Бесіда. Виховна година

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей із надходженням хліба на стіл, правилами поводження з хлібом, розвивати мовлення, словниковий запас слів, увагу, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до хліба.
Перегляд файлу

   Тема:  Хліб усьому голова.

 Мета: ознайомити дітей із надходженням хліба на стіл, правилами поводження з хлібом, розвивати мовлення, словниковий запас слів, увагу, пам’ять; виховувати бережливе ставлення до хліба.

 Обладнання: хліб, сіль, рушник, колоски

 

Хід заняття

 І. Організаційна частина

   - Добрий день, діти. Сідайте.

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час нас настав

Тож і ми часу не гаймо,

До роботи приступаймо.

Тему дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

В полі ріс я, колосився

На стеблині уродився.

А тепер мене ви ріжте

На здоров’я смачно їжте. (хліб)

- Отже, на сьогоднішньому занятті ми будемо говорити про хліб, як правильно з ним поводитися.

 ІІ. Основна частина

1. Розповідь з елементами бесіди

 « Хліб », яке це коротке слово. Але скільки в ньому тепла. З хлібом пов’язано так само багато у нашому житті. Цей продукт харчування став символом праці і миру. З давніх – давен наш народ над усе цінує хліб. Адже, хліб це достаток. Люди це слово вимовляють з пошаною. А крім хліба, які вироби з борошна ви знаєте?

2. Робота над прислів’ями

- Діти, які прислів’я ви знаєте про хліб?

Сила від хліба, хліб від землі.

Хліб батько, вода мати.

Зима без снігу, літо без хліба

3. Робота над казкою «Круть і верть»

- Діти, а зараз ми з вами пригадаємо казку. Хтось починає розповідати, а інший буде продовжувати.

4. Фізкультхвилинка

1, 2, 3, 4, 5 вийшов зайчик погулять,

Він стрибає 1, 2, 3, а ну спробуй сам зроби 1, 2, 3,

А ведмедик, ведмедик ходить він ось так кумедно

А голівка у сороки крутиться в усі три боки

    У травиці сироїжки, поклоніться всі до ніжки.

5. Розповідь з елементами бесіди

- А зараз поговоримо про те, як хліб попадає до нас на стіл.

 

Спочатку трактористи орають землю, потім сіють зерно. Воно росте, наливається росою, ніжиться на сонці. Настають жнива, комбайни молотять зерно. А машини відвозять його на склад, там його сортують. Потім завозять у млин, де мельник меле його на борошно. Потім борошно завозять у пекарню. Там пекарі печуть хліб.

Давайте на хвилинку уявимо  собі, що ми з вами пекарі. Які інгредієнти ми будемо додавати, щоб вийшов у нас смачний і запашний хліб?

Склад: борошно, сіль, цукор, вода, яйце, все перемішуємо і виходить у нас тісто. Кладемо у форму і випікаємо у печі. Пізніше його везуть у магазин, де ми його з вами купляємо.

6. Хвилинка  – цікавинка

З хлібом пов’язано дуже багато народних звичаїв і традицій.

Потрібно доїдати хліб – тому, що у ньому залишається твоя сила.

Коли виряджала мати в дорогу сина – давала йому хліб.

У нову хату заходять з хлібом, і гостей зустрічали з хлібом і сіллю.

7. Розповідь з елементами бесіди

У 1932 – 1933 роках в Україні був тяжний час, коли люди не мали, що їсти. Приходили до хати і все забирали. Люди працювали цілий день. А ввечері їм давали маленькі скибочки хліба, якими мали прогодувати сім’ю. Від тоді люди почали добре ставитися до хліба, його шанують, коли він паде зі столу, його піднімають і цілують, щоб хліб не образився.

- Діти, як ми повинні ставитися до хліба? (…)

 ІІІ. Заключна частина

-         Діти, люди яких професій задіяні в тому, щоб хліб потрапив до нас на стіл? (…)

-         Які традиції і звичаї ви запам’ятали? (…)

-         Як правильно поводитися із хлібом? (…)

Тож шануймо хліб, бо хліб усьому голова.

 

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку