Безпечна поведінка вдома. Розробка уроку

Про матеріал

Розробка уроку основ здоров я по темі "Безпечна поведінка вдома". Роботу на уроці побудовано у нестандартній формі, у вигляді усного журналу. Гортаючи його сторінки, та виконуючи різні завдання, визначаємо користь та шкоду від вогню, повторюємо правила протипожежної безпеки вдома. В ході уроку використовуються інтерактивні методи роботи.

Перегляд файлу

Основи здоров’я

Тема.  Безпечна поведінка вдома.

Мета: ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та елементарними правилами протипожежної безпеки; формувати поняття про небезпечні ситуації, навички правильного користування сірниками, електрообладнанням, безпечного поводження в побуті з газовими приладами, розширити знання з основних правил особистої безпеки 
з незнайомими людьми; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати акуратність, пильність, обережність.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам’ять.

Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійснюю практично.

  • Яким ви бачите наш урок?
  • Якими ви будите на уроці?
  • Чого чекаєте від уроку?

ІІ. Основна частина.

1. Оголошення теми і мети уроку

  • Відгадайте загадку.

Ця будівля є повсюди,
В ній живуть хороші люди.
Він складається з цеглинок.
Називається…     (будинок)

  • Сьогодні ми з вами поговоримо про наш дім. Але не просто про дім, а про безпеку у ньому. Щоб наші будинки завжди були красивими та затишним, щоб їх мешканці жили здоровими і щасливим, потрібно знати та виконувати правила безпечної поведінки та правильного користування різними приладами.
  • А, щоб урок був цікавим, проведемо його у вигляді усного журналу «Безпечний дім».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Створення асоціативного куща до слова «вогонь»

  • Відгадайте ще одну загадку.

               Скільки б не їв, а ніколи ситим не буде.         (вогонь)

 

Відкриємо 1 сторінку нашого журналу  «Вогонь – друг, вогонь – ворог».

 

  • Що ви уявляєте, коли чуєте слово «вогонь», які асоціації виникають у вас?

 

                               Тепло                    світло                 їжа

Полумʼя                                      вогонь                                       пожежа

                      Страх                         розпач           небезпека

 

2. Створення проблемної ситуації.

– Дуже часто можемо чути: стережися вогню, будь з вогнем обережний, пожежа – страшне лихо, під час пожежі загинули люди і згоріло майно. Можливо, варто взагалі відмовитися від вогню, не пускати його в наше життя і не буде біди?

3. Розв’язання проблемної ситуації.

  • Для чого використовують вогонь?
  • Де без вогню не можна обійтися?

Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

 

Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

 

А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

 

На вогні готують їжу,

Пиріжки мама пече.

В кухні ти, малюк, не грайся –

Вогонь миттю припече.

 

Як смеркне в кімнаті й надворі,

Вмикаєм у лампочках зорі.

 

Летить ракета в небесах,

Вогонь із сопла рветься – ах!

Такий він сильний, мудрий, дужий.

Вогонь потрібний людям, друже!

 

  • Без вогню людині жилося б важко. Вогонь став людям у великій пригоді. Жодного дня не можемо обійтися без нього. І говоримо ми, що вогонь – це наш друг.
  • А якщо до вогню ставитися без поваги, дражнити його, поводитися з ним необачно, він перетворюється із слухняного теплого кошеняти в дикого, жорстокого,та злого звіра.
  • У яких випадках вогонь стає для нас ворогом?  (Коли виникає пожежа.)
  • А чи всі предмети можу горіти?
  • Які речовини є негорючими?
  • Решта речовин горять однаково, чи є легкозаймисті речовини?
  • Яким знаком позначаються легкозаймисті речовини?   

(Показ таблиці із застережними знаками)

 

2 сторінка журналу «Увага! Пожежа! Чому? Як діяти?»

4. Робота в групах. Причини виникнення пожежі вдома.

– Але чому трапляється так, що без нашого бажання загоряються ті чи інші предмети?

– Про причини виникнення пожежі вдома ви нам розповісте попрацювавши у групах.

          (Діти складають малюнки-пазли з причинами виникнення пожеж.)

  • Ще про деякі причини пожежі ви дізнаєтеся з маленького відеоролика.

     (Перегляд  відеоролика)

5. Робота в парі. Складання правил поведінки під час пожежі.

  (Правила складають, працюючи в парі. Кожна парта по черзі зачитує свої речення)

1. Якщо пожежа невелика, треба спробувати залити вогонь водою, або затоптати, або накинути на нього ковдру.

2. Підключені електроприлади не можна гасити водою.

3. Якщо горить підключений електроприлад, то потрібно обмотати руку сухою ганчіркою і вимкнути електроприлад з розетки, не торкаючись оголеного дроту.

4. Накрити електроприлад ковдрою або цупкою тканиною.

5. Кликати на допомогу дорослих.

6. Викликати пожежну команду за номером 101.

7. Дихати через мокру серветку чи рушник.

8. Вибігати з приміщення, де хазяйнує вогонь.

9. За руку виводити інших дітей, малюків.

10. Щільно закривати за собою двері.

11. Якщо в кімнаті багато диму, вибиратися з неї повзком, закривати ніс і рот рушником, шарфом.

12. Головне не ховатися під ліжком, у шафі, тощо.

13. Якщо загорівся одяг, треба падати, качатися, збивати із себе полумʼя.

14. Якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді, треба вимкнути вогонь, накрити сковороду кришкою.

15. Не панікувати!

Ще раз повторимо ці правила, переглянувши відеоролик № 2.

6. Правила безпечної поведінки з газом.

1) Послухайте загадку.

Що зараз в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу всім без втоми?

Хоч він отруйний, небезпечний;

Ним користуємось щораз…

Вже здогадалися? Це ….   (газ)

 

3 сторінка журналу «Газ у будинку»

2) Бесіда.

   Без газу, електрики, води обійтися важко. Вже багато років вони служать людині. Вони приносять багато користі, але поводитися з ними треба обережно, дотримуючись правил безпечного користування.

  • Газ, який горить у нас на кухні, не має запаху, але до нього додають домішки з неприємним запахом. Як ви думаєте, для чого це роблять?
  • Газ може стати небезпечним, і про це слід памʼятати завжди. Газ отруйний, якщо він перебуває в повітрі – це може викликати отруєння. Якщо вміст газу в повітрі збільшується до 7 %, то від будь-якої іскри може статися вибух. А якщо вміст газу і далі зростатиме, то суміш газу і повітря стає пожежонебезпечною. Перебуваючи у загазованому приміщенні можна швидко отруїтися. Отруєння газом дуже небезпечне тому, що призводить до втрати свідомості й зупинки дихання.
  • Внаслідок пошкодження або несправності газопроводу газ може проникнути у приміщення, змішатись з певною порцією повітря та утворити вибуховонебезпечну ситуацію.
  • При появі запаху газу в приміщенні слід негайно загасити газ, відчинити вікно та двері, закрити загальний кран на газопроводі та провітрити приміщення.

3) Робота з таблицею.

 

7. Робота зі знаками:

- «Вибуховонебезпечні речовини»;

- «Небезпека ураження електричним струмом»;

- «Легкозаймисті матеріали».

- «Не палити».

- «не запалювати сірники»

   Якої форми ці знаки?

  • Що на них зображено?
  • Де ми можемо побачити ці знаки?
  • Про що вони застерігають?

Фізкультхвилинка

4 сторінка журналу «Корисний відпочинок».

  • Неправильне користування газовими та електроприладами, небезпечна поведінка з вогнем призводять до трагічних наслідків. Для порятунку нам потрібно звернутися за допомогою.

 

  • Куди ми звертаємося за допомогою?

 

5 сторінка журналу «Виклич порятунок!»

8. Практична робота. Виклик пожежної служби або служби газу.

Послухайте і дайте оцінку діям дітей.

Даша схвильовано кричить у трубку:

  • Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!

 

Сергій набирає номер 101 і швидко говорить у трубку:

  • Алло, виникла пожежа, вулиця Сумська, будинок 61, квартира 3. Повідомив Авраменко Сергій.

 

  • Хто викликав правильно? Чому?

 

  • Спробуйте самостійно викликати пожежну службу або газову службу за телефонами 101, 104.

 

  • Ми з вами повторили правила безпечної поведінки з вогнем, електроприладами та газом. Здається, що можемо повністю почувати себе вдома у безпеці. Але …

 

     Лунає звук двірного дзвінка.

 

6 сторінка журналу «Поведінка з незнайомцями»

 

9. Розбір правил поведінки з незнайомцями.

Дзвінок у двері. 
Технологія «Мозковий штурм» 
- Якщо вам подзвонили у двері? 
- Які ваші дії? 


А тепер запам'ятайте основні правила безпеки. 
 

Робота з правилами на екрані. 
- Якщо подзвонили у двері, а ти вдома сам, у жодному разі не відчиняй незнайомим людям навіть, якщо говорять, що вони співробітники поліції, жеку чи медпрацівники.
- На всі прохання чи запитання відповідай відмовою. 
- Якщо незнайомець намагається відкрити двері, зателефонуй у поліцію за номером 102 і чітко назви свою адресу. 
- Якщо вдома немає телефону, поклич на допомогу сусідів через вікно. 

 

Під'їзд – частина вашого будинку. Але в ньому часто можна зустріти незнайомих людей. 
- Як ви повинні поводити себе? 
 

Треба запам'ятати і завжди виконувати загальноприйняті правила 
безпеки. 
- Перед тим, як відчинити двері і вийти в під'їзд, потрібно подивитись у вічко, чи немає за дверима сторонніх. 
- Якщо ви вийшли, але побачили сторонніх людей, поверніться у квартиру і замкніть двері. 
- Ніколи не просіть незнайомих людей в під'їзді допомогти відімкнути двері. Для цього можна звернутися до добре знайомих сусідів. 
 

Телефонний дзвінок. 
- Знайома людина – це людина, яку знаєте особисто. Всі решта – люди незнайомі. Якщо зателефонував незнайомець, найкраще з ним не розмовляти взагалі. Або ж розмова може виглядати так. 


Сценка дитини з незнайомцем по телефону. 
- Алло. 
- Хто говорить? 
- А хто вам потрібен? 
- Це яка квартира? 
- Це наша квартира. А яка вам потрібна? 
- Це який номер телефону? 
- Який вам потрібен? 
- Дорослі вдома є? 
- Зараз всі зайняті. Ніхто підійти не може. Залишіть свій номер або зателефонуйте пізніше. 
- Зараз підійде співробітник міліції. Відчини двері. 
- Зверніться до сусідів. Я не відчиню. 

 

Виведення основних правил спілкування по телефону з незнайомцями. 
- Не називайте домашньої адреси. 
- Не називайте номер телефону. 
- Ніколи не говоріть, що дорослих немає вдома. 
- Не вступайте у розмови з незнайомцями, навіть якщо вважаєте тему розмови дуже серйозною. 

 

  • А, щоб остаточно запам’ятати ці правила, пропоную переглянути  маленький відеоролик.

 

Ми вивчаємо ці правила невипадково. У сучасному світі постало нагальне питання дитячого тероризму, коли викрадають дітей із сімей та використовують їх у різних брудних справах. Тож будьте завжди пильними і слухайтеся порад батьків та вчителів.

 

7 сторінка журналу «Твої дії у різних ситуаціях»

11. Робота в групах.

Давайте пригадаємо правила роботи в групах. 
1) Перед початком роботи оберіть лідера. 
2) Уважно слухайте та читайте завдання. 
3) Говоріть почергово, не перебиваючи одне одного. 
4) Дотримуйся правила піднятої руки. 
5) Працюй так, щоб  не заважати іншим. 

Проаналізувати та розіграти ситуації.

1) Ви допомагали мамі прасувати білизну. Не помітили, що дріт праски перекрутився і з нього почали  вилітати іскри, які потрапили на стіни та килим. Миттю виникло загоряння. Ваші дії.

(По можливості, якщо вогонь невеликий, намотати на руку ганчірку і витягти дріт з розетки. Намагатися потушити вогонь за допомогою ковдри. Зателефонувати батькам, у службу порятунку.)

2) Ви дивилися по телевізору цікавий мультфільм і зовсім забули про те, що увімкнули чайник. Через деякий час ви відчули у квартирі запах чаду. Ваші дії.

(Вимкнути плиту, відкрити кватирку. Якщо диму багато, вийти з квартири і кликати на допомогу, телефонувати батькам, у службу порятунку 101).

3) Телефонний дзвінок. 

- Я – мамина колега по роботі Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала. Відчини двері. 
(Дверей не відчиняти. Зателефонувати на роботу до мами, до тата – повідомити їх про дзвінок). 
      

4) Зайшовши до кімнати, ви відчули запах газу. Ваші дії.

(Вимкнути газову плиту. Відкрити кватирку, двері. Кликати на допомогу.)

5) Дзвінок у двері. 
- Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь! 
(Не відчиняйте. Зателефонуйте сусідам, перепитайте. Вийдіть на балкон, оцініть ситуацію). 

6) Ви вибиралися із кімнати, але ваш одяг загорівся. Ваші дії.

(Скинути верхній одяг, якщо це можливо. Упасти на спину і кататися по підлозі чи землі, що потушити воонь.)

8 сторінка журналу «Перевір себе».

12. Самостійна робота. (Резерв)

Виконати тестові завдання у зошиті:

І варіант с. 20 – 21,                        ІІ варіант – с. 23 – 25.

ІІІ. Заключна частина.

1. Підсумок.

Гра : «Так чи ні»

Відповіді показують за допомогою сигнальних карток.

1 Якщо ти відчув запах диму або горілого, побачив іскри та невелике полумя. Необхідно:

- Терміново повідомити батьків та сусідів(так)

- Залити полумя водою (так)

- заховатися у куток (ні)

2 Якщо загорівся електроприлад, необхідно:

- залити водою (ні)

- вийняти шнур із розетки, обмотавши руку ганчіркою (так)

- відрізати шнур ножем (ні)

- відключити його від електрики рубильником (так)

3 Якщо ваш одяг спалахнув:

- потрібно лягти на підлогу і перекочуватися, збиваючи із себе вогонь (так)

- потрібно бігти (ні)

4 Якщо будинок охопленний полумям:

- потрібно накритися з головою мокрою ковдрою і намагатися дістатися виходу (так)

- допомогти молодшим залишити кімнату (так)

5 Якщо у приміщенні багато диму:

- потрібно рухатися до виходу поповзом або пригнувшись (так)

- потрібно захистити свої легені від диму вологим рушником, шарфом чи хустинкою (так)

 

Гра «Поет ти, може, і нездібний, та знати правила потрібно». 
Хоч ви зовсім ще малята, 
але пам'ятайте: 
люди ви – не козенята, 
правила…(вивчайте). 
Якщо ви самі удома, 
то запам'ятайте: 
ви людину незнайому 
в дім свій…(не пускайте). 
Бо дитя не може знати, 
в кого що на думці. 
Незнайомець може мати 
зброю в своїй…(сумці). 
Може речі всі забрати 
і дитину вбити. 
Тож не треба…(відчиняти) – 
краще потерпіти, 
доки тато, доки мама 
не прийдуть до…(хати). 
Вам людину незнайому 
не треба…(впускати). 
Двері добре…(зачиняйте) 
Кожен раз, постійно! 
Правила…(запам'ятайте) 
і живіть…(спокійно)! 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
14065
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку