20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Безпека в побуті. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

Про матеріал
Формувати поняття про небезпечні речовини побутової хімії та ліки, які є у нас дома, дати знання про основні види небезпечних хімічних речовин та їх вплив на організм людини, учити розпізнавати небезпечні речовини побутової хімії та ліки, ознаки ураження шкіри та очей хімічними речовинами; розвивати вміння визначати рівень ризику в повсякденному житті та вміння приймати рішення на їх усунення, розвивати асоціативне та логічне мислення, формувати практико-орієнтовану пізнавальну діяльність, розвивати навички самостійної роботи учнів, розвивати вміння концентрувати увагу, пізнавальний інтерес, пам’ять; виховувати культуру користування побутовою хімією, обережність та обачність,а також загальну культуру учнів, ввічливість під час спілкування, формувати інтерес до основ здоров’я.
Перегляд файлу

 

Тема: Безпека в побуті. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

Мета:

освітня: формувати поняття про небезпечні речовини побутової хімії та ліки, які є у нас дома, дати знання про основні види небезпечних хімічних речовин та їх вплив на організм людини, учити розпізнавати небезпечні речовини побутової хімії та ліки, ознаки ураження шкіри та очей хімічними речовинами;

розвивальна: розвивати вміння визначати рівень ризику в повсякденному житті та вміння приймати рішення на їх усунення, розвивати асоціативне та логічне мислення, формувати практико-орієнтовану пізнавальну діяльність, розвивати навички самостійної роботи учнів, розвивати вміння концентрувати увагу, пізнавальний інтерес, пам’ять;

виховна: виховувати культуру користування побутовою хімією, обережність та обачність,а також загальну культуру учнів, ввічливість під час спілкування, формувати інтерес до основ здоров’я. 

Обладнання: аркуші паперу, олівці, зошити, підручник.                                                                                                      Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Хід     уроку.

План.

 

Девіз уроку:  "Розум людський має три ключі, які все відчиняють:

знання,  думка, уява…”         В.Гюго .

План.

1. Засоби побутової хімії.

2. Особливо небезпечні речовини.  

3. Символи,які попереджають про шкідливість продукту.

4. Перша допомога при отруєнні засобами побутової хімії.

5.  Ліки в нашому домі .

6. Правила використання ліків.

7. Рухавка і фізкульхвилинка.

 

  1.                        Організаційний момент. Установка на позитивний настрій.

          Нумо, діти, підведіться,
             Одне одному всміхніться!
             Пролунав уже дзвінок —
Починаємо урок.

 

2. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.

Які небезпеки нас очікують вдома?

Небезпека 1. Гострі, колючі та ріжучі предмети. Пригадайте, яких правил   потрібно дотримуватися при користуванні ними?

Небезпека 2.  Вогонь. За допомогою малюнків повторимо правила пожежної безпеки.

Небезпека 3 . Електричні прилади. Яких же правил ми повинні дотримуватися при користуванні електричними приладами?

Небезпека 4.  Газ.  Що ми повинні робити, коли відчули запах газу в кімнаті?

 

 

 

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

На попередньому занятті  ми знайомилися з поняттями «безпека»  і «небезпека» в наших оселях, аналізували різні життєві ситуації. Усі ці знання вам необхідні для того, щоб перебування  вдома приносило тільки радість і гарний настрій.

Тема нашого заняття «Безпека у побуті».

Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми вирушаємо далі  в цікаву й пізнавальну мандрівку по нашій оселі, під час якої ви дізнаєтесь багато корисного про важливі засоби побутової хімії і вкрай необхідні ліки, які є в нас дома: їх призначення, правилами  користування та зберігання; які з них є безпечними, а які  - небезпечними, як їх розпізнавати; що потрібно робити в разі отруєння цими речовинами і яку першу допомогу потрібно надати.

 

Вправа "Очікування"

Діти, на парті у Вас знаходяться стікери. Запишіть, будь ласка,  на них  ваші очікування від сьогоднішнього уроку та прикріпіть їх поза будиночком. А  в кінці уроку ми ці очікування помістимо в наш “ будиночок ”, якщо вони здійсняться.

4. Сприймання  нового матеріалу.

У кожному домі є багато хімічних речовин, які ми використовуємо у повсякденні. До них відносяться: клеї,  засоби для прання і миття, засоби для чищення, лакофарбові товари, засоби по догляду за житлом, предметами побуту, садом і городом, засоби особистої гігієни, парфумерні вироби, ліки.

 За степенем безпеки всі препарати поділяються на 4 групи.

1 група – вимагають особливої обережності для того, щоб не потрапили всередину організму, бо можуть спричинити отруєння.

  2 група – слід уникати попадання на шкіру й у  очі, одягати під час роботи з  ними рукавички, халат, окуляри.

3 група   містять попередження “Вогненебезпечно!”, “Не розпилювати поблизу відкритого вогню!”, “Не палити!”.

4 група – мають на упаковках написи “Отрута!”, “Увага! Небезпечно для життя!”.

До небезпечних хімічних речовин відносять такі, що під час контакту з людиною можуть викликати різні пошкодження. Частина із цих речовин є і в наших домівках. Їх потрібно знати й обережно з ними поводитися.

До них відносимо:

а) частково безпечні(мило, пральні порошки,зубні пасти, косметика) . На них немає застережливих знаків.

б) небезпечні для шкіри й очей із застережними написами, наприклад,

” Остерігайтеся попадання в очі!!!”). Це відбілюючі та дезинфікуючі засоби.

           в) вогненебезпечні (із написами й умовними позначками про заборону використовувати поблизу відкритого вогню). Це препарати в аерозольній упаковці, лаки, фарби, розчинники, засоби для обробляння рослин.

            г) отруйні (із написами “ Отрута ” чи спеціальними позначками). Це сильні засоби для боротьби з комахами, гризунами.

              Вправа "Мікрофон". 

             Як Ви розумієте слова народної мудрості?

 "Не буде так, як думаєш, а буде так, як станеться", "З віком розум приходить".

 

На  засобах побутової хімії зображені символи, які попереджають про шкідливість продукту, а саме:

1108609.gifПодразнюючий . Слід не допускати попадання в очі, а також ретельно мити руки після роботи з цією речовиною. Намагайтеся також працювати в добре провітрюваних приміщеннях.

1108615.gifШкідливий. Цей значок найчастіше зустрічається на упаковках з розчинниками, лаками і фарбами. Він говорить про те, що продукт містить одне або кілька шкідливих чи токсичних речовин.

1108621 (1).gifЇдкими можуть бути, різні засоби з очищення каналізаційних труб. До складу продукту входить луг у великій концентрації, а при попаданні на шкіру засіб може викликати важкі опіки і серйозні пошкодження шкіри.

1108618 (1).gifНебезпечний для навколишнього середовища. Цей символ попереджає про шкідливість продукту для природи. До його складу можуть входити речовини, що створюють загрозу.

 

  1.                        Усвідомлення нового матеріалу.

Робота в групах

Із запропонованих речовин  вибрати ті, які :

І група – безпечні,

ІІ група – небезпечні,

ІІІ група  - ліки

Пояснити, чому ви розділили саме так.

(Доктор Мом, цитрамон, вітаміни, зеленка, йод,

 

 

А тепер давайте вийдемо на прогулянку.

Фізкультхвилинк(музична) .

Правила поводження з небезпечними речовинами

1. Працювати з аерозолями потрібно в добре провітрюваному приміщенні.

2. Аерозолі не можна розпилювати поблизу вогню, нагрівати їх, спрямовувати в обличчя людини.

3. При роботі з їдкими речовинами потрібно надягати гумові рукавички.

4. Займисті речовини не можна зберігати поблизу джерел вогню або нагрівальних електричних приладів.

Для безпечного, ефективного і швидкого чищення дотримуйтеся, будь ласка, наступних рекомендацій:

1. Ніколи не вдихайте пари чистячих засобів! Це небезпечно для здоров'я!

2.Завжди зберігайте засоби в недосяжному для дітей місці.

3.Не  допускайте потрапляння чистячих засобів в очі і на слизові оболонки.

4.Перед застосуванням засобу уважно вивчіть

етикетку виробу, виробник завжди вказує 

необхідні температурні режими, оптимальний спосіб чищення та іншу важливу інформацію

5. Категорично забороняється розпорошувати і наносити засоби для боротьби зі шкідливими комахами на продукти харчування, питну воду та корм для тварин!

 

 

6. Засоби від мурашок у вигляді порошків забороняється застосовувати поблизу (мінімум на 10 метрів) відкритих водоймів та джерел питної води!

7. Після нанесення даних засобів на  садовій ділянці  дітям не можна  гратися поблизу оброблених ділянок кілька днів.

8. Після застосування засобів ретельно з милом вимийте руки.

 Ознаками отруєння є: почервоніння шкіри, виразки на шкірі, почервоніння очей, задуха та кашіль.

     Перша допомога при отруєнні засобами побутової хімії:

1. Якщо препарат потрапив у шлунок, необхідно негайно викликати «швидку допомогу».

2. До її приїзду потрібно викликати у потерпілого блювання, дати випити дві-три склянки води кімнатної температури.

3. Після цього дати випити  молоко, збитий яєчний білок або міцний чай.

4. Якщо отруєний утратив свідомість, його треба  покласти на бік і піднести до носа ватку, змочену в нашатирному спирті.

Ілюстративні спостереження.

Учні  об’єднуються в пари, розглядають малюнки в зошиті –  правила зберігання засобів  побутової хімії і коментують їх. (Зошит, урок 26,завдання 6)

Робота в малих групах

Учні об’єднуються у групи та обговорюють  правила безпечного використання та зберігання засобів побутової хімії.(Робота з підручником, §26, стор.119)

Фізкультхвилинка

Ми вчилися, ми вчилися

І трішки притомилися.

Тож станем відпочити,

Зарядочку зробити.

Присіли, встали, головою похитали.

Пострибали, плечі й кістки розім'яли.

Сідаємо за парти тихенько,

Щоб навчатися гарненько.

 У кожній родині зберігають певну кількість ліків. Всі ліки поділяються на такі групи: болевгамовувальні, жарознижувальні, снодійні, наркотичні. Всім нам відомі такі ліки, як розчин йоду, анальгін, перекис водню, йод, серцеві засоби, вітаміни та багато інших. Всі ліки повинні зберігатися в аптечці. В ній повинні бути також термометр, вата, бинт, пластир, ножиці, зеленька, перекис водню, ліки від  серця, болевгамовувальні, жарознижувальні.

 Ліки не тільки допомагають нам, але й можуть завдати великої біди в разі не правильного використання їх. Ними людина може отруїтися. Ознаки отруєння ліками: головний біль, слабкість, запаморочення, сонливість, нудота, блювання, галюцинації, втрата свідомості, непритомність.

 Як захистити себе від отруєння ліками?

  • Приймати ліки тільки за призначенням лікаря.
  • Без дорослих ліки не приймати.
  • Читати інструкції щодо їх приймання, інструкції тримати при ліках.
  • Правильно зберігати ліки.
  • Зміна кольору чи консистенції ліків є сигналом про зіпсовані ліки.

 

 

 

Перша допомога при отруєнні ліками:

-   Негайно викликати “Швидку допомогу”  за номером 103.

 -   Промити шлунок.

 -    Після промивання шлунка потерпілого покласти на ліжко.

 -    Передати медичним працівникам упаковку від прийнятих ліків.

  1. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежностей.

Вивчення окремої життєвої ситуації.

  1.               Іван після прийому ліків не поставив їх у аптечку, а залишив на столі і пішов на кухню. У кімнаті в цей час знаходився дворічний братик. Малюк підійшов до столу.
  2.               Мама попросила Олю сходити до магазину за покупками. Дівчинка купила хліб, цукерки, печиво, пральний порошок, засіб для чищення газової плити. Щоб зручніше було нести покупки, дівчинка їх склала в один пакет. Що дівчинка зробила не правильно?
  1. Узагальнення і систематизація знань, творче завдання.

Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.

  1. Підсумки уроку.

Доведіть, що ви знаєте

  1. Чому потрібно переносити та зберігати речовини побутової хімії окремо від продуктів харчування?
  2. Чому при отруєнні так важливо не зволікати з наданням першої допомоги?
  3. За яким номером потрібно дзвонити, якщо речовина побутової хімії випадково потрапить усередину організму?
  4. Як слід працювати з речовинами шкідливими для шкіри?

 

Вправа “Зворотній зв’язок ”

Діти, з'ясуємо, чи справдились ваші очікування.

Якщо так, то перемістіть свої стікери у “будиночок.”

 

  1. Домашнє завдання : §26, завдання “Пізнаємо себе”(виконати з батьками).

 

  1.  Аналіз джерел інформації. Шукаємо  інформацію до наступного уроку по групах (зошит, стор. 85)

Мої вам побажання:

Лиха діти стережіться,

Та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне,

Іншого не буде, хай же сонечко ясне

Ніжно вас голубить

Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,

А тепер у добрий час, любі мої діти!

Дякую за ваші старання на уроці.

Молодці!

До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку