21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

"Безпечний Інтернет для дітей"

Про матеріал
Розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими, інформаційну культуру учнів.
Перегляд файлу

 

ОЗ Чаплинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

« Безпечний Інтернет для дітей»

               

 

                          Розробила

                                                                        учитель інформатики

                                         Катола Т.В.

 

 

 

2021

 

Тема: Безпечний Інтернет для дітей

 

Мета:   розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими,  інформаційну культуру учнів.

Обладнання: соціальні ролики про безпечний Інтернет, комп'ютерна презентація, проектор,  комп'ютер, роздатковий матеріал, пам'ятки для учнів, сертифікати.   

 

Вид виховної години: інформаційно-пізнавальна.

 

Форма проведення: година спілкування

 

Хід тренінгу

І. Організаційний етап (вітаємося, знайомимося)

 

1. Гра «Вітання без слів»

Вчитель.  Давайте з вами проведемо гру «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в класі та встигнути за цей час привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т. ін. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб.

Гра сприяє зняттю психологічної напруги, вільному спілкуванню.

Вчитель.

Кому скільки вдалось привітати людей?

Що складніше — вигадати нові способи, чи їх продемонструвати?

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності.

2. Інтерактивна гра «Інтернет».

На дошці ватман з великими буквами ІНТЕРНЕТ. Учні повинні придумати на одну із букв слово яке асоціюється з словом Інтернет і пояснити свій вибір.

І – інтерес, інновація, інформація. Н – новизна, небезпека, негатив. Т – творчість, труднощі. Е –  емоції. Р – розум, розвиток.  Н – навчання,  неправда, необережність.  Е – ерудованість, ефективність. Т – тривога.

 

 

 ІІІ.  Бесіда з опорою на досвід дітей.

- Для чого створений Інтернет? (для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації).

– Хто з вас  користується мережею?

- З якою метою?

-Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати різні послуги. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття.

- А які сайти ви знаєте?

- Чи всі сайти є корисними, безпечними?

- А коли Інтернет стає небезпечним?

- Звідки ви дізналися про небезпечність Інтнрнету?

 

Інтернет - це найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж, що об'єднує комп'ютери та комп'ютерні мережі всього світу.

Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу.

В Інтернеті є свої правила,  яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій.

Перегляд відео № 1 (Соціальний ролик «Про Петрика») (обговорення)

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Ми за Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

  1. Вправа  «Я і соціальні мережі?»

Вчитель  пропонує учням називати  ланцюжком соціальні мережі які їм відомі. (Друзі.Life, UkrOpen, Ukrface, Facebook, Twitter, Tumblr, Instagram, Google +, Viber, Telegram, WhatsApp, YouTube, Odnoklassniki)

Обговорення: Навіщо створюються соціальні мережі? Скільки часу в день вони забирають? Назвіть альтернативи сидінню у мережі.

  1. Вправа Гра «Безпечно-Небезпечно»

Знайомство в інтернеті. Історія Ганусі.

Дівчинка Гануся хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала?  Якщо цю інформацію можна повідомляти покажіть рукою знак «ОК», якщо заборонено – знак  «СТОП».

□ Привіт, мене звати Аня.

□ Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

□ Мені 9 років.

□ У мене блакитні очі.

□ Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Бердянськ.

□ Я захоплююсь малюванням, бальними танцями.

□ У мене є собака Лорд.

□ Я дуже люблю собак.

□ Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 8000 грн щомісяця.

□ Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.

□ У нас є білий «Мерседес».

□ Мій номер телефону (066)159 46 22.

□ Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год.

Обговорення.

 

Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчинка?

Які ще шахрайські загрози можуть трапитись? Як запобігти?

    

Вчитель:  ПАМ`ЯТАЙТЕ ІНТЕРНЕТ БУВАЄ І НЕБЕЗПЕЧНИМ!

 Користуючись послугами Інтернету не забувайте і про заходи безпеки у спілкуванні з людиною, яку ви не бачите. Адже віртуальні шахраї дуже гарні психологи: вони можуть представитись одним з ваших давніх знайомих, вони дізнаються від вас конфіденційну інформацію, як, наприклад, коли у вас вдома нікого немає, з ким ви проживаєте, ваш майновий стан і т. д. Квартирні крадіжки, вчинені за наводками, отриманими шляхом спілкування шахрая з постраждалим через мережу, на жаль, вже не рідкість.

              Сумна статистика криміналістів свідчить, що зростання агресивної поведінки молоді безпосередньо пов'язана із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми в найдрібніших деталях). Самостійний перегляд матеріалу такого змісту міцно осідає в психіці молодої людини і які висновки вона зробить після перегляду - ніхто не знає.

     Серед молоді стало дуже популярним таке заняття, як знімати на мобільний телефон побиття та знущання, які відбуваються в школі, у дворі, та викладати їх в Інтернеті. За такі дії  батьки будуть нести відповідальність.                               

    Тож, якщо Ви користуєтесь послугами Інтернету, то не забувайте стежити за змістом матеріалів, які Ви переглядаєте. Будьте пильними до будь-яких змін у поведінці та уподобань ваших друзів в мережі Інтернет.

  • Діти, хто з вас знає, що таке нік? (Відповіді учнів)

Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.

Вправа 5:  «Анонім»

Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.

  • Що таке Нік?

-У вас на столах лежать аркуші паперу, на яких ви повинні  написати вигадані ніки.  Ваше завдання за нікнеймами назвати учня.   

Обговорення: Чи легко було вгадати учасника? Для чого потрібен нік? Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному

Перегляд відео № 2 (Казка про золоті правила безпеки в Інтернеті.)

Перегляд та обговорення мультфільму «Казка про золоті правила безпечного Інтернету»

4. Складання «Кодексу розумного користувача Інтернетом».

Кодекс розумного користувача Інтернетом

1. Поводься тактовно, не ображай гідність інших користувачів.

2. Тримай свій пароль у таємниці.

3. Не заходь на підозрілі веб-сайти.

4. Обговорюй з батьками інформацію, яка тебе схвилювала.

5. Завжди будь пильним: знай, що тебе можуть легко обманути.

6. Не повідомляй свої і чужі персональні дані: повне ім’я, адресу, номер телефону.

7. Знай тривалість роботи за комп’ютером і завжди дотримуйся її.

 

6. Повторення правил роботи за комп’ютером  Гра «правда» «не правда». Пропоную відповідати англійською.

  1. Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см. (Так - True)
  2. Можна торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора? (Ні - False).
  3. Робоче місце має бути чистим. (Так - True).
  4. Руки повинні бути чистими і сухими? (Так - True).
  5. На робоче місце можна приносити їжу та напої? (Ні - False).
  6. Час безперервної роботи за комп’ютером має перевищувати 15 хв? (Ні - False).
  7. При виникненні незвичайної ситуації з комп’ютером негайно повідом учителя (Так - True).
  8. Можна вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя. (Ні - False).
  9. Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

6. Робота за комп’ютерами. Тестування онлайн  «Правила безпечного користування Інтернетом».    

Вправа 7. Позитивні та негативні сторони мережі ІНТЕРНЕТ.

Вчитель: А зараз, дівчата, називають  негативні сторони мережі Інтернет, а хлопці  – позитивні.

Учні коментують свої відповіді:

  • це віруси та хробаки;
  • нелегальні та шкідливі матеріали, що не відповідають віковим особливостям і негативно впливають на фізичне та психічне здоров’я дітей;
  • спам;
  • кібер – хуліганство (інформаційні атаки на дитину через інтернет);
  • виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування чи шантажу.
  • в Інтернеті можна знайти необхідну тобі інформацію;
  • можна знаходити нових друзів;
  • можна спілкуватися з людьми з різних куточків світу;
  • можна користуватися електронною поштою;
  • грати в он-лайн ігри;
  • можна розглядати географічні карти та розробляти маршрути для подорожей.

Вчитель:  - Отже   користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання.  Користуйтесь Інтернетом із розумом.

  •  

  8.  ГРА «ВІДТВОРИ ЕМОЦІЮ СМАЙЛИКА»

-Всі ви є активними користувачами с оціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайли учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

 

Вправа 9 : «Правила розумного користувача Інтернету»

Пропонуємо учасникам заходу відповісти на питання:

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

Правила розумного користувача Інтернету:

1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

2. Я буду залишати негарні веб-сайти.

3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.

7. Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.

8. Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі

9. Я буду використовувати антивірусні програми.

10. Я не буду робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

11. Я буду  обережним зі своїми віртуальними друзями.

12. Я не буду шкодити і заважати іншим користувачам.

13. Я не буду відвідувати  сайти з позначкою 18+

 

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

 Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як, та на що,  витрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Користуйтеся Інтернетом із розумом.

 

Тестування з теми : «Безпечний Інтернет. 10 правил

https://learningapps.org/view2026873

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Виховна робота
Додано
18 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку