Виступ "Компетентна значимість ІКТ на уроках фізичної культури"

Про матеріал
використання ІКТ дозволяє збільшити об’єм рухової активності, продуктивніше вирішувати завдання процесу фізичного виховання, підвищує рівень здоров’я, збільшує інтерес учнів до уроків фізичної культури. Слід відзначити, що використання ІКТ допомагає вчителю планувати навчальний матеріал, визначати фізичний стан учнів, правильно дозувати навантаження.
Перегляд файлу

Компетентна значимість ІКТ на уроках фізичної культури

 

 

       Фізичне виховання – це важливий засіб духовного та соціального розвитку учнів.

        На сучасному етапі значне місце приділяється впровадженню в навчально-виховний процес інноваційних технологій, що орієнтовані на перспективу розвитку нетрадиційних форм навчання та систем оздоровлення. Виникає питання: певно  комп’ютер і фізична культура поняття сумісні?

Адже фізкультура – це рух. Величезні можливості, закладені в організмі кожної людини, можуть бути реалізовані за умови постійних фізичних  навантажень. Основною метою виховання вважаємо  виховання особистості, яка здатна бути творчою, високоморальною, здатною розуміти  навколишній світ.

 Специфіка кожного предмета  різна, але загальний принцип один – завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного засвоєння знань. Застосовуючи цей принцип до уроку фізичної культури, можна відзначити, що завдання вчителя - вибрати такі методи навчання, які дозволили б кожному учневі активність, творчість, а також активізували рухову та пізнавальну діяльність.

Із використанням засобів ІКТ на уроках фізичної культури  виграють і школярі, і вчителі, і батьки, бо ці технології здійснюють  один із найважливіших напрямів, що дозволяє значно підвищити ефективність фізично-оздоровчої діяльності – особистої  зацікавленості кожного учня в зміцненні здоров’я, а це сприяє формуванню  здорового способу життя.

Коли учні вивчають спортивні ігри на уроках фізичної культури, то застосовуються інформаційно-комунікативні технології. Баскетбол, волейбол – спортивні ігри, що є одними з найпопулярніших видів спорту. Займаючись спортивними іграми, учні стають спритними, сильними, уміють швидко орієнтуватися в складних обставинах. Для ігор характерні різні рухи: ходьба, біг, зупинки,  повороти, стрибки, уміння ловити, кидати та вести м’яч, що здійснюється в  єдиноборстві з суперником. Такі рухи  допомагають покращити обмін речовин, діяльність  усіх систем організму, формують координацію. У школі закладаються основи специфічних дій із різних видів спорту. Навчання рухливої дії слід починати з демонстрації показу техніки гри. На уроці переглядаємо техніки рухливих дій спортсменів, це поповнює теоретичні знання, сприяє розвиткові образного,  логічного, когнітивного мислення. Застосування  мультиплікацій дозволяє відтворити техніку рухів, сприяє швидкому засвоєнню навчального матеріалу, робить урок мобільним. Після перегляду рухів треба практично апробувати їх на технічному етапі уроку.

Застосування комп’ютера  можливе на всіх етапах уроку: при вивченні нового матеріалу, узагальненні, закріпленні.

Учитель фізичної культури повинен пам’ятати про моторну щільність уроку і грамотно підходити до питання використання ІКТ на уроках. Використання ІКТ  на уроках фізичної культури забезпечує:

  • пошук і збір інформації;
  • діагностику (тестування, моніторинг);
  • розвиток дослідницьких здібностей дітей (проекти);
  • створення пам’яток, рекомендацій, презентацій для батьківських зборів, спортивних свят;
  • розробку комп’ютерних карт здоров’я;
  • проведення олімпіад із предмета, конкурсів, вікторин, ігор.

Сьогодення вимагає не тільки стандартно правильно обладнаного спортивного залу наочністю, спортивним інвентарем, а використання ІКТ-технологій: презентацій, роботи з Інтернет - ресурсами, навчальними дисками і програмами, а також порівняльною демонстрацією власних  відеозйомок і фотографій.

Однією з причин  зниження  рухової активності учнів фахівці називають зниження інтересу до традиційних уроків фізичної культури. Сергій Мединський наголошує, що причина низької мотивації учнів до уроків фізичної культури – незадоволення школярів традиційним змістом шкільної фізкультури.

При організації і проведенні сучасного уроку фізичної культури, позакласних заходів необхідно використовувати ІКТ, що дозволяє успішно поєднувати не тільки фізичну, але й розумову роботу, розвивати інтелектуальні та творчі здібності школяра.

Комп’ютерна підтримка дозволяє вивести сучасний урок фізичної культури на якісно новий рівень, підвищити статус учителя, використовувати різні види діяльності на уроці ефективніше, організовувати контроль знань учнів.

Отже, використання ІКТ дозволяє збільшити об’єм  рухової активності, продуктивніше вирішувати завдання процесу фізичного виховання, підвищує рівень здоров’я, збільшує інтерес  учнів до уроків фізичної культури. Слід відзначити, що  використання ІКТ допомагає  вчителю  планувати навчальний матеріал, визначати фізичний стан учнів, правильно дозувати навантаження.

 

doc
Додано
15 червня 2022
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку