Бесіда за оровіданням В.Сухомлинського "Яке щастя" для дітей 3-4 р.

Про матеріал
Кожна людина розуміє -щастя по- своєму. Емоційний стан людини , залежить від її дій, вчинків.Звичайно , людина може мати недоліки від своїх дій, уміти їх признавати. Ми повинні любити свою сім/ю, родину, близьких людей. Говорити добрі, приємні слова, не ображати.
Перегляд файлу

Бесіда

за  творами  В. Сухомлинського

(для   дітей  молодшого  дошкільного  віку,  3-4 років)

Тема: Розповідання оповідання В. Сухомлинського “Яке щастя?”

Мета: формувати  у  дітей  уявлення  про  щастя,  учити  передбачати емоційний   стан  від  виконання  дій,  адекватно  оцінювати  свої вчинки,   звертати  увагу  на  недоліки,  виховувати    почуття  любові, поваги  до  себе   і   оточуючих.

Матеріал: книга  В.Сухомлинського  «Квітка  Сонця», іграшка-сонечко дидактична   гра  «Різнокольорові    камінці»,  прислів’я: «Щаслива  дитина щаслива  родина”.

Хід

І етап – мотивація

- Дітки,  скажіть  сьогодні  який  день? (теплий,  гарний, сонячний)

 - Так,  сьогодні   у нас  тепло  і  сонячно.  А  щоб  ми   почували  себе  весело і  радісно,  скажемо  слова   вітання  сонечку. (на дошці вихователь виставляє настінне панно-сонечко)

Динамічна пауза “Сонечко”

      Усміхнемось   сонечку: «Здрастуй,  золоте!»

  Усміхнемось  квіточці: «Хай   вона росте!»        

                Усміхнемось   дощику: «Лийся,  мов  з  відра!»

                 Друзям   усміхнемось: «Зичимо  їм  добра».

ІІ етап – пізнавальна   діяльність

  •                   Сонечко вам вдячне за такі теплі слова і воно сяє від щастя, подивіться! (діти споглядають, емоційно відгукуються)
  • А яке воно щастя, хочете дізнатися?

- Сонечко запрошує присісти на килимочок і послухати цікаве оповідання про щастя.

Оповідання  В. Сухомлинського «Яке   щастя?»

Мама  запитала мене:

- Що  таке  щастя?

Я  сказала:

- Щастя,  це  коли  ніхто з  дітей  не   плаче.

І  ще  тоді  щастя,  коли  маленьких  співочих  пташок,  ніхто  в  клітку  не  саджає.  Бо  в  клітці  не  може  бути  щастя. Щоб мама ніколи не плакала й не журилася, - то щастя.  Бо  коли  мама  журиться, то  й  у  мене  сльози  на  очах.

Запитання  за  змістом  твору:

        - Про  що  запитала  мама  у  дівчинки? (Що таке  щастя?)

         - Що   відповіла   дівчинка   своїй   мамі? (Щастя, це коли не плачуть діти. Щастя, коли пташок  ніхто не  саджає  в  клітку.  Щастя, -  це коли мама  не  журиться,  не  плаче)

            - Від чого у  дівчинки  на очах  сльози? (Коли  мама  журиться)

 - Діти, що можна зробити, щоб у дівчинки на очах зникли сльози, а її мама не журилася? (діти висловлюють власне припущення)

- Сонечко нам пропонує подарувати усмішку.

Психологічний етюд “Подарую посмішку”

  • А щоб у нас був веселий настрій поплещемо долоньками.                          Фізхвилинка  “Плещемо в долоні”

Плеснемо  в   долоні, хлоп -  хлоп  - хлоп -  хлоп!

Скачемо  на  конях: гоп - гоп -  гоп!

Летимо,  як  птахи: шусь - шусь - шусь!

Як  повзуть  мурахи? Хрусь - хрусь - хрусь.

Пострибав   горобчик: цінь - цінь - цінь!

Всі  малята  молодці!

ІІІ- перетворювальна  діяльність

- Сам   маленький  відпочинок,   підказує,   що  щастя,  може  бути  тоді,   коли   ти  бачиш,   як  летить  пташка,   повзе  мураха,   скаче  коник,   росте квітка.

- Дітки,   скажіть  ви щасливі? (відповіді дітей)

Дидактична   вправа  « Щастя»

- Діти,  у  мене  є  різного  кольору  камінці, які допоможуть вам сказати, що потрібно для щастя. (діти  по одному беруть  камінець,  говорять,  що  потрібно  для щастя і опускають у прозору ємкість)

Щоб   бути  щасливим,  потрібно  бути:

- добрим,   працьовитим,

- бути  чесним,  справедливим,

- не ображати  слабших  себе,

- любити  свою маму, тата...,

- поважати  старших  себе,

- берегти  природу,

- говорити  приємні  слова,

- робити   добрі  діла,   вчинки...

  - Сонечко уважно слухало і раділо, що ви знаєте вже, що  тільки  добрі  справи,  гарні  вчинки, які  роблять   людину  щасливою. А  «Щаслива  людина – щаслива  родина» - говорять   люди.

ІV етап - оцінно-контрольна  діяльність

               -  Діти, про що ми сьогодні говорили?

               - Скажіть що ж таке щастя?

      - Це добре чи погано бути щасливим?

- Сонечко вам ще раз хоче нагадати: будьте  добрими,  чуйними,  поважайте  не   тільки  рідних  людей,  але  й   себе і оточуючих людей.  Не   скупіться  на  доброту,  гарні  слова,  творіть  добро  на   нашій  землі.

docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
31 травня 2021
Переглядів
3276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку