Тема. Емоції. Настрій. Радість.

Про матеріал
Основи здоров'я. Конспект уроку Емоції. Настрій. Радість. Мета: сприяти реалізації соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра; згрупувати учнів, учити бути дружніми, створювати дружний колектив. Дати уявлення учням про настрій людей, про роль емоцій в процесі спілкування; про настрій людей, його вплив на здоров'я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття; вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій; вчити розрізняти види усмішок. Розвивати вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, вміння оцінювати свій настрій. Закріплювати знання етикетного спілкування. Співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки. Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.
Перегляд файлу

Тема.  Емоції. Настрій. Радість.

 

Мета:  сприяти реалізації  соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра; згрупувати учнів, учити бути дружніми, створювати  дружний колектив. Дати уявлення учням про настрій людей,  про роль емоцій  в процесі спілкування; про настрій людей, його вплив на здоров'я (власне й оточуючих); вчити порівнювати різні настрої, наводити приклади впливу настрою на самопочуття; вчити розпізнавати ситуації, що покращують настрій; вчити розрізняти види усмішок. Розвивати вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, вміння оцінювати свій настрій. Закріплювати знання етикетного спілкування. Співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки.

Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість.

 

Практична робота: вправи « Впізнай емоцію, намалюй настрій.»

 

Обладнання:  музичні  записи,  розрізані  навпіл  листівки,  поштова скринька (коробка), фломастери, кольоровий папір, ножиці.

Роздатковий матеріал: Ілюстрації, малюнки, таблиця «Азбука настрою», сонечко з промінцями,  посібник «Риторика», запис на дошці,  мелодія пісні «Усмішка».

Треба завжди бути радісним,

Якщо радість закінчується,

Шукай в чому помилився.     

Л. Толстой

 

На дошці записані слова: настрій, посмішка, радощі, радість, посміхнись, радійте.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ми веселі,

 ми чудові, ми кмітливі,

ми просто клас!

Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи Третій клас!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Складання інтерактивної карти « Свято»

  • Як улаштувати веселе свято?
  • Як вітаються і прощаються українці?
  • Які прислів’я ро здоров’я ви знаєте?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про настрій, емоції ( радість, настрій,)

Будете вчитися створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.

V. Вивчення нового матеріалу.

 

І. Вступна бесіда

- навколо нас живе багато людей. Скажіть, що в них спільне, чим вони схожі?  ( В усіх людей є руки, ноги,  очі, губи тощо)

- Добре, а як це назвати одним словосполучення?( В усіх людей схожа форма тіла.)

- Діти, а чи існуютьміж людьмипевні відмінності? ( Люди поводяться по- різному.В усіх людей буває різний настрій і різний характер. Люди бувають добрі, злі, веселі і сумні.)

Відгадайте загадку

Є у радості подружка

 у вигляді напівкружка,

на лиці вона живе,

та, бува кудись піде,

потім знову повернеться.

Сум і зло її бояться

 

Розгадування ребуса

C:\Documents and Settings\Саша\Рабочий стол\imgres.jpg’’’ C:\Documents and Settings\Саша\Рабочий стол\search.jpg ’’’  сть

Радість — це емоційний вираз великого щастя.

Кожна людина почуває потребу в радісних моментах в своєму житті. Проте, якби людина постійно знаходилась в стані радості, вона не змогла б співчувати іншим і неадекватно реагувала на стан оточуючого світу. Усмішка радості на обличчі людини — найсуттєвіший з існуючих немовних сигналів.

Радість, як правило, слідує за особистим успіхом чи процесом творчості, де радість несамоціль. Таким чином це задоволення своїми діями або спільними діями групи людей (перемога улюбленої спортивної команди, перемога бажаного кандидата на виборах і тому подібне). Ця емоція характеризується не тільки власним задоволенням себе, а і схваленням з боку інших осіб.

   Оскільки радість може виникати в результаті ослаблення болю, нервової напруги і негативних емоцій, вона здібна викликати ваблення або прив'язанність до об'єкта, який допоміг усунути ту чи іншу негативну емоцію.

А що ж таке Радість?( відповіді дітей)

 

Перегляд презентації « Емоції. Настрій. Радість.»

 

Радість – це пісня, радість – це сонечко,

Радість – коли усміхається донечка.

Радість із квітів килим строкатий,

Радість – це мамині руки і тата.

Радість - дарунки, радість – це свято,

Радість – це сніг перший, ніжний лапатий.

Радість – оцінка, радість – це друзі,

Радість – робота, радість- успіх,

А після всього- стомлений усміх.

Найголовніше для вас , любі діти

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати!

 

У старій китайській приказці “Радість є особлива мудрість”, і той, хто знає суть, знає, що ніколи немає ніяких причин для печалі і смутку, бо усе скороминуще, і те, над чим ми плачемо сьогодні, над тим сміятимемося завтра. Навіть дерево кожне одягається в радості квітами, але і скидаючи листя воно не сумує, пам’ятаючи про весну.

Радість створює навколо нас особливу атмосферу, яка притягує до нас серця і, таким чином, приносить нам удачу, адже це природно, коли людина відповідає посмішкою на посмішку і біжить від похмурої, невдоволеної і злої особи. Радість жене від нас всяку тінь смутку, через що людина завжди втрачає те мале, що вона до того мала, тоді як радість є новим шляхом, який дає нові можливості.

Світла радість, як світильник у млі, розсіює всяке сердечне збентеження і затемнення.

 

Приказки про радість.

 

Радість можна порівняти з сильним магнітом.

Радість народжує довіру.

 Радість допомагає взаємному зміцненню.

 Радість дає людині якісь особливі сили,

Але як же все-таки зберегти в собі постійну радість, незважаючи на всякі печалі?

Стара східна приказка свідчить: “Утримуй в собі радість зранку протягом години, і вона підтримуватиме тебе цілий день”.

На радість люду цвіт барвистий,

 Весняні пахощі садів,

Дарунки лісу, небо чисте,

 Політ пташок і їхній спів.

 На радість плескіт хвиль у річці,

 Морська у літній час купіль,

 Потріскування дров у пічці,

 Обрус святочний, хліб і сіль.

 На радість дім і двір при домі,

 Город, де овоч плід дає,

 Теплом налитий сонця промінь,

 Що світла думам додає.

 На радість праця в дні й розвага

 Спочинок в час нічної тьми,

 Пора, в якій дрімає шпага,

 Бо мир танцює під грудьми.

 

Радість

Щодня вона, як чудо, яскраве і нове,

її приносять люди у слові, що живе

 або твоїм творінням, народиться на світ

 з маленького насіння, її чарівний цвіт.

 Щодня, немов світання, освітлює думки

 проміннями кохання яснить усі стежки.

 Легка, як ніжний подих і ніжна почуттям

 спаде усім на подив, фарбуючи життя.

 Живе для нас піснями, щастям розцвіта,

 кохана до безтями радість золота.

Надію на прекрасне дарує просто так

щасливим і нещасним, подавши добрий знак.

Віктор Цвіт

Існує багато легенд, притч про радість.

Легенда про фею, яка дарувала радість( Додаток)

Радійте життю!

Смійтеся від щастя!

Посмішок не ховайте,

на зло всім нещастям!

 Давайте посміхатися просто так,

Посмішки роздавати випадковим людям.

Що б не за гріш, і не за четвертак,

А просто так їм посміхатись будемо!

Лине пісня скрізь і всюди, 

Радість в серці через край,

Бог дає спасіння людям     

Ще й небесний рай!

 А сьогодні, де лиш гляну,

Скрізь веселі люди всі,

І радіють християни,

Тішаться усі.

 

  Вчитель. Діти, які приказки приготували

(Приказки зачитують діти)

 Сум людину не прикрасить.

Є сльози - є й совість.

Від радості кучері в'ються, у сумі - січуться

Радість прямить, журба корчить.

Мудреця ні горе,ні радість не збентежать

Обіцянка-цяцянка, а дурному – радість

Робота з казкою

ЯК КОЗЛИК ДОПОМІГ ЇЖАЧКУ ЯБЛУК НАРВАТИ

Одного разу набрів їжачок у лісі на яблуньку, На ній було багато красивих і смачних яблук. Але всі вони високо. Як дістати їжачкові яблучка? Бачить він – на лузі пасеться козлик. Підійшов він до нього і просить:

  • Будь ласка, козлику, допоможи мені яблук нарвати.
  • Гаразд, - з радістю погодився козлик.

Підійшов він до яблуні і став бити ріжками по стовбуру. Яблунька захиталася, і яблучка дощем посипалися на землю. Зраділи козлик і їжачок. Разом почали збирати смачні яблучка.

  • Дякую тобі, козлику! Я буду всю зиму тебе згадувати добрим словом.
  • Допобачення, їжачку, смачного тобі!

Сонечко дивилося на козлика та їжачка і теж раділо разом з ними.

  • Який висновок зробимо :  Будь добрим  до інших, буде добрим і тобі.

 

(Пісня « Поділись своєю радістю»)

Поділись своєю радістю.

Сонце, мов м’ячик, між хмарами скаче

Лоскоче промінням, у піжмурки гра

У нього на щічках веселі смішинкиВсім:

«Доброго ранку», всміхатись пора

Приспів:Поділись, поділись, поділись своєю радістю

Посміхнись і веселку у день цей принеси

Подивись, подивись – запалав навколо цілий світ

Сонцем щастя і краси, сонцем радості й краси

А вітер кудлатий розбудить ромашки

Розчеше берізки до нового дня

До тебе прилине він піснею пташки,

Щоб серденько твоє раділо щодня

Приспів: , Програш

Якщо тобі друже невесело дуже

Ти чарів від смутку дарма не шукай

Візьми ці мотиви у сонця й веселки

І настрій веселий собі наспівай

Легенда про Фею, що подарувала радість

Люка Шашко

Маленька яскрава фея була однією з найбільш сонячних істот Вікового Лісу. Але на відміну від сонячних зайченят, вона чудово почувала себе і вночі, коли повний місяць і яскраві зорі створювали на чорному небі візерунок і можна було побачити Небесну Ведмедицю з малим ведмежам чи страхітливого дракона. Інколи фея мріяла долетіти до них в гості і поговорити про життя або кинути з неба бодай один погляд на Віковий Ліс. 
Мрія була з тих, які сама фея частенько нечутно нашіптувала у вуха іншим. Майже нездійснена мрія, від якої з’являлися сили і бажання зробити щось дивовижне. Тільки кожного разу більш важливі справи примушували забувати про дивне бажання.

У Віковому Лісі було багато створіннь, які раділи маленькій феї. Прихід у гості маленької веселої феї вважався добрим знаком. Особливо з нею любили проводити час діти. І вона також дуже любила дітей. Але малеча підростала і обирала свій шлях, а фея залишалася з новими маленькими мешканцями. Так було довго - фея залишалася незмінною і несла щастя іншим. \

Так було до того дня, коли маленькій феї перестало подобатись таке становище. Вона занудьгувала, не розуміючи що робити, кидаючись в різні боки і не знаходячи виходу. Фея зрозуміла, що не може дарувати радість іншим.

І одного похмурого ранку у неї відпали крила. Розгублена фея стояла посеред своєї невеличкої кімнати і дивилася, як вони лежали на долівці і потроху втрачали веселкові кольори. 
Фея заплакала вперше в житті і її сльози, що падали важкими краплинами, перетворюючись на дорогоцінне каміння. Вона втратила здатність літати і тому інші мешканці Вікового Лісу приходили до неї, але вони не могли допомогти їй в біді. І тому найчастіше фея намагалася залишитися сама. 

Та довго так тривати не могло. Бо у Віковому Лісі ставало дедалі сумніше без маленької феї. Навіть старезні велетні-дуби, які, здавалося, пам’ятали народження світу, охоплені сумом, починали втрачати вмить пожовкле листя. Тому кожен намагався розрадити і заспокоїти маленьку фею. Але все було марно. Вона тільки ще більше відчувала себе самотньою - нікому не зрозумілою і не потрібною. Просто втратила можливість робити те, що робила все своє життя. І не знала, що робити далі. 

Але одного разу маленька фея згадала свою давню мрію - завітати в гості до Небесної Ведмедиці. У неї не було більше крил, які б допомогли втілити це в життя, але бажання здійснити свою мрію ставало все більшим. 

І сталося диво. 

Важка, але ніжна лапа Небесної Ведмедиці легко торкалася її голови. І маленька фея вперше за довгий час відчула себе щасливою-щасливою. Вона купалася у легких хвилях любові, забуваючи про все на світі. Їй захотілося залишитися тут назавжди.

Раптом погляд маленької феї звернувся з небесної висоти вниз, на Віковий Ліс. Пожовклим сиротливим листям він наче плакав холодним дощем, і здавалося, що всі його мешканці плачуть разаом з ним.

Маленька фея пригадала всіх своїх друзів, що лишилися там і подумала, що вони тепер назавжди будуть приречені сумувати. Тому що ніхто в світі більше не поділиться з ними своєю радістю і не нашепче тихенько на вухо нову заповітну мрію... Вона згадала, як її друзі намагалися допомогти їй і зрозуміла - що її місце там, і домівка її там. 

Повертаючись назад фея навіть не помітила, що її нові крила виявилися ще більшими і яскравішими, ніж ті, що були до цього.

 

VІ. Підсумок уроку

  • То які ж секрети гарного настрою?
  1.       Прокидайся з веселим настроєм.
  2.       Вітайся з усіма, зич здоров’я.
  3.       Говори добрі слова.
  4.       Роби більше хороших срав.
  5.       Не розлучайся з посмішкою.
  6.       Послухай веселу музику.
  7.       ЗАСПІВАЙ, ЗАТАНЦЮЙ!

Звучить пісня « Свято»

  • Діти підійдіть до наших табличок і прикріпіть  прищепку до смайлика , який  характеризує ваш настрій.

Література

В. Г. Бусел «Великий тлумачний словник сучасної української мови»

В.І. Даль « Тлумачний словник»

Г. Алієв,О. Петькун . Прислів’я та приказки

В.С. Сухомлинський  Твори

І.М. Досяк Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій

Дивосвіт дитинства. Хрестоматія з етики для учнів початкової школи

1.Бойко Г. Билиці діда Гриця. – К.: Веселка, 2004.

2. Вагапова Д. Риторика в інтелектуальних іграх і тренінгах. – М.: Цитадель, 1999.

 

3.Коваленко В. Нестандартні уроки.// Початкова освіта. – 2009. - №48.

4.Науменко В. Д., Захарійчук М. Д. – Риторика. 3 клас. – К.: Літера, 2009.

5.Науменко В., Осколова М. Особливості роботи на уроках риторики.// Початкова освіта. – 2010. - №12.

6.Стребна О. В., Соценко А. О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи. Харків: Основа, 2005.

В. Сухомлинський» Краса, натхнення, радість і таємниці»

Джерела

https://www.google.com.ua/search?client=opera&q=Легенда+про+Фею%2C+що+подарувала+радість&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

https://mala.storinka.org/василь-сухомлинський-усмішка-о...

 

info-mir.com.ua/cikavi-fakti-pro-usmishku/

 

 

doc
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку