Бінарний урок "Українська мова та фізика" 7 клас

Про матеріал
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу з розділу "Фізика як природнича наука. Пізнання природи", з тем: "Дієслово", "Текст", "Типи та стилі мовлення".
Перегляд файлу

Бінарний урок 7 клас

 

ФІЗИКА – УКРАЇНСЬКА  МОВА

 

Тема уроку : Узагальнення й систематизація вивченого з розділу «Фізика як природнича наука. Пізнання природи», з тем: «Дієслово», «Текст», «Типи та стилі мовлення»

Мета уроку:

- навчальна: систематизувати знання з фізики   та української мови, повторити  фізичні прилади,  поглибити знання про стилі та типи мовлення, прості  ускладнені та неускладнені  речення, текст;

-розвивальна:  сприяти подальшому  розвитку  пізнавальної діяльності у вивченні фізичного світу та експериментальних здібностей учнів, формуванню навичок самооцінки та самоаналізу; розвивати  практичні навички роботи з  приладами, з текстом

- виховна :     з`ясувати  значення фізики в житті людини , виховувати інтерес до предметів, прагнення до одержання нових знань, самостійність,

дисциплінованість, відповідальність за результати своєї праці,  прищепити почуття гордості   за видатних людей –українців, за їхнів вклад у розвиток фізики.

Тип уроку:      узагальнення й систематизація вивченого.

Обладнання:  мультемедійна  презентація .прилади, роздатковий матеріал

 

Хід уроку

I.   Організаційний етап.

Ми  вперше  зібралися на уроці фізики та української мови. Такі схожі і такі різні  Ми різні, бо –особистості , ми схожі , оскільки в нас одна мета-вчитися, більше дізнатися  про фізичні явища, фізичні величини, вимірювальні прилади, а також імена тих, хто прославив Україну  в  всьому світі видатними досягненнями в галузі фізики .

Запам”ятайте вислів славетного філософа Плінія: „ Загублений той час, який не використав на навчання”.

Отже, не будемо гаяти ні хвилини  і будемо працювати активно та старанно.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

1.Фронтальне опитування  у формі інтерактивної  вправи „Мікрофон”.

          - Що вивчає фізика?

-Якими мовознавчими термінами ви користуєтеся на уроках фізики?

          - Що називають фізичним тілом ?

          - Що таке речовина?

          - Що називають фізичним явищем?

          - Які є типи фізичних явищ?

          - Наведіть приклади фізичних величин  та назвіть їх одиниці вимірювання

-Які вимірювальні прилади ви знаєте?

Якими вимірювальними приладами ви користуєтеся удома?

Назвіть вимірювальні прилади , які є у вас на парті?

Що таке шкала приладу?

Що таке ціна поділки приладу? Як її визначають?

Дієслова якої форми найчастіше використовусте на уроках фізики?

2. Робота в групах.

          а). Заповнити таблицю .

Випишіть окремо назви фізичних тіл, речовин та фізичних явищ: кулька,   веселка, лід , лампа, танення льоду , коливання, повітря, падіння, кипіння води, годинник,вода , автомобіль, людина, зіткнення.

 

Фізичне тіло

Речовина

Фізичні явища

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) До поданих термінів додайте дієслова, які  підходять за змістом.

 

      б). Запишіть  значення фізичних величин. Числівники   напишіть  словами, правильно  узгодивши їх з іменниками.За допомогою правил  обґрунтуйте  свій вибір.

            3 м 25 см =--------------мм

            8530 мм =-----------м------см

            200 мл =------------м3

            3500 см3 = ----------м3

            18  МН = ----------Н

            15  кДж = ----------Дж

             0,5 кВТ = ---------Вт

 

 

3.Наведіть приклади або продемонструйте фізичні  явища.

 

                                                              

Фізичне явище

 

Магнітне

     

Електричне

 

Механічне

 

Теплове

 

Оптичне

 

?

 

?

 

?

 

?

 

?

 

4.Визначте  тип фізичного явища. Складіть  речення, використовуючи фізичні явища. Визначте граматичну основу.

Кожна група учнів отримує  карточку  із завданням.

Варіант 1.

 

                                                        Кипить вода

     Палає вогнище                                                                          Біг людини

 ? ?

 

Фізичне явище

      ?                    

 Веселка                                                          
Спалахує    

блискавка     ? 

                       Падають краплі дощу          Стрілка компасу вказує на північ  

 

 

 

 

У результаті перевірки виявлено, що тип явища „Падають краплі дощу” різні пари визначилипо-різному. Необхідно дійти єдиної думки, тобто обґрунтувати свою відповідь, використавши знання про твір-роздум(Теза, аргументи, висновок)

 

5. Логічна вправа „Доведи свою думку”

 

             1 пара

Ми вважаємо, що

падають краплі дощу-механічне явище

 

 

 2 пара

Ми думаємо, що падають краплі дощу –це теплове явище

 

          3 пара

Ми думаємо, що

падають краплі дощу -

звукове явище

Відповіді учнів , які прозвучали  на уроці

 

 

Падаючи , краплі  дощу здійснюють рух, тобто відбувається зміна з часом їх взаємного положення в простір відносно інших тіл,

Отже, це явище механічне.

 

 

Краплі дощу утворилися

внаслідок охолодження водяної пари, тобто відбувся перехід одного стану речовини в іншій (газ-рідина). Отже ,це явище теплове.

 

 

Від удару крапель дощу об землю виникають звукові хвилі. Ми чуємо шум дощу.

Отже,це явище звукове

 

 

 

 

 

Висновок.  Падіння крапель дощу –це і механічне, і теплове , і звукове явище.

 

6. Визначити ціну поділки фізичного приладу, який  міститься на парті.

 

На кожній парті міститься один із фізичних приладів (лінійка, термометр, мензурка, динамометр, амперметр, вимірювальна стрічка, рулетка).

 

Група  визначає ціну вибраного фізичного приладу і пояснює кожен етап виконання завдання.

 

7. Випишіть окремо назви фізичних величин , вимірювальних приладів та одиниць вимірювання , заповнивши таблицю.

    

Фізичні величини

Вимірювальні прилади

 Одиниці вимірювань

 

 

 

 

( Учитель читає, а учні самостійно заповнюють таблицю. Вид роботи можна назвати –розподільний диктант)

Довжина , термометр, градус, кілограм, кілометр, температура, висота , мензурка, квадратний метр, мікрометр, лінійка, відстань, вимірювальна стрічка.

(Визначити будову слів, пояснити написання)помітка!!!!!доробити табл..

Вчитель фізики:

Відомі українські вчені-фізики зробили вагомий внесок в розвиток науки. Їхні праці знають не тільки в межах Батьківщини, а й далеко на просторах світу, їхніми винаходами користується чи не весь світ . Тому сьогодні визначимо хто ж видатні українські вчені фізики та їх відкриття

 

Ми потрапили до теплових явищ, знати які потрібно не менш за механічні. З ними теж трохи знайомі з уроків природознавства. (Демонструється розжарення дротини електричним струмом.)

Як ви вважаєте, чому дротина провисла? –

 Під час нагрівання тіла розширюються. Це ви вже знаєте. А чому вона починає світитися, ми дізнаємося, коли докладно вивчимо електрику. Електричні явища ми можемо спостерігати щоденно. Знімаючи в темряві шовковий чи вовняний одяг, можна побачити, як з’являються невеликі іскри, що супроводжуються потріскуванням.

  • Електричні явища мають знати не лише електрики, а навіть і перукарі. (Демонструється дія наелектризованого пластмасового гребінця на електричний «султан».) - Навряд чи клієнтові сподобається така зачіска.
  • При вивченні електрики, ми навіть компас зможемо примусити показувати не па північ, а так, як нам заманеться. (Демонструється дія провідника зі струмом на магнітну стрілку.) –

А яке електричне явище ми спостерігаємо влітку? (Блискавка під час грози.) –

Грізне явище природи, якого так лякалися наші предки. Зараз у кабінеті фізики зможемо створити блискавку, подібну до природної. (Демонструється іскровий розряд електрофорної машини.) –

Після літньої грози з’являється веселка. Яке це явище? (Світлове.) (Демонструється явище дисперсії без пояснення.)

МОВА

 Гаразд, ви мене переконали, фізику потрібно знати людині будь-якого фаху. Але як фізика може допомогти домогосподаркам? (Побутовою технікою)

Я пропоную завітати до домогосподарок різних часів і подивитися, які фізичні явища вони використовували під час такої звичайної роботи, як прасування.

(На екрані: дерев’яна цегельниця і качалка; праска з вугіллям; електрична праска.)

  • Які явища використовуються під час цієї роботи?  - цегельниця (механічні бо є рух); - праска з вугіллям (механічні й теплові); - сучасна праска (механічні, теплові, електричні).

МОВА

Я визнаю свою необізнаність, я теж хочу вивчати фізику.

Фізика.

А ти вже її вивчаєш разом з нами. За такий короткий час ми дізналися чимало нового та цікавого.

Ми спостерігали з вами грозу, якими явищами вона супроводжується?

  • Це такі явища: - електричні,
  • світлові (блискавка); -
  • звукові (грім); -
  •  механічні (падіння дощових крапель, вітер).

МОВА

Отож, під час нашої грози був такий сильний вітер, що повидував деякі слова з тексту, я пропоную вам його відновити. Втрачені слова можна побачити в словнику біля дошки, куди їх занесло поривом вітру.

Прийом «Втрачене слово»

 - наука про природу, завдання якої відкрити ___________________, які пов’язані між собою різні фізичні _______________, що відбуваються у_______________ . Уперше слово «фізика» з’явилося в працях філософа_____________________ . Щоб вивчати фізику, використовують спеціальні слова___________________ - . Наприклад: фізичн_____________е . Кожне тіло має форму і________________ . Крім того, тіла можуть відрізнятися__________________ , з якої їх виготовлено.

У деяких словах, що містяться у словнику, виділено окремі літери. Спробуйте скласти з них слово-похвалу. 15 (Фізика, явища, закони, грецький, Аристотель, природа, термін, об’єм, тіло, речовина.

Фізика. Вчитель фізики:

Відомі українські вчені-фізики зробили вагомий внесок в розвиток науки. Їхні праці знають не тільки в межах Батьківщини, а й далеко на просторах світу, їхніми винаходами користується чи не весь світ . Тому сьогодні визначимо хто ж видатні українські вчені фізики та їх відкриття

 

Сучасна фізика з усіма її чудовими відкриттями – результат спільних зусиль багатьох поколінь дослідників. За кожною формулою шкільного підручника – копітка праця багатьох дослідників, учених. Людство не завжди вчасно оцінювало працю вчених-фізиків. Ось імена деяких особистостей, з якими ми сьогодні познайомимось.

Прийом «Робота в групах»

Прочитайте текст.  Складіть коротку розповідь про ученого-фізика і презентуйте  її іншим командам.

Іван Пулюй

Іва́н Па́влович Пулю́й  український  фізик та електротехнік, винахідник, організатор науки, публіцист, перекладач Біблії українською мовою, громадський діяч. Професор і ректор Німецької вищої технічної школи в Празі.

Народився 2 лютого 1845 року в містечку Гримайлів  в греко-католицькій родині заможного й освіченого господаря Павла Пулюя і його дружини Катерини.

Початкову школу закінчив у Гримайлові й вступив до Тернопільської класичної гімназії, де разом з братами Олександром та Володимиром Барвінськими став співзасновником та активним діячем таємного товариства української молоді .

Після закінчення гімназії 1865 р. Пулюй був уже сформованою особистістю, патріотом, який твердо знав мету свого життя й розумів, що має робити для її досягнення.

У 1874—1875 рр. викладав фізику, механіку та математику у Військово-морській академії в місті Фіюме (нині Рієка, Хорватія). Там сконструював прилад для вимірювання механічного еквівалента теплоти, який став широко відомим у науковому світі

Повертається до Відня і в 1876—1883 рр. працює асистентом  у Віденському університеті. На цей же період припадає початок активної роботи Пулюя в новій галузі — електротехніці. У 1881 р. на Всесвітній електротехнічній виставці в Парижі сконструйовані Пулюєм електричні апарати було відзначено дипломами.

Після електротехнічної виставки у Відні 1883 р. винаходи Пулюя також викликали велике зацікавлення, наслідком чого стало його запрошення відомим підприємцем Верндлем, власником знаної у Європі фірми, переїхати до міста Штайра (Австрія). Тож у 1883—1884 рр. Пулюй працював у Штайрі як консультант та директор фабрики освітлювальних ламп власної конструкції, при цьому забезпечив великий успіх електротехнічної виставки, яка відбулася в цьому місті влітку 1884 р.. Не забарилося визнання його заслуг і на урядовому рівні — на запрошення міністерства освіти Австро-Угорщини Пулюй з осені цього ж року зайняв посаду професора експериментальної і технічної фізики Німецької вищої технічної школи в Празі. Тут він почав читати крім фізики лекції з окремого курсу електротехніки, розробив системний план з організації відповідних досліджень у Празькій політехніці. На 1888—1889 навчальний рік Пулюя було обрано ректором політехніки, а 1890 р. — деканом машинобудівного факультету.

Особливим для Пулюя був початок 1896 р., коли він провів фундаментальні дослідження природи та властивостей щойно відкритих Х-променів. Пулюй подає ґрунтовну працю, присвячену вивченню Х-променів, яка містить значно глибші порівняно з Рентгеном результати про природу та механізми виникнення цих променів. Пулюєві рентгенограми мали вищу якість, ніж Рентгенові, тривалий час лишалися неперевершеними за технікою виконання. Пулюй зробив перший знімок повного людського скелета.

У 90–х рр. ХІХ ст. Пулюй відіграв вирішальну роль як керівник проектування і будівництва багатьох електростанцій на змінному струмі в Чехії. Якість проектів та їх реалізації були дуже високими, із дотриманням екологічних вимог навіть сучасного рівня (тому, зокрема, мешканці Праги досі використовують електроенергію, яку дає їм «Пулюєва» електростанція).

У 1902 р. він заснував та очолив кафедру електротехніки. Помер у Празі, нині Чехія (тоді Королівство БогеміяАвстро-Угорщина), де й похований на Мальвазінках.

Дайте відповіді на запитання

  1. Чому Івана Пулюя називають ще видатним мовознавцем?
  2. Доведіть, що це текст,назвавши його ознаки.

 

 

Володимир Вернадський

ВОЛОДИМИР ВЕРНАДСЬКИЙ - УКРАЇНСЬКИЙ ВЧЕНИЙ, ЯКОГО ПОРІВНЮЮТЬ З НЬЮТОНОМ І ЕЙНШТЕЙНОМ

Вернадський Володимир Іванович народився 12 березня 1863 року в Петербурзі, помер 6 січня 1945 року в Москві. Український філософ, мислитель, натураліст, засновник цілого ряду природничих наук, автор теорії про ноосферу, вчення про біосферу, а також один з засновників Академії наук України.

Відомий філософ Артур Шопенгауер визначив різницю між генієм і звичайним талантом в постановці цілей, що ставить вчений. Талановита людина вміє дуже точно влучати в цілі, передбачені геніями, тими, хто ставить завдання настільки масштабні, глобальні і перспективні, що їх нікому, крім них, часто спочатку і не видно. Тому не випадково великого українського вченого Володимира Вернадського можна сміливо зарахувати до геніїв, і недарма його наукові досягнення порівнюють з напрацюваннями Ісаака Ньютона, Чарльза Дарвіна і Альберта Ейнштейна. Занадто глобальні були відкриття Володимира Вернадський (1863-1945) для всього людства. Крім того, що він є автором понад 700 наукових праць, він також знаменитий як:

1. Засновник цілої науки біогеохімії, що вивчає хімічний склад живої речовини і геохімічні процеси, які протікають в біосфері Землі, на основі якої Вернадським була відкрита перша в світі біогеохімічна лабораторія (в даний час Інститут геохімії та аналітичної хімії ім. В. І. Вернадського РАН).

2. Основоположник геохімії - науки про хімічний склад Землі і оточуючих нас планет, про об'єктивні закони руху елементів і ізотопів в різних геологічних середовищах і процесах формування ґрунтів, гірських порід і води на Землі.

3. Автор терміна і нової науки - ядерної геології (радіогеології), відкритої ним... у 1935 році, що вивчає закономірності, які відбуваються в природі ядерних перетворень, і їх прояв в геологічних процесах. Після його ініціативи на території СРСР почався пошук природних родовищ урану і радію.

4. Творець цілого філософського напряму космізму - теорії про народження і еволюцію Всесвіту, згідно з якою космос не хаос, а "структурно-організований впорядкований світ", в якому людина - це не громадянин (раб, підмайстер, робочий) якоїсь країни, а "громадянин світу".

5. Найбільший учений ще як мінімум у 12 (!) галузях науки, який здійснив найважливіші відкриття, актуальні донині. А саме: в кристалографії, геології, радіогеології, метеоритиці, палеонтології, ґрунтознавстві, біогеохімії, мінералогії, геохімії, біології, а також філософії і історії.

 Сучасна Вікіпедія  називає Вернадського  "найбільшим російським ученим", забуваючи, що він був українцем і створив у незалежній Україні у 1918 році першу національну Академію Наук за часів гетьмана Павла Скоропадського, академік АН Франції, Чехословаччини, СРСР та інших держав.

Вернадський є засновником кількох нових напрямків у вивченні людством навколишнього світу. Він заснував геохімію, біогеохімію, радіобіологію, а також вчення про біосферу. Оточуючу людину природу Вернадський вважав за доцільне досліджувати в контексті взаємозв'язку з історією людства. Саме такий підхід є базовим в світогляді вченого і його науковій діяльності.

Не меншим був інтерес Вернадського до літератури, образотворчого мистецтва та музики. Мистецтво вчений вважав ще одним способом, за допомогою якого надається можливість глибше пізнати природу, людину і космос. Інтерес до пізнання навколишнього світу вчений зберіг до глибокої старості. Його думки викликають інтерес сучасників, а ім'я є невід'ємною частиною історії розвитку людської думки.

Як натураліст Вернадський є засновником вчення про біо- і ноосферу. Під поняттям "ноосфера" вчений розумів сферу людського розуму, думок, почуттів і прагнень. Мислитель стверджував, що будь-які, навіть найбільш, здавалося б, незначні порухи людської думки не зникають безслідно, але залишають назавжди свій слід на просторах ноосфери.

  1. Доведіть, що це текст,назвавши його ознаки.
  2. Як ушановано пам´ять  фізика в  Україні?

 

Борис Патон

Народився 27 листопада 1918 року в Києві в родині академіка Євгена Патона, директора Інституту електрозварювання і Наталії Патон, домогосподарки.

 Борис Патон – автор ідеї і один з розробників методу електрозварювання м’яких тканин. Борис Євгенович Патон є автором і співавтором понад 720 винаходів (500 іноземних патентів), більше 1200 різноманітних публікацій, 20 наукових монографій … Борис Патон знає англійську та німецьку мови. Патон регулярно грав в теніс. Захоплювався водними лижами. В останні роки віддає перевагу плаванню.

Після операції на стегні в 1995 році, дізнавшись, що кістку хірурги різали механічною пилкою, зібрав команду, яка взялася за розробку лазерних методик.

Перший герой України. Це людина, удостоєна прижиттєвого бюста (знаходиться перед будівлею академічних музеїв за адресою Богдана Хмельницького, 15). Разом з батьком, Євгеном Патоном, конструктором всім відомого моста в Києві, створив цілу наукову школу, про яку знає весь світ.

  1. За часів війни, коли був зайнятий допомогою найбільшим заводам країни у виробництві танків та іншої техніки, не припиняв наукових досліджень. Саме завдяки розробкам Бориса Патона був проведений перший експеримент зварювання в космосі. Він зробив величезний внесок в розробку ракети Н1, яка призначалася для освоєння Місяця. Разом з колективом вчених-зварювальників і хірургів Борис Патон розробив новий спосіб з’єднання м’яких тканин, а також інструменти для зварювання різних видів біологічної тканини. Завдяки цьому вдалося досягти скорочення тривалості операцій, зниження ймовірності післяопераційних ускладнень і втрати крові. Борис Патон сприяв будівництву житла для співробітників НАН. Так з’явився Академмістечко. Варто відзначити принципову позицію вченого з приводу будівництва ЧАЕС: він виступав категорично проти зведення 3 і 4 реакторів, пояснюючи це можливістю катастрофічних наслідків через концентрацію вже діючих електростанцій на Дніпрі і Прип’яті. Події 1986 року підтвердили його побоювання. Після катастрофи на ЧАЕС колективи більшості інститутів НАН відразу ж взяли активну участь в роботі по ліквідації наслідків вибуху.
  1. Доведіть, що це текст,назвавши його ознаки.

 

 

.

 М.Пильчиков

Поруч з Іваном Пулюєм не можна не згадати Миколу Пильчикова, бо їх об’єднували і відданість одній галузі науки – експериментальній фізиці, і членство в славнозвісному Науковому товаристві ім. Т.Г.Шевченка, і спільність долі, і тривкість патріотичного чуття. Змістом його свідомого життя була наука. Писав вірші, кохався в музиці й грав на скрипці, добре володів пензлем, але все своє рідкісне винахідницьке обдарування, талант дослідника віддав творенню нового знання у фізиці та фізичній хімії. Народився вчений 21 травня 1957 року в Полтаві, у родині подвижника українського національно-визвольного руху та педагога Р.Пильчикова. У 1876 році Микола став студентом фізично-хімічного відділення Харківського університету, а вже в 1878 році студент-другокурсник Пильчиков винайшов електричний фонавтограф, на кілька десятиріч випередивши зарубіжних дослідників, серед них і Т.Едісона, фонограф якого був механічним. Пильчиков здійснив чимало важливих досліджень з електрохімії, зокрема розробив ефективний оптично-гальванічний метод вивчення процесів електролізу. Від 1894 року М.Пильчиков працює в Одеському університеті. Тут він уперше в світі відкриває і застосовує явище електрофотографування, назване ним фотогальванографією. В Одесі Пильчиков провів багато експериментів із радіозв’язку. Найвидатнішим його досягненням було винайдення способу керування різними механізмами й пристроями по радіо, які він публічно продемонстрував 5 квітня 1989 року. З цього часу фактично починає своє життя радіотелемеханіка. У 1899-1901 рр. Микола Пильчиков здійснив перші в Україні експериментальні й теоретичні дослідження з радіоактивності ставши також одним із піонерів створення нового напряму – ядерної фізики.

У 1902 році Пильчиков очолив кафедру фізики та фізичну лабораторію технологічного інституту. Саме тут починалися студії з радіофізики, ядерної та кріогенної фізики. Пильчиков мріяв перетворити лабораторію на фізичний інститут. Одначе тим планам, як і багатьом іншим, не судилося збутися: виснажений напруженою боротьбою за демократизацію інститутського життя у 1905-1907 роках проти реакціонерів-чорносотенців, Микола Пильчиков 19 травня 1908 року пострілом у серце обірвав своє життя. Так прогресивний вчений висловив протест, як писалось в одному некролозі, проти “тьми, крові, шибениць і сваволі умундированих дикунів”.

І.Р.Юхновський

Згадуючи українських фізиків, було б несправедливо обійти увагою нашого сучасника, відомого вченого в галузі теоретичної фізики, політичного діяча Ігоря Рафаїловича Юхновського. Це людина непересічного таланту. Серед основних його здобутків – розробка оригінальних теоретичних методів у фізиці конденсованої матерії, створення самобутньої школи зі статичної фізики. Добре знаний він і як серйозний політик, народний депутат.

Наукова діяльність Юхновського розпочалася циклом робіт, в яких був розвинений боголюбовський метод розкладу за плазмовим параметром для бінарної функції розподілу систем заряджених частинок. У другій половині 50 років Юхновський розробив новий оригінальний метод, який став методологічною основою і математичним апаратом для дослідження класичних і квантових систем багатьох частинок – метод колективних змінних. Разом із співробітниками він побудував послідовну мікроскопічну теорію розчинів електролітів, узагальнення якої на просторові неоднорідні системи дало змогу закласти основу сучасної теорії електролітних плівок і мембран. Разом з учнями він створив кількісну мікроскопічну теорію гелію-4. Принципово важливі результати здобув Юхновський в теорії фазових переходів. Значні успіхи досягнуті ним у дослідженні структурно-невпорядкованих систем, частково збуджених сумішей газів та нерівноважних процесів. Останнім часом під керівництвом Юхновського розпочато роботи, які є особливо актуальними для розвитку нашої держави. Це стосується, насамперед, створення і розвитку електронної інформаційної мережі з доступом до світових банків даних і повним набором послуг Internet, а також дослідження фізичних процесів, що відбуваються в ядерній магмі на зруйнованому четвертому енергоблоці ЧАЕС.

Нині у час національного відродження не забуваймо про наших звитяжців науки. Створені ними наукові школи, їхні вихованці та послідовники, сподіваємось, допоможуть нам у розбудові суверенної української держави.

 твір-розповідь(використати лише дієслова)

есе Фізика і я

VI. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа  „Доповни речення .”

Діти по черзі доповнюють речення :

  • Сьогодні я дізнався....
  • Було цікаво ....
  • Було складно ....
  • Я зрозумів ,що ....
  • Тепер я можу ....
  • Я навчився .... –

-Я зміг ...

- Я спробував ....

- Я дізнався ....

- Мене здивувало ...

- Мені захотілося ....

- Своєю роботою на році я  .....

- Матеріал уроку був мені  .....

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Федун Тетяна
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 березня 2021
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку