Як бути акуратним і охайним.
( Операція «Чистота довкола нас» )
Вчимось прибирати.
Мета: уточнити поняття про акуратність, формувати організаційні вміння школярів, закріплювати навички та вміння слідкувати за чистотою навколо себе. вчити виконувати свої обов’язки, прищеплювати естетичній смак.
Обладнання : ілюстрації до вірша А. Костецького, а також- із зображенням мила, губки , щіток ( різних), віника і др. , ганчірки, ємність з водою, вологі серветки, косинки , фартушки.
Загадка Мию, мию без жалю, мию все, що брудно
Та купатись не люблю, бо від того худну. (мило)
Бесіда:
Про чистоту, хто всюди дбає,
Завжди здоров‘я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
Охайною, чепурною, а ще – акуратною.
Слово «акуратний» почали вживати на поч. XVIIcт і воно означало старанний, точний. (утворилось від дієслова старатись. турбуватись, ретельно займатись)
Цікавинка: слово акуратний і курорт – мовні родичі, (cura ) – турбота, старання. А на курорті про нас турбуються, стараються. щоб нам було зручно й приємно і щоб ми були здорові.
(Складаємо «синонімічну павутинку» )
А тепер поміркуємо, чи можемо ми назвати акуратним героя одного вірша, до якого художник намалював ілюстрацію (діти коментують)
- Розглянем: що може розповісти наш портфель сторонній людині, яка зовсім нічого не знає про нас?
- А дізнатись про це нам допоможе вірш А. Костецького
«А що в портфелі?»
Питання:
- Отже, оскільки, з нашими портфелями порядок . ми наведемо чистоту навколо себе. Як ви думаєте, де , насамперед треба прибрати?( відповіді дітей)
- Сьогодні ми будемо теж вчитись акуратності і, найперше , пам’ятаймо, що клас – це наш другий дім , - отже : нехай чисто буде в нім!
(Нагадати порядок прибирання, розподілити обов’язки, кожен ряд змагається за краще впорядковані парти ) Розподіл обов’язків може бути таким: сан трійка відповідає за ігрову зону й підвіконня, ще дві групи прибирають в живому куточку й зоні матеріалів. А потім всі прибирають кожен своє робоче місце, вчитель і дитина дня впорядковують кімнатні рослини ( якщо їх багато – буде доцільніше виділити для цього окремий час.
Наприкінці всієї роботи відзначити кожну групу й особливо старанних школярів.
Для підсумку:
Завдання 1
. Гра « Докажи словечко»
1) Квіточку роса умила, а тебе умиє … ( мило)
2) І дивись, не барись, в школу швидко, швидко …. ( мчись)
3) Але, й тут не поспішай, подивись спочатку,
Чи нічого не забув, чи в портфелі все в ….( порядку)
4) Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,
Кнопки, цвяхи, сірники, а носи …( носовички)
5)В школі, в класі не брудни, сміття бачиш ..( підніми)
6)Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …( плям)
7)Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались.
Так роби, щоб люди звикли
Ти в усьому завжди….( приклад)
Що таке надворі сталось?
Що за крики? Що за галас?
— Бий! Дава-ай!
— Гати, мазило!
— Ти куди?!
— Суддю — на мило!..
Зрозуміло:
там — футбол,
і комусь забили гол...
Два портфелі, як і слід,
штанги замінили.
На воротах — мій сусід,
воротар умілий.
Знов — прохід!
Ось-ось заб'є!
Штанга!
Ех, невдало...
І з портфеля все
як є геть повипадало!
Нумо, глянемо,
що в ньому,
поки йде завзята гра,
бо ж портфель,
усім відомо,—
є
ОБЛИЧЧЯМ ШКОЛЯРА!..
Ось — книжки.
Та що це з ними?!
Чом вони у плямах синіх,
пошматовані, брудні?
Страшно глянути на них!
Подивіться на сторінку —
не сторінка,
а "картинка",
помальована така!
А обкладинки —
ну й горе! —
ніби побували вчора
в людожерових руках!
Ще й написано,
послухай:
"ХТО ЗАЧЕПИТЬ —
ДАМ У ВУХО!"
Тільки підпису —
нема...Ні, ось нижче:
"Я, КУЧМА!.."
Ось якийсь папір
в лінійку,
а на нім —
товстенна двійка.
Що ж воно?
Пробачить прошу!
Виявляється,
Це — зошит.
Але дивний він такий,
мов іде у ньому
бій!..
Буква з буквою
зчепились —
аж гуде навкруг земля :
і штовхаються щосили,
і вилазять на поля!
В — волає,
Г — горлає,
Л — на дві ноги кульгає,
О — як бублик,
П — як пилка!..
Що не слово — то помилка,