окремий час.

Наприкінці всієї роботи відзначити кожну групу й особливо  старанних  школярів.

Для підсумку:

Завдання 1 

. Гра « Докажи словечко»

1) Квіточку роса умила, а тебе умиє … ( мило)

2) І дивись, не барись, в школу швидко, швидко  …. ( мчись)

3) Але, й тут не поспішай, подивись спочатку,

    Чи нічого не забув, чи в портфелі все в ….( порядку)

4) Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,

    Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …( носовички)

5)В школі, в класі не брудни, сміття бачиш ..( підніми)

 6)Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …( плям)

 7)Щоб тобою всі пишались,

    Перехожі оглядались.

    Так роби, щоб люди звикли

    Ти в усьому завжди….( приклад)

  •  Думаю, що кожен з вас тепер є прикладом  для іншихЙ весь  тиждень на наших партах і на полицях буде чистота і порядок! Дякую всім за роботу .. і скажемо чесно : ми… (молодці!)

 

 


Що таке надворі сталось?
Що за крики? Що за галас?
— Бий! Дава-ай!
— Гати, мазило!
— Ти куди?!
— Суддю — на мило!..
Зрозуміло:
там — футбол,
і комусь забили гол...

Два портфелі, як і слід,
штанги замінили.
На воротах — мій сусід,
воротар умілий.
Знов — прохід!
Ось-ось заб'є!
Штанга!
Ех, невдало...

І з портфеля все
як є геть повипадало!

Нумо, глянемо,
що в ньому,
поки йде завзята гра,
бо ж портфель,
усім відомо,—
є
ОБЛИЧЧЯМ ШКОЛЯРА!..

 

Ось — книжки.
Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!

Подивіться на сторінку —
не сторінка,
а "картинка",
помальована така!
А обкладинки —
ну й горе! —
ніби побували вчора
в людожерових руках!
Ще й написано,
послухай:
"ХТО ЗАЧЕПИТЬ —
ДАМ У ВУХО!"
Тільки підпису —
нема...Ні, ось нижче:
"Я, КУЧМА!.."

Ось якийсь папір
в лінійку,
а на нім —
товстенна двійка.

Що ж воно?
Пробачить прошу!
Виявляється,
Це — зошит.
Але дивний він такий,
мов іде у ньому
бій!..

Буква з буквою
зчепились —
аж гуде навкруг земля :
і штовхаються щосили,
і вилазять на поля!
В — волає,
Г — горлає,
Л — на дві ноги кульгає,
О — як бублик,
П — як пилка!..
Що не слово — то помилка,
 

docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку