Заняття з елементами тренінгу "Бути самим собою"

Про матеріал
На занятті діти вчаться керувати своїми емоціями та почуттями, розвивають вміння розпізнавати свій емоційний стан, підвищують самооцінку.
Перегляд файлу

 

Заняття «Бути самим собою»

Мета: формувати вміння керувати своїми емоціями та почуттями; розвивати вміння розпізнавати свій емоційний стан; сприяти усвідомленню своєї значущості, підвищення самооцінки.

Матеріали: плакат «Правила роботи в групі», лялька, папір А4, олівці, фарби, пензлики, запис легкої музики, м’яч.

Хід заняття

Привітання. Вправа «Що каже вам лялька» (10хв.)

Психолог. У мене в руках лялька. Зараз я передам її по колу. Кожен, кому вона потрапить до рук, вустами «господаря» повинен привітатися з нею та сказати кілька слів про своїх друзів та спілкування з ними.

Повторення правил роботи в групі (5хв.)

Вправа «Я такий, як усі, я не схожий на всіх» (10хв.)

Діти розповідають, чим вони схожі зі своїми ровесниками, і чим від них відрізняються.

Вправа «Асоціації» (10хв.)

Психолог. Коли характеризують людину, то інколи її порівнюють із тваринкою («У нього зір, як у орла», «Сміливий, як лев», «Хитра, як лисиця»), із рослиною («Очі блакитні, як волошки»), явищем природи («Швидкий, немов блискавка»). Зараз кожен із вас побуває у центрі кола, а ми порівняємо його (її) з якоюсь гарною твариною, рослиною, явищем природи, наголошуючи на найкращих рисах та елементах поведінки.

Запитання для обговорення:

 

- Які ваші враження від цієї вправи?

 

- Як в думаєте, для чого виконували цю вправу?

Техніка «Каракулі» (15хв.)

Мета: дослідження емоційних станів і переживань, зняття м’язового та психоемоційного напруження, саморозкриття.

Вид арт-терапії: ізотерапія, музикотерапія.

Інструкція:

Підліткам вмикається музика і пропонується вслухатися в ритм та настрій музичного твору і уявити образ, що відповідає музиці, а потім зобразити його на аркуші за допомогою каракуль, ліній та крапок. Після завершення малюнку діти переглядають малюнок і міркують над тим, що нагадує ця невизначена композиція.

Орієнтовний перелік запитань для рефлексивного аналізу:

– Які асоціації виникають у Вас дивлячись на малюнок?

– Які емоції виникають у Вас при спогляданні малюнка?

– Як цей малюнок пов’язаний з актуальними емоціями та переживаннями?

– Чи виникали труднощі під час малювання?

– Яку назву Ви б дали цьому малюнку?

Деякі аспекти інтерпретації:

Психолог фіксує розслаблення дітей та включення їх в роботу. Відсутність страху до спонтанного малюнку, а також емоції, які виникають під час і після малювання. Обговорення.

Вправа «Побажання» (5хв.)

Психолог. Почнемо нашу роботу з висловлювання одне одному коротких побажань на сьогоднішній день. Ви кидаєте м’яч тому, кому хочете щось побажати, й одночасно називаєте його ім’я. Той, кому призначено побажання, ловить м’яч, дякує за побажання і кидає м’яч наступному учасникові, надсилаючи так свої побажання. Всі уважно слідкуємо за тим, щоб м’яч побував у всіх по одному разу, намагаємося нікого не пропустити.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 березня 2023
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку