Тема: «Твоя країна - Україна».
Українська народна пісня у творчості композиторів.
Мета: - поглибити знання учнів про Україну, українське суспільство, дозвілля в якому живе дитина;
- прищеплювати любов до рідного краю;
- розширити зміст поняття громадянин України;
- розвивати мовлення, мислення учнів;
- виховувати патріотичні посуття приналежності до українського народу;
- розкрити жанрові особливості народної пісні-веснянки та визначити вплив народної пісні на розвиток професійної музики;
- виховувати емоційне , ціннісне ставлення до народної пісні, любов до рідної природи, країни.
Тип уроку: Бінарний (Я у світі і музичне мистецтво).
Обладнання: картини рідної природи, символи України, вишиваний рушник, колосся і калина, проектор, диски, портрет М.Лисенка.
Хід уроку
I Організаційний момент.
(Під козацький марш діти заходять до класу)
Вчитель початкових класів:
Любі діти!
У наш клас
завітали люди щирі
Привітайте, в добрий час
Гостей посмішко й і миром!
Діти співають: Ми вам раді люди добрі
І вітає щиро Вас
І запрошуємо ласкаво
На урок у третій клас.
- Звучить фонограма. Діти виконують Гімн України. Психологічна підготовка.
- Сідайте, будь ласка! Погляньте одне на одного. Посміхніться, подумки побажайте один одному успіхів. Щоб наша праця була успішною, слід дотримувати певних правил.
Пригадаймо їх:
1. Правило піднятої руки.
2. Дружно співпрацювати.
3. Уважно слухати.
4. Активно і творчо працювати.
II. Актуалізація опорних знань.
Вчитель початкових класів:
III. Мотивація і зміст навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Вчитель початкових класів:
Вчитель музичного мистецтва:
Усі ми – це наша родина
Це наша сім’я
Це наша Україна.
Вчитель початкових класів:
Вчитель музичного мистецтва:
(Слухання фрагменту з опери М.Лисенко «Зима: весна»)
1.Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
Учитель початкових класів:
а) Соняшник
б) Калина
в) Верба
г) Проліски
Вчитель музичного мистецтва показує слайди.
2. Робота за підручником «Я у світі» та «Музичне мистецтво».
(ст.96-100).
I група «Соняшник» - розгляньте малюнок на ст.96.,зображення на якому з них нагадує вам ваш рідний край?
II група «Калина» - прочитайте вірш Миколи Вінграновського ст.97 і назвіть річечку, про яку так зворушливо написав поет?
III група «Верба» - на ст. 97 пояснити народну мудрість:
IV група «Проліски» ст. 98-99 оповідання Анатолія Григорука «Дивовижні імена» - за малюнком перекажіть оповідання.
Вчитель музичного мистецтва:
Робота за підручником музичного мистецтва ст. 63 для всіх груп.
(Музичне виконання української народної пісні «Грицю, Грицю, до роботи» - інсценування)
IV. Музична хвилинка.
Вчитель музичного мистецтва:
Танцювати захотілось
Ось так, ось так
Танцювати я мастак.
Учитель початкових класів (імітація танцювальних рухів).
V. Узагальнення та систематизація знань.
Перша група «Соняшник» (поети)
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У……
Її лани, зелений гай,
В саду рясну к……
Там соловейко навесні
Співає між г……
Та й ми співаємо п…..
Змагається він з нами.
(Україну, гілками, пісні, калину)
Друга група «Калина»
Батьківщина – щедра, добра, ніжна, любляча, вода і повітря, мати і батько, хліб та сіль.
Мати – ласкава, добра, ніжна, чуйна, любляча, співчутлива.
Третя група «Верба»
а) країна, людей, рідний край;
б) рідний край, історія, Батьківщина;
в) Батьківщина, країна, рідний край.
2) Оберіть назви міст України:
а) Алушта, Чорне море, Житомир;
б) Бахчисарай, Крим, Харків;
в) Київ, П’ятихатки, Черкаси .
Вчитель музичного мистецтва:
Четверта група «Проліски»
VI. Рефлексія.
Учитель початкових класів:
а) Вправа «мікрофон»
- Розкажіть про себе так, як розповів Петрик своїй мамі?
(діти з групи «Проліски»)
б) гра «Закінчи речення»
«Моє місто називається...»
«Центральна вулиця міста...»
«Я живу на вулиці...»
Вчитель музичного мистецтва:
Українська народна пісня – це пісня…
Веснянка – це пісня…
VII. Підсумок уроку, оцінювання.
Учитель початкових класів:
жовтого кольору (7, 8, 9) балів
зеленого кольору (4, 5, 6) балів
і покладіть один до одного. У кожної групи вийшла своя кольорова квіточка.
Подякуйте одне одному за співпрацю. Лідери групи покладіть руку долонькою догори, усі інші подякуйте їм, приклавши свої долоні до їхньої. Співають пісню.
Разом:
Ми є діти українські
Хлопці і дівчата
Рідний край – наш – Україна,
Красна і багата.
VIII. Домашнє завдання.
Учитель початкових класів:
IX. Музичне прощання.
Вчитель музичного мистецтва:
До побачення.
(Вихід під марш «Гей ви, ко заченьки!»)