Матеріал доцільно використовувати під час проведення класних годин з метою навчити учнів, як діяти у випадку виникнення пожежі.
Бесіда «Вогонь дарує користь в умілих руках»
Мета: поглиблювати знання учнів про причини виникнення пожеж; учити передбачати наслідки своїх дій; спонукати до виконання правил протипожежної безпеки; навчати правильно діяти під час пожежі, зберігаючи здоров’я та життя, виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, обережність, навчити дітей орієнтуватися у проблемних ситуаціях; формувати потребу дбати про власне життя та здоров’я.
Обладнання: малюнки, відео, картки з завданнями.
Вихователь. В нашій школі проходить важливий тиждень « Мала іскра – великий вогонь» , під час якого з вами ведуть бесіди по цій темі. Це все робиться для того, щоб озброїти вас знаннями та переконати в тому , що необхідно дотримуватись певних правил поводження з вогнем та правил порятунку. Адже сумна статистика свідчить, що у світі кожні 9 хвилин відбуваються пожежі. В середньому щорічно в нашій країні відбувається до 5 тис. пожеж, які знищують житло та майно , завдають екологічної шкоди і що саме найстрашніше: у вогні гине близько 250 чоловік. Унаслідок дитячих пустощів з вогнем відбувається до 150 пожеж. У вогні гине від 15 до 20 дітей. Так, діти, вогонь – це сильна стихія, але ж тема нашого заняття» Вогонь буває різним .
Гра «Мікрофон»
Тож дайте відповіді на запитання:
Вихователь . Люди завжди вважали священним вогонь. Вони думали, що він їм посланий Богом, тому буквально молилися на вогонь. З давніх часів люди складали про вогонь легенди і казки. Багато народних свята супроводжувалися присутністю багаття – ніч Івана Купала, Масляна. З давніх часів Олімпіада починається з того, що на стадіоні запалюють факел. Біля могили Невідому Солдату горить Вічний вогонь. Вогонь людину зігріває, дає можливість приготувати їжу. Так,без вогню неможливе життя на Землі. Він потрібен усюди: у будинках, і школах, на заводах і фабриках. Вогонь плавить руду, допомагаючи людині одержати метал, з якого потім виготовляють трактори, машини, тепловози,літаки, кораблі, і безліч побутових речей. Вогонь надає руху пароплавам, автомашинам, самоскидам, ракетам. Пар та електрика, що дають тепло, енергію, світло, полегшуючи життя людини також добуваються за допомогою вогню.
Учень . Вогонь дарує людям світло.
Вогонь дарує їм тепло.
Коли б тепло і світло зникли,
Життя б на світі не було.
Вихователь. Так, важко уявити навіть незначний відрізок часу, який можуть прожити люди без світла, без тепла, що дарує нам вогонь. Але, на жаль, вогонь приносить людям не тільки радість. Знайте. У гніві він сердитий: нічого не пошкодує! Знищити може все на своєму шляху!
- Коли вогонь може стати ворогом? (Під час пожежі)
Учень. Коли про обережність ми забудем –
Стає вогонь ворожим людям.
Учень. Ще й іншим буває вогонь –
Не зігріє він наших долонь.
Злий, як змій, і жорстокий, як ворог,
Може все спопелити на порох.
Вихователь. Вогонь – це велике багаття, а пожежа охоплює дуже велику територію або приміщення. Ми з вами говорили, що пожежі можуть знищити все на своєму шляху і навіть забрати найцінніше, що є у світі – людське здоров’я та життя.
Вогонь може виникнути стихійно під час якихось природних явищ: під час землетрусів, виверження вулканів, під час грози, коли блискавка вдаряє в якийсь предмет. Це, звичайно, катастрофа. Але й пожежа може виникнути ще й від халатності самих людей, а тим більше дітей, коли неправильно з ним поводитись. І найсумніше те, що з 10 пожеж – 9 відбувається з вини людини.
- А чому виникають пожежі? (Від неправильного поводження з вогнем
від різних природних явищ).
Перегляд та обговорення навчального відео « Вогонь. Пожежа.»
Вихователь.
1) необережне поводження та дитячі пустощі з вогнем - сірниками,запальничками, свічками, багаттям;
2)включенні в одну розетку декілька електроприладів великої потужності;
3)дитячі ігри з розетками та вимикачами;
4) неправильне користування електро чи газовою плитою;
5) сушіння одягу на електроприладах чи над газовою плитою та піччю.
6) залишені включеними без нагляду праска, обігрівачі, телевізор, світильники та інші прилади;
7)куріння в ліжку або кинута не загашеною цигарка;
8) кинутий у траву запалений сірник!
9) необережне поводження з піротехнічними засобами - феєрверками, хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями;
10) не загашене багаття в лісі, полі.
Фізкультхвилинка « Пожежники»
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
Ось вогонь у нас горить
Будемо його гасить.
Ось так, ось так, будемо його гасить
А тепер ми присідаємо
Під дивани заглядаємо.
Ось так, ось так, під дивани заглядаємо
Ось вогонь ми загасили,
На стільці швиденько сіли.
Все як треба ми зробили –
Відпочинок заслужили.
Вихователь. Так, діти, пожежі можуть виникнути від кинутого сірника, від пилососа, від не вимкнутої електропраски (утюга), від електричної та газової плити, у транспорті, у лісі, на полі, у лузі. Вогонь охоплює спочатку дрібні, а потім більші предмети, горить спочатку кімната, а потім цілий будинок, на полі від одного запаленого колоска може згоріти ціле поле пшениці, на лузі може загорітись сіно, у лісі від маленького не загашеного багаття може згоріти ціла площа дерев, гинуть звірі, птахи, бо вони не встигнуть вчасно втекти.
Розуміючи, що пожежа – це горе та лихо і щоб від неї уберегтися, люди виробили правила, якщо ним слідувати, то пожежа не станеться. Адже легше пожежу попередити, ніж загасити.
Перегляд та обговорення відео « Протипожежна безпека».
Вихователь. Тож, діти, запам’ятайте, найкращий захист від пожежі - знання і суворе дотримання правил пожежної безпеки у повсякденному житті!
Робота з малюнками « Правила пожежної безпеки»
Вихователь. Ми добре засвоїли правила щодо запобігання пожежі, але вкрай важливо знати й дотримуватись порядку дій у разі її виникнення вдома чи у громадському місці.
Учень. Якщо вогонь іще малий –
Відром води його залий!
Учень. Можна збити килимком,
Чи засипати піском.
Учень. А якщо вогонь не згас,
І багато диму
Вибігай із дому враз
Із дітьми малими.
Учень. Швидше « 101» ти набирай
І пожежних викликай.
Перегляд та обговорення відео « Уроки обережності. »
Гра – естафета « Служба порятунку».
Ви повинні це чітко та ясно робити :
НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!
ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.
В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!
Кожен учасник підходить до телефону , робить виклик та передає естафету другому і т.д.
Підсумок.
Завдання « Доповніть речення «.
Гра в «Протипожежні картки» з сюрпризом.
Учні вибирають картку і зачитують на ній завдання та називають зазначений сюрприз за умови вірної відповіді .
І вогонь блокує вміло В білій і пухнастій піні». ( Вогнегасник)
Лишає він страшні сліди, Усе він пожирає. А як даси йому води –
Відразу помирає! (Вогонь)
в приміщенні відчувається запах газу?
1.Диму без вогню 3.добрий слуга,але поганий господар.
2.У сіні вогню 1.не буває.
3.Вогонь- 2.не сховаєш.
Висновок .
Вихователь. От і пролетів безпеки час!
Гарні знання ви показали враз!
Пам’ятайте, діти милі,
Все це добре знать повинні !
Всяке у житті бува.
Лиха, діти, стережіться,
Та при цьому не губіться.
Бо життя у нас одне, іншого не буде.
Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.
Хай всміхаються до вас І травичка, й квіти.
А ви ці правила прості, виконуйте щодня ,
Наші любі діти!