Бінарний урок з літературного читання і музичного мистецтва "Робота з казками народів Європи. Казка "Собаки, коти та миши"

Про матеріал

Розробка бінарного уроку з літературного читання та музичного мистецтва на тему: "Казки народів Європи. Чеська народна казка "Собаки, коти та миші". Музичні казки.

Перегляд файлу

Бінарний урок з літературного читання та музичного мистецтва

Тема. Чеська народна казка «Собака, коти та миші».

Мета: ознайомити з чеською казкою, вчити працювати з текстом казки,  виділяти головну думку, пояснювати зміст прислів'я;

розвивати вміння зіставляти зміст прочитаного з малюнками до твору, диференціювати ознаки доброго і лихого, удосконалювати навички виразного читання;

виховувати інтерес та повагу до культурної спадщини народів Європи, усвідомлення неминучої кари за вчинене зло.

Обладнання: карта , краєвиди Чехії та Праги, малюнки кота, собаки та миші,  мультимедійна презентація до уроку.

Хід уроку:

І.Організація класу.

1. Вірш :

Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
У подорож підемо.
В країну казок потрапимо.
Слухай, думай, спостерігай,
Казку нашу відгадай.
Оченята дружно закривайте.
Казку в душу пропускайте.

2. Музичне привітання.

Вчитель музичного мистецтва:

- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати мандрувати у світ казок народів світу. А допоможуть нам у цьому музичні настрої.

3. Пісня про осінь.

ІI. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота зі складовою таблицею.
  2. Мовленнєва розминка.

 Скочив котик, сів на плотик,

  Мне ротик І животик.

3.Прочитай виразно:

 Миші милом миску мили,

Миші миску загубили,

Може, мило в річку впало?

Може, мило жаба вкрала?

І маленьких жабенят

Милить милом аж  до п’ят.

ІІІ.Перевірка домашнього завдання

  1.  
  2. Доберіть уривки до малюнків.
  3. Знайди уривок з тексту.
  4. Гра «Мікрофон»

Візьміть інтерв´ю у 4 своїх однокласників щодо змісту казки   «Виноградар і змія»

  1. Завдання «З'єднай назву казки і країни»«Лисичка» Білорусь

«Виноград і змія» Росія

«Легкий хліб» Болгарія Чехія

— Яка країна залишилися без казки? Здогадайтеся, до якої країни ми помандруємо сьогодні.

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Розповідь учителя.
  2. Чехія — це країна, яка знаходиться в центральній
  3. Європі, але вона не є сусідкою України. За територією та населенням вона набагато менша від України.
  4. Її площа — 78 664 км2, населення — 10 400 000 людей. Столиця Чехії — місто Прага. (Показ країни на карті, краєвидів Чехії та Праги).
  5. Розгадування загадок.

І вдень, і вночі,

Сидить у кожусі на печі,

Проти печі гріється,

Без води умивається. (кіт)

 Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, хто головні персонажі цієї казки:

 

Без води умивається.

(Кіт).

Маленьке, сіреньке,

А хвостик , як шило. (миша).

(Миша).

І ввечері, і зранку

Вартую я на ганку.

І кусаю, і гарчу

В дім чужих я не пущу.

 (собака)

(Собака).

У ч и т е л ь . На уроці ознайомимося з чеською народною казкою, будемо вчитися стисло її переказувати, визначати тему, виділяти головну думку казки, висловлювати своє ставлення до її героїв.

V. Опрацювання нового матеріалу

. Опрацювання нового матеріалу

  1. Слухання казки.
  2. Словникова робота
    • Якнайкраще , заздрили,
    • зійшлися   , переслідує,
    • ненавидить,  пишались.
    • Зроду – віку( дуже давно).
    • Сном – духом не знаємо ( нічого не знаємо).
    • Не могли дійти згоди (не мали спільної думки).
    • Мотлох ( старі непотрібні речі) .

3. Самостійне читання казки.

4. Вчитель музичного мистецтва:

- Не тільки читання дарує нам зустріч із казкою, а й музика запрошує у чудовий світ казок.

а) музика і казка;

б) інструментальні твори;

в) вокальні твори;

г) музичні характеристики героїв.

5. Робота з прислів'ям:

На чужий коровай очей не розкривай, а про свій дбай.

  1. Гра «Знайди початок і кінець»

За  поданим початком:

“Зроду – віку собака був…”

“Собаки тією грамотою …”

“Вибрали хвилину…”

“Сестри, мені здається…”

За поданою кінцівкою:

“…що  коти її у нього вкрали”

“… не могли її повернути, бо з’їли”

“…яка триває досі”

VІ. Фізхвилинка.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота над змістом казки.

Де взяли собаки грамоту?

Назвіть дійових осіб казки.

Хто викрав грамоту в собак?

  •  Хто знайшов грамоту у коморі?
  • Що вирішили зробити миші, щоб в них ніхто не забрав грамоту?
  1. Гра «Хто який»
  2. Вправи на розвиток швидкості читання
  3. З'єднай малюнок зі змістом казки.
  4. Вибери правильну відповідь.
  5. Тестування.

* За вірну службу собаки дістали грамоту, написану на:

а) овечій шкірі; б) телячій шкірі.

* Коти викрали грамоту і затягли її:

а) до сараю;б) до комори.

* Грамоту в котів вкрали:

а) миші; б) коти.

*З’їсти грамоту запропонувала:

а) найсильніша миша;б)найстарша миша.

* Собаки вимагали грамоту :

а) від мишей; б)від котів.

* Коти віддати грамоту :

а) погодилися; б) не погодилися.

7. Вчитель музичного мистецтва:

  • Україна багата казками і піснями, в яких ми дізнаємося про наші звичаї,героїчне минуле нашої держави. Саме про це йде мова у пісні «Добридень тобі, Україно моя»

Розповідь вчителя  музичного мистецтва про способи вираження музики.

 

VІІІ. . Підсумок уроку.

  1. Бесіда.

— Яку казку ми прочитали?

— У якій країні побували?

— Що нового відкрили для себе?

— З ким із своїх друзів хотіли б помиритися після читання цієї казки?

  1. Бесіда
  • Яку казку ми прочитали?
  • У якій країні побували?
  • Що нового відкрили для себе?
  • З ким із своїх друзів хотіли б помиритися після читання цієї казки?

 

  1. Вчитель музичного мистецтва:
  2. Які навчальні предмети зустрілися на уроці?
  3. Яка тема уроку?
  4. Які казки згадувалися?
  5. До якого музичного жанру належить опера “Коза-Дереза”
  6. Назвіть героїв опери, які співали у музичному уривку
  7. Який настрій та емоції ви отримали сьогодні на уроці
  8.  
  • Що допомагає нам краще зрозуміти музику інших країн ?
  • Будемо і надалі вивчати і шанувати звичаї нашого народу.

.

  1. ВВиконання пісні «Будемо козаками»

VI. Домашнє завдання

Виразне читання казки

Урок підготували вчителі спеціалізованої школи № 197 ім. Дмитра Луценка м.Києва  Онищук Світлана Анатоліївна  (вчитель – методист) та Баланчук Ірина Валеріївна  (вчитель – методист).

 

docx
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку