Бесіда за казкою В.Сухомлинського "Сорока кашу варила" для дітей 3-4 р.

Про матеріал
Ця казка формує уявлення дітей пр моральні якості людини: повагу, подільчивість, співчуття , уважність. Роби гарні вчинки - отримуєш позитивні емоції. Краще бути щедрим , ніж жадібним .Хто дає від щедрого серця, той більше має в житті.
Перегляд файлу

Бесіда

за творами  В.Сухомлинського

 (для  дітей молодшого віку,  3-4 років)

  Тема: Казка  В. Сухомлинського “Сорока кашу варила”

Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини: повагу, уважність, подільчивість, співчуття, через слухання казки, вчити  дітей уважно слухати казку, відповідати на запитання вихователя, заохочувати малят до проявів позитивних емоцій, від добрих вчинків.

Матеріал: ілюстрації до казки “Сорока кашу варила”, театр-фланелеграф до змісту казки “Сорока кашу варила”, іграшка-лялька, іграшка-сорока.

Хід

І етап - мотивація

- Діти, послухайте, мені здається хтось плаче. (на килимку сидить лялька) Та це ж  плаче лялька Оксанка (вихователь бере на руки ляльку)

- Давайте її забавляти, щоб не плакала. А допоможе нам забавлянка, яку ви знаєте про сороку-білобоку (діти стоять “зграйкою” на килимку і промовляють забавлянку супроводжуючи рухами пальців рук).

Забавлянка “Сорока-сорока”    

Сорока-сорока, на припічку сиділа,

дітям  кашу варила, діток пригощала:

  •                   Цьому дам,  цьому дам,  цьому дам,  цьому дам!
    - А  цьому не дам!
  •                   Дров не рубав,  воду  не носив,  піч не топив,  кашу не варив.
  •                   Тобі немає нічого!

-  Наша  лялька Оксанка послухала, як ви співали і заспокоїлася.

ІІ етап - пізнавальна діяльність

Сюрпризний момент  “Прилетіла сорока”            

-Дітки, до нас теж прилетіла Сорока,  хоче розповісти   казочку,  як варила кашу   своїм сорочатам, пригощала  їх,  а  сама  залишилася….

- Що з нею сталося, уважно  слухайте  казочку,  то  і дізнаєтеся. (вихователь на мольберті виставляє живі картинки за змістом твору)

Казка “Сорока кашу  варила”

У сороки було семеро дітей. Прилетіла  вона  додому,  а  діти  кричать:

  • Їсти  хочемо!
  • Підождіть,  любі мої, я   вам  каші наварю.

Наварила  Сорока  гречаної каші. Пахне   каша,  аж   слинка  у   дітей  тече.

Поклала  мати  каші   в сім  тарілок,  дала  дітям  ложечки,  їдять  дітки, мовчать. А  Сорока  сидить біля  столу,  їй  і  не вистачило каші,  всю віддала  дітям.

  • Хай  їдять, щоб   не були голодні, а  я  полечу й   щось собі  їсти знайду.

 Запитання за змістом твору:

- Скільки було у сороки діток? (7 діток)

- Що сказали  мамі голодні пташенята? (Їсти хочемо!)

- Що  відповіла Сорока своїм дітям? (Підождіть,  любі мої, я   вам  каші наварю)

- Якої каші наварила мама-Сорока сорочатам? (гречаної каші)

- Чи вистачило всім каші?

 - А кому не вистачило каші?

- Що  вирішила  Сорока?

- Як ви гадаєте, що сороченята повинні були зробити? (поділитися з мамою кашею)

- А ви ділитеся з мамою?

-  Є така примовка  ”Втоптати кашу”, значить її з'їсти. То і нам пора відпочити! (діти  виконують  вправи згідно тексту)

Фізхвилинка “Вправні діти”

Супчик  з  вами  ми  варили,

Трохи  спинки  притомили.

Вправо  пальці  позгинались,

Кулачки  порозминались.  

До  плечей  поставим   руки,

Колові ми  зробим   рухи.

Потім ставим   руки в боки,

Повертались,  мов  сороки.

А  тоді  ще  два  підскоки

І   зробили  чіткі   кроки.

Вдихнули всі на  повні  груди -

Працювати далі  будем.

ІІІ етап - перетворювальна діяльність

Мовна вправа  “Сорока, яка?”

- Дітки,  а  скажіть,  яка  Сорока? (турботлива,  добра, працьовита...)

- Діти, а Сорока кого вам нагадує? (маму)

- Дійсно, так.

Мовна вправа  “Мама, яка?”

  • А у вас мама яка? (лагідна, ласкава, турботлива, роботяща, найкраща, подільчива, рідна...)

- У кожної мами, її  діти  найлюбиміші,  найкращі. Мама  завжди вас пригостить, пожаліє, приголубить, поділиться всім, що у неї є. А ви діти в свою чергу теж повинні турбуватися про рідних - маму.

Дидактична гра “Моя турбота”

(вихователь демонструє сюжетні картинки (7), а діти називають і виставляють на дошці)

  • Скільки добрих справ на картинках?

- Діти, вам допоможу, порахую добрі справи. Їх 7-м.

- А кого у казці було теж 7-м?

- Молодці! (сорока) Правильно, моїх діток 7-м! Діти, послухайте і  пам'ятайте  “Будьте  щедрими,  а   не   жадібними”, ” Чим більше людина віддає, вона щедрою стає”

ІV етап - оцінно-контрольна діяльність

- Дітки, ви розумнички. А тепер згадайте.

  • Як називалася казка?
  • Як треба відноситися до своєї матусі?

- Скреке-ке-ке-ке! Мені пора до діток своїх летіти, а ви діти пам'ятайте, що у вас мама одна,  єдина,  як  сонце,  як   небо,   як   земля. Тож шануйте, любіть,  поважайте її.

 

 

docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
31 травня 2021
Переглядів
2337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку