Безпека надворі. Екстремальні ситуації з незнайомцями.
Мета :
Обладнання: телевізор
Хід заняття :
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Учитель
Окрім того, що ми знаємо про небезпечні місця у квартирі, ми повинні отримати знання про те, як треба поводитися на вулиці.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Вправа «Мозковий штурм»
Учитель. Чи знаєте ви, що таке небезпека?
(Це те, що може зашкодити здоров'ю та життю людини.)
- Доберіть антонім до слова небезпека. (Безпека.)
- А що таке безпека? (Це умови, у яких людина почувається добре, немає ніяких загроз для її здоров’я і життя.)
Учитель. Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про безпеку та небезпеку.
Поговоримо про безпечну прогулянку.
Кожного дня ви стаєте дорослішими, при цьому отримуючи більше свободи та відповідальності. Частіше ви полюбляєте грати на вулиці без супроводу дорослих, навіть самостійно почали ходити до школи,
на заняття гуртків, спортивних секцій чи до музичної школи.
Ключові слова у їх поєднанні - "свобода + відповідальність".
А для цього потрібні знання та уміння діяти у нестандартних ситуаціях, аби забезпечити власну безпеку.
Існують основні правила безпеки надворі:
обов'язково попереджати дорослих, де і з ким будеш гуляти;
намагатися не проводити час наодинці (з друзями навіть веселіше!);
щойно стемніло - не затримуватися на вулиці, а негайно повертатися додому;
ходити безпечними та відомими маршрутами, уникаючи пустирів, будівельних майданчиків чи покинутих будинків, залізничних колій та інших місць підвищеної небезпеки,
а також місць, де збираються незнайомці.
— Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?
Робота в парах (обговорити дії дітей в небезпечній ситуації) Об’єднати дітей у пари. Один одному вони розповідають про ті небезпечні ситуації, в яких як довелося побувати.
Під час колективного обговорення акцентувати увагу на їхні дії під час небезпеки. Обговорити, правильно чи неправильно вони діяли.
Висновок: якщо не будеш плакати, панікувати, то зможеш обміркувати ситуацію і вибрати вірні дії.
Вправа «Ланцюжок».
Поряд може бути чимало місць, небезпечних для ігор і розваг.
Учні по черзі називають одну небезпеку, що може підстерігати учня надворі. Приклади відповідей: транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.
Перегляд мультфільму (10 хв). Обговорення мультфільму ( 3 хв)
- Скажіть, які небезпечні місця виявили шпигуни?
- Які поради від наших шпигунів ви запам’ятали?
3 Особиста безпека на вулиці. (Пояснення, складання пам’ятки «Правила п’яти “Не”».) Обговорення кожного правила, наведення прикладів, визначення наслідків недотримання правил.
Під час прогулянки ти можеш зустріти незнайомих людей, іноді небезпечних. ПАМ’ЯТАЙ: небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, дідусі, бабусі, хлопці та дівчата. Але це не означає, що всі незнайомі небезпечні. Працівники поліції можуть стати твоїми помічниками у небезпечних ситуаціях. Незнайомці можуть пропонувати будь-що, щоб дізнатися, де в тебе вдома лежать гроші, коштовності. НЕ РОЗПОЧИНАЙ РОЗМОВИ З НИМИ. У жодному разі нікому не називай свою адресу, номер телефону, нічого не розказуй про сім’ю. Обов’язково повідом батьків або вчителя, якщо до тебе з якимось проханням зверталися незнайомці.
ДОПОМОЖУТЬ УНИКНУТИ НЕБЕЗПЕКИ ЩЕ Й ТАКІ ПОРАДИ:
Ось що повинні знати діти про незнайомців
• ніколи не розмовляй з незнайомцем;
• ніколи не йди з незнайомцем (не сідай у машину до незнайомця);
• ніколи не грай сам у дворі (на вулиці);
• ніколи не гуляй з настанням темряви.
Тобі, напевно, доводилося бачити фільми про викрадення дітей.
На жаль, це трапляється не лише в кіно і не тільки в інших країнах.
Сподіваємося, що з тобою цього не станеться, та недарма кажуть,
що озброєний той, хто попереджений. Якщо не розгубитися, то й у
такій ситуації є шанс уникнути небезпеки.
• гуляти надворі ввечері;
• сідати в машину до незнайомців, заходити до них
додому;
• затримуватися по дорозі зі школи додому;
• залишати двері відчиненими;
• казати неправду батькам, куди і з ким йдеш гуляти;
• вихвалятися дорогими речами;
• псувати обладнання ліфтів, дитячих майданчиків,під’їздів, робити написи на стінах тощо.
Вчитель:
Запропонувати дітям продемонструвати свої дії у даних ситуаціях.
Проблемна ситуація (довести необхідність знати напам’ять найважливіші номери телефонів)
- У кожній ситуації перше, про що ви згадали, - це зателефонувати своїм батькам. Та не завжди можна натиснути кнопку мобільного телефону – він може бути вимкнений, його можна загубити, його просто не буде під рукою
- Як же бути тоді? (Варіанти відповідей).
Підсумок заняття :
1. Доповни речення: «Якщо станеться небезпечна ситуація, то я …».