Урок "Що таке команди, алгоритми та їх виконавці"

Про матеріал
Урок повторення поняття «команда», «алгоритм», «виконавець команд»; складання алгоритмів із навколишнього життя та виконання їх.
Перегляд файлу

Тема. Що таке команди, алгоритми та їх виконавці.

Мета:

  • навчальна:повторення поняття «команда», «алгоритм», «виконавець команд»; навчити складати алгоритми із навколишнього життя та виконувати їх;
  • розвивальна:розвивати алгоритмічне та логічне мислення,кругозору учнів, уміння міркувати,  робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: «Скарбниця знань», «Сходинки до інформатики»

Хід уроку

І. Організаційний етап

Всі сідайте тихо, діти

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно підіймайте.

На уроці не дрімайте.

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож гаразд часу не гаєм

І урок вже починаєм.

Повторимо правила техніки безпеки.

Прослухайте уважно правила:

Говорить Незнайко:


Я комп’ютер добре знаю –

Друзям всім допомагаю.

Як у клас я залітаю...

Всім комп’ютери вмикаю.

Вам поради я даю,

Слухай розповідь мою.

Всі улюблені предмети

Джипа, ляльку і ведмедя

З дому ти їх принеси,

На системник поклади.

Ну, навіщо їм скучати

Будеш з ними працювати

Сядь поближче до екрану

І дивися тільки прямо.

Довго можеш так сидіти

Всі завдання поробити

А якщо у тебе сталось...

В монітора щось зламалось

То посмикай за шнурки

Трохи мишку потряси.

Пончик з рота не виймай

З „клави” крихти позмітай.

Та ходи собі по класу

Друзям всім допомагай!


  • Чи правий Незнайко?
  • Що є не правильним у його порадах?...
  • Давайте пригадаємо правильні правила поведінки і техніки безпеки в комп’ютерному класі.

Правила техніки безпеки кажуть учні.

  1. Заходьте до комп’ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя.
  2. Не вмикайте та не вимикайте комп’ютери без дозволу вчителя.
  3. Сидіть прямо, на відстані відекранащонайменше 50– 60 см.
  4. Не можна приносити напої та їжу до кабінету інформатики. Працюйте на клавіатурі чистими сухими руками.
  5. Під час роботи  не торкайтеся  екрана і тильної сторони монітора.
  6. Не торкайтеся з’єднувальних проводів та проводів живлення.
  7. Ніколи не намагайтесь самостійно усунути несправності комп’ютера
  8. Працюйте за комп’ютером не більше ніж 15 хвилин поспіль.
  9. Після закінчення роботи закрийте всі активні програми та коректно вимкніть комп’ютер.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

Фронтальне опитування.

  • Якібувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні).
  • Які речення називають спонукальними? (Це речення, які містять прохання чи наказ, спонукають до дії).
  • Як  інакше назвати наказ? (Команда).
  • На яких уроках ви зустрічаєтесь з наказами, командами? (Фізкультура, праця, музика, на всіх уроках). Наведіть приклади.
  • Наприклад, на уроці фізкультури вчитель сказав «Шикуйся!», на уроці праці «Візьміть фарби», а на уроці музики «Заспівайте пісню».
  • Зробіть висновок, що таке команда. (Команда – це речення, що спонукає до дії.)
  • Хто може виконувати команди? (Людина, тварина, комп’ютер тощо).
  • Хто такий виконавець? Виконавець – той, хто виконує команди.

Гра «Чарівник.»

Учитель повідомляє, що він чарівним чином може відгадати число, яке здобудуть діти, виконавши певні дії. Для цього він запише число та покладе аркуш у конверт. Далі пропонує дітям загадати будь-яке число і виконати такі команди:

  • Загадайте число.
  • До цього числа додайте 5.
  • Від результату відніміть 3.
  • Здобуте число збільшіть на 10.
  • Відніміть задумане вами число.
  • Зменште отримане число в 3 рази.

Назвіть здобуте число. (Учитель дістає з конверта та показує число 4.)

Чи можна сказати, що ви виконали алгоритм?

Що таке алгоритм?(Алгоритм - це послідовність команд, що приводить до результату.)

ІІІ. Пояснення нового матеріалу

повідомлення теми уроку.

 На сьогоднішньому уроці і на наступних ми складатимемо команди для комп'ютерного виконавця, вивчаючи в такий спосіб можливості комп'ютера. Тема нашого уроку — «Що таке команди, алгоритми та їх виконавці».

 

Відкрийте підручник на сторінці 114.

Набір усіх команд, які розуміє і може виконати виконавець, називають системою команд виконавця.

Робота в групах.

Завдання1.

Вчитель. – Щоденно людям доводиться виконувати дії, завдання, які нагадують алгоритм. Багато з них для нас стали настільки звичними, що ми навіть не замислюємось. Алгоритми оточують нас усюди. Розгляньте малюнки. (Додаток1)

Завдання2.Складіть алгоритм з малюнків та дайте назву алгоритму.

 

Фізкультхвилинка

 

Гра «Робот виконай команду»

Завдання 1. Зроби два кроки вперед. Руки вгору.

    Руки вниз. Нахились… Повернись…

 

  • Чому виконання таких простих команд виявилося складним? (не точними були команди. Куди повернутися? Куди нахилитися?)

 

Завдання 2.

Handsup! Handsdown!

Jumping! Sit down!

  • Чи правильно впорався із завданням учень? Чи для всіх це завдання може бути легким? (для тих, хто не знає англійської мови, це команди є незрозумілими)

 

 

А тепер виконаємо всі дружно такий алгоритм.

                      Повернись праворуч. Зроби 1 крок вперед.

  Повернись праворуч. Зроби 1 крок вперед.

  Повернись праворуч. Зроби 1 крок вперед.

  Повернись праворуч. Зроби 1 крок вперед.

Молодці. Всі команди виконано правильно.

Отже, всі команди повинні бути:

  • точними, чіткими;
  • зрозумілими;
  • виконуваними (такими, щоб їх можна було виконати).

ІV.  Засвоєння нових знань, формування вмінь

Інструктаж учителя.

  •            Сьогодні ви працюватимете з програмою «Скарбниця знань». І «Сходинки до інформатики.

Порядок вашої роботи буде поданий у вигляді алгоритму. Виконайте всі його кроки тапросигналізуйте про завершення роботи піднятими у вигляді даху руками.

 

Вправи для очей

 

V.  Підсумок уроку

Гра «Світлофор»

  • Алгоритм — це послідовність команд.
  • Команда – це спонукальне речення.
  • Виконавцем завжди виступає той, хто склав алгоритм.
  • Виконавцем може бути комп’ютер.
  • Один алгоритм можна виконати декілька разів.
  • Виконавець може відмовитися виконувати команду.

Гра «Мікрофон»

  • Під час уроку янавчився…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • На уроці найкраще в мене виходило…
  • Я мав труднощі з…

 


Додаток 1

 

F:\3 клас\Семінар\algorbnm1.jpgF:\3 клас\Семінар\algorutm2.jpg

 

 

 

 

F:\3 клас\Семінар\image050.jpg

 

1

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
11510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку