Біг на короткі дистанції

Про матеріал
Урок спрямований на відпрацювання техніки бігу на короткі дистанції, зокрема старту, фази прискорення та фінішування, а також на розвиток швидкісно-силових якостей учнів. Враховуючи навчальні цілі, заняття поєднує теоретичне пояснення з практичними вправами, що допомагає учням набути навичок бігу на короткі дистанції, зрозуміти, як керувати своїм темпом, рівномірно розподіляти енергію та правильно фінішувати. Загальний час уроку складає 45 хвилин, що забезпечує оптимальне поєднання підготовки, основної активності та заминки. Мета уроку Основна мета уроку – навчити учнів техніки бігу на короткі дистанції, приділивши увагу трьом основним фазам: старту, прискоренню та фінішуванню. Паралельно з цим, важливо виховати фізичну витривалість, швидкість та впевненість у собі, а також підкреслити значення регулярних тренувань для фізичного і психічного здоров’я. Структура уроку Організаційна частина (3 хвилини) Урок починається з короткого оголошення мети та завдань заняття. Учитель акцентує увагу на значенні правильної техніки бігу, дотриманні правил безпеки під час старту та бігових вправ, а також на важливості коректного розподілу зусиль на короткій дистанції. Розминка (7 хвилин) Розминка включає загальні та спеціальні вправи для підготовки тіла до інтенсивних фізичних навантажень. Спершу учні виконують легкий біг на місці, оберти тулуба, махи ногами, нахили та розтягування, щоб розігріти м'язи та суглоби. Далі переходять до специфічних вправ: випади вперед, колові рухи ногами, які допомагають підготувати основні м'язові групи до бігу на короткі дистанції. Основна частина (30 хвилин) У цій частині уроку учні ознайомлюються з технікою старту, прискорення і фінішування, а також виконують практичні вправи: Вивчення техніки старту: Учитель пояснює, як розмістити ноги та тулуб, щоб ефективно стартувати і уникнути втрати швидкості на перших метрах дистанції. Далі учні відпрацьовують старт на короткій відстані (30 м) з низького старту, виконуючи по 3 підходи. Фаза прискорення та утримання швидкості: На цьому етапі виконується інтервальний біг на 50 м, що дозволяє учням відчути, як швидко збільшувати швидкість і підтримувати її. Тут важливо, щоб учні навчилися зберігати правильне положення тіла і працювати руками для балансу та підтримки темпу. Фінішування: Учитель звертає увагу на необхідність плавного переходу до максимальної швидкості на останніх метрах дистанції. Виконуються забіги на 100 м, де учні вчаться прискорюватися на фінальній фазі, щоб завершити біг на максимальній швидкості, зберігаючи контроль. Заминка (3 хвилини) Після інтенсивних вправ проводиться заминка для відновлення дихання та зняття напруги з м'язів. Включає легку розтяжку основних м’язових груп (стегна, литки, плечі), а також декілька дихальних вправ, що допомагають знизити частоту серцевих скорочень. Підведення підсумків (2 хвилини) На завершення уроку учитель проводить короткий аналіз техніки учнів, заохочує їх до самовдосконалення та пояснює, як важливо працювати над навичками регулярно. Він також може дати рекомендації для самостійних тренувань та визначити ключові моменти, на які варто звернути увагу. Висновок Урок бігу на короткі дистанції, крім вдосконалення фізичних якостей, сприяє формуванню таких важливих якостей, як рішучість, цілеспрямованість та здатність до самоконтролю. Учні дізнаються про значення розминки та заминки, особливості бігу на короткі дистанції, вчаться розподіляти свої сили та використовувати правильну техніку. Такий підхід допомагає закріпити теоретичні знання на практиці, розвиває мотивацію до регулярних занять фізкультурою та підвищує командний дух.
Перегляд файлу

Урок з фізичної культури: Біг на короткі дистанції

Мета уроку

Ознайомити учнів із технікою бігу на короткі дистанції, навчити правильного виконання основних бігових рухів, сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, реакції та координації. Особливий акцент надається правильній техніці старту, прискорення та фінішу.

Обладнання

  • Конуси або маркери для позначення стартової та фінішної лінії.
  • Секундомір для відстеження часу.
  • Спеціальні килимки для розминки і розтяжки.
  • Вода для гідратації.

Урок з фізичної культури: Біг на короткі дистанції (45 хвилин)

  1. Організаційна частина (3 хвилини)
    • Привітання, коротке пояснення мети уроку та оголошення правил безпеки.
  2. Розминка (7 хвилин)
    • Загальна розминка: біг на місці, нахили та кругові рухи (2 хвилини).
    • Спеціальна розминка: махи ногами, випади, підйоми на носках (2 хвилини).
    • Динамічні вправи для активації (3 хвилини).
  3. Основна частина (30 хвилин)
    • Техніка бігу на короткі дистанції: 10 хвилин, із поясненням старту, прискорення та фінішування.
    • Практичні вправи:
      • Біг 30 м з низького старту – 3 підходи (5 хвилин).
      • Спринтерські інтервали 50 м – 3 підходи (7 хвилин).
      • Біг 100 м з прогресивним збільшенням швидкості – 2 підходи (8 хвилин).
  4. Заминка (5 хвилин)
    • Розтяжка задньої поверхні стегон, литкових м’язів, легкі дихальні вправи.
  5. Підведення підсумків (3 хвилини)
    • Короткий аналіз техніки, коментарі тренера та оголошення домашніх завдань для вдосконалення.

Детальний опис розминки:

  • Загальна розминка:
    • Біг на місці – 1 хвилина для стимуляції кровообігу.
    • Кругові рухи головою та плечима – 1 хвилина, для зняття напруження з верхньої частини тіла.
    • Нахили тулуба – 10 нахилів вперед і назад для розігрівання спини та нижньої частини тіла.
  • Спеціальна розминка:
    • Махи ногами вперед і вбік – по 10 разів на кожну ногу, щоб розігріти м’язи ніг.
    • Стрибки з випадами – 20 повторень для розвитку вибухової сили.
    • Підйоми на носках – 15 разів для активації ікроножних м’язів.
  • Динамічні вправи:
    • Біг зі зміною темпу – 2 хвилини для розвитку реакції.
    • Високі підйоми колін у бігу на місці – 1 хвилина для активації м’язів стегон і кору.

  1. Основна частина уроку
    • Техніка бігу на короткі дистанції: 7 хвилин.
    • Практика бігових вправ та спринтерських інтервалів: 18 хвилин.
    • Фінішна техніка та аналіз виконання: 5 хвилин.

Основні компоненти техніки бігу на короткі дистанції:

  • Стартова позиція:
    • Стартова позиція у бігу на короткі дистанції (60, 100, 200 метрів) починається з низького старту.
    • Стартові блоки мають бути розташовані на відстані приблизно 40-50 см один від одного.
    • Стартуючи, спортсмени мають рівномірно розподілити вагу між обома ногами, щоб максимально швидко піднятись і почати рух вперед.
  • Прискорення:
    • Прискорення після старту – важливий компонент бігу на короткі дистанції.
    • Бігун має швидко набирати швидкість, протягом перших 20-30 метрів розвиваючи максимальну потужність.
    • Корпус нахилений вперед, руки активно працюють, допомагаючи розвивати швидкість.
  • Стабільна фаза:
    • Після досягнення максимальної швидкості бігун переходить у стабільну фазу, де намагається підтримувати однаковий темп.
    • Тіло поступово вирівнюється, що знижує навантаження на ноги.
  • Фінішування:
    • Під кінець дистанції бігун починає прискорюватись, щоб завершити біг.
    • Фінішують, нахиляючи тулуб вперед, аби перетнути фінішну лінію максимально швидко.
    • Рекомендується, щоб бігун продовжував рух на кілька кроків після фінішу для безпечної зупинки.

Практика бігових вправ та спринтерських інтервалів:

  • Вправа 1: Біг 30 метрів із низького старту
    • 3 підходи з максимальним зусиллям.
    • Мета – відпрацювати вибуховий старт та початкове прискорення.
  • Вправа 2: Спринтерські інтервали 50 метрів
    • 5 підходів з перервами у 1 хвилину між спробами.
    • Мета – тренувати здатність швидко переходити з прискорення на стабільний біг.
  • Вправа 3: Біг на 100 метрів зі зростаючою швидкістю
    • 3 повтори для розвитку витривалості швидкісної роботи.
    • Рекомендація – починати повільніше та збільшувати швидкість кожні 25 метрів.
  • Вправа 4: Імітація фінішної техніки
    • Відпрацювання нахилу тіла для досягнення максимальної швидкості на останніх метрах.

Фізіологічна основа бігу на короткі дистанції:

  • Анаеробна система: Біг на короткі дистанції активує анаеробну систему, яка забезпечує м’язи енергією для інтенсивного навантаження.
  • Швидкі м’язові волокна: Ця фаза бігу вимагає використання швидких м’язових волокон, які забезпечують високі показники вибухової сили.
  • Дихальна система: Під час спринту важливо швидке та глибоке дихання, яке допомагає підтримувати оптимальний рівень кисню в організмі.
  • Техніка та координація рухів: Під час короткого бігу координація рук та ніг, а також рівномірний розподіл ваги мають вирішальне значення.

  1. Заминка (3 хвилин)
    • Мета: Допомогти організму поступово повернутися до нормального стану, знизити рівень молочної кислоти в м’язах, запобігти травмам.
    • Розтягування:
      • Розтяжка задньої поверхні стегон – по 10 секунд на кожну ногу.
      • Розтягування литкових м’язів.
      • Легке розтягування рук і плечей.
    • Дихальні вправи:
      • Глибоке дихання з контрольованими видихами – допомагає заспокоїти дихання та нормалізувати пульс.

Аналіз і підведення підсумків (2 хвилин)

  • Аналіз техніки: Учитель аналізує техніку виконання вправ та відзначає ключові моменти для поліпшення.
  • Коментарі щодо технічних аспектів: Поради для покращення старту, техніки прискорення та фінішу.
  • Домашнє завдання: Вдосконалювати техніку дихання під час бігу, практикувати легкі прискорення на коротких дистанціях (20-30 метрів).

Висновок

Біг на короткі дистанції потребує специфічної підготовки, але саме ці зусилля допомагають розвинути такі якості як швидкість, координація, реакція та сила. "Регулярність тренувань та правильна техніка – запорука успіху в бігу на короткі дистанції. Біг – це не тільки фізична активність, але й результат психологічної підготовки, адже впевненість у своїх силах і цілеспрямованість допомагають досягати найкращих результатів. У бігу на короткі дистанції важлива саме концентрація, вибухова сила, і здатність утримувати стабільну швидкість протягом усієї дистанції. Нехай кожне тренування буде кроком вперед до ваших спортивних досягнень."

Урок з бігу на короткі дистанції дає учням базові знання та навички, які будуть корисними не тільки у спорті, а й у повсякденному житті.

docx
Додав(-ла)
Іван Сємілєтов
Додано
27 жовтня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку