Тема уроку. Безпека вдома. Електричні прилади
Мета уроку: продовжувати формувати в учнів уявлення про електричні прилади, електричний струм, уміння безпечно поводитися з електроприладами; вчити учнів основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях, пов’язаних з електрикою; розвивати навички користування електроприладами; формувати життєву компетентність; виховувати вміння організовувати своє дозвілля.
Обладнання: демонстраційний матеріал «Побутова техніка», картки для повторення, картка з ребусом, мікрофон, телефони, телевізор, диск.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвоник дзвонить кожен раз
Дітлахів він кличе в клас.
Будемо разом ми працювати,
Правила безпеки сумлінно вивчати.
ІІ. Повторення вивченого
Але спочатку хочу вам показати квітку. На перший погляд вона звичайна, але з нею інколи трапляються дива. І я впевнена, на нашому уроці, якщо ви будете активними, мені допомагатимете, з нею трапиться диво.
Телефонуючи за номером 104, ти маєш повідомити своє ім’я та прізвище, як звати твою вчительку, що трапилося, за якою адресою стався витік газу.
1-в.
Якщо вдома ти знайдеш пляшечку з невідомою речовиною, то…
2-в.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Має він великий хобот.
Любить робот чистоту
І гуде, як лайнер «Ту-у-у».
Він воркоче, наче кіт.
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.
Я з Сергійком заспівав,
Слово в слово, тон у тон
Повторив … .
Ходить-бродить парохід.
А зупиниш – горе,
Продірявить море.
Насправді то – звичайна річ.
, лелека, 3 ,, рука - електрика
Розповідь вчителя
В житті людина досить часто зустрічається з таємничою силою – електрикою. Вона змушує горіти лампочку, нагріває праску, запускає мотор пилососа, пральної машини, холодильника, дає можливість слухати музику і дивитись телепередачі, працювати на комп’ютері. Маленькі частинки електричного струму – електрони, рухаються по
Електропроводах і несуть струм на фабрики, заводи, підприємства та в наші домівки.
Де ж народжуються ці електрони? Допомагає нам в цьому природа: на великих річках люди будують гідроелектростанції і за допомогою сили води отримують електрику; вітряки рухаються завдяки силі вітру і людина теж отримує струм; енергію сонця людина теж навчилася перетворювати в електрику.
Про все це ви дізнаєтесь в старших класах.
Запам’ятайте: електроенергію потрібно використовувати економно, не витрачати без потреби.
Мама залишила малого Сашка самого вдома. Він довго грався, а потім захотів дізнатися, що всередині розетки. Він узяв цвях і всунув в розетку. Його сильно вдарило струмом, відштовхнуло від розетки і він упав на підлогу. Добре, що вчасно прибігла мама і викликала лікаря. Сашка відвезли до лікарні і врятували йому життя.
Який висновок – правило можете сформулювати?
Практична робота «Прасування серветки»
Перегляд мультфільму про поводження з електрочайником.
Практична робота «Чисті зубки»
ІV. Закріплення нового матеріалу
1. Гра «Що не так?»
Оцінити дії дітей на малюнках і дати пораду.
V. Підсумок уроку
1. Бесіда
2. Вправа «Рефлексія»
- Оцініть свій емоційний стан після уроку. Візьміть відповідну квіточку –обличчя і повісьте на квіточку.
- Чиї сподівання справдилися. Отже, у нас на уроці трапилося диво. Вони трапляються і в житті. Але з електроприладами будьте уважні і обережні.