Тренінг « Твоя інформаційна безпека. Безпечний інтернет »
(Проводиться в кабінеті естетичного виховання)
3-4 клас
Мета заходу: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; виховувати вміння безпечно користуватися мережею Інтернет
Форма: тренінг
Обладнання: клубок ниток, маркери, сонечко і промені з паперу, портрети, відео про безпечний інтернет,, відео " Безпечні підказки" музичний супровід для фізкультхвилинки, зразки колажу, відео про інтернет, фонограма для пісні.
Хід заходу
На початку класної години вчитель пояснює мету цього заходу та поділяє учнів на дві групи, які займають місця.
Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?
Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?
Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?
Звичайно ж, майже всі!
Музика жива – на піаніно
Пісня про інтернет ( фонограма Л Вайкулє Вернісаж)
Безпечно користуватися Інтернетом?
Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без Інтернету.
З дитинства ми знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.
(Перегляд відеоролика Безпечний інтернет)
Вчитель. Сьогодні на класній годині я пропоную Вам зробити крок для знайомства з мережею Інтернет шляхом подорожування інформаційною стежкою. Але перш ніж стартувати необхідно розділитися на дві групи
( Розділити за кольорами) та придумати та дотримуватися деяких дуже простих правил. А для цього нам потрібно
Це, ( картинки прикріплюються на дошку та вчитель проговорює)
Ці правила для вас зрозумілі? Дуже добре! Тоді вирушаємо…
Перше завдання називається «Мій нік». Але для того, щоб виконати це завдання потрібно знати що це таке. Тому вчитель пояснює це дітям.
В Інтернеті спілкується величезна кількість людей, щоб приєднається до них, необхідно вибрати собі ім'я. У кожного користувача Інтернету є своє ім'я (нік, нікнейм). Назватися своїм ім'ям частіше за все не вдається, всі прості ніки давно зайняті, та й не цікаво це. Будь-якому користувачеві хочеться, щоб його нікнейм звучав неповторно та запам'ятовувався.
Спробуємо розібратися, як можна вибрати собі нікнейм.
Як правило, люди вибирають собі один постійний нік і підписуються ним скрізь і завжди, або обирають кожного разу новий нік, відповідний нагоді.
У першому випадку, коли вибирається постійний нікнейм, краще всього придумати щось красиве і звучне, що має абстрактне значення.
Якщо кожного разу вибирається новий нікнейм, то потрібно виходити з конкретної ситуації та тематичної спрямованості сайту. Нік повинен залучати до себе увагу і відображати настрій. Для невимушеного спілкування хороші прикольні і заманюючі ніки (Svetka_Konfetka). Для того, аби привернути увагу використовуються різні прийоми - неправильне написання, чергування великих і малих літер, чергування букв і цифр і т.п. Наприклад, Красуня, LLLтурм, Ело4ка.
( надруковані нікнейми прикріпити на дошку )
Крок 1. «Мій нік». Давайте зараз з вами проведемо вправу «Мій нік». Кожен учень повинен придумати собі «нік». Написати його на стікері. Потім прикріпити на промені сонечка. Окрім цього учень повинен проговорити своє справжнє імя та нік.
З першим завданням ви дуже добре справились. Молодці!
Вчитель робить висновок: отже, в мережі не всі люди реєструються під власним ім’ям, майже всі вони вигадані, тому будьте дуже обережні, при спілкуванні з віртуальними друзями.
Крок 2. Гра «Фоторобот».
Давайте з вами уявимо що вже у кожного з вас створено сторінку на сайті. Тепер ви можете знаходити і спілкуватися з віртуальними друзями, писати повідомлення, відправляти та викладати в мережу картинки і приватні фото. І тут кожен користувач інтернетом має можливість не лише побачити ваші світлини, а й підключити свою фантазію та творчість у роботі з ними. Яку ж саме ви дізнаєтесь коли виконаєте наступне завдання.
Кожній групі дається чорно-біле фото. Це фото потрібно розмалювати за власним бажанням.
( Розмальовані фото вивішати на дошку)
Ну, що і з цим завданням ви дуже легко впоралися. А тепер перегляньте, будь ласка, відеоролик.
(Перегляд відео про фоторобот)
Вчитель робить висновок: Ось бачите, що можна зробити з фото, які Ви відправляєте в мережу. Вони також можуть бути розмальовані, домальовані і т.п. Тому будьте дуже обережні в рішенні переслати свої приватні фото будь-кому.
Ну, що зараз Ви вже маєте уявлення про те, як і кому відсилати своє повідомлення або фото. Але, чи впевнені Ви, що ваше повідомлення справді потрапляє тій людині, яка на тому боці мережі.
Щоб детальніше зрозуміти це, перейдемо до наступного завдання.
Переходимо до третього завдання.
Крок 3. «Побажання інкогніто».
Всім учням роздаються стікери (папірці, що наклеюються), на яких вони мають написати побажання не підписуючись і приклеїти їх на стікери із ніками учнів (на сонечку). Після того як всі виконають завдання, учням пропонується вгадати хто написав їм побажання. Зазвичай це важко зробити.
Вчитель робить висновок: Ну що дуже важко розпізнати з ким спілкуєшся в Інтернеті, адже ми не знаємо хто по ту сторону екрану, тому треба бути обережними і не давати своєї власної інформації іншим людям в мережі, коли не впевнені хто це.
Діти, ви втомилися? ( Так). Давайте відпочинемо!
Фізкультхвилинка (пісня про інтернет)
Інтернет звичайно корисний, але також може виявитись небезпечним. Давайте ми зараз переконаємося в цьому переглянувши відео.
Крок 4. Перегляд відео (НОВІ Корисні підказки. Увага! Інтернет!)
( обговорення за допомогою вчителя)
- Яку користь нам приносить сучасний інтернет?
- А яку небезпеку може принести нам користування інтернетом??
А тепер використовуючи здобуті вами знання ми проведемо практичну роботу " Колаж".
Крок 5. «Колаж». По-перше, треба пояснити учням: Що таке колаж? Як його зробити?
Для початку зовсім трошки теорії.
«Колаж» походить від французького слова, буквально означає «наклеювання». Колаж - це технічний прийом в образотворчому мистецтві, коли на будь-яку основу наклеюються самі різні за кольором і фактурою шматочки матеріалів. У графічних колажах зазвичай використовуються вирізані картинки, папір різного кольору і фактури, а також тканина, фольга та інше - залежить лише від буйність фантазії творця. До того ж техніка колажу дозволяє змішувати наклеювання і безпосередньо «роботу руками» - тобто ліпка пензлем, пером та інше.
До речі, може здатися, що колаж це відносно новомодне віяння. Аж ніяк! Ще в древньому Китаї були поширені композиції з кольорового паперу і сухого листя і квітів.
У 20-ті роки ХХ століття техніка колажу стала дуже популярною і досягла свого розквіту. Багато художників (починаючи з Пікассо) використовували газетні листи, етикетки та ін для більшої виразності і достовірності.
Тепер власне про те, як зробити колаж.
Не зважаючи на широке поширення усіляких комп'ютерних програм для створення колажів, все-таки справжній колаж - це створений вручну.
Справа ця абсолютно нехитра. Фотографії, поклади глянцевих журналів, кольорова і обгортковий папір різних забарвлень і фактур, однотонна папір для фону, шпалери, ножиці, клей і політ фантазії - фот і все що вам знадобиться.
Колаж використовується головним чином для отримання ефекту несподіванки від поєднання різнорідних матеріалів, а також заради емоційної насиченості і гостроти твори.
Колаж може бути дорисованим будь-якими іншими засобами — тушшю, аквареллю, в образотворчих цілях застосовувалися обривки газет, фотографій, шпалер. Наклеювалися на полотно шматки тканини, тріски тощо
( демонструю зразки колажу)
Далі потрібно поділити учнів на дві групи (жеребкуванням: жовтий смайлік – 1 група, зелений смайлік – 2 група). Завдання для 1 групи створити колаж «Позитивний Інтернет», завдання для 2 групи – «Негативний Інтернет». (Для створення колажів нам потрібно: 2 листа А3, клей, маркери, заготовки знайдені в Інтернеті). Вам потрібно тільки розмістити все це на папері А3 та написати маркерами: «Що позитивного та негативного дає Вам Інтернет», для кожної групи окремо.
Після виконання п’ятого завдання вчитель робить висновок і роздає учням правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики.
( роздати правила роздруковані на окремих аркушах)
Крок 6. Підсумок «Створи свою мережу». Сьогодні ми з Вами провели тренінг «Твоя інформаційна безпека». Для того щоб застосувати Ваш вже існуючий нікнейм потрібно створити власну мережу. Для цього нам потрібно встати у спільне коло і починаючи з вчителя, який тримає в руці клубок ниток, накручувати на палець нитку і передавати один одному, при цьому висловлювати свою думку про подорож мережею Інтернет і не забувайте посміхнутися товаришеві.
Важливо не передавати нитку найближчим сусідам, а на протилежну сторону кола. У завданні мають взяти участь всі учні, на прикінці клубок знову потрапляє до вчителя. Таким чином з ниток плететься мережа учнів.
Скажіть, будь ласка, діти, чи сподобалось вам зараз працювати разом?
Які завдання ви виконали?
А що саме вам сподобалось?
Чи змогли б ви виконати сьогоднішні завдання з віртуальними друзями в інтернеті? Чому?
Що нового дізналися сьогодні?
Слово вчителя Молодці!!! Всі були дуже активні. Ми навчились плести павутинку, тим самим дізнались як утворюється мережа Інтернет.
Вона має бути міцною. Адже, наша сила в єдності, і об’єднавши зусилля, ми можемо зробити щось потрібне і міцне.
Але не забувайте, що віртуальне спілкування не може замінити живих взаємин. Людина не складається з одного тільки щастя, у нас завжди є бажання поділитися сокровенним - тим, про що можна розповісти тільки при особистій зустрічі. Ми реагуємо на емоції тільки в процесі живої розмови - на усмішку відповідаємо усмішкою, на печаль відгукуємося співчуттям. Інтернет же створює ілюзію живого спілкування.
Надавайте перевагу живому спілкуванню. Проводьте більше часу з друзями граючи в рухливі ігри на свіжому повітрі і завжди посміхайтеся.