Тема. У світі казки чарівної.
Мета: узагальнити знання учнів про казку, повторити елементи, з яких складається казка, згадати основний зміст деяких казок; розвивати зв'язне мовлення, увагу, уяву, пам'ять, логічне, послідовне мислення, уміння швидко аналізувати, давати відповідь на питання; виховувати пізнавальний інтерес до предмету,повагу, шанобливе ставлення до культурних надбань народу.
Обладнання: усний журнал, роздатковий матеріал, дидактичний матеріал, наочний матеріал, відео для фізкультхвилинки.
Тип заняття: усний журнал.
Хід роботи:
І Організаційна частина
1. Привітання
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь добрий день!
2. Перевірка готовності до уроку
—Діти, подивіться будь-ласка, щоб на ваших партах не було нічого зайвого, щоб нічого вам не заважало.
3.Оголошення теми і мети.
—Я пропоную вам прослухати епіграф і визначити, яка ж тема нашої сьогоднішньої виховної години
Казка — наче той горіх.
Ти попробуй розкуси —
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди!
—Тож як на вашу думку, про що ми будемо сьогодні говорити?
—Чи любите ви казки?
—Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості.
Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки – найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро — так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
ІІ Основна частина
1. Поділ на команди
— Сьогодні ми будемо працювати у командах. Перший ряд – перша команда, другий ряд – друга команда, третій ряд – третя команда. Але яка ж команда без назви чи капітана?
—Отже, перше ваше завдання придумати назву, обрати капітана.
2. Конкурс капітанів
—Будьте дуже уважні. Я буду називати першу частину імені відомих казкових героїв, а вам необхідно продовжити.
1)Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін),
2)тато (Карло),
3)Дід (Мазай, Мороз),
1)Баба (Яга),
2)крокодил (Гена),
3)Вінні (Пух),
1)Соловей (Розбійник),
2)Чарівний (Капелюшок),
3)Муха (Цокотуха),
1) поштар (Пєчкін),
2)дядя (Федір),
3)стара (Шапокляк)
— За результатами конкурсу капітанів у перед вийшла ... команда
3.Бліц- опитування
—Зараз настав час для бліц-опитування.
На кожну команду чекає по 3 питання. Кожна правильна відповідь 1 бал. Якщо опитувана команда не може дати відповідь на запитання, право на відповідь отримує команда-суперник, і вона вже отримає 2 бали.
1 команда
—Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
—В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика )
—Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? (Івасику-Телесику )
2 команда
—Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
—Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
—Хто бігав наввипередки з їжаком?(Заєць )
3 команда
—Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
—Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
—Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
—За результатами конкурсу лідирує... команда
4. Гра"З якої казки?"
—Зараз кожна команда отримає картку, на якій написані уривки з казок. Завдання кожної команди встановити, з якої казки уривок
1 команда
1. « Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка…» (« Рукавичка».)
2. « От баба так і зробила: витопила в печі, замісила яйцями борошно, що назмітала, спекла … і поклала на вікні, щоб простиг…». («Колобок»).
2 команда
3. « Жили собі двоє мишенят – Круть і Верть і
півник Голосисте Горличко…»(« Півник і двоє мишенят» або «Колосок»).
4. « Зробіть мені , тату, човник та весельце, то я буду рибку ловити, та вас при старощах годуватиму…» («Івасик-Телесик»).
3 команда
5. «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!» ( «Лисиця та журавель»)
6. «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй».( «Лисиця та Півник»)
5. Фізкультхвилинка
—Настав час для відпочинку.
—Підведіться
6. Вгадай героя
—Вам необхідно вгадати казкового героя за його описом, і вказати, з якої він казки.
Кожна правильна відповідь 1 бал.
1 команда
1. Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк – не наша мати!»
(«Вовк і семеро козенят»)
2. До школи прямує хлопчик дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(«Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)
2 команда
3.Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
(«Лікар Айболить»)
4.Старенька бабуся у лісі жила
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(«Червона шапочка»)
3 команда
5.На городі виростає,
Восени велика стала.
Дід почав усіх шукати:
«Час красуню нашу рвати!»
(«Ріпка»)
6. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
ІІІ Заключна частина
1.Узагальнююча бесіда
—Про що ми з вами сьогодні говорили?
—Що вам найбільше сподобалося?
—Що було вам цікавим?