Бесіда:
«У їх серцях живе Україна»
для учнів 8-го класу
Кропивницький – 2021
Мета: формувати ціннісне ставлення до суспільства, держави; з’ясувати позиції і переконання учасників щодо патріотизму; сприяти розвитку інформаційно-комунікаційної культури учнів ; розвивати вміння працювати в парі.
Завдання:
Форма проведення: бесіда з елементами дискусії.
Обладнання і наочність: мультимедійне обладнання, дошка, крейда, картки, плакат.
Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: інтернет -джерела.
Хід заходу
У кожної держави є події, які назавжди викарбовуються в історії країни. Вони змінюють хід історії та світогляд громадян. Таким став для нас, українців, Євромайдан.
Перегляд відеоролику - https://www.youtube.com/watch?v=v-IPQ2FUmGc
Давайте хвилиною мовчання вшануємо пам'ять загиблих на Майдані та захисників України під час війни на Сході( хвилина мовчання)
Запитання до учнів:
Ми пам’ятаємо і будемо завжди пам’ятати відвагу, силу духу та стійкість людей, які віддали своє життя за майбутнє України, за наше майбутнє.
Сьогодні давайте з’ясуємо, що ж таке патріотизм і як він проявляється.
Доберіть асоціативний ряд до терміна “Патріот-це людина, яка…”.
Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям “патріот”.
П – пожертвує своїм життям; …
А – активна; …
Т – турботлива; …
Р – роботяща; …
І – ініціативна; …
О – обізнана; …
Т – толерантна; …
Зараз давайте ознайомимось з різними думками про патріотизм(учні об’єднуються у 4-5 мікрогруп)
Оберіть одну позицію , яка вам найбільше імпонує та одну, яка найменше. По завершенню роботи кожна з група презентує свою позицію та обґрунтовує її.
В. Распутін
Героями Небесної Сотні стали люди різних національностей, віросповідань, освіти, віку. Серед них – громадяни України, Білорусі та Грузії. Наймолодшому з Героїв – Назарію Войтовичу – було 17 років; найстаршому – Іванові Наконечному – 82 роки. Дехто з них розмовляв українською мовою, дехто – російською.
Запитання до учнів:
Український співак Дмитро Монатік (Monatik) розповів: "Ви знаєте, з дитинства у моїй родині завжди говорили двома мовами. І так, завжди я легко спілкуюся українською, і російською мовою. Щиро вважаю, що чим більше мов знає людина, тим краще. Я молюся українською, а пишу - тією, на якій приходить натхнення…. Питання не в мові, питання в людях. Я знаю багато російськомовних патріотів, які доводять свій патріотизм вчинками..", - заявив музикант.
Дійсно, патріотами України можуть бути і російськомовні громадяни – і це доводить їхня участь в революційних подіях Майдану, і в обороні на Сході, і у волонтерському рухові.
Нещодавно в одній із соціальних мереж побачила статтю:
«Які вияви патріотизму існують зараз в нашій країні ? Одягання вишиванки вже давно стало елементом спекулятивного патріотизму. В деяких випадках це роблять у добровільно-примусовому порядку. Чим відрізняється патріотизм вишиванкового параду від вишиванкового покладання квітів?
А публічне групове читання Шевченка, якого вивчають у школі в межах обов’язкової програми раз на рік — це прояви якого патріотизму? Нині пам’ятників Кобзареві в Україні значно більше, ніж людей, які можуть без попередньої підготовки розповісти до кінця хоч один його вірш.
А прив’язування синьо-жовтих стрічок до рюкзаків, візочків, велосипедів і автомобілів, що мають символізувати у країні, де синьо-жовтий є офіційним прапором? До речі, про автомобілі — синьо-жовті прапорці висять і в салонах автомобілів, які збивають маленьких українців на пішохідних переходах. То хто з них більший патріот?
Патріот — це не та людина, яка в соціальних мережах свої сторінки щедро засіває символікою та патріотичними віршами чи піснями. Патріот — це не той, хто ходить у вишиванці й кричить «Слава Україні!». Патріот — це не той, хто любить Україну, поки це модно. Я вважаю, що патріот — це та людина, яка зобов’язана бути українцем щодня. Патріот — це не просто горде звання, котре зараз в пошані і в моді, це щоденний обов’язок.
Так, бути патріотом — це модно! Проте необхідно бути дієвим патріотом, а це набагато складніше, але і набагато крутіше!»
Запитання до учнів:
Тарас Тополя, лідер гурту «Антитіла» говорить :«Якщо ти носиш вишиванку, на кожному кроці співаєш гімн, біля пам`ятника декламуєш вірші Шевченка, а сам свиня, хам, корупціонер, то ти не патріот. Патріотом можна бути мовчки. Робити свої справи, виховувати дітей українською мовою, можливо навіть не українською, але з любов’ю до свої держави, до своєї Батьківщини. Потрібно приносити користь. Можливо, ти не купиш у житті жодної вишиванки, але будеш готовий віддати життя країні – це справжній патріотизм».
Запитання:
якщо так, то – Як проявляється ваш патріотизм?
якщо ні, то – Що ми можемо зараз зробити для того, щоб себе так назвати?
На дошці висить плакат з намальованою картою України.
Завдання:
Закінчіть речення і прикріпіть на плакат свою відповідь:
«Патріотом має бути кожен, тому що…» (кожен відповідає)
Отже, ми з’ясували, що патріот – це не тільки той, хто говорить рідною мовою, не той, хто всюди кричить: «Я люблю свою країну», а ще й той, хто своїми вчинками хоч якось виявляє свою любов до Батьківщини, хто виховує в собі переможне почуття гордості, той, чиє життя стає життям свого народу!
Я сподіватися, що вогники патріотизму все більше будуть розгорятися у ваших серцях , що кожен з вас буде впевнений у собі, у світле майбутнє, що ми зробимо все аби мрії стали реальністю!
Можна запропонувати дітям разом сфотографуватися біля плакату та викласти фото з хештегом #Разом_сила.