Бесіда: «У їх серцях живе Україна»

Про матеріал
Мета: формувати ціннісне ставлення до суспільства, держави; з’ясувати позиції і переконання учасників щодо патріотизму; сприяти розвитку інформаційно-комунікаційної культури учнів ; розвивати вміння працювати в парі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Бесіда:

«У їх серцях живе Україна»

для учнів 8-го класу

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький – 2021

Мета: формувати ціннісне ставлення до суспільства, держави;  з’ясувати позиції і переконання учасників щодо патріотизму; сприяти розвитку інформаційно-комунікаційної  культури учнів ; розвивати вміння працювати в парі.

Завдання:

  • Поглибити усвідомлення розуміння поняття «патріотизм», «патріот» ;
  • Сприяти розвитку почуття любові до Батьківщини, приналежності до рідної землі;  почуття поваги до людей, які віддали своє життя за майбутнє України;
  • Визначити роль патріотизму в житті сучасного суспільства, учнів;
  • Формувати ціннісне ставлення до суспільства, держави;
  • Формувати переконання щодо необхідності патріотичних дій у житті суспільства;
  • Формувати готовність і бажання бути справжніми патріотами

Форма проведення: бесіда з елементами дискусії.

Обладнання і наочність: мультимедійне обладнання, дошка, крейда,  картки, плакат.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: інтернет -джерела.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

  1. Вступна частина

У кожної держави є  події, які назавжди викарбовуються в історії країни. Вони  змінюють хід історії та світогляд громадян. Таким став для нас, українців, Євромайдан.

Перегляд відеоролику -  https://www.youtube.com/watch?v=v-IPQ2FUmGc

Давайте хвилиною мовчання вшануємо пам'ять загиблих на Майдані  та захисників України під час війни на Сході( хвилина мовчання)

Запитання до учнів:

  • Ми можемо назвати Героїв  Небесної Сотні патріотами?Чому?

Ми пам’ятаємо і будемо завжди пам’ятати відвагу, силу духу та стійкість людей, які віддали своє життя за майбутнє України, за наше майбутнє.

Сьогодні давайте з’ясуємо, що ж таке патріотизм і як він проявляється.

  • Чи є загальновизнана відповідь, що таке «патріотизм»?Чому?
  • Яке значення в слово «патріотизм» вкладаєте ви?

Доберіть асоціативний ряд до терміна “Патріот-це людина, яка…”.

Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям “патріот”.

П – пожертвує своїм життям;    

А – активна; 

Т – турботлива;  

Р – роботяща;  

І – ініціативна;  

О – обізнана;  

Т – толерантна;      

 

  1. Основна частина

Зараз давайте ознайомимось з різними думками про патріотизм(учні об’єднуються у 4-5  мікрогруп)

Оберіть одну позицію , яка вам найбільше імпонує та одну, яка найменше.  По завершенню роботи кожна з група презентує свою позицію та обґрунтовує її.

  •                   «Патріотизм – це сплав почуття й думки, осягнення святині - Батьківщини – не тільки розумом, а й передусім серцем… Патріотизм починається з любові до людини. Патріотизм починається з колиски» В. Сухомлинський
  •                   Патріотизм — це переконання, що твоя країна краща від інших тому, що саме ти в ній народився.               — Бернард Шоу
  •                   Патріотизм — це особлива сила земного тяжіння  — Василь Шкляр
  •                   Патріотизм — це коли ти знаєш, відчуваєш і поважаєш культуру, історію, сутність свого народу, віриш тим, хто стоїть за твоєю спиною, і відчуваєш тих, хто стоїть поряд. І ти теж готовий стати тим, хто опиниться за спинами інших, коли їм буде потрібна опора, або попереду них, коли вони потребуватимуть захисту.               — Лариса Денисенко
  •                   Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни –

 В. Распутін

  •                   Справжній патріотизм - не той, який метушиться і чваниться в урочисті хвилини, а той, який щодня й невтомно піклується про загальне благо і не хвалиться цим. Л. Граф
  •                   Справжній патріотизм проявляється не в  вихвалянні своєї батьківщини, а  в  роботі  на її користь і у виправленні  помилок. П. Капіца
  •                   Патріотизм - почуття соромливе та делікатне.Побережи святі слова, не кричи про любов до Батьківщини на всіх перехрестях. Краще мовчки працюй в ім’я її блага та могутності. В. Сухомлинський

 

Героями Небесної Сотні стали люди різних національностей, віросповідань, освіти, віку. Серед них – громадяни України, Білорусі та Грузії. Наймолодшому з Героїв – Назарію Войтовичу – було 17 років; найстаршому – Іванові Наконечному – 82 роки. Дехто з них розмовляв українською мовою, дехто – російською.

Запитання до учнів:

  • Чи можна взнати патріота по мові?Чому?
  • Знання рідної мови завжди є показником патріотизму?Відповідь обґрунтуйте.

     Український співак Дмитро Монатік (Monatik) розповів:  "Ви знаєте, з дитинства у моїй родині завжди говорили двома мовами. І так, завжди я легко спілкуюся українською, і російською мовою. Щиро вважаю, що чим більше мов знає людина, тим краще. Я молюся українською, а пишу - тією, на якій приходить натхнення…. Питання не в мові, питання в людях. Я знаю багато російськомовних патріотів, які доводять свій патріотизм вчинками..", - заявив музикант.

 Дійсно, патріотами України можуть бути і російськомовні громадяни – і це доводить їхня участь в революційних подіях Майдану, і в обороні на Сході, і у волонтерському рухові.

Нещодавно в одній із соціальних мереж побачила статтю:

«Які вияви патріотизму існують зараз в нашій країні ? Одягання вишиванки вже давно стало елементом спекулятивного патріотизму. В деяких випадках це роблять у  добровільно-примусовому порядку. Чим відрізняється патріотизм вишиванкового параду від вишиванкового покладання квітів?

А  публічне групове читання Шевченка, якого вивчають у школі в межах обов’язкової програми раз на  рік — це прояви якого патріотизму? Нині пам’ятників Кобзареві в Україні значно більше, ніж людей, які можуть без попередньої підготовки розповісти  до  кінця хоч один його вірш.

А  прив’язування синьо-жовтих стрічок до рюкзаків, візочків, велосипедів і  автомобілів, що мають символізувати у країні, де синьо-жовтий є  офіційним прапором? До  речі, про автомобілі  — синьо-жовті прапорці висять  і в салонах автомобілів, які збивають маленьких українців на  пішохідних переходах. То  хто з  них більший патріот?

 Патріот — це не  та людина, яка в  соціальних мережах свої сторінки щедро засіває символікою та  патріотичними віршами чи піснями. Патріот — це не  той, хто ходить у  вишиванці й  кричить «Слава Україні!». Патріот — це не  той, хто любить Україну, поки це модно. Я  вважаю, що патріот — це та  людина, яка зобов’язана бути українцем щодня. Патріот — це не  просто горде звання, котре зараз в  пошані і  в моді, це щоденний обов’язок.

Так, бути патріотом — це модно! Проте необхідно бути дієвим патріотом, а  це набагато складніше, але і набагато крутіше!»

Запитання до учнів:

  • Чому зараз модно бути патріотом?
  • Сучасний патріотизм: мода чи життєва позиція? Відповідь обґрунтуйте.

Тарас Тополя, лідер гурту «Антитіла»  говорить :«Якщо ти носиш вишиванку, на кожному кроці співаєш гімн, біля пам`ятника декламуєш вірші Шевченка, а сам свиня, хам, корупціонер, то ти не патріот. Патріотом можна бути мовчки. Робити свої справи, виховувати дітей українською мовою, можливо навіть не українською, але з любов’ю до свої держави, до своєї Батьківщини. Потрібно приносити користь. Можливо, ти не купиш у житті жодної вишиванки, але будеш готовий віддати життя країні – це справжній патріотизм».

  • Чи погоджуєтесь ви з такою думкою?
  • Справжній патріотизм проявляється у наявності національної символіки?
  • Людина, яка не носить патріотичну символіку, ніколи не зможе стати патріотом?
  • Зростання кількості людей, які мають національну символіку, свідчить про зростання патріотизму?

Запитання:

  • Ви можете назвати себе патріотами?

якщо так, то – Як проявляється ваш патріотизм?

якщо ні, то – Що ми можемо зараз зробити для того, щоб себе так назвати?

 

  1. Заключна частина

 

На дошці висить плакат з намальованою картою України.

Завдання:

Закінчіть речення і прикріпіть на плакат свою відповідь:

«Патріотом має бути кожен, тому що…» (кожен відповідає)

 

Отже, ми з’ясували, що патріот – це не тільки той, хто говорить рідною мовою, не той, хто всюди кричить: «Я люблю свою країну», а ще й той, хто своїми вчинками хоч якось виявляє свою любов до Батьківщини, хто виховує в собі переможне почуття гордості, той, чиє життя стає життям свого народу!

Я сподіватися, що вогники патріотизму все більше будуть розгорятися у ваших серцях , що кожен з вас буде впевнений у собі, у світле майбутнє, що ми зробимо все аби мрії стали реальністю!

Можна запропонувати дітям разом сфотографуватися біля плакату та викласти фото з хештегом  #Разом_сила.

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку