Вік дітей: 6-7 років ( 1 клас НУШ).
Програмовий зміст:
Художньо-естетичний розвиток:
– Музика: Створити у дітей радісний, піднесений настрій.
Удосконалювати музично-ритмічні навички дітей, вміння одночасно починати та закінчувати спів, передавати характер пісні.
Закріплювати вміння правильно інтонувати мелодію пісні, розвивати відчуття сильної четверті.
Залучати малюків до спільного виготовлення нетрадиційних музичних інструментів та музикування на них.
Виховувати культуру співу, позитивне ставлення один до одного під час спільної діяльності.
– Хореографія: Доповнити та розширити уявлення дітей про морських
мешканців (акула, краб, морський коник, морська зірка, восьминіг) засобами пластичної хореографії.
Збагачувати досвід сприймання танцювальних рухів і образів.
Розвивати навички і уміння художньо-практичної діяльності танцювального виконавства, переймаючи від педагога емоційно-образну мову мистецтва.
Логіко-математичний розвиток:
– Розвивати у дітей логічне мислення.
Продовжувати удосконалювати вміння аналізувати, описувати прості геометричні фігури.
Закріпити знання про цифри у межах «10».
Розвивати просторові уявлення.
Ознайомлення з англійською мовою:
– Автоматизувати мовні навички дітей у називанні лексичних одиниць з тем “Food”, “Colours”.
Закріпити вміння використовувати в мові мовні зразки «How are you?», «I`m happy…».
Розвивати діалогічне мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість, увагу..
Словник: морські тварини (акула, краб, морський коник, морська зірка, восьминіг).
Обладнання: магнітна дошка-мольберт, мультимедійний проектор,
музичний центр, килимок, відрізки тканини блакитного та жовтого кольорів (1х3м), пусті коробочки “Kinder surprise”, морські камінці невеликого розміру.
Наочний матеріал: аплікація “Кораблик” (складена з геометричних фігур: квадрат, трикутник, прямокутник), демонстраційний плакат “Якір і цифри”, малюнки “Веселі восьминіжки”; дидактична гра “Кольоровий равлик”, м’яка іграшка Sponge Bob, демонстраційні картки “Food”, плакат Sponge Bob, набір роздаткового матеріалу “Food”, набір демонстраційних карток “How are you?”, наочність до гри “Find the colour”.
Музичний матеріал: запис релаксаційної музики “Шум моря”, інструмен-
тальна фонограма пісні “Сонечко” А.Мігай, запис пісень англійською мовою “Go-Stop!”, “Hello, Hello! How are you today?”, “Good-bye song”.
Хід заняття.
І. Вступна частина.
Організація дітей (діти сидять півколом на стільчиках).
1. Привітання викладачів:
2. Виразне виконання пісні-танку “Сонечко” А.Мігай.
Вчитель музики запрошує дітей:
На галяву вибігайте,
Красне сонечко вітайте!
(Діти “розсипаються” по залу, виразно виконують пісню-танок у супроводі інструментальної фонограми, потім сідають на місця)
ІІ. Основна частина.
Викладач логіко математичного розвитку звертається до дітей:
А) Розгляд аплікації “Кораблик”
Б) Викладання кораблика з геометричних фігур.
Викладач англійської мови звертається до дітей:
- Ми вирушаємо в подорож: Song “Go-Stop!”.
- А що нам заважає?
Викладач логіко-математичного розвитку звертається до дітей:
- Що ж трапилося? Що заважає кораблику рухатися? Я зрозуміла – цифри розсипалися, і якір в них заплутувався! Потрібно швидко назвати цифри від найменшої до найбільшої (Діти стають півколом біля дошки, одна дитина показує і називає цифри, діти за нею повторюють).
- А тепер називаємо цифри навпаки – від найбільшої до найменшої.
Викладач з основ хореографії звертається до дітей:
- Діти ви готові до пригод? Тоді стаємо в коло один за одним і вирушаємо в путь (Звучить релаксаційна музика “Шум моря”. На мультимедійній дошці висвічуються світлини морських мешканців).
- А ось і він – підводний світ! Гарний, великий і неповторний… Ми одягаємо акваланги, сідаємо усі у корабель (Діти присідають і рухаються навприсядки, тримаючи руки на поясі).
- Як швидко кораблик наш пливе, немов летить на хвилях (Діти здійснюють легкий біг на півпальцях).
- Погляньте діти, ось акула – вона швидка, як ракета. Але ми можемо бігти швидше! (Діти виконують біг із закиданням гомілки назад, п’ятки торкаються сідниць, руки тримають на поясі).
- Від акули ми втекли, і не заморилися. Час кораблик залишать, і стрибати всім на дно (Діти виконують стрибки на двох ногах).
- Ой, дивіться, як красиво! Мов у казці з вами ми. Надзвичайні та пластичні водорості навкруги! (Діти стають обличчям у коло, викладач виходить на середину, виконується вправа “Водорості”).
- Ось пливе морська конячка, вона схожа на земну. Однак, ця пливе повільно, а земна конячка скаче! (Діти разом із педагогом виконують кроки на місці з високим підніманням стегна).
- Щоб нам краще роздивитись – що там на морському дні, треба просто нахилитись і по центру й до ноги (Діти виконують нахили тулуба).
- Подивіться: восьминіжки! Просто диво, як пливуть! Зараз ми розставимо ніжки – будем схожими на них (Діти виконують випад на праву ногу, руки по центру).
- Лягаємо на животики, мов зірочки морські. Розправимо дружньо голочки, а потім їх зберемо (Діти лягають на живіт, руки і ноги якомога ширше розводять у сторони, на рахунок 1-7 утримують вихідне положення, а на 8 – кладуть під підборіддя руки, а ноги згинають у колінах і стуляють стопи).
- Дивіться, скільки мідій – красивих, неповторних! Щоб їх нам назбирати, треба кошик відшукати (Діти виконують вправу “Кошик”).
- Ще не бачили ми крабів, які повзають по дну. Давайте клешні ми покажемо, як вони (Діти вільно рухають руками, імітуючи рухи краба у положенні “на животі” та “сидячі”).
Викладач логіко-математичного розвитку звертається до дітей:
- Як багато морських мешканців ми зустріли! Як цікаво! А ось іще хтось хоче з нами познайомитись (На килимку з блакитної стрічки тканини розкладається фон: морське дно, на ньому силуети восьминіжок).
- Дітки, сідайте півколом на килимок і будемо знайомитися. Це – братики-восьминіжки. Їх зовуть Яша, Саша та Паша (Діти читають імена на смужечках). Здогадайтеся, хто з них хто, якщо Яша не любить червоний колір, паша не любить зелений колір, а Саша взагалі не носить головні убори (Діти розв’язують задачу, під кожним восьминіжком викладають стрічку з його ім’ям).
Викладач англійської мови звертається до дітей:
Who is it? Хто це?
- This is Sponge Bob!
- Давайте з ним привітаємося нашою пісенькою. Let`s sing a song!
“Hello, Hello! How are you today?”
- Sponge Bob хоче дізнатися, як у вас справи? How are you? А щоб йому відповісти, давайте повторимо, як ще ми можемо відповісти на це запитання (показ малюнків емоцій “happy”, “sad”, “hungry”, “thirsty”, “sleepy”, “angry”…).
Pозігрування мікродіалогів:
T: Hello!
Pl 1: Hello!
T: How are you?
Pl 2: I`m happy.
T: How are you?
Pl 3: I`m fine і т.д.
(На килимку із жовтої смужки тканини викладається фон “Морський пісочок”, на якому розкидано морські камінці та пусті коробочки “Kinder surprise”). Викладач музичного мистецтва звертається до дітей:
- Діти, давайте поспіваємо разом з Губкою Бобом (Діти виразно виконують по співку “Губка Боб”).
- Губка Боб дуже здивований, якісь незвичайні предмети попали на морське дно. Що це? (Діти розглядають пусті коробочки та морські камінці). Давайте
- Давайте допоможемо Бобу поприбирати в його рідній оселі. Поміркуємо, як можна застосувати ці предмети? Може виготовимо з них шумові інструменти? (Діти разом з викладачем збирають морські камінці, насипають їх у пусті коробочки).
- Ось наші інструменти і готові! Давайте пограємо на них! (Діти разом з викладачем виконують по співку, відбиваючи сильну долю шумовими інструментами).
Викладач англійської мови звертається до дітей:
- У Губки Боба є домашній улюбленець. Це равлик Гері. Давайте його розглянемо та назвемо кольори, у які він одягнений (діти сідають півколом на килимок, вчитель сідає поряд з ними і роздає равликів та набори різнокольорових кришечок).
- Find the colour / Знайди колір (red, blue, yellow, green…).
- Great job! Дуже добре! Які гарні равлики у нас вийшли!
ІІІ. Заключна частина.
А) Розвиток навичок усного мовлення (англійська мова, інтерактивна гра «Пригости Губку Боба»).
- Sponge Bob дуже голодний. Він хоче їсти. I`m hungry. Давайте його пригощати! (На дошці - плакат, на якому у Губки Боба відкритий рот, діти вибирають їжу, називають її англійською мовою і годують Губку Боба).
- Губка Боб наївся: I`m full!
Б). Викладач Англійської мови:
- Настав час прощатися:
Let`s make a circle (діти співають пісню “Good-bye song”. Тим часом, викладачі піднімають тканини жовтого й блакитного кольорів у формі українського прапора).
В). Викладач музичного мистецтва:
- Діти, погляньте, в яку країну ми повернулися (Діти розглядають український прапор).
- Так, ми повернулися в нашу рідну Україну! Бо незважаючи ні на що, ми завжди повертаємося до рідного дому!