Бесіда "Щоб читати і писати,потрібно про очі дбати"

Про матеріал

Матеріал стане у пригоді для проведення класної години з учнями 4-класу

Перегляд файлу

ЩОБ ЧИТАТИ І ПИСАТИ, ПОТРІБНО ПРО ОЧІ ДБАТИ

 

Мета:  розширити знання про орган зору,  ознайомити учнів із правилами догляду за очима, формувати стійкі навички особистої гігієни ; розвивати спостережливість, мовлення, уважність; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

     Обладнання: картинки, люстерка, окуляри, кросворд, конверт, вітаміни.

Хід заняття.

  1. Організаційний момент.

Вихователь. Діти, сідайте правильно, слідкуймо за своєю поставою, та слухайте уважно, адже мова сьогодні буде про ваше здоров’я.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно.

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача,

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

II.   Основна частина.

 Вихователь.  Діти, згадайте , які ви знаєте  приказки та прислів’я про здоров’я.

( відповіді дітей)

Без здоров'я немає щастя.

Бережи одежу знову, а здоров'я змолоду.

Було б здоров'я, а все інше наживемо.

Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив. 

Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

Здоров'я - найдорожчий скарб.

Здоров'я за гроші не купиш.

Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

Сміх краще лікує, ніж усі ліки.

В здоровому тілі – здоровий дух .

Вихователь.   А розпочнемо ми наше заняття з експерименту .

  • Діти, подивіться один на одного ( описати , що побачили)
  • Подивитися у вікно ( описати, що побачили)
  • А тепер закриємо міцно  очі  руками ( попросити описати, що побачили)
  • Так, нічого, темрява. А чому це так сталося?(бо закриті очі)
  • А завдяки чому ми бачимо?
  • Так є такий орган в людини, завдяки якому ми бачимо – це очі.
  •  Скільки очей має людина? Навіщо людині очі?

Вихователь.   Очі відіграють велику роль у житті людини, адже без них людина не може жити повноцінним життям.

     Завдяки зору ми дізнаємося про те, що діється довкола: про колір, розмір, і форму предметів, їхнє розташування; про те, що роблять твої друзі та як вони виглядають; якого кольору рослини, сонечко, вода,  можемо навчатися ,  безпечно рухатися та гратися , піклуватися про себе і т. п. 

Робота з малюнками

Вихователь .  Діти, порівняйте ці малюнки. За допомогою якого органу ви змогли побачити колір, розмір, форму, а також дізнатися: далеко воно чи близько, рухаються чи нерухомі? (За допомогою очей)

 Тому що, очі — один з найважливіших органів людини.

 Діти,  відгадайте  загадку.

● Горщик сім діток має і завдяки їм все знає. (Голова)

      Так.  Це голова. У черепній коробці знаходиться головний мозок. Він управляє всім організмом, а також і органами зору. Очі розміщуються в очних ямках черепа. У куточку кожного ока є залоза. Залоза виділяє сльозу. Якщо в око потрапляє порошинка, сльоза змиває її.

       Погляньте в люстерко і підніміть брови. Вони охороняють очі, коли з лоба тече піт. Тепер, дивлячись у люстерко, поступово заплющуйте очі. Покліпайте повіками.

     Навіщо потрібні вії та повіки?

     Це певний захист очей від дії зовнішнього середовища . Вони  захищені повіками, по краях яких ростуть вії.

        У разі потрапляння пилинок в очі рухами повік вони змиваються в куточки до перенісся. Таких дрібних пилинок ми не відчуваємо. Проте інколи в око потрапляють значно більші частинки. Виникає бажання видалити чужорідне тіло. Інколи потрапляння смітинки спричиняє гострий біль. Око починає виділяти велику кількість сліз. Часто смітинка видаляється зі сльозою. Через це не слід чіпати око (особливо брудними руками). Тим паче, що це може призвести до ще гірших наслідків. Необхідно потерпіти, очікуючи, коли око саме видалить смітинку.

       Проте якщо минуло 3-5 хвилин, а смітинка залишається в оці, отже, вона має гострі краї. Ними смітинка могла зачепитися за тканину ока. Отже, необхідна допомога лікаря. Потрібно із чистої м'якої тканини приготувати пов'язку, накласти її на око, а потерпілого негайно доправити до лікаря.

       Погляньте ще раз у люстерко. Що ви помітили посередині ока?

(Темну цяточку) Це зіниця ока. Вона є найголовнішою в органі зору, адже крізь неї промені світла потрапляють усередину ока й «малюють» усе, що ми бачимо.

       Вченi вважають, що людина за допомогою зору одержує 70—90 вiдсоткiв iнформацiї. У школі ви читаєте, пишете, удома виконуєте домашні завдання. Отже, упродовж дня ваші очі працюють. За відносного відпочинку інших органів очам доводиться працювати чи не найбільше. Тому очі можуть втомлюватися та хворіти.

        Особливо поширена хвороба очей – це  короткозорiсть.

        Виявити короткозорість допоможе лікар. Часто людям, які мають короткозорість, приписують ліки. Відгадавши загадки, дізнаємося, що це за ліки.

  • Дід узяв у руки

           Книжку для онуків

          І надів, щоб прочитати,

          Два віконця, мов близнята.

          Посадив на ніс у парі.

           Що ж то, діти? ( Окуляри)

  • Стали гості на поріг -

             Відразу на носа - плиг.

            І не просять пригощати,

            Дай газету почитати.

                              (Окуляри)

 

          Так, це окуляри. Саме вони допомагають нашим органам зору. Щоб їх придбати, потрібно обов'язково звернутися до лікаря.

         І якщо не берегти зір та не піклуватися про свої очі щодня,  щохвилини, людина може опинитися в ситуації темряви, яку ви відчували , коли закривали очі. 

-   Діти, а як ви думаєте, що може загрожувати нашим очам ?

-  Так ,  хвороби та травми.

 -         Щоб зберегти зір,  потрібно знати  основні правила гігієни зору, адже без знання цих правил життя неможливе.

          Але  спершу ми дізнаємося, як називається лікар, який лікує очі. Адже одне з основних правил  гігієни зору : періодично звертатися  до лікаря на обстеження, а при хворобі -  на лікування.

         Для цього ми пограємо у гру  «ПОЛЕ ЧУДЕС «. Правила такі: відгадуєш загадку – маєш право відкрити букву.

  1. Солоне, а не сіль, біжить, а не річка, блищить, а не золото. (Сльози)

 

2. Уночі гуляє, а  вдень спочиває,

           Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

 

3. Хто завжди правду каже?

            Який є, таким покаже,

            І без слів про все розкаже.

            На нього дивишся, а себе бачиш. (Дзеркало)

 

4.  Два брати через гору живуть, та ніколи один до одного в гості не

            ходять. (Очі)

 

5. Дивиться здалека вогняне око,

           Усюди, де буває, поглядом зігріває. (Сонце)

 

6. Сопе, хропе, часом чхає,

           Сюди-туди зазирає;

           На морозі замерзає,

           Бо одежини не має. (Ніс)

 

7. Йти не йдем,  Хоч маєм ноги,

           Все тримаємось  підлоги. (Меблі)

 

Вихователь. Саме від лікаря – окуліста нам надійшла посилка. Давайте відкриємо її  та дізнаємося, що там.

Тут лист та малюнки.

ЛИСТ

«Добрий день, діти!!!  Я хочу, щоб ви були здоровими та щасливими. Для цього я вам надіслав рекомендації  , яких вам потрібно дотримуватись, щоб зберегти свій  зір.

  • Учні молодших класів можуть переглядати телепередачі не більше ніж 15-20 хвилин протягом дня. Перевищення цієї норми негативно позначається на зорі.
  • Увечері, перед сном, зранку та після прогулянок очі слід промивати чистою водою, починаючи від скронь.         
  • Не чіпати очі брудними руками.
  • Уникайте травмування очей, будьте обережні з гострими

               предметами.

  • Працюючи за партою, чи столом, стежте, щоб було достатнє

             освітлення та світло падало з лівого боку.

  • При читанні тримайте текст на відстані 30 см від очей. Якщо ви працюєте з монітором, то відстань від нього до очей має бути 50-60 см.
  • Слід сідати на стілець на все сидіння, а не на краєчок. Щоб зір не псувався, потрібно, щоб спина притулялася до спинки стільця, ноги були виправлені та спиралися на підлогу всією ступнею, плечі опущені, голова ледь нахилена.
  • Ви повинні повноцінно харчуватися та вживати  моркву, масло, яйця, помідори, печінку, адже в них міститься вітамін А, що сприяє поліпшенню зору.

   Щоб очi не перевтомлювались i не хворiли, для них потрiбен вiдпочинок та  гiмнастика.

   Виконайте такі вправи та повторюйте їх кожен день:

1) Заплющ очі, а потім розплющ їх. Повтори цю вправу 4-6 разів.

 

2) Погладжуй повіки подушечками пальців протягом 1 хвилини.

 

3) Роби такі колові рухи очима: ліворуч — догори — праворуч — донизу і навпаки. Повтори вправу 8-10 разів.

 

 Якщо ви виконуватимете ці правила, то ваші очі будуть

здоровими, а постава правильною.

      Ще я вам пропоную  пограти  в ігри та якості призів надсилаю вам вітаміни, які потрібно вживати , щоб  мати гострий зір.

              Гра «Що змінилося?»

За сигналом дитина заплющує очі. У цей час потрібно заховати якийсь предмет або переставити речі. Дитина має сказати, що змінилося.

            Гра «Фотограф»

На декілька секунд учитель показує малюнок. На цьому малюнку            зображено багато різних предметів або речей. Після цього учні дають відповіді на поставлені запитання щодо зображеного.

       Гра « Художник»  

 Намалювати  квітку , а потім намалювати  її з  зав’язаними  очима.

 Завдяки чому вийшло краще?

       III.   Підсумок.

       Вихователь.  Доповніть речення.

-  Проаналізувати малюнки та пограти в ігри нам допоміг орган..(зору).

-  Орган зору відіграє в нашому житті значну роль, зокрема...

-  Світло повинно падати на стіл з... боку.

 - Щоранку та ввечері ми...

-  На що потрібно звертати увагу, коли ми пишемо та читаємо….

- Лікаря, який лікує очі, називають...

- Щоб зберегти зір потрібно …

- Для покращення зору слід вживати …

        Висновок.

        Вихователь.  З ваших правильних  відповідей слідує, що лист від  лікаря (діти називають лікаря)   був  цікавим та повчальним.

  Тож нам залишилось подякувати лікаря за поради  і  вітаміни  та  пообіцяти :

                      Ці правила  завжди ми будем 

                       пам’ятати –

                      Та щоденно про очі дбати.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
27 січня 2019
Переглядів
2603
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку