Бінарне заняття
“Мандрівка у країну Різноманітних кульок”
Провели:
Луданик Н.В. – вихователь
Горбатенко І.М. – вчитель-логопед
Завдання: удосконалювати вміння дітей знаходити в знайомих речах навколишнього світу нове, незвичне; вправляти в умінні співвідносити число і кількість предметів; уточнити знання дітей про цифри від 1 до 10 та вміння рахувати кількісного та порядковою лічбою, в прямому і зворотному порядку; активізувати мислення, спонукати викладати цифрами прості приклади на додавання та віднімання; закріпити вміння співвідносити звук із звуковими символами; поповнювати словник прикметниками та дієсловами. Розвивати творче та асоціативне мислення, зв’язне мовлення, пам'ять, уяву, органи артикуляційного апарату, окомір, увагу, дрібну моторику та мовленнєве дихання. Виховувати допитливість, самостійність, повагу один до одного, бажання охайно виконувати всі завдання.
Матеріал: комплекти цифр, картки з завданнями, роздатковий матеріал для дидактичних ігор «Дерево», «Пригости морозивом», «Футбол», кольорові олівці.
Хід заняття
- Діти, сьогодні я пропоную вам вирушити у мандрівку до Країни різноманітних кульок. Як ви гадаєте, що незвичайного ми можемо зустріти в цій країні. (Припущення дітей).
Вірно, в цій країні все має круглу форму, схоже на кулю. Ми з вами будемо гратися з предметами круглої форми. Перша кулька, яка нас зустрічає, - це сонце. Ми пограємо в гру «Так чи ні», зробимо розминку для нашого мозку. Я хочу дізнатися, які ви уважні. Я задаватиму вам питання, а ви відповідатимете «так» чи «ні» там, де це потрібно.
Запитання до гри:
Сходить сонечко ранкове?
Воно тепле і чудове?
Сонце вранці променисте?
І яскраве, і іскристе?
Сонце колір має синій?
А спекотне сонце нині?
Сходить сонечко рум’яне?
Зараз сонечко осіннє?
Форму кола сонце має?
Лід та кригу розтопляє?
Сонце темряву дарує?
Небом сонечко мандрує?
Молодці, діти, ви дуже уважні, вірно відповідаєте. Нас чекають наступні кульки. Ви всі любите ходити до цирку і бачили як вправно жонглер жонглює кульками. Ми будемо теж жонглювати цими кульками.
Дидактична вправа «Веселі кульки»
Завдання до гри:
Рахуємо кількісною лічбою від 1 до 10
Рахуємо зворотною лічбою від 10 до 1
Називаємо сусідів чисел
Рахуємо порядковою лічбою
Називаємо числа більші за 4 ,але менші за 7, …
Дидактична гра «Пригости морозивом» (діти розкладають круги відповідно до цифри на креманці).
Наступні кульки –геометричні.
Дидактична вправа «Знайди відповідну фігуру» (діти обводять круги, орієнтуючись відповідно до інших геометричних фігур).
А зараз ми з вами полетим на повітряній кулі
Політ на кулі
Я надую повітряну кулю
І над землею на ній помандрую.
Побачу згори зелені гори.
На них – бори, як хвилі в морі.
Побачу річку – блакитну стрічку.
А там хатини, мов намистини…
А що то за кузі онде на лузі?!
Ах! То за мною біжать мої друзі.
Нас чекають фруктові кульки – яблучка хочуть з нами пограти. За допомогою них ми розв’яжемо задачі.
Дидактична гра «Математичне дерево» (розв’язування задач).
З математичними кульками ми погралися, а далі нас чекають мовні кульки.
Діти переходять на килимок до логопеда.
Ми зробимо велику кульку і присядемо, і зараз малюватимемо на спинках один одного. А малювати будемо круглі слова, які ви зустрічали в Країні різноманітних кульок (сонечко – яке?......., що робить?........)
Наступна кулька запрошує нас на футбольне поле .
Мовленнєва вправа «Забий м’яч» (діти позначають символами перший звук у слові).