Про матеріал
Урок спрямований на відпрацювання техніки бігу на короткі дистанції, зокрема старту, фази прискорення та фінішування, а також на розвиток швидкісно-силових якостей учнів. Враховуючи навчальні цілі, заняття поєднує теоретичне пояснення з практичними вправами, що допомагає учням набути навичок бігу на короткі дистанції, зрозуміти, як керувати своїм темпом, рівномірно розподіляти енергію та правильно фінішувати. Загальний час уроку складає 45 хвилин, що забезпечує оптимальне поєднання підготовки, основної активності та заминки.
Мета уроку
Основна мета уроку – навчити учнів техніки бігу на короткі дистанції, приділивши увагу трьом основним фазам: старту, прискоренню та фінішуванню. Паралельно з цим, важливо виховати фізичну витривалість, швидкість та впевненість у собі, а також підкреслити значення регулярних тренувань для фізичного і психічного здоров’я.
Структура уроку
Організаційна частина (3 хвилини) Урок починається з короткого оголошення мети та завдань заняття. Учитель акцентує увагу на значенні правильної техніки бігу, дотриманні правил безпеки під час старту та бігових вправ, а також на важливості коректного розподілу зусиль на короткій дистанції.
Розминка (7 хвилин) Розминка включає загальні та спеціальні вправи для підготовки тіла до інтенсивних фізичних навантажень. Спершу учні виконують легкий біг на місці, оберти тулуба, махи ногами, нахили та розтягування, щоб розігріти м'язи та суглоби. Далі переходять до специфічних вправ: випади вперед, колові рухи ногами, які допомагають підготувати основні м'язові групи до бігу на короткі дистанції.
Основна частина (30 хвилин) У цій частині уроку учні ознайомлюються з технікою старту, прискорення і фінішування, а також виконують практичні вправи:
Вивчення техніки старту: Учитель пояснює, як розмістити ноги та тулуб, щоб ефективно стартувати і уникнути втрати швидкості на перших метрах дистанції. Далі учні відпрацьовують старт на короткій відстані (30 м) з низького старту, виконуючи по 3 підходи.
Фаза прискорення та утримання швидкості: На цьому етапі виконується інтервальний біг на 50 м, що дозволяє учням відчути, як швидко збільшувати швидкість і підтримувати її. Тут важливо, щоб учні навчилися зберігати правильне положення тіла і працювати руками для балансу та підтримки темпу.
Фінішування: Учитель звертає увагу на необхідність плавного переходу до максимальної швидкості на останніх метрах дистанції. Виконуються забіги на 100 м, де учні вчаться прискорюватися на фінальній фазі, щоб завершити біг на максимальній швидкості, зберігаючи контроль.
Заминка (3 хвилини) Після інтенсивних вправ проводиться заминка для відновлення дихання та зняття напруги з м'язів. Включає легку розтяжку основних м’язових груп (стегна, литки, плечі), а також декілька дихальних вправ, що допомагають знизити частоту серцевих скорочень.
Підведення підсумків (2 хвилини) На завершення уроку учитель проводить короткий аналіз техніки учнів, заохочує їх до самовдосконалення та пояснює, як важливо працювати над навичками регулярно. Він також може дати рекомендації для самостійних тренувань та визначити ключові моменти, на які варто звернути увагу.
Висновок
Урок бігу на короткі дистанції, крім вдосконалення фізичних якостей, сприяє формуванню таких важливих якостей, як рішучість, цілеспрямованість та здатність до самоконтролю. Учні дізнаються про значення розминки та заминки, особливості бігу на короткі дистанції, вчаться розподіляти свої сили та використовувати правильну техніку. Такий підхід допомагає закріпити теоретичні знання на практиці, розвиває мотивацію до регулярних занять фізкультурою та підвищує командний дух.