Бінарний урок – гра « Що? Де? Коли? » . «Буду я навчатись мови золотої».

Про матеріал
Сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю фольклору; розвивати вміння аудіювання й говоріння, навички розмежовувати різні поняття; виховувати шану до рідної мови, прагнення до оволодіння літературною мовою.
Перегляд файлу

                        Бінарний урок – гра     « Що? Де? Коли? »

  Тема. «Буду я навчатись мови золотої».

  Мета: сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю фольклору; розвивати вміння аудіювання й говоріння, навички розмежовувати різні поняття; виховувати шану до рідної мови, прагнення до оволодіння літературною мовою.

  Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 Обладнання: дидактичний матеріал, картки, плакати.

                                                   Хід уроку

 І. Організаційний момент

  Розпочинаємо  конкурс – гру « Що? Де? Коли? »  для юних філологів, знавців української мови  і літератури, фольклору, традицій та звичаїв рідного народу.

 1. Представлення, привітання учасників гри, вболівальників та гостей.

 2. Представлення членів журі в складі  чотирьох осіб.

 3. Представлення помічників ведучих.

 4. Побажання успіхів учасникам гри.

   Сьогодні на журі чекає нелегка справа. Нашим шановним членам журі стануть у пригоді такі найкращі якості, як мужність, адже так непросто дати справедливу оцінку;  благородство – бо їм не раз доведеться говорити слова схвалення для підтримки гравців; чесність – адже лише істинна перемога може дати справжню радість.

  ІІ. Проведення гри

   Конкурс 1. « Відгадування загадок»

   Завдання на кмітливість. Хто першим відгадає загадки.

   1. Хто першим заходить до кімнати? ( Ключ.)

   2. Сімсот соколят на одній подушці сплять? ( Соняшник.)

   3. На городі молода пишні коси розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки ( Кукурудза.)

   4. Хто говорить всіма мовами?

   5. Хто на світі найшвидший? ( Думка.)

   6. Сім братів, віком рівні, іменами різні? ( Дні тижня.)

   7.Біла криничка, жовта водичка, хочеш водички, розбий криничку ( Яйце.)

   8. В лісі вирізана, гладенько витесана, співає, заливається, як називається    ( Сопілка.)

   9. Вийшла звідкись гарна дівка, на ній стрічка  - семицвітка; а де з річки воду брала, там коромисло зламала. (Веселка.)

  10. У вінку зеленолистім, у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду. ( Калина.)

   Конкурс 2. « Дні тижня»

  Пояснити походження днів тижня, починаючи з понеділка. Умови: три хвилини на обговорення. Відповідає та команда, яка піднімає першою сигнальну картку.

    Конкурс 3. « Домашнє завдання»  Інсценівка  казки.

    Конкурс 4. « Колядки й щедрівки до Нового року»

   Умови: кожна команда починає колядку або щедрівку, а інша повинна її продовжити.

    Конкурс  5.  « У світі літер»

  Уявіть собі, що нема на світі ще жодної літери. Невідомо ще, як можна позначити на папері ту чи іншу річ. А вам потрібно письмово передати якусь інформацію друзям. Спробуйте відтворити на папері такий текст: « Ми учні школи №… Ми живемо у прекрасній країні, де щодня сходить сонце, де синє небо, високі гори, широкі ріки, квітучі поля. Завітайте до нас у гості. З найкращими побажаннями , команда … класу».

   Конкурс 6. « Прислів'я»

   Закінчити правильно прислів'я.

  1. Бджоли раді цвіту… ( а люди літу).

  2. Хто не працює … (той не їсть).

  3. Коли взявся за гуж … ( не кажи, що не дуж).

  4. Не кажи «гоп» … ( доки не перескочиш).

  5. Не плюй в криницю … ( бо з неї доведеться пити водицю).

  6. Хто рано підводиться … ( за тим діло водиться).

  7. Не той урожай, що в полі … ( а той, що в коморі).

  8. Наука в ліс не веде … ( а з лісу виводить).

  9. Яке коріння … ( таке й насіння).

 10. Шануй батька й неньку … ( буде тобі скрізь гладенько).

   Конкурс 7.  « Фразеологізми»

  Замінити фразеологізми одним словом – синонімом, зберігши при цьому зміст виразу. Наприклад, крутити носом – вередувати тощо ( помічаючи фразеологізми цифрами, написати лише відповідь словом – синонімом).

  1. Хоч око виколи. ( Темно).

  2. Хоч з лиця воду пий.( Красивий).

  3. Перелічити ребра. (Побити).

  4. Держати хвіст трубою.( Триматися).

  5. Приший кобилі хвіст.( Зайвий).

  6. Взяти ноги в руки. ( Втекти).

  7. Дати сторчака. (Падати).

  8. Пекти раків. ( Почервоніти).

  9. Ніде й голки встромити.( Тісно).

 10. Палець об палець не вдарити.( Ледарювати).

  Конкурс 8.

 Бліц – турнір( по 10 запитань для кожної команди).

 1. Віршований твір, який співається? ( Пісня).

 2. Псевдонім Т,Г,Шевченка.( Кобзар).

  3. Країна, яку носять на голові. ( Панама).

  4. Розділ, в якому вивчаються частини мови.( Морфологія).

  5. Усна народна творчість одним словом.( Фольклор).

  6.Яке релігійне свято припадає на 7 січня.( Різдво Христове).

  7. Якого роду іменник собака. ( Чоловічого).

  8. Змалювання картин природи в творі.( Пейзаж).

  9. Надмірне перебільшення в творі.( Гіпербола).

 10. Дерева – символи України. ( Верба, калина, тополя).

 

  1. Пісні, які виконують на різдвяні свята.( Колядки).

  2.Місто, де похований Т.Г.Шевченко.(Канів).

  3. Опис зовнішнього вигляду людини. (Портрет).

  4. Скільки страв готують на Різдво Христове. ( 12).

  5. Буква є, а звука немає.( М'який знак).

  6. Розмова двох дійових осіб.(Діалог).

  7. Вид фольклору, у якому прославляють, закликають весну.( Веснянки).

  8.Рід іменника біль. ( Чоловічий).

  9. Як називали раніше в Україні Діда Мороза. ( Святий Миколай).

 10. Художнє означення в літературі. ( Епітети).

  ІІІ. Заключна частина

  Підбиття підсумків гри. Визначення переможців.

  

 

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку