Безсполучникове складне речення.

Про матеріал
Складним безсполучниковим називають речення, у якому окремі прості речення з'єднуються в одне ціле не сполучниками чи сполучними словами, а лише інтонацією. Безсполучникові речення не однакові за смисловими зв'язками між частинами-реченнями. У складних безсполучникових реченнях можуть об'єднуватись однорідні частини, які не підпорядковані за змістом одна одній, і неоднорідні, у яких одна частина пояснює другу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учітеся, брати мої!Думайте, читайте,І чужому научайтесь, −Свого не цурайтесь. Т. Г. Шевченко

Номер слайду 2

Ви знатимете: Основні ознаки безсполучникового складного речення. Ви вмітимете: Знаходити безсполучникові складні речення, визначати смислові відношення між їхніми частинами; Правильно вживати розділові знаки (кому, крапку з комою, тире, двокрапку); Будувати лінійні схеми безсполучникових складних реченнь,Використовувати їхнівиражальні можливості у мовленні.rr

Номер слайду 3

Речення безсполучникові –Це щось дивне в нашій мові,В них сполучників нема,І то, мабуть, недарма. Вам цікаво і мені: Ці ж бо речення складні,Чим з’єднати їх частинки?І які ці половинки? Та не треба голосить, В книжці правило гласить: З’єднує їх інтонація,Отака–от ситуація.

Номер слайду 4

Безсполучниковескладне речення. Складається з двох або більше рівноправних між собою частин. Між частинами безсполучниковогоскладного речення ставиморозділові знаки. Частини безсполучниковогоскладного речення виражаютьсмислові відношення. Основний засіб зв'язку - інтонаціяrrrr

Номер слайду 5

Гласить правила ще вміст,Що об’єднує їх зміст. Уторопав, друже, ти?Пора приклад навести׳. Минають дні, минають ночі,Минає літо. Шелестить. Пожовкле листя, гаснуть очі,Заснули думи, серце спить. Т. Шевченко

Номер слайду 6

Кома. Крапка з комою. Двокрапка. Тире. Між частинами безсполучникового складного речення ставляться такі розділові знаки:

Номер слайду 7

Якщо речення-частинки –Однорідні половинки,Кома розділяє їх,Зрозуміло це для всіх. Приклад: Тихесенько вітер віє,Степи, лани мріють,Між ярами над ставами Верби зеленіють. Т. Шевченко. Кома[ ], [ ], [ ]. Смислові відношення одночасності дії

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Вітер з гаєм розмовляє шепче з осокою пливе човен по Дунаю один за водою Літа орел літа сизий попід небесами гуля Максим гуля батько степами – лісами У неділю вранці–рано поле крилося туманом у тумані на могилі як тополя похилилась молодиця молодая Ген стогне завірюха котить верне полем стоїть Катря серед поля дала сльозам волю У гаю гаю вітру не має місяць високо зіроньки сяють(З тв. Т. Шевченка),,.,;,;.,,,.,,,;,.,;,.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Закріплення вивченого «Двокрапка та тире в БСР»1. Погуляли гайдамаки,Добре погуляли: Трохи не рік шляхетською. Кров’ю напували. Україну…(«Гайдамаки»)2. Висипали запорожці –Лиман човни вкрили. («Іван Підкова») 3. Зайде сонце – Катерина. По садочку ходить. («Катерина»)4. І сниться сон мені: дивлюсь,В садочку, квітами повита,На пригорі собі стоїть,Неначе дівчина, хатина. («Сестрі»)

Номер слайду 16

Закріплення вивченого «Двокрапка та тире в БСР»1. Обніміте ж, брати мої,Найменшого брата, – Нехай мати усміхнеться,Заплакана мати.(«І мертвим, і живим...»)2. Поміж возами нігде стать: Неначе в ірій, налетіло. З Смілянщини, з Чигирина. Просте козацтво, старшина. («Гайдамаки. Свято в Чигирині»)4. Зілля дива наробило –Тополею стала. («Тополя») 5. Як у бога за дверима,Вдова панувала: А дівчата лицялисяІ рушники дбали. («Сова»)

Номер слайду 17

Робимо останні крокинаразі - підсумок уроку.всі ви добре потрудилисьрозкажіть: «Чого навчились?»

Номер слайду 18

Домашнє завдання записуй скорішсвоїми знаннями рідних потішвипиши речення із «Кобзаря»та застосовуй набуті знання

Номер слайду 19

Синтаксис ми розібралигарно й плідно працювалимали трохи і розвагудякую вам за увагу!

pptx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
3534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку