авторська програма військово-історичного гуртка

Про матеріал
АВТОРСЬКА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ВІЙСЬКОВО-ІСТОРИЧНОГО ГУРТКА присвяченого суспільно-політичному життю та військовому мистецтву Речі Посполитої
Перегляд файлу

АВТОРСЬКА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ВІЙСЬКОВО-ІСТОРИЧНОГО ГУРТКА

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Навчання історії спрямоване на розвиток та соціалізацію особистості учнів, формуванні їхньої історичної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, творчих здібностей, дослідницьких навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

Суспільно-політичні процеси, що відбуваються на території України, та зумовлені майданом, Революцією гідності, зміною президента та початку гібридної війни із Росією призвели до масового зацікавлення історією нашої держави, а саме військовими взаємовідносинами з іншими країнами, тому створення навчальної програми з позашкільної освіти військово-історичного напряму обумовлено сучасними реаліями.

Метою програми є формування компетентностей особистості у процесі засвоєння базових знань із військової історії Речі Посполитої

Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальна компетентність: уміння спостерігати за навколишнім середовищем, знайомитися з пам’ятками історії і культури, формувати особистісне сприйняття дослідженого матеріалу. 

2. Практична компетентність: працювати з документацією; опрацьовувати архівні джерела, літературу; володіти культурою спілкування та мовлення;

3. Творча компетентність: формування умінь узагальнювати результати своєї дослідницької роботи й презентувати їх одноліткам, жителям місцевих громад тощо; участь у реконструкціях різних боїв, експедицій та наукових конференціях.

4. Соціальна компетентність: здатність до співробітництва, соціальна активність.

За змістовну основу програми військово-історичного гуртка взято ключові компоненти, що вивчаються у закладах загальної середньої освіти, знання яких мають бути поглиблені у гуртку шляхом міждисциплінарних зв’язків (історія України, всесвітня історія, географія, українська мова та література, іноземні мови, інформатика тощо).

Зміст програми реалізується за допомогою сучасних педагогічних технологій: проектних, інтерактивних та інформаційно-комунікативних.

На заняттях гуртка застосовуються різноманітні методи навчання у залежності від віку гуртківців. Серед них: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, ілюстрація, дискусія тощо); репродуктивні (відтворювальні); тренінгові (розвиток знань, набуття вмінь та навичок); дискусійні; проблемно-пошукові (дослідницькі, пошукові). 

Застосовуються різноманітні засоби навчання: наочні посібники, картографічний та роздатковий матеріали, електронні та технічні засоби навчання.

Перевірка знань та вмінь вихованців здійснюється під час проведення практичних занять, у процесі підготовки та проведення екскурсій, виступів, відвідування екскурсійних об’єктів, участі у краєзнавчих конкурсах, конференціях та експедиціях.

Розподіл годин за розділами – орієнтовний. Теми подані у порядку зростання складності матеріалу.

Керівник гуртка, враховуючи рівень підготовки, вік, інтереси вихованців, стан матеріально-технічної бази закладу освіти, в якому працює гурток, в установленому порядку може вносити зміни до розподілу навчального часу в межах окремих розділів програми.

 

 

 

 

 

Розділ, тема

Кількість годин

Дата

Примітка

теоретичних

практичних

усього

1.

Вступ

1

1

­

2.

Розділ 1. Польсько-литовські унії.

Передумови до утворення Речі Посполитої (ввід до вивчення розділу).

1

1

 

 

3.

Тема 1. Кревська унія

1

1

2

 

Копії історичних джерел, геополітична карта

4.

Тема 2. Віленсько-Радомська унія. Городе́льська унія

1

1

2

 

Копії історичних джерел, геополітична карта

5.

Тема 3. Люблінська унія: причини та наслідки підписання

1

1

2

 

Копії історичних джерел, геополітична карта

6.

Тема 4. Українське питання в польсько – литовських уніях

2

2

4

 

Копії історичних джерел; геополітична карта; історична сценка

7.

Розділ 2. Суспільно – політичні процеси в Речі Посполитій

(ввід до вивчення розділу)

1

1

 

 

8.

Тема 5. Стани суспільства в Речі Посполитій

2

4

6

 

Робота з історичними джерелами, фотоматеріалами: формування портфоліо

9.

Тема 6. Промисловість, торгівля, фільварково-панщинна система

2

2

 

Копії архівних джерел, геополітична карта

10.

Тема 7. Внутрішня політика країни: шляхта, сейм, вибори короля

2

4

6

 

Історична реконструкція виборів короля Речі Посполитої

11.

Розділ 3. Військове мистецтво Речі Посполитої кінця XVІ – першій половині XVІІ ст. (ввід до вивчення розділу)

1

1

 

 

12.

Тема 8. Військова реформа Стефана Баторія.

2

2

4

 

Формування портфоліо

13.

Тема 9. Крилаті гусари

4

4

 

Опрацювання історичних джерел;

створення обладунків; опрацювання художньої літератури

14.

Війська Речі Посполитої у військових конфліктах із Московським царством

4

4

 

Опрацювання історичних джерел та карт

15.

Військові зносини Речі Посполитої із Швецією

2

2

 

 

16.

Військові конфлікти Речі Посполитої із Османською імперією

4

4

 

 

17.

Роль козацьких військових угрупувань в міжнародних збройних конфліктах Речі Посполитої.

4

1

5

 

Історичні джерела

18.

Хотинська битва (екскурсія на місце визначної події)

2

8

10

 

Формування портфоліо

 

Підсумкове заняття

1

1

 

 

 

Всього:

34

28

62

 

 

 

 

Теоретична частина роботи гуртка обумовлена вивченням учнів визначних подій, дат, персоналій, а практична – навчити учнів аналізувати різні історичні джерела та художню літературу, розуміти карти та ін.

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

Вихованці мають знати і розуміти: 

  • основні поняття та терміни;
  • суть різних польсько-литовських уній;
  • поділ на стани суспільства в Речі Посполитій;
  • суть військової реформи Стефана Баторія;
  • класифікацію родів військ ;
  • військово-історичні особливості тих чи інших збройних конфліктів Речі Посполитої;
  • положення українського населення у Речі Посполитій.

 

Вихованці мають вміти і застосовувати:

  • працювати з різними історичними та художніми джерелами;
  • розрізняти роди військ та створити своє власне портфоліо; 
  • працювати з архівними джерелами, довідниками, картосхемами,
  • проводити історичний пошук за конкретною темою;
  • володіти культурою спілкування та мовлення;

 

 

 

docx
Додано
1 червня 2021
Переглядів
307
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку