Безпека вдома. Електричні прилади

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами; вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов’язаних з електрикою; розвивати навички користування електроприладами; формувати життєву компетентність; виховувати вміння організовувати своє дозвілля.
Перегляд файлу

Тема уроку. Безпека вдома. Електричні прилади

Мета уроку: продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами; вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов’язаних з електрикою; розвивати навички користування електроприладами; формувати життєву компетентність; виховувати вміння організовувати своє дозвілля.

Обладнання: демонстраційний матеріал «Побутова техніка», картки для повторення, картка з ребусом, мікрофон, телефони, телевізор, диск.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник дзвонить кожен раз

Дітлахів він кличе в клас.

Будемо разом ми працювати,

Правила безпеки сумлінно вивчати.

ІІ. Повторення вивченого

  1.     Вправа «Очікування»
  •         Почнемо ми урок з повторення раніше вивченого.

Але спочатку хочу вам показати квітку. На перший погляд вона звичайна, але з нею інколи трапляються дива. І я впевнена, на нашому уроці, якщо ви будете активними, мені допомагатимете, з нею трапиться диво.

  •         Яке диво ви можете очікувати від цієї чарівної рослини.
  •         Отже, в кінці уроку ми дізнаємося, чиї надії справдилися.
  1.     Гра «Так  чи ні» ( з використанням лего)
  •         Чи можна дітям самостійно користуватися газовою плитою?
  •         Чи можна почути специфічний різкий запах при витіканні газу в повітря?
  •         Чи можна вмикати світло, користуватися телефоном, почувши запах газу в кімнаті?
  •         Чи правильно, що номер телефону аварійної газової служби 104?
  •         Чи є газ отруйним і вибухонебезпечним?
  •         Відчувши запах газу в приміщенні, ти включиш вентилятор, щоб провітрити кімнату.
  •         Відчувши запах газу в приміщенні ти підеш дивитися мультфільми.
  •         Відчувши запах газу в приміщенні, ти покличеш на допомогу дорослих.
  1.     Вправа «Визнач зайве»

Телефонуючи за номером 104, ти маєш повідомити своє ім’я та прізвище, як звати твою вчительку, що трапилося, за якою адресою стався витік газу.

  1.     Робота на карточках по варіантах

1-в.

  1.     Познач правильну кінцівку речення

Якщо вдома ти знайдеш пляшечку з невідомою речовиною, то…

  •        Віддаси дорослим
  •        Спробуєш речовину на смак
  •        Нагодуєш собаку
  1.     Познач назви небезпечних речовин

  •        Фарба  
  •        Олія
  •        Парфуми
  •        Зеленка
  •        Шампунь
  •        Лимонад
  •        Розчинник
  •        молоко           

2-в.

  1.     Знайшовши банку чи пляшку з невідомою речовиною ти…
  •        подаруєш її другові
  •        спробуєш підпалити
  •        покличеш дорослих
  1.     Познач назви небезпечних речовин.

  •        Одеколон
  •        Бензин
  •        Квас
  •        Рідке мило
  •        Кефір
  •        Лак
  •        Сік
  •        йод

 


 


  1.     Перевірка. Підсумок повторення

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.     Повідомлення теми, мети уроку
  •         Сьогодні ми помандруємо до Країни Електрики і познайомимось з правилами поведінки з електроприладами. Ми поговоримо про електрику. З’ясуємо, коли і як можна користуватися побутовою технікою.
  1.     Зупинка «Загадкова»
  1.     Є у нас в квартирі робот,

Має він великий хобот.

Любить робот чистоту

І гуде, як лайнер «Ту-у-у».

  1.     В нашій кухні кілька літ

Він воркоче, наче кіт.

І ховає справжню зиму

За надійними дверима.

  1.     Вітя вірші прочитав,

Я з Сергійком заспівав,

Слово в слово, тон у тон

Повторив … .

  1.     То вперед, то у бік

Ходить-бродить парохід.

                   А зупиниш – горе,

Продірявить море.

  1.     Живе там всесвіт день і ніч,

         Насправді то – звичайна річ.

  1.     Евристична бесіда
  •         Як можна назвати всі ці предмети? (Тезаурус «Побутова техніка»)
  •         Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?
  •         А щоб дізнатися, що потрібно , щоб працювали ці прилади, розгадаємо ребус.

, лелека, 3 ,, рука   - електрика

  1.     Зупинка «Електрична»

Розповідь вчителя

В житті людина досить часто зустрічається з таємничою силою – електрикою. Вона змушує горіти лампочку, нагріває праску, запускає мотор пилососа, пральної машини, холодильника, дає можливість слухати музику і дивитись телепередачі, працювати на комп’ютері. Маленькі частинки електричного струму – електрони, рухаються по

Електропроводах і несуть струм на фабрики, заводи, підприємства та в наші домівки.

Де ж народжуються ці електрони? Допомагає нам в цьому природа: на великих річках люди будують гідроелектростанції і за допомогою сили води отримують електрику; вітряки рухаються завдяки силі вітру і людина теж отримує струм; енергію сонця людина теж навчилася перетворювати в електрику.

Про все це ви дізнаєтесь в старших класах.

Запам’ятайте: електроенергію потрібно використовувати економно, не витрачати без потреби.

  1.     Зупинка «Задоволена розетка»
  •         Діти, як ви гадаєте, чому вона так називається? Для чого нам потрібна розетка?
  •         Послухайте оповідання і сформулюйте правило, чого не можна робити з розеткою.

Мама залишила малого Сашка самого вдома. Він довго грався, а потім захотів дізнатися, що всередині розетки. Він узяв цвях і всунув в розетку. Його сильно вдарило струмом, відштовхнуло від розетки і він упав на підлогу. Добре, що вчасно прибігла мама і викликала лікаря. Сашка відвезли до лікарні і врятували йому життя.

Який висновок – правило можете сформулювати?

  •        Ніколи не вмикай в електричні розетки нічого, крім електричних вилок, тому що вас може вдарити струмом, вбити або виникне пожежа.
  1.     Зупинка «Турботлива праска»
  •         Чим же вона корисна?

Практична робота «Прасування серветки»

  •        Не залишай ввімкнену праску, поводься з нею обережно, правильно став, коли випрасував одяг.
  1.     Зупинка «Музично-телевізійна»
  •         Які прилади відносяться до цієї зупинки? Для чого вони нам потрібні?
  •        При неправильному користуванні може виникнути пожежа, вдарити електрострумом і навіть може трапитися вибух.
  1.     Фізкультхвилинка
  2.     Зупинка «Гостинний чайник»
  •         В кожній квартирі чи будинку є кухня. А на кухні проживає багато електроприладів. Досить корисним і в той же час небезпечним є електрочайник. Чому?

Перегляд мультфільму про поводження з електрочайником.

  •        Не можна вмикати чайник без води, торкатися гарячого чайника, залишати ввімкненим без нагляду.
  1. Зупинка «Старання щіточка»
  •         Чому ми зупинились на такій станції?

Практична робота «Чисті зубки»

ІV. Закріплення нового матеріалу

  1.     Слово вчителя
  •         Ось і закінчується наша подорож. Ви чудово попрацювали. Але подорожуючи з однієї станції на іншу, ми потрапляємо на митницю, де перевіряють багаж, а ваш багаж – це ваші знання. Зараз ми їх перевіримо.

1. Гра «Що не так?»

  1.     Робота в парі – гра «Мікрофон»

Оцінити дії дітей на малюнках і дати пораду.

  1.     Рольова гра «Трапилась пожежа»
  2.     Розгадування кросворда

V. Підсумок уроку

1. Бесіда

2. Вправа «Рефлексія»

- Оцініть свій емоційний стан після уроку. Візьміть відповідну квіточку –обличчя і повісьте на квіточку.

- Чиї сподівання справдилися. Отже, у нас на уроці трапилося диво. Вони трапляються і в житті. Але з електроприладами будьте уважні і обережні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку