Бесіда з елементами тренінг на згуртування класного колективу:
«Ми – одна команда»
Мета: згуртування колективу і побудова ефективного командної взаємодії.
Завдання:
Хід заняття
1. Гра-привітання «Один до одного» 5 хв.
Мета: вчити взаємодіяти дітей один з одним.
Інструкція: «Зараз ви будете грати в одну дуже цікаву гру, під час якої все потрібно робити дуже - дуже швидко. Ви покажете мені, наскільки уважно ви мене слухаєте і наскільки швидко ви можете зробити те, що я буду вам говорити. Зараз у вас рівно 5 секунд, щоб вибрати собі партнера і швидко - швидко потиснути йому руку... А тепер я буду вам говорити, якими частинами тіла вам потрібно буде дуже швидко «привітатися» один з одним:
-права рука до правої руки!
-спина до спини!
-п'ятка до п'ятки!
- права нога до правої ноги!
- коліно до коліна!
-вухо-до вуха!
Обговорення:
- Чи сподобалася тобі гра?
- Чи легко тобі було діяти швидко?
- Можливо в когось були, якісь проблеми?
Соціальний педагог: Сьогодні на нашому занятті ми поговоримо про ваш клас, про взаємини один з одними, як створити у вашому класі дружню атмосферу.
Під час заняття в нас з вами будуть діяти такі правила:
2. Вправа «Асоціації» 3 хв.
Соціальний педагог: Що ви уявляєте, коли чуєте слово «Колектив»?
(Учні створюють асоціативний кущ до слова «колектив», підбирають).
(дружба, спільні захоплення, праця, повага, допомога, підтримка, друзі, спілкування, клас).
Соціальний педагог: Для наступної вправи нам потрібно поділитися на групи. Зараз кожен з Вас витягне з мішечка прищіпку- колір прищіпки - відповідає певній команді.
3. Вправа «Вавилонська вежа»
Мета: Навчитися взаємодіяти у команді та розвивати навички невербального спілкування.
Час:10 хвилин.
Хід вправи: Учні об’єднуються у три-чотири групи (залежно від кількості дітей у класі). Кожна група отримує ватман, фломастери та аркуші із заздалегідь прописаними завданнями. Ці аркуші не можна показувати товаришами по команді!
Завдання команди - намалювати спільними зусиллями вежу, але при цьому кожен учень має намалювати лише один власний елемент, зазначений у завданні. При цьому учасникам заборонено спілкуватися один з одним.
Обговорення:
-Чи було важко малювати деталі вежі не розмовляючи?
4. Вправа «Єдиний факт» 5 хв.
Соціальний педагог: Діти, зараз по колу кожен з Вас має назвати один факт про себе про який ніхто з присутніх не знає.
Наприклад: Я
Рефлексія: 5 хв.
Наше заняття підійшло до завершення, зараз кожен з Вас повинен взяти по дві цукерки.
Перша цукерка - потрібно назвати, що сподобалось, друга - що не сподобалось.