Тема: «Які бувають професії»
Мета: збагатити і закріпити знання учнів про різноманітні професії; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій.
Обладнання: пазли по темі, ілюстрації по темі.
Хід заняття
І.Організація дітей.
1.Привітання.
2.Вступне слово.
Професій на світі багато є дуже,
З них кожна потрібна,
важлива з них кожна.
Ким стати — вирішуй це сам,
любий друже,
Вже зараз над цим порозмислити можна.
- Як ви думаєте, про що піде мова на нашому занятті? (Про різні професії, працю.)
- Що ви хотіли б дізнатися про світ професій? (Звучать відповіді усіх бажаючих.)
ІІ.Основна частина.
1.Бесіда за темою.
-Тема нашого заняття — «Які бувають професії». Сьогодні ми поговоримо про те, що таке професія, познайомимося з деякими цікавими професіями, поміркуємо разом про значення професій у житті людини.
-Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»?
«Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.
Поки що ви маленькі школярі, першокласники. Але швидко спливуть роки, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)
У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя.
Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здійснили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.
Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у майбутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)
Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.
2.Гра «Знайомимось із професіями»
( Учитель показує малюнок -діти називають професію й розповідають, що саме робить ця людина.)
Перукар ( гребінці, ножиці, фен)
Кухар (газова плита, набір каструль)
Учитель (книжки, глобус, дошка)
Пожежник (вогнегасник, пожежна машина)
3.Історії про перші професії.
Про перших пожежників
У давні часи не було постійних пожежників. Якщо загорявся будинок, із вогнем боролися всі. Люди шикувалися в лінію й утворювали живий ланцюг від палаючого будинку до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки, поки вода не доходила до тих, хто заливав полум'я.
Перша добровільна пожежна команда з'явилася в Лондоні у 1666 році, після того як пожежа знищила 13 000 будівель. Ці добровольці давали обіцянку кинути все й ринутися на боротьбу з пожежею, де б вона не виникла.
Саме англійці вигадали ручні насоси, щоб качати воду шлангами для боротьби з вогнем.
Так що ж придумали англійці?
Також довідкове бюро готувало нам розповіді про появу інших професій.
Хто був першим лікарем?
З давніх-давен були серед людей такі, які вміли лікувати різні недуги, допомагали іншим. 2477 років тому, за переказами, у Греції народилася людина на ім'я Гіппократ. Він дуже багато зробив для розвитку медицини. Недаремно Гіппократа називають «батьком медицини». Головне, що він зробив, — відокремив медицину від чаклунства і забобонів. Його заповіддю були слова: «Не зашкодь!». Ця людина розпізнала і описала багато захворювань. Гіппократ вважається першим лікарем.
Про давніх перукарів
У давні часи перукарі не тільки робили людям зачіски, а й були хірургами. Вони лікували рани, пускали кров, деякі з них виривали зуби.
З часом все змінюється і світ професій також. Які ж вони зараз ми переглянемо трішки пізніше, а зараз фізкультхвилинка.
4.Гра «Пантоміма»
(Учитель говорить дію, один учень показує, а інші відгадують).
Пожежник (гасить пожежі).
Художник (малює картини).
Продавець (продає продукти, різні товари).
Перукар (робить стрижки людям).
Листоноша (приносить людям газети, журнали, листи).
Двірник (прибирає вулиці, двори).
Машиніст (водить поїзди).
Чоботар (ремонтує взуття).
5. Загадки
Тобі задачі заважкі —
терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки
— він їх розборонив. (Учитель)
Ще всі навколо міцно сплять,
а він вже встати встиг,
аби духмяним калачем
ти смакувати зміг. (Пекар)
Гроші витрачає вміло:
він вкладає їх у діло.
Лік грошам він добре знає,
їх на вітер не пускає (Бізнесмен)
Хто, як квочка із курчатами,
в дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
няньчить, пестить, розважає,
вчить співати й малювати,
рахувати і читати? (Вихователька)
Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині — вчителя у школі,
завтра буде інша роль —
то бідняк він, то король. (Актор)
Хто в лікарні по палаті
ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
хто хвороби всі лікує?... (Лікар)
В літню пору, в час осінній,
навесні — в гарячий час
косять, жнуть вони і сіють,
орють лан у котрий раз. (Хлібороби)
ІІІ.Заключна частина.
1.Дидактична гра «Пазли: Професії»
2.Підведення підсумків.
1