Бінарний урок "Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі"

Про матеріал
Тема. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. Мета: дослідити механізми функціонування інститутів демократії та демократичні процедури; визначити роль демократичних процедур і принципів у демократичній державі; визначити принципи виборчого права та етапи судового процесу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з підручником та додатковим матеріалом, уміння працювати в парах та малих групах; формувати розуміння важливості дотримання принципів демократичного суспільства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати демократичні процедури;  характеризувати вибори як інструмент демократії;  визначати види виборчих систем;  аналізувати принципи виборчого права та етапи виборчого процесу. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.
Перегляд файлу

Конспект бінарного уроку

з громадянської освіти та правознавства

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя у демократичній державі.

Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

Мета: дослідити механізми функціонування інститутів демократії та демократичні процедури; визначити роль демократичних процедур і принципів у демократичній державі; визначити принципи виборчого права та етапи судового процесу; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з підручником та додатковим матеріалом, уміння працювати в парах та малих групах; формувати розуміння важливості дотримання принципів демократичного суспільства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати демократичні процедури;
  • характеризувати вибори як інструмент демократії;
  • визначати види виборчих систем;
  • аналізувати принципи виборчого права та етапи виборчого процесу.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота в парах.
  • Підпишіть під зображеннями ознаки демократії, які вони ілюструють.

Картинки по запросу прапорець україни пнг   Картинки по запросу суд пнгE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\no-translate-detected_318-64622.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\elections (1).png

(наявність у державі представницьких органів влади та місцевого самоврядування; наявність справедливого та незалежного суду; вибори, референдум; виборність органів влади)

  • Доповніть цей список.
  1. Виправте помилки.
  • Термін «демократія» буквально означає «влада одного». (влада народу)
  • Уперше слово «демократія» прозвучало з вуст спартанського стратега Дарія у IV ст. до н.е. (афінського; Перікла; 5 ст.)
  • У сучасному світі основними принципами демократії вважають силу та зброю, (Свободу та рівність)
  • В Україні було проведено чотири референдуми. (три)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Аналіз ситуацій.
  • Прочитайте уявні ситуації стосовно виборів старости у шести громадах України.
  • Обговоріть їх у парах і скажіть, що, на ваш погляд, у них не так?
  1. Головуючий на загальних зборах громади запропонував односельцям вибрати старосту громади і сказав, що це повинен бути громадянин N. (назвав ім’я свого приятеля)
  2. Вибори старости громади відбулися через жеребкування. Старостою випадково став чоловік, який витягнув картку із позначкою «староста».
  3. На виборах старости жінки мали по одному голосу, а чоловіки по два, тому що у громаді живе удвічі менше чоловіків аніж жінок.
  4. Обирати старосту одержали право лише мешканці громади, які мають роботу.
  5. Перед тим, як виборці опустили свої бюлетені у скриньку для голосування, головуючий зазирнув у кожний бюлетень, щоб знати хто як проголосував.
  6. Під час обговорення кандидатури старости виявилося, що гідних осіб серед мешканців громади немає. Тому вирішили, що старостою буде заможний і відомий бізнесмен із обласного центру.
  • Чи вважаєте ви такі вибори справедливими? Обґрунтуйте свою думку?
  • Прокоментуйте ситуації. Визначте, які принципи виборчого права були порушені у кожній з них?
  • Чому, на вашу думку, важливо дотримуватися принципів виборчого права?
  • Сьогодні ми познайомимося з принципами виборчого права та етапами виборчого процесу.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Проаналізуйте та доповніть таблицю, пригадуючи матеріал основ правознавства.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\Рисунок1.png E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\Рисунок2.png

  1. Робота з Конституцією України.
  • Опрацюйте статтю 6 Конституції України.

Стаття 6. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову (…).

  • Як ви вважаєте, з якою метою здійснюється поділ влади?
  1. Робота з таблицею.
  • Проаналізуйте таблицю на с. 68 підручника.
  • Поясніть, як ви розумієте кожен із видів.
  • Користуючись текстом підручника на с. 68, поясніть види виборчого права.
  • Коли відбудуться найближчі вибори в Україні? (навесні 2019 р.)
  • Визначте вид цих виборів. (президентські)
  1. Кероване читання (с. 69 – 70).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Проаналізуйте види виборчих систем.
  • Яка з них, на вашу думку, має більше недоліків? Чому?
  1. Робота зі схемами.
  • Проаналізуйте схеми на с. 69, 70.
  • Наведіть приклади втілення наведених принципів у практику виборів в Україні.
  • Поясніть, як ви розумієте названі принципи й цінності демократії.
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте зображення.
  • Користуючись текстом підручника, підпишіть етапи виборчого процесу та розташуйте їх у правильній послідовності, позначивши відповідні цифри у кружечках.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\Рисунок3.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Громадянська освіта\4. Демократичне суспільство та його цінності\2. Як демократичні процедури забезпечують народовладдя\Рисунок4.png

  • Дайте відповіді на запитання.
  • Який орган має призначає дату виборів в Україні? (ЦВК)
  • Чим відрізняється процедура реєстрації виборців в Україні та США? (обов’язкова, добровільна)
  • Яких принципів мають дотримуватися кандидати під час агітації виборців?
  • Який спосіб голосування є найпоширенішим?
  • Чи можна обирати президента підняттям рук? Чому?
  • У чому полягають правила процедури голосування?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Вибори у школі».
  • Зараз ми проведемо вибори прямо в класі. Голосувати будемо за дві номінації – «Улюблений предмет» та «Учень тижня». Першу ми обиратимемо за пропорційною системою, а другу – за мажоритарною.
  • Для того, щоб вбори були демократичними, необхідно дотримуватись таких кроків:
  • повідомити шкільний/класний колектив про суть та час таких виборів;
  • створити шкільну/класну виборчу комісію;
  • організувати висунення кандидатів або інших ідей вибору;
  • підготувати бюлетені для голосування;
  • зареєструвати офіційних спостерігачів;
  • провести голосування;
  • ознайомити громадськість класу/школи із результатами виборів.
  1. Робота з цитатою.
  • Ознайомтеся із цитатою відомого американського політичного і державного діяча Бенджаміна Франкліна.

«Демократія – це коли два вовки і вівця голосують щодо меню на обід. Свобода – це коли добре озброєна вівця оспорює результат такого голосування»

Бенджамін Франклін

  • Яку думку хотів підкреслити автор цитати щодо становища «більшості» та «меншості» у демократичності суспільства?
  • Які засоби мають існувати в демократичному суспільстві, щоб права кожного громадянина були захищені?
  1. Підсумки уроку.
  1. Хмара "тегів".

 сьогодні я дізнався ...

 було важко ...

 я зрозумів, що ...

 я навчився ...

 я зміг ...

 було цікаво дізнатися, що ...

 мене здивувало ...

 мені захотілося ... і т.д.

Кожен учень вибирає по 1-2 пропозиції і закінчує їх.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 68 – 71.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лукіянчук Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
3301
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку