Тема: Хліб усьому голова.
Мета: ознайомити дітей із надходженням хліба на стіл, правилами поводження з хлібом, розвивати мовлення, словниковий запас слів, увагу, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до хліба.
Обладнання: хліб, сіль, рушник, колоски
Хід заняття
І. Організаційна частина
- Добрий день, діти. Сідайте.
Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час нас настав
Тож і ми часу не гаймо,
До роботи приступаймо.
Тему дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
В полі ріс я, колосився
На стеблині уродився.
А тепер мене ви ріжте
На здоров’я смачно їжте. (хліб)
- Отже, на сьогоднішньому занятті ми будемо говорити про хліб, як правильно з ним поводитися.
ІІ. Основна частина
1. Розповідь з елементами бесіди
« Хліб », яке це коротке слово. Але скільки в ньому тепла. З хлібом пов’язано так само багато у нашому житті. Цей продукт харчування став символом праці і миру. З давніх – давен наш народ над усе цінує хліб. Адже, хліб це достаток. Люди це слово вимовляють з пошаною. А крім хліба, які вироби з борошна ви знаєте?
2. Робота над прислів’ями
- Діти, які прислів’я ви знаєте про хліб?
Сила від хліба, хліб від землі.
Хліб батько, вода мати.
Зима без снігу, літо без хліба
3. Робота над казкою «Круть і верть»
- Діти, а зараз ми з вами пригадаємо казку. Хтось починає розповідати, а інший буде продовжувати.
4. Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4, 5 вийшов зайчик погулять,
Він стрибає 1, 2, 3, а ну спробуй сам зроби 1, 2, 3,
А ведмедик, ведмедик ходить він ось так кумедно
А голівка у сороки крутиться в усі три боки
У травиці сироїжки, поклоніться всі до ніжки.
5. Розповідь з елементами бесіди
- А зараз поговоримо про те, як хліб попадає до нас на стіл.
Спочатку трактористи орають землю, потім сіють зерно. Воно росте, наливається росою, ніжиться на сонці. Настають жнива, комбайни молотять зерно. А машини відвозять його на склад, там його сортують. Потім завозять у млин, де мельник меле його на борошно. Потім борошно завозять у пекарню. Там пекарі печуть хліб.
Давайте на хвилинку уявимо собі, що ми з вами пекарі. Які інгредієнти ми будемо додавати, щоб вийшов у нас смачний і запашний хліб?
Склад: борошно, сіль, цукор, вода, яйце, все перемішуємо і виходить у нас тісто. Кладемо у форму і випікаємо у печі. Пізніше його везуть у магазин, де ми його з вами купляємо.
6. Хвилинка – цікавинка
З хлібом пов’язано дуже багато народних звичаїв і традицій.
Потрібно доїдати хліб – тому, що у ньому залишається твоя сила.
Коли виряджала мати в дорогу сина – давала йому хліб.
У нову хату заходять з хлібом, і гостей зустрічали з хлібом і сіллю.
7. Розповідь з елементами бесіди
У 1932 – 1933 роках в Україні був тяжний час, коли люди не мали, що їсти. Приходили до хати і все забирали. Люди працювали цілий день. А ввечері їм давали маленькі скибочки хліба, якими мали прогодувати сім’ю. Від тоді люди почали добре ставитися до хліба, його шанують, коли він паде зі столу, його піднімають і цілують, щоб хліб не образився.
- Діти, як ми повинні ставитися до хліба? (…)
ІІІ. Заключна частина
- Діти, люди яких професій задіяні в тому, щоб хліб потрапив до нас на стіл? (…)
- Які традиції і звичаї ви запам’ятали? (…)
- Як правильно поводитися із хлібом? (…)
Тож шануймо хліб, бо хліб усьому голова.